Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Jeg ser med skrekk og gru på de gravide som knapt har fått kryss på graviditetstesten, før de syter, klager og føler seg berettiget til å dra i butikken med stygge jobbebukser med flekker etc. Jeg kan forstå at man er ekstra trøtt og sliten, jeg er 24 uker på vei selv, men jeg har da tid til å gjøre litt flid med meg selv for det!!! Synes det er viktig for deg selv og kjæresten å prøve i allefall. Mye sjusker der ute!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 smart du ja! miss perfect! blir kvalm av sånne jeg!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Så utrolig rart at du henger deg opp i utseendet til gravide kvinner? kanskje du burde skaffe deg en meningsfull hobby?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 synes det finnes dager da der greit å være sjuskete som du sier i joggebukse og ei stor god t-shorte, mens andre dager kan det være godt å få stelt seg litt ekstra, ta på litt finere klær og ordnet seg ordentlig på håret f.eks. alt kommer an på formen. blir så sliten av sånne enstydige og fordomsfulle utsagn. hva med å ha litt takhøyde for andre mennesker. slutt med dette hvis ikke andre gjør så jeg, så liker jeg dem ikke.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Hahaha. Hvordan har et ønske om å se bra ut i graviditeten med "smart" å gjøre?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 Uhh, 24 uker på vei! Ja, da har du virkelig rett til å fortelle hvor slitsomt det er å være gravid. Kom tilbake om 14 uker, så skal vi se om du fortsatt piffer deg opp før du skal kjøpe melk på butikken.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 Haha, så utrolig dumt å skrive når du bare er 24 uker på vei. Da jeg var 24 uker på vei hadde jeg knapt fått noen kul på magen, kunne gå i jeansene mine fortsatt og var i storform. Det er noe annet når man må ha hjelp med å barbere underlivet sitt og få på seg sko vet du Og du har tydeligvis ikke barn fra før? Når du er over 30 uker på vei, og har et barn på armen så skal du se at det ikke er tid og ork til å freshe seg opp for å gå å handle hver dag..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #8 Skrevet 7. juli 2009 Hun nevnte jo gravide som akkurat har får svar på testen liksom Tror ikke det er mange som reagerer på at en dame som er i slutten av graviditeten ikke gidder stå å fjonge seg på badet. Jeg er over terminen min, og jeg gidder kansje ordne meg litt når jeg skal på butikken. Men alltid om jeg skal noe spesiellt. Man føler seg jo automatisk bedre. Så vil tro hun siktet til de som ikke engang har fått mage. Hvis ikke trenger HI noen uker på ræva til å forstå hva det vil si å være gravid
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 hehe.. mange sinte sjusker over her tydeligvis ) helt enig med deg jeg! Se deg i speilet om morgenen, ta en dusj, og prøv å gjør det beste ut av det.. man føler seg mye bedre da! Enten man er 10 uker og hyperkvalm eller 38 uker og sprekkferdig.. eller bare 24 uker og i toppform..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #10 Skrevet 7. juli 2009 Det er bare det jeg mener!!! Men du har nok rett, 12.19, jeg traff nok ei nerve her. Og til dere som blir så slitne av "fordomsfulle" innlegg, så er et velmenende råd fra meg å slutte å lese de HI
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #11 Skrevet 7. juli 2009 Du stiller dette spørsmålet: "Hva skjer med "sjuskete" gravide?" Svaret er åpenbart: "lite"
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #13 Skrevet 7. juli 2009 Jammen herregud... Ikke alle har det like lett som deg da. Mange blir i dårlig form når de blir gravide. Og da blir ting som utseende litt mindre viktig. Hvis du er syk og sliten så vedder jeg på at du heller ikke orker å fokusere så mye på utseendet ditt som til vanlig. Og selv om ikke gravide er syke, så kan de være like dårlig form og slitne for det!
lana<3 Skrevet 7. juli 2009 #14 Skrevet 7. juli 2009 Jeg var en supersjuskete gravid dame fra uke 6 til uke 20, jeg klarte såvidt se meg i speilet før jeg måtte spy og svime av. Fra uke 7 til 12 var jeg på sykehuset og klarte nesten ikke komme meg på do. Fra uke 14 klarte jeg å begynne å gå igjen og var mye med på butikken, men stelte meg ikke bare for å gå i butikken når jeg i tillegg var så dårlig. Det er en grunn til at mange gravide er sjuskete, noe du ikke kan se når du er på butikken, pris deg lykkelig for at du har hatt et så flott svangerskap som til nå og heller ha litt medfølelse for dem neste gang!!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #15 Skrevet 7. juli 2009 det er jeg ikke enig i anonym 12.44! jeg har hatt et tøft svangerskap med ekstrem kvalme, sykehusinnleggelser og oppfølging hver uke på sykehus grunnet grunnsykdom.. men jeg steller meg da før jeg går ut av døra for det!
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #16 Skrevet 7. juli 2009 Kanskje du burde utvikle evnen til å se at ikke alle har de samme prioriteringene som deg? Kanskje noen velger å kanalisere de kreftene de har når de ellers er dårlig, en annen vei enn det overfladiske.
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #17 Skrevet 7. juli 2009 jeg tok på meg usynlighetskappa flere ganger i svangerskapet.. da var jeg supersjusk... deilig æ hva så sabla snasen liavæll
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #18 Skrevet 7. juli 2009 Hmm... Hvordan kan du egentlig vite at "sjuskene" du ser er gravide dersom de "knapt har fått kryss på graviditetstesten"? Jeg tror ærlig talt at det å være ei "sjuske" sjelden har sammenheng med graviditet. Jeg kjenner ingen som har tillatt seg selv å dra i butikken med flekkete joggebukser bare fordi de er gravide og føler seg litt dårlige. Og dersom de gjør det så gjorde de det vel før de ble gravide også. Selv var jeg veldig dårlig de første månedene, og kastet opp flere ganger om dagen. Likevel måtte jeg klare å handle mat og hente i barnehagen. Selv om jeg dro børsten gjennom håret og tok på mascara, så var det nok ikke alltid at jeg så særlig "fresh" ut når jeg sjanglet inn i butikken. Og det gjør meg ingenting! At det finnes fordomsfulle mennesker som deg det dreit jeg rett og slett i den gangen, for det handlet KUN om å klare å komme seg gjennom dagene. Så ikke døm andre mennesker fordi de ikke er som deg!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #19 Skrevet 7. juli 2009 Jeg er helt enig med HI. Hvorfor brukes graviditet og fødsler som unnskyldning til å forfalle? Jeg er 35 uker på vei med nummer tre- og kan fortelle: -Jeg går aldri ut uten å være pent sminket -Pent kledd -Bikini linjen er perfekt, det er ikke lett, men det har oe med selvrespekt å gjøre -Håret mitt er alltid fønet og lett bølget. Syntes det er så mange slaskedamer der ute. Who fucks you, liksom?
Prish Skrevet 7. juli 2009 #20 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har heldigvis så god selvtillit at jeg slipper å stase meg opp for å gå i butikken. Jeg kan hive på meg joggings og fortsatt se sprek ut ;o)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #21 Skrevet 7. juli 2009 Hahaha.. hvordan vet du om disse sjuskene er gravide da, om de er så kort tid på vei?? Kanskje de bare er sjusker?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #22 Skrevet 7. juli 2009 Enig med deg jeg HI:) Går an å stelle seg litt før man går ut. Er man dausjuk så kan jeg forstå at man ikke orker, men tror mange bruker graviditeten som en unnskyldning for å slippe..Stakkars mennene til sjuskene:) En ting som irriterer meg like mye er at folk går rundt i sykehusskjorta og morgenkåpe etter fødsel..I dagevis... Greit nok på rommet. men i kiosken og kantina?? Kle dere litt penere, er det om å gjøre å se sykest ut eller??
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #23 Skrevet 7. juli 2009 Enig med Hi her ja... Det går ann å stelle seg selv om man er gravid... Selv er jeg 34 uker på vei,pluss at jeg har ei aktiv datter på 1,5 år og en stesønn på 8 år... Mannen min jobber døgnø rundt så alt hjemme og det som har med barn å gjøre faller på meg. Jeg spøy fram til uke 17,så tok bekkenløsning over.. Men alikevel dusjer å steller jeg meg hver dag... Det er til og med ryddig å rent hjemme til en hver tid... Hehe.. Skryt til meg azz!!!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #24 Skrevet 7. juli 2009 Jeg er også enig med HI. Jeg mener ikke at man trenger være stivpyntet til en hver tid. Men jeg liker å gå i pene (og rene) klær, være sminket og ha et rent og pent hår, ja til og med når jeg bar skal på butikken Jeg har også vert sliten og masse syk igjennom svangerskapet, men jeg vil at folk skal se på meg som en stilfull og pen dame, som ser bra ut. Dessuten, de dagene jeg hadde så vondt at jeg ikke orket å stelle meg, de dagene var jeg heller ikke i form til å kjøre ned å handle på butikken. Det er jo ikke snakk om så VELDIG mye energibruk for å ta på et lag med mascara, gre håret, og hoppe fra joggebukse til jeans. Det finnes også "joggebukser" som er lagd i "finere" stoffer, og harlitt fasong, i stedet for sånne grå, falmede og store saggy-bukser. Det fineste jeg ser er gravide damer som har pyntet seg og ser fresh ut =) Og jeg syns det ser fælt ut når damer kommer i falmede joggebukser, fett hår og er usminket til en hver tid.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #25 Skrevet 7. juli 2009 Uenig med Hi. Ikke alle har energi nok til å "tenke" på de tingene. Først kommer familie og trivsel! Har man nok energi kan "stelling" komme... Er jo ikke det som er viktig. Syntes heller det er overfladisk å tenke sånn, spesielt om andre. Ingen som vet hva som ligger bak!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå