Onna Skrevet 8. juli 2009 #101 Skrevet 8. juli 2009 Lurer på om dere ser på meg som sjuskete jeg nå. Jeg vasker ikke håret hver dag og sminker meg ikke bare for en tur på butikken når det er alt jeg gjerne gjør på en dag. Har bekkenløsning, så det er sjelden jeg tar turen dit en gang. Ellers går jeg aldri ut uten sminke. MEN, jeg har bare én bukse som passer nå. Og det er (grøss) en joggebukse. Joggebukse for gravide til og med. De andre gravidbuksene mine er blitt for små over lår og rumpe og jeg har ingen planer om å kjøpe nye klær med 4 uker til termin. De pengene har jeg tenkt å spare på å kjøpe meg fine klær, fikse håret og "ta igjen det tapte" etter fødselen. Så da har jeg slått meg til ro meg at jeg bare får se ut som en dass fram til barnet kommer. Og til spørsmål til mannen om han synes jeg ser sjuskete ut i joggebukse, sier han "Nei, ganske naturlig når du har den kulen der". Skjønner godt at det er greit å ikke gå rundt som en uteligger bare fordi man er gravid, men om noen gjør det henger jo ikke jeg meg opp i. Så hvorfor gjør dere det? Jeg gleder meg til å kunne gå i normale klær igjen. Bare synd at andre tror jeg er en slask bare fordi jeg må gå med en behagelig bukse..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #102 Skrevet 8. juli 2009 Det har noe med mindreverdighets-kompleks å gjøre Onna, som det tyder på at bl.a tjukkebolla og Alva har:) De setter seg selv i et svært dårlig lys ved å slenge dritt om "ustelte" gravide og hvorvidt de dusjer eller ikke. Utrolig hvor de finner all info fra! Jeg personlig er bifil, og vet du hva; jeg elsker naturlige jenter, gjerne med lite sminke, litt rufsete hår og komfortable klær, som joggebukse:) Ingenting er flottere enn naturlige jenter.
Countess Skrevet 8. juli 2009 #103 Skrevet 8. juli 2009 Tror 19.44 må lese innleggene mine igjenn. Nøye denne gangen. Kansje du med nød vil forstå hva jeg skriver da! Eller det kommer ann på om det er evne eller vilje som hemmer deg da! Utifra de svarene du gir er det jo ting som tyder på at det er vilje, da du heltklart henger deg opp i uvensentlige kommentarer og kansje er litt for flink til å vri ting ut av sammenheng. Jeg nevner at jeg går i joggebukse og tar mag en dusj hver dag. That's it! Sier jeg at man må sminke seg? Nei! Men ja jeg synes ikke det er så ille å dusje! All den infoen har jeg fått fra å lese innleggene over! Kansje om du prøver det vil du skjønne at det er ikke så utrolig vanskelig å mene som jeg mener! Eller ydeligvis ikke, for når du henger deg så opp i den dusjinga må det jo bare bety at du kansje ikke synes det er så viktig selv da? Tenker siden mange andre kan skrive all mulig piss om hvor flotte de er til en hver tid og at det ikke er noen problem å sminke seg hver dag! DET henger du deg ikke opp i. Nei for det er greit, men en dusj.. nei fy da har man komplekser om man synes det er normalt! Så jeg vil gjerne høre når jeg rakket ned på andre, og hvordan i allverden dette tyder på mindreverdighets-komplekser? med et nick som tjukkebolla er det jo tydelig av jeg lider av det da Du er jo en kløpper på å finne info selv
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #104 Skrevet 8. juli 2009 Tror det bare er å gi opp TjukkeBolla, de klarer ikke lese det vi faktisk skriver, og tror at det at en registerer hvordan andre ser ut er det samme som å se ned på og ikke bry seg om hva som skjer på innsiden. De får bare være i troen. Jeg vet bedre, og sikkert du også :-)
Countess Skrevet 8. juli 2009 #105 Skrevet 8. juli 2009 Ja jeg vet man egentlig bare skal gi opp. Men det er bare det at med mine enorme mindreverdighets-komplekser har jeg til tider et ekstremt behov til å vise meg! Å det har jo du også Alva, for det sier faktisk Anonym. Må huske at denne Anonym kommer med sine påstande utifra nøye tolkning av etpar dusje innlegg, så jeg vil nødig komme å påstå at hun har feil da. Må vel bare innse at jeg har et kompleks og prøve jobbe med det. Kansje jeg lar være å dusje ikvell..Ser om det hjelper Men joda, jeg vet også bedre. Bare synd mange her inne lever så i sin egen lille boble at de faktisk ikke klarer se lengre enn pekefingeren sin!
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #106 Skrevet 8. juli 2009 Du har rett, når en Anonym sier jeg har mindreverdighetskompleks fordi det forundrer meg at noen lar seg forfalle bare fordi de er gravide, så har de så klart helt rett. Burde jo ha tenkt å langt selv *riste på hode av seg selv* Vi får jobbe med kompleksene våres og slutte å bry seg om at det finnes andre i verden enn oss, aldri se på andre og registere hvordan de ser ut, er jo helt grusomt gjort av oss... ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #107 Skrevet 8. juli 2009 Dere kan da ikke bare komme ut med masse piss i innleggene deres uten at folk skal reagere på det, såpass må dere skjønne. Jeg tror de fleste, har fattet poenget deres i denne tråden, men mange er ikke enige. Som det blir skrevet over her; så bryr Alva seg om HVA folk går med, ikke HVORDAN de har det. Og jeg skjønner at folk henger seg opp i "bagatellen" dere kaller det for; at den og den ikke dusjer, for det er svada. Du tjukkebolla; du mener enkelte her er en kløpper på å finne info selv. Du er da ikke noe bedre du eller? Hva har det med saken å gjøre at du tar deg en dusj hver dag og i tillegg går i joggis? Det er da ikke det det er snakk om, ei heller hvordan du steller deg eller går kledd. Unnskyld meg, men har du lest hva jeg har skrevet over her? Det høres virkelig ikke slik ut! Jeg henger meg ikke opp i at folk synes de er så flotte som sminker seg og ser flotte og freshe ut hver dag??! Neivel - les igjen du!! Jeg driter i hvordan folk går kledd, gravid eller ikke gravid, det er DU/DERE som slenger rundt dere om kommentarer vedr gravide og hvor uflidde enkelte er, ikke jeg! Det må da være noe som ikke stemmer når du legger merke til hvor ustelt, udusjet +++ enkelte er? Du ser så mye bedre ut mener du? He he
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #108 Skrevet 8. juli 2009 Du Alva; Folk som må slenge med leppa om hvordan andre går kledd, de har problemer selv. Da er det godt å kommentere hvor ille andre er, så føler man seg to hakk bedre! Og du sier det er de "friske" gravide som lar seg forfalle. Hva vet du om de er friske eller ikke? Kan du se det ved å se en person en gang? Eller er det den samme gravide du treffer gang på gang og vet alt om bakgrunnen hennes? Alle legger vel merke til andre mennesker, men å tro at man ser så fresh ut selv, høres helt patetisk ut. Hvertfall når du ikke aner en damn dritt om den du sitter å snakker om!
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #109 Skrevet 8. juli 2009 Med "friske" mener jeg de som er i stand til å f.eks gå på butikken. Når de står opp har de to alternativer: Skitten joggebukse, vanlig bukse. Hvorfor da velge skitten joggebukse? Altså, noe må en jo ta på seg uansett, så hvorfor det styggeste en klarer å grave fram? Man skal også være bra dårlig for å ikke klare å ta en dusj, eller løfte en børste opp til håret, da er man for dålrig til å gå rundt på et senter også. Jeg har aldri sagt noe om å dolle seg opp, lakkere negler, sminke seg eller noe, men at jeg selv er oppdradd til at man skal prøve å se noenlunde ok ut ute blandt folk. Jeg har heller ikke påstått at jeg tror jeg selv ser fresh ut, tvert i mot om du leser legner oppe ;-) Er det jeg mener med at det er ganske tåplig å henge meg ut når du/dere faktisk ikke leser det jeg skriver. Mulig noen føler seg litt truffet her? Jeg har heller aldri nevnt at jeg ser ned på de som ser ut som dass (vis meg gjerne hvor i så fall), bare uttrykt en forundring over hvorfor. Ei heller sagt noe om at jeg ikke tenker over hvordan de har det inni seg, her er det dere som trekker feilaktige konklusjoner. Når jeg svarte første gang så svarte jeg med tanke på folk jeg kjenner, som jeg vet at alltid har tatt vare på seg selv, men som plutselig bare dasset rundt i stygge uformlige klær og fett hår (gjerne i timesvis på kjøpesentre) som gravide og senere har klaget på at det å få barn ødla utseende deres... Ja, jeg lurer på hvorfor, jeg lurer på hvorfor velge det verste? Men det er ikke det samme som å se ned på eller ikke tenke på hva som foregår inni dem, tvert i mot lurer jeg veldig mye på hva som foregår i hode på de menneskene. Lar debatten ligge nå for min del. Jeg fikk tydelig ikke fram det jeg mente uansett ;-)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #110 Skrevet 8. juli 2009 Jeg forstår hva du mener Alva, men jeg forstår ikke hvor du ser alle de som går i så skitne joggebukser? Tror aldri jeg har sett en som er gravid, som er så skitten som du skal ha det til. Jeg er helt enig i at man ikke trenger å ta det styggeste man har, men enkelte ting i denne tråden har blitt fremstilt litt på kanten etter min mening. Om man ikke klarer å dusje, gre hår, ordne seg litt, så skulle man tro man tilhører husets fire vegger, men så sluskete damer ser jeg aldri ute! Om de er ute å labber, så tror jeg det ligger noe bak, evnt depresjoner el.l. For alt vi vet kan det hende de synes de er fine, mens andre får et annet inntrykk? Folk sjokkerer ikke meg mer.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #111 Skrevet 8. juli 2009 Vel, om man slutter å bry seg om utseende, helse og eget velvære i ni måneder,. så kan man heller ikke forventa at man er i superform kort tid etter fødsel... Anbefaler alle som "disser "Alva og Tjukkebolla som ikke pr .dags dato er gravide om å slutte å trene, slutte å tenke HELT på hva de spiser, og kle seg i det de måtte ha for hånden til enhver tid i ni måneder..Så kan defre over natten prøve å bli deres gamle "dere" igjen..For det er et faktum at mange gjør slik under graviditet.:Det er ikke snakk om å bruke timer hver dag for å se ut som en fresh og opplagt gravid,-ikke til enhver pris..Det er vel heller snakk om at man bør fortsette og leve som FØR man ble gravid, når man ER gravid...Tenke helse, trening, mat og eget velvære må taes vare på på samme måten da som ellers...Herregud, elleres er dere jo så ivrig på at mammaer på død og liv skal få leve som før. At man som mamma ikke skal ofre noe fordi om man har fått barn.Man har rett på et festliv, et vennindeliv,egen fritid til å slappe av og til å bruk epenger på seg selv...Helt greit det, har IGNETING i mot slike meninger....Men hovepoenget her er at mange i ni måneder "tar ferie" fra alt dette, går inn i et egetvalgt forfall for DERETTER syte og klage over utseende, manglende energi, rett il egentid for å "ta seg igjen " etter graviditet osv osv..Om man (gjelder oss med normale svangerskap selvsagt) lever som normalt under svangerskapet, tar vare på seg selv på samme måte som før, både med tanke på å kle seg bra for å føle seg vel, sminke seg om man gjør det, klippe hår, trene, spise sundt, vel, da vil det ikke bli like mye å klage over i ettertid.. Helt greit at man velger å ikke lee en finger for helse, velvære og utseende i ni måneder, men da påberoper jeg meg retten til å si at så lenge du ikke PRØVDE å leve som ¨du gjorde før graviditet, så har du heller ikke "rett" til å syte....og bare for å understreke, - det gjelder selvsagt kun de som har nprmale svangerskap uten plager ut over det "Normale",- osm de fleste av oss tross alt har....
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #112 Skrevet 8. juli 2009 Om man sitter på ræva i 9 mnd og tror formen er tipp topp etter en fødsel, så er man tilbakestående, og jeg har fin liten tro på at det er så mange oppegående mennesker som er slik?! Om man trenger timesvis for å se fresh ut, da er man pokker i meg stygg, unnskyld uttrykket! Men, jeg har reagert på et par innlegg her, høres ut som de selv er sååå freshe, etter bare 10-15 min på badet. Mye bedre å være fresh uten sminke og uten å måtte stulle og stelle seg sånn:) Naturlig pen heter det. Det er ikke så lett for de som ikke kan trene, som kanskje har trent vanvittig mye før man ble gravid, ikke glem det.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #113 Skrevet 8. juli 2009 "Det har med oppdragelse å gjøre, jeg har lært at det er visse type klær man bare ikke viser seg ute i..." Hvor gammel er du egentlig...? Høres ut som en gammel bestemor... (og jeg er ikke SÅ ung som jeg sikkert får tilbake nå..) Og hvis man går hjemme i joggebukse, og så skal i butikken (og bare en tur i butikken) hvorfor skal man gidde og skifte bare for det? og kanskje har de barn som har skiftet til buksene deres på vei til butikken... Hvis jeg bare skal ut og gå meg en tur i nabolaget (alene) og så stikker innom butikken, kan jeg fint gå i joggebukse uten at jeg er noen "sjuskete" person av den grunn... (og skulle jeg komme til å søle på meg, ville jeg ikke gått hjem for å skifte bare fordi jeg skal innom butikken... Alt folk skal legge seg oppi altså..
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #114 Skrevet 8. juli 2009 Nei, det er enkelte da vettu, som tror de er litt finere enn andre vanlige mennesker:) La de nå leve i trua:) Bedre oppdragelse har de og, iflg dem selv da:)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 8. juli 2009 #115 Skrevet 8. juli 2009 Jeg var gravid med tvillinger, og på et tidspunkt var det ingenting som passet. De to siste månedene føltes det som om noen hadde kjørt en stolpe tvers igjennom meg, så å dolle meg opp, var ikke det jeg tenkte mest på. Imidlertid, så synes samboeren min fremdeles jeg er sexy, han vil fremdeles ha meg, og han foretrekker at jeg er meg selv og ingen jåle. forholdet vårt har tålt hverdagen, graviditetssjusking, babyfokus og at vi er slitne, pluss et ekstra krevende barn. Hvis ikke du har et sånt forhold, men føler at du hele tiden må prestere noe for å holde på kjæresten din, så synes jeg synd på deg. Dessuten er folk forskjellig gravide. Så du skal nok være forsiktig med å uttale deg. Neste graviditet kan det være du som ikke orker. Dessuten får man litt andre prioriteter enn jåleri når man blir mor...de fleste av oss hvertfall
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #116 Skrevet 8. juli 2009 Dette skriver jeg under på!! Er selv i uke 37 med tvillinger! Ikke lett i det hele tatt!!!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #117 Skrevet 9. juli 2009 HI her: Helt utrolig hvordan dette har engasjert!!!! Jeg blir målløs! Det jeg mente er ikke å bruke flere timer på badet for å legge lagvis med sminke, ha frisyren lagt før en går til postkassen etc. Mulig det bare er jeg som ser de, men de er der ute.... Møkkete joggiser, bh-løse (dette er spesielt ekkelt om de har begynt å lekke litt) og fettete hår!!! Jeg skjønner ikke hvordan noen tillater seg seg forfall på denne måten, bare for at de er gravide. Jeg snakker ikke om de med hypermesis, ekstrem bekkeløsning eller svangerskapsforgiftning. Jeg snakker om normen, som er å være frisk og rask! Mange av dere lurer på hvordan jeg vet at de og de er gravide, dette er kanskje mennesker jeg har kjent tidligere eller noen som kommenterer magen min og forteller at de også venter. Slik vet jeg. Og det går faktisk ann å ha mage i uke 24. På meg synes det veldig godt. Uten at symfysemål er utenom der den skal ligge.Mange av dere kritiserer meg for å synes at det er trist og fælt å se at mannesker mister lysten til å ta litt vare på seg selv. Dere som kritiserer meg, sier også at jeg må være både stygg, lite tolerant og at jeg er dømmende. Jeg vet ikke hva det sier om dere selv når dere tillegger MEG egenskaper jeg nødvendigvis ikke innehar. Jeg har bare lurt på et generelt grunnlag og ikke tatt alle over ett!! Det å kaste stein i glasshus er det mange flinke til her. Mye av grunnen til at iallefall jeg ønsker å være fresh, type dusje hver dag, rene klær, nylagt mascara slik at jeg kan kose meg i meg selv, uten å gremmes, er for jeg regner med at jeg er ganska sliten etter den lille er født, og da er det greit i allefall å ha rutinene på stell av seg selv i orden. Om jeg hadde lagt de vekk, ikke brydd meg i flere måneder av svangerskapet, regner jeg med at det ikke ville vært det første jeg tenker på når babyen er der heller. Og føler man seg bra, kommer man seg ut og ut blandt folk. Man trenger voksen kontakt når man går hjemme med barn, og terskelen for å gå ut er lavere om man føler seg vel enn om man føler seg og ser ut som en dass. Det er bare dette jeg vil frem til. Men sikkert flere her fremdeles som ikke kan fortså og som fortsetter å tillegge meg lite trvelige egenskaper..... Jeg ønsker i allefall alle en fresh dag, masse smil og gode ønsker om en bra dag!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #118 Skrevet 9. juli 2009 Da må det i tilfelle være hos deg de sluskete gravide bor, for jeg ser de ikke. Er sjeldent jeg ser en så uflidd og skitten dame, at jeg legger merke til det. Hvor ofte folk dusjer, det bryr meg midt i ræva for å si det sånn. Regner med at de vasker seg om de ikke er i dusjen hver dag, for det er faktisk ikke bra det heller. Og om gravide lar seg forfalle under svangerskapet, ja da blåser jeg i det og. Jeg klarer ikke forstå hvorfor du må legge snuta di oppi det! Det er ofte et tegn på at de som kritiserer andre, har problemer selv, de føler seg ofte bedre ved å kommentere andre mennesker. Og det legger du frem fint selv, ved å ha de holdningene du har. De rutinene om å dusje, være fresh, rene klær, nylagt mascara (som du så fint kaller det) det bør ikke være en ting du øver deg på. Skulle nå tro det lå inne allerede! Men du ser nok kjempe fresh ut med nylagt mascara hi:) He he he
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #119 Skrevet 9. juli 2009 Hahaha!!!! For en negativ gjeng med hormontroll!!!! Akkuratt som deg 15.58!! Sitat: "Det er ofte et tegn på at de som kritiserer andre, har problemer selv, de føler seg ofte bedre ved å kommentere andre mennesker. Og det legger du frem fint selv, ved å ha de holdningene du har." Hahaha, høre på egne ord, så med dobbelkritiseringen her, sier jo resten seg selv!!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #120 Skrevet 9. juli 2009 Har ikke kritisert noen jeg. Hadde aldri sagt noe om hi om hun ikke kritiserte "sluskete gravide" Du er ikke så smart 16.08? Du må lære deg forskjellen på å starte en kritisering av noen, og det å skrive at man ikke synes noe om kritisering. Uff - sier jeg bare. Dobbel kritisering tror jeg ikke du helt vet hva er!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #121 Skrevet 9. juli 2009 16.12!!! "Du er ikke så smart 16.08? " For at du ikke forstår hva du selv faktisk har skrevet og betydningen av det, betyr ikke at det er noe i veien med min intelligens ei heller mitt intellekt!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #122 Skrevet 9. juli 2009 Hva er det jeg har skrevet som er så ille da?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #123 Skrevet 9. juli 2009 Dere som sier at Tjukkebolla og Alva + flere andre som syns gravide ikke trenger å se ustellt og skitne ut; Dere slenger jo dritt om disse så dere er ikke noe bedre selv! Personlig syns jeg ikke et svangerskap skal forandre noe som helst, så lenge vedkommende er oppegående og i noenlunde form!
Tigerpote Skrevet 9. juli 2009 #124 Skrevet 9. juli 2009 Hvordan vet du at "sjuskene" er gravide da hi? Siden de nettopp har fått positivt svar? Jeg er også en person som er velstelt så og si til enhver tid, dusjer hver dag, og har rent tøy uten hull og flekker. Sminker meg hver dag, steller hår og negler. Men jeg har jo ikke noe med hva andre gjør? Om andre vil se "sjuskete" ut, får de da gjøre det, om de ikke plager meg. De kan jo ha en grunn som jeg ikke vet om. Har ikke lest hele tråden, men så noe om str på magen. Jeg har hatt stor, skikkelig gravidmage lenge i hvert fall, er i uke 27 nå. Magen kom med en gang til meg, og feks i uke 18 var jeg veldig gravid for å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2009 #125 Skrevet 10. juli 2009 Fantastisk! HEHE Firebarnsmor.. gravid i uke 56! Kan skjønne barnevernet ville kastet seg inn i debatten hvis de hadde lest her.. >Tenk alle joggbukse barna de kunne satt søkelyset på! Nei, vi må vel være enige om at hver enkelt velger selv? Ut i fra form og selvfølelse! Personlig tror jeg en liten dusjings/med påfølgende tannpuss og litt macara, gir bedre selvfølelse, men ikke hver dag jeg klarer motivere meg til å gjennomføre dette overlevelsesritualet.. hender rett og slett at grunnleggende behov, som en tur ut å kjøpe brød, overgår "spabehandlingens" plass på prioriteringslisten..! Til deg som startet deatten må jeg bare si at du tydeligvis traff en del ømme punkt;) og at du bør være forsiktig med å dømme folk du ser rundt deg, ut i fra klærne! Hender som oftest at det er en fantastisk personlighet innenfor... er nemlig ikk alle som tør handle brød på en dårlig dag, i fare for å bli sett av sånne som deg.. og da mener jeg ikke være slem. Krever bare av og til litt MOT å gå ut uten å ta på seg "kostymet" sitt.. Lykke til de neste ukene;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå