Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #51 Skrevet 7. juli 2009 Helt enig med 19.46. Jeg har nå på meg rene klær hver dag, men sminker meg kun noen dager i uken, og da er det mascara + eyeliner. Ikke noe annet. Har alltid fått høre at jeg ser naturlig ut, og har ikke behov for masse sminke. Synes det ser unaturlig ut mnår det ser ut som folk har gått på tryne i sminkeskrinet, og spesielt med brunkrem. Det ser bare ikke bra ut, kanskje hjemme på badet, helt til man kommer ut i lyset. Det er hvordan man er som person, ikke nødvendigvis hvor sminket og hvordan klær man har.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #52 Skrevet 7. juli 2009 Hvis det er "joggedress på butikken" som er definisjonen på å være sjuskete, så må jeg si at der er det stor forskjell på hva folk mener - gravide eller ikke. Da jeg flyttet til Oslo for over 11 år siden kunne det ikke falle meg inn å gå ned til postkassa engang (ned en etasje) i joggebukse og usminket og med ustelt hår. Og på butikken over gata? Ikke tale om at jeg gjorde det uten å sørge for å se presentabel ut først. Nå har jeg med årene blitt litt mer liberal, og kan til og med ta en tur på butikken i joggebukse (dersom det er en litt fin en vel og merke...) Men jeg driter fullstendig i om andre - gravide eller ikke - velger å gå på butikken uten å kaste et blikk i speilet først. Ser ikke ned på dem likevel, selv om jeg av og til undres over at de synes det er komfortablet. Jeg tror nok de fleste helst vil se ut som en million dollar til enhver tid, men det er forskjell på folk hvor viktig det er for dem. For meg er det å ta en kjapp tur på nærbutikken som regel en god nok grunn til å skifte bukse, fikse håret og smink meg (bruker bare mascara til hverdags, så det er jo fort gjort). Men da jeg var på mitt mest dårlige tidligere i graviditeten, og vekslet mellom å ligge på sofaen og stå bøyd over doen, så hendte det at tida ble knapp og jeg til slutt MÅTTE komme meg i barnehagen for å hente ungen før de stengte. Møtte opp der av og til i joggebukse, uvasket hår, uten sminke, og med en ukledelig hvitgrå ansiktsfarge. Neppe særlig delikat, men akkurat det hadde jeg ikke energi til å bry meg om da. Da gjaldt det bare å klare å holde på spyet til jeg kom utenfor porten i det minste, så utseendet bekymret meg fint lite. Er det egentlig så mange som bruker en graviditet som unnskyldning for å "la seg forfalle"? I så fall tror jeg det handler mer om at man ikke trives med kroppen sin, og at man tenker at "uansett hva jeg gjør så ser jeg helt jævlig ut med denne fasongen". Noen stråler når de er gravide, andre mistrives. Og det har nok lett for å synes uansett hva slags klær man har på seg.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #53 Skrevet 7. juli 2009 De som ser ned på andre mennesker, enten det er klær, sminke, jobb, bosted etc, etc har komplekser selv. Det er ikke normalt å rakke ned så til de grader på andre mennesker. Det sier nok om dem selv. Jeg får null respekt for slike som hi, som tror de er bedre enn andre.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #54 Skrevet 7. juli 2009 Jeg bruker aldri sminke og begynte ikke med det bare på grunn av at jeg var gravid noen ganger. Ikke alle trenger sminke for å se bra ut:o) Trenger heller ikke føne for å få bølger i håret. Det får lufttørke. Får bare stygt og tørt hår av all føningen.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #55 Skrevet 7. juli 2009 Er man 10 uker og hyperkvalm skal jeg bare fortelle deg at det er en stor utfordring å ta seg en dusj. Da har man heller ikke lyst eller makt til å dra på butikken. Jeg har spydd mang en gang før jeg har kommet meg på jobb, og da har bare det å komme seg på jobb vært en stor nok utfordring. Heldig for meg da, så bruker vi uniform på jobb, så det eneste jeg trengte "bekymre" meg for var håret og at jeg var rein i ansiktet og under armene liksom, men det var også tussig når det sto på som verst. Jeg har spydd meg gjennom alle mine svangerskap.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #56 Skrevet 7. juli 2009 Ja, og det hender faktisk at man må prioritere litt, skal man prøve å komme seg ut en tur, så kanskje man må dra som man er, for dersom man skal bruke masse tid på badet, så er det nok til å slå en ut... Tenker da dusjing, føning, sminke, bodylotion etc... Ikke alle har det like enkelt som HI tydeligvis har det...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #57 Skrevet 7. juli 2009 Kanskje noen verdsetter komfort mer enn utseende?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #58 Skrevet 7. juli 2009 vet du HI, jeg er heeelt enig med deg! jeg er nå gravid i uke 56 og ser likevel helt smashing ut, og det til tross for at jeg har 4 unger fra før. hver dag kjøper jeg et nytt antrekk som jeg tar på meg etter en laang deilig spabehandling. jeg har på skyhøye hæler til tross for bekkensmerter. dette er veldig viktig for meg!!!jeg vil for all del ikke se sjuskete ut, for da kan barnevernet komme å ta både meg, barna og alle chanel klærne mine.. natta
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #59 Skrevet 8. juli 2009 Tviler nå på at du ser smashing ut dersom du er gravid i uke 56, hehe... Ellers regner jeg med at innlegget ditt bare var ironisk :-)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #60 Skrevet 8. juli 2009 Helt enig med deg jeg. Mange gravide tror jeg rett og slett ikke gidder å gjøre seg litt flid med seg selv. Ser mange skriver at de som sier seg enige ikke har peiling på hva de prater om som ikke er mere enn 20-24 uker på vei..TØV! Jeg er 28 uker på vei..fått stor kul på magen og mange ekstra kg, men gjør mitt aller beste for å se noenlunde ordentlig ut, og før noen "skriker" om at jeg bare er 28 uker på vei, så kan jeg si at dette er mitt andre svangerskap, og i det første så tok jeg like mye vare på meg selv fram til jeg fikk min sønn. Å det handler ikke om å være smartere enn andre som noen her inne kaller det, det har med å ta vare på seg selv, og ikke drite i utseende sitt selv om man er gravid. De fleste av mine venninner har flere barn, å det virker sånn om de fleste ikke bryr seg om hvordan de ser ut straks de er blitt gravide.Ligger på sofaen og "goffler" i seg potetgull og brus mens mannen blir kommandert hit og dit fordi de ikke gidder å reise seg.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #61 Skrevet 8. juli 2009 Går vel an å se bra ut i komfortable klær vel? Ingen som snakket om høye hæler og minikjole her!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #63 Skrevet 8. juli 2009 Ja, ser jo at dette er nr to. Men jeg synes mye av det du skriver høres helt bak mål ut. Hvem er det som bestemmer at hun, hun eller hun ser ustelt ut da? Er ikke det øyet som ser? Ingen fasit på det! Har du lette, middels eller tunge svangerskap? "fordi de ikke gidder å reise seg" Vært gravid med flerlinger du f.eks? Vet du hvilket nedpress det er? Og kanskje kvinner som sliter med livmorhals på under 10 mm? Late de også?
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #64 Skrevet 8. juli 2009 Jeg tror dette har mye med oppdragelse å gjøre også? Jeg ble oppdradd til at noen klær går man bare ikke ut av huset i, på samme måte som noen uvaner holder man for seg selv hjemme. For meg var det like naturlig å lære å takke for maten, ikke rape ved bordet osv, som å ikke gå ut joggeklær, og vil tro dette gjedler flere av de som skriver at de er enig med HI. Andre er vokst opp med at det spiller ikke noen rolle hva man har på seg. Sikkert unntak i begge retninger her altså, men jeg tror faktisk dette har litt å si jeg. At man lurer på hvorfor noen "tillater" seg selv å bli sjuskete som gravide når de ikke må (altså de som ikke har mer enn normalt mye plager osv) er ikke det samme som at man ser ned på andre heller. Jeg undrer meg kanskje litt om hvorfor når jeg ser samme gravide fere anger like ustelt hver gang og vet at vedkommende pleide å se noenlunde ok ut før hun ble gravid (og vedkommende trasker mye rundt, så så veldig tungt kan hun ikke ha det...). Jeg er veldig opptatt av komfort, klarer ikke å gå i klær som ikke er komfortable som gravid, men det finnes jo masse klær som er både billige og normalt pene og likevel veldig gode å gå med. F.eks linbukser, myke jeans osv. Ikke tar det en time foran speilet å dolle seg opp heller, det rekker lenge med en dusj, hårbørste gjennom håret og klær som i tillegg til å være komfortable ser litt rene og pene ut. Det tror jeg de fleste klarer å få til om de er i stand til å gå på butkker, så det er nok mer innstilling det står på, og kanskje oppdragelse. Om man driter i om andre finner en udlikat og er opplært til at dette er helt greit, eller om man bryr seg litt om utseende sitt og er opplært til å se "ordentlig" ut ute blandt folk. Og jeg er forresten oppvokst i stor by siden noen trekker fram dette med anonymitet.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #65 Skrevet 8. juli 2009 11.21; Hvis du ikke kan se at damer som har fett hår og skitne klær ser ustelte ut så vet ikke jeg. Snakker ikke om å overpynte seg, men å være ren i tøyet os se noenlunde velstelt ut! Første var ganske lett. Mitt 2 har jeg bekkenløsning og veldig vond når jeg står/går/sitter. Kan gjøre minimalt husarbeid og er sykemeldt. Kvalm, oppkast og svimmelhet var en del av hverdagen fram til uke 16.Men jeg glemmer ikke å se ordentlig ut! Hvis du leser innlegget som startet hele diskusjonen, så er det snakk om gravide som ikke en gang har på seg rene klær, som ikke engang prøver, som nesten blir syke med en gang testen er positiv! Selvfølgelig så er det mange vanskelige svangerskap, men må man være uflidd da? Forøverig så har jeg ikke vært gravid med flerlinger, men søstera mi har tvillinger på 6 mnd, å hun jobba fullt fram til uke 32..Mye dårlig og mye vondt..Joggebuksa vandra hun i hjemme, men skulle hun ut, så tok hun bryet med å flid seg!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #68 Skrevet 8. juli 2009 Stakkars deg som har bekkenløsning med nr to. Har vært sengeliggende i store deler av svangerskapet, ligget på sykehus, kun lov å dusje og å gå på toalettet. Har vært sykemeldt siden jeg var fire uker på vei. Spydd hver dag og spyr som en gris enda (er i uke 37) Nå får jeg være hjemme, mot at jeg ligger! Hatt en vanvittig lav blodprosent, har besvimt mange ganger, null matlyst ++ Så stakkars deg som slet med frem til uke 16!!!!!! Om jeg i tillegg skal se så fresh ut, er det folk som ikke aner hva de snakker om. Uvitende mennesker!
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #69 Skrevet 8. juli 2009 Her snakkes det om folk en møter på ute, renger ikke med en møter på deg ute? ;-) Går an å ikke slå seg helt vrang, men å lese selve innlegget da. HI kommenterer de som i hele svangerskapet dasser rundt i utvaskede og sktine joggebukser, fett hår og ellers ser ustelte ut. Ikke som som er sengeliggende.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #70 Skrevet 8. juli 2009 Jeg var jævlig dårlig selv store deler av svangerskapa mine, men jeg flidde meg og pynta meg. Om man føler seg som et helvete så trenger man ikke se ut som et. Stor kan være vakker hvis man fiffer seg litt. Samme når man har småbarn. Det tar 5min å dusje å vaske håret, det tar 2min å legge på litt maskara og lipgloss. 15min så rekker man faktisk det aller viktigste så man ser noen lunde presentabel ut. Det finnes også myke, ledige og rimelige klær som ser ok ut, som tights og tunika feks. Svære stygge t-skjorter og utvaska joggebusker er vondt å se på damer og jenter rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #71 Skrevet 8. juli 2009 Jo, men hvor vanlig er det å være så syk da?! Er da faen meg ikke det det er snakk om, siden du er så dårlig at du er sengeliggende, så er det jo ikke slike som deg vi snakker om her.Er det mulig å være så nærtakende!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #72 Skrevet 8. juli 2009 Dersom du var "jævlig dårlig", så hadde du ikke klart å krype inn i dusjen engang, og lukta av nyvaska hår hadde sendt deg med hue rett i dassen den neste timen. Sorry, men du vet tydligvis ikke hva du prater om.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #73 Skrevet 8. juli 2009 NM i å syns synd på oss selv her eller? du må lukte bra godt gitt
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #74 Skrevet 8. juli 2009 Hva kvinnfolk ikke legger seg opp i. Noen ganger er det direkte flaut å være ho kjønn. Om og gjøre å finne mest mulig dritt om andre. Forstår ikke at dere har tid, krefter og energi til i det hele tatt å gidde å holde på slik jeg. Trodde det tilhørte fjortis stadiet. Glad jeg ikke har slike damer i min omgangskrets. Der er man som man er, og blir akseptert deretter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå