Gå til innhold

Hva skjer med "sjuskete" gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hehehe..DET må det være

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eneste mamma plagget jeg har kjøpt er ei bukse på H & M til 298 kroner..Frisøren har jeg ikke vært på flere år. Har langt hår, som jeg passer på å holde nyvasket og pent. Stussing av håret får jeg ei venninne til å gjøre. Reine klær er en selvfølge, så 15.41; Dine argumenter holder ikke.Det er ikke snakk om å overpynte seg, men å se velstelt ut, trenger ikke kjøpe nye klær til det. Det er sommersalg nå, der får du topper og bukser til en pris nedi 50-100 kroner Har du råd til å få barn, har du råd til det også!

Skrevet

Du er av den typen jeg himler med øynenen når jeg ser på gata tror jeg.Jeg er dog helt enig med hun som startet dette innlegget. Alt for mye sjuskete gravide som ikke bryr seg i det hele tatt.

Trenger ikke overdrive for å se bra ut 18.52

Skrevet

jobber i barnehage og om du mener å gå med joggebukse og en behagelig genser er sjuskete så er jeg det.

velger slike klær fordi det passer til den jobben jeg har, er ikke lett å løpe rundt etter barna i trange klær.

og noen ganger drar jeg til byen etter jobb, men har jobbet hver eneste dag i hele svangerskapet frem til permisjon, har ikke klaget bare den stilen som jeg liker best.og passer til det jeg driver med....

Skrevet

Jeg var faktisk så dårlig at jeg var innlagt ei periode. Da fikk jeg selvsagt litt hjelp med å fli meg, men ellers så klarte jeg å dusje selv om jeg måtte stikke huet ut av dusjen og spy fire, fem ganger underveis. Men forskjell på de som har litt guts og som vil, og de som gir totalt faen i seg selv og omgivelsene. Stakkars menn sier jeg. Jeg har store barn også som bryr seg om hvordan mora ser ut, så man har faktisk ansvar utover seg selv å se velstelt ut. Og da handler det ikke om fancy klær, sminke og frisyrer, men å være ren, ha rene og hele klær, og de normalt presentabel ut.

Skrevet

HI mener da ikke at alle blir det,- eller at det er galt å dra på butikken etter melk i "nattisen" om det trengs en gang....

Men det er nå et faktum at mange bruker graviditet som unnskyldning til å slutte og trene, slutte å tenke på hva de spiser og NÅR de spiser,- forde man føler seg trettt,- og som gravid SKAL man ikke gjøre noe man ikke føler for (trening) og man har "cravings" på ditt og datt,- og da er det umulig å la være å spise dritt..

Også legger de på seg da, 20, 30 og 40 kilo og gråter sine modige tårer over forfallen kropp og graviditet som tar knekken på de...

Sier ikke alle som går opp i vekt har skyld i det selv, eller at alle MÅ trene under svangerskapet..Vet at noen ikke greier det, vet at noen går opp i vekt uansett...Men jeg VET og har SETT og HØRT de som har lagt trening på hylla dager etter positiv test og som har satt seg ned i sofaen og spist alt det de har vært forsiktig med FØR graviditet for nå skal "kroppen få bestemme" for når man er gravid så tar "urinnstinktene" over og kroppen krever bare det den trenger....Er man trett skal man hvile okke som, har man lyst til å leve på sjokolade og burgere fra maccern så er det det kroppen trenger.....

Men det er ikke sånn..Under et vanlig svangerskap (altså ikke ekstrem kvalme eller ultratidlig bekkenløsning/låsning ol) så kan man "presse" seg like mye som før graviditet store deler av svangerskapet.Man kan trene som før og spise som før uten at fosteret tar skade av det.Selv om kropp og mage skriker etter annet (den gjør det til vanlig og, men da velger man å ignorere det for hels sin del, og utseende...) så trenger den ikke annen behandling under graviditet enn hva den trengte før..Sett at man har en normal livsstil med sunn mat og trening... Og det er vel DET Hi ønsker å få frem med sitt innlegg..Hvorfor skal man plutselig endre sitt liv totalt fordi man blir gravid, for deretter gå inn i en depresjon fordi man ikke greier det samme som før eller ser ut som før eller er så frisk som før? Er det ikke da bedre så bare leve som normalt i de ni måneder ungen er i magen også da også slippe mye av de postgravidplagene mange får pga unødvenidg forfall?? Fysiske endringer (synlige som usynlige) skjer uansett under en graviditet, men man kan i et normalt svangerskap gjøre mye selv for å unngå det ekstreme...Bare fortsette og leve som før rett og slett...

Skrevet

Dere har mye å gjøre skjønner jeg. Slenge dritt om andre. Mye koseligere med ei "sluske" enn freidige folk som tror de er så mye bedre enn andre, og som liksom skal se så freshe og flotte ut i forhold til andre. Så er det kun i deres øyne.

Skrevet

Jeg slenger ikke dritt om noen, men er så lei alle de osm har forfalt så jævla mye under svnagerskapet, og som dagen etter postiv test gikk fra sunne, normale jenter/kvinner til å bli sofagriser..Fordi "korppen krevde det"...Om du ikke kunne følge kroppen øsnke om sjokolade, brus og sofasitting FØR du ble gravid, så kan du det heller ikke etter du blir gravid..Og legg merke til at jeg sier NORMALE svangerskap..Altså ikke svangerskap med fare for abort, abnorm stor kvalme eller bekkenløsning...De aller, aller flsete av oss har litt kvalme, litt BL, litt "småplaer"- men hos de aller aller fleste av oss gjør det mer godt enn vondt og bare leve som før...Men altså, mange velger å bruke graviditeten til å kose seg.- kose seg litt for mye...

Det er greit at de gjør det,- skal ikke bry meg,- men da må man ikke forvente å se ut som før uker etter fødsel, eller at man klarer å være like aktiv som før kort tid etter. Det er DET jeg irriterer meg over....Sett deg i sofaen i ni månderes og spis ALT du har lyst på når du ikke er gravid, så skal jeg få bevist hva jeg mener !!!!

Skrevet

Er nok du som ikke har skjønt et dugg Anonym 16.01. Har overhode ingeting med å slenge dritt eller å føle seg bedre enn andre å gjøre, men en undring over hvordan noen (de som ikke er sengeliggende ol) bare gir opp å bry seg om sin egen helse og sitt eget utseende "bare" fordi man bli gravid. Som hun ene også beskriver, de lar seg totalt forfalle, og etterpå er de fortvilet over at kroppen ikke ser ut. Kanskje ikke så rart? Har selv gått opp mye i mine svangerskap (mellom 21 og 32 kg så langt), så vet godt at det ikke alltid er selvforskyldt, men det er noe med å ta vare på seg selvfordi om man er gravid. Jeg er nok alt annet en flott ut nå som jeg er gravid i uke 36, sliter med å gå pga smerter, er kronisk trøtt og sliten, masse vann i kroppen (2-3 i ødem) som får ansiktet til å se oppblåst ut osv, men trenger jo ikke gjøre det enda værre med å slutte å dusje og ta på meg så stygge klær som mulig heller liksom ;-)

Skrevet

Skjønt et dugg faktisk. Er vel heller du som ikke har det Alva?! Jeg driter vel i om andre kvinner lar kroppen sin forfalle. Er det noe og hause opp? Hvorfor bryr du deg ikke om deg og dine, og ikke dropper å ha det og det synspunktet på sluskete gravide?

Har du ikke annet å bedrive dagen med? Skulle nå tro det med tre barn og et til på vei?

Spiller det så stor rolle for deg om enkelte gravide går ugredd, uten sminke og i joggis? Jeg pleier ikke det, har kjøpt meg fine mamma klær, men hva andre gravide går med, det blåser vel jeg i. Mye rart dere har for dere, og legger dere opp i det meste andre folk gjør.

Da kan det ikke skje for mye i deres eget liv eller? :)

Jeg tror ikke det er så voldsomt mange gravide som slutter å dusje, det hører til sjeldenheten! Ta dere sammen, oppfør dere som voksne mennesker. Bry dere med dere selv, ikke snaus nesa borti andre!

Skrevet

Den dagen jeg sutter å bry meg om andre mennesker kan jeg like så godt skyte meg selv, er glad jeg har evnen til å bry meg jeg :-)

Skrevet

Jeg bryr meg jeg også, men ikke på en negativ måte. Hva folk går kledd i, om de er sminket, gredd osv. Det gidder jeg rett og slett ikke. Håper bare ikke dette er ting dere viderefører til avkommene deres.

Det er hyggelig at folk bryr seg, for all del, men ikke når man skal begynne å snakke stygt om andre. Om man ser en sluskete gravid på butikken, hva vet vi om bakgrunnen for at hun går slik?! *oppgitt*

Skrevet

Du bryr deg om hvordan de SER ut, ja, ikke om hvordan de HAR det, alva.

Skrevet

Er det ikke normalt å tenke på generell hygiene da? Sånn både for sin egen del og de man omgås?

Det er jo ikke snakk om at man må ta på seg sminke eller jeans for å ta vare på seg selv da. Men om man vil det, og klarer det er jo det supert for den personen.

Men man skal da ikke slutte å dusje, eller tenke over hva man kler på seg!?! Jeg har mange kjempefine "sløvebukser" jeg. Så med en sånn bukse, en normal ren overdel, ren kropp og rent hår kommer man seg faktisk veldig langt! Jeg startet på uke 42 idag jeg, men fortsatt sier min sunne fornuft meg at jeg vil føle meg 10 ganger bedre etter en dusj og i rene pene men still, bahagelige klær!

Det er ingen som sier at om du faktisk er syk så skal du prioritere å se fresh ut konstant, men har du et normalt svangerskap så har du faktisk ingen sykdom!

Om du har barn fra før av..javell hva så? De barna hadde du jo før du ble gravid også, men du dusja vel da?

Det eneste jeg ikke prioriteter (?) nå når det kommer til utseedet mitt er besøk hos frisør og intim barbering :P

Men fresh er jeg, og det tar meg like lang tid som det gjør å ta seg en dusj og kle på seg :)

Skrevet

Tydelig at det bryr deg da. Siden du bare måtte snike inn en liten "jeg gjør det ikke da,jeg har mye fine mamma klær." Så du skal kommentere at man ikke skal legge seg oppi det, men må bare få med at du ikke er en av dem da!

Ja da er jo tydeligvis Alva en som vet hva hun snakker om da!

Hun har 3 barn, er i slutten av graviditeten med sitt 4 barn, sitter på nettet, OG tar vare på seg selv! DET er noe sofagriser med kun barn i magen skal lære noe av det!

Skrevet

Den var til 17.20!

Nå ble det mange innlegg på meg her :P

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvor dere ser alle de sluskete gravide? Hva vet dere om de har vasket seg i ansikt, hender, under armene og nedentil, om dere ser de i butikken? Det tilhører sjeldenhetene, og da meget sjeldent, at jeg ser en gravid der det lukter ille. Om personen ikke har noe hygiene, regner jeg med det lukter?

Hvordan vet dere at den og den gravide har sluttet å dusje? Fordi dere ser en gravid i joggeklær, som ser litt mindre fresh ut, da dusjer hun ikke? Jeg forstår ikke hvor dere får det fra! Jeg tror at de dere ser (overalt) har et såpass heavy svangerskap, som er vanskelig å sette seg inn i, om man er forholdsvis frisk og rask selv, er nødt til å ta en lynrask tur på butikken! At de faktisk er utslitt!

Alle her i denne tråden er så freshe, sminket osv. Jeg skulle likt å sett dere, om det er noe DERE selv synes! Om du i dine øyne er fresh, kan du se lurvete ut for andre! Ikke glem det!

Skrevet

Tjukkebolla; hva vet du om hvor mange barn folk har?

Skrevet

Man går vel utifra innleggene til andre når man svarer. Er iallefall sånn jeg konkluderer med hvordan mange av de gravide ser ut! Er jo over 90 innlegg her inne som forteller meg det!

Og om man føler seg fresh selv, men det fortsatt er folk som ikke synes det er jo det ingenting å gjøre med det! Sånn vil det jo være når du har styla deg 2 timer på badet også. Fortsatt noen som synes mye.

Ja så er man slitne, men det var jo snakk om de uten de plagen man ikke kan sette seg inn i da :)

Skrevet

Tror ikke noe på at det er sluskete gravide overalt, som er i toppform, som gir faen i hele seg selv. Høres ut som dere er misunnelig på noe. Kanskje det er dere som ikke ser så flotte ut?

Skrevet

Sier det igjenn!

Jeg refererer til inlegg jeg leser her inne gjør jeg ikke!

Jeg bryr meg døyt om anonym kl. 14.00 har 5 barn eller om anonym 17.00 har 14. Jeg svarte på et innlegg der en person snakket til alva om at hun som hadde så mange barn burde ha bedre å gjøre enn å henge seg opp i ting som dette! DERFOR sa jeg det.

Vær snill å prøv å sett det jeg skriver i sammenheng før du kommer med spørsmål jeg strengt tatt ikke ser hvor du vil med!

Skrevet

Nå synes jeg du kommer med dummere og dummere ting tjukkebolla. Du snakker bare viss vass. Denne debatten blir for dum!

Nedrakking av andre mennesker. Skjerp dere.

Skrevet

Deg om det :)

Takk for konstuktivt kritikk da iallefall. Ga meg følelsen av at det som kunne kommet ut av deg mest sannsynlig ville vært like dumt :)

Jeg går iallefall ikke på enkeltpersoner når jeg sier folk generellt burde dusje. (!)

Men du tar deg jo friheten til å si til meg at mine personlige meninger er viss vass. Så jeg vet ikke hvem som rakker ned på andre da, anonym 17.51. Kansje du burde se litt på deg selv!

Skrevet

Ja, meg om det. Sier ikke at du går på enkelt personer, men jeg undrer meg over hvordan du vet at den og den ikke dusjer.

Om du føler at ting jeg sier/ville sagt er like dumt, så må du bare mene det. Alle har sine meninger, og jeg har mine etter hva du skriver her.

Jeg synes det blir viss vass når du skriver at folk ikke dusjer, og det er kanskje ikke så rart. Rakker og rakker, jeg synes det er unødvendig å skrive slikt om andre mennesker.

Jeg er langt ifra feilfri, men hvordan andre gravide går kledd, det bryr meg midt i sjøstjerna faktisk. Har andre ting å bruke tiden min på.

Hvertfall med barn og nå i tillegg høygravid!

Skrevet

Det er utrolig hva kvinnfolk her inne henger seg opp i. Blir slått ut av hva enkelte (med nick) skriver her inne. Dere får vel opp selvbildet & selvfølelsen deres ved å finne negative ting om kvinner som ikke er fullt så freshe som dere selv.

Så flinke dere er, spm dusjer, grer håret og pudrer nesen selvom dere er høygravide:) Jeg sluttet å dusje da jeg testet positivt jeg. Nå sitter jeg i sofaen, spiser, driter og spiser enda mer. Har som sagt ikke rørt en vaskeklut på måneder. Dere er patetiske!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...