Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #26 Skrevet 7. juli 2009 dere får komme å handle nye klær til meg da, har dårlig råd og det eneste som passer er joggeklærne. Så flott at så mange tenker på at ikke alle har like mye penger å bruke på å stæsje seg. jeg har ikke råd til frisør oftere enn kanskje 3-4 ganger i året, jeg har ikke råd å kjøpe dyre mammaklær som passer kanskje 2-3 mnd!
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #27 Skrevet 7. juli 2009 Hehe, er selvrespekten din knyttet opp mot kjønnshårene dine?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #28 Skrevet 7. juli 2009 Jeg er anonym 15:23. Jeg har heller ikke super god råd. Jeg går IKKE til frisøren 3-4 ganger årlig, og har ikke råd til dyre Mammaklær. Der i mot har jeg rimlige og anstendige klær. Det er ikke snakk om å bruke penger på dyre og eksklusive goder. Men alle vi som har valgt å bli gravide, vi har råd til å dysje og stelle oss, gre håret og legge litt sminke. Men jeg er enig med deg som sier at familie og trivsel er viktigst =) Syns bare at å se velstellt ut også er viktig
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #29 Skrevet 7. juli 2009 Så fint at du har tid til å fjolle deg opp da HI! Ikke alle som får gått ut av huset engang før de spyr på vei bort til bilen. Og da tenker man ikke på at man må pynte seg. Da er man glad man får lagd seg en brødskive, så spise den før man må løpe mot badet for å spy igjen.
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 7. juli 2009 #30 Skrevet 7. juli 2009 Javel, hurra for deg som klarte det. Det er nemlig ikke alle som har prioriteringene sine stående foran speilet vet du. De første ukene var jeg ekstremt trøtt, og hadde jeg sminket meg, fiksa håret osv før jeg skulle ut, så hadde jeg ikke hatt mer energi igjen til å gå ut. Da hadde jeg sittet hjemme i de flotte nystrøket klærne, fullt sminket og oppsatt hår.. Har du ikke vett til å forstå at ikke alle er lik deg, så syns jeg synd i deg.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #31 Skrevet 7. juli 2009 Visst man er så plaget med oppkast og kvalme, og bekkenløsing at man ikke orker å skifte bukse, legge en lett sminke eller gre håret, så orker man ikke kjøre avgårde å handle heller vel?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #32 Skrevet 7. juli 2009 veldig enig med HI her:) jeg brukte nesten alltid å ''pynte'' meg da jeg var gravid.. jeg fikk ofte høre at jeg så alltid så fresh ut , selvom jeg ikke alltid følte meg slik i det hele tatt.. da jeg følte meg grusom, var evig kvalm og bekkenet var på sitt verste følte jeg meg straks bedre da jeg fikk på meg litt sminke og fine klær.. jeg gikk nesten aldri med joggebukser.. ser du bra ut, føler du deg bedre.. så enkelt er det.. nyt tiden deres, for når babyen kommer ut har du ikke akkurat tid til deg selv lenger:)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #33 Skrevet 7. juli 2009 Men herregud det er jo ikke alle som må være stylet og fikset for å dra på butikken.... Jeg fikser meg litt om jeg skal på besøk eller lignende, men staser meg ikke opp for en snartur på rema. Det er ikke alle som på død og liv må se perfekt ut til enhver tid. Noen av oss har et avslappet forhold til utseende, og synes kanskje det er godt å ikke tenke så mye på det. Jeg prioriterer heller tid med barna, og nødvendige ting som klesvask/matlaging fremfor barbering og styling.
ZineEddineMadeInMe Skrevet 7. juli 2009 #34 Skrevet 7. juli 2009 prioritering, prioritering, prioritering. hva bryr d deg egentlig. er du fornærma fordi de ikke pynter seg for deg. eller er d sånn skryteinnlegg til deg selv.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #35 Skrevet 7. juli 2009 Så er det litt med dette at noen er naturlig pene (noe tydeligvis hi ikke er) som slipper å sminke, dolle, gre, smøre og pynte seg for å se fresh ut. Jeg kjenner mange som ser flotte ut uten sminke og uten å stå en time i speilet. Så er det de som har en til to timers jobb forand seg bare for å se ut som et menneske. Må være kjedelig hi.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #36 Skrevet 7. juli 2009 Hva er poenget med å pynte en gris liksom? INGEN gravide er fine, den jævla kulen på magen er bare i veien, og er teit og stygg! Og hvis jeg ikke føder snart så klikker jeg av de jævla hormonene! Og hvem faen gidder kle seg i annet enn noe behagelig når det er vondt bare å snu seg i senga? Og man er trøtt og kvalm og har 2 unger fra før!?! Da har man viktigere ting å tenke på en sminke og klær (og krig, fred og politikk og sånnt...)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #37 Skrevet 7. juli 2009 Sluskene har talt skjønner jeg... Og det tar vanligvis ikke 1time å pynte seg litt. Jeg er visstnok naturlig pen jeg da siden det bare tar noen få minutter å se litt freshere ut...?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #38 Skrevet 7. juli 2009 Unnskyld meg, men hvor gammel er du? Hva vet du om hvor lang tid jeg f.eks bruker på badet? Selvom du synes du ser fryktelig fresh ut, kan du i andres øyne se ut som ei ordentlig sugge.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #39 Skrevet 7. juli 2009 Jamen herregud hvorfor er det så viktig å se så fresh ut da hvis man er komfortabel i joggebukse, uten sminke og med håret snurpet bak i en hestehale?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #40 Skrevet 7. juli 2009 Det kommer ikke ann på hvor mye sminke og hvordan klær man går i som gjør en fresh. Det er utstråling og selve personen.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #41 Skrevet 7. juli 2009 Når ble det å ikke sminke seg før man stikker ned på Rema sidestilt med å være sjuskete? Og du som skrev at du alltid hadde fønet, bølget hår og en perfekt bikinilinje - håper du var ironisk, hvis ikke synes jeg faktisk litt synd på deg. Jeg klarer nemlig å både se godt ut og ha masse selvrespekt uten å bruke mascara til enhver tid. Helt SYKT, ikke sant? ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #42 Skrevet 7. juli 2009 Det var meg som alltid har fønet bølget hår og ren bikinilinje. Jeg har jobbet som modell i mange år og trust me, det er INGEN som ser bedre ut uten noe sminke enn med litt. Skjer ikke. Dessuten har det faktisk mye å gjøre med selvrespekt å se litt ok ut. Jeg har en meget kjekk mann som mange damer vil ha og da nytter det liksom ikke å løpe rundt som en feit slask heller. han elsker meg ikke pga utseende, men ville vært sammen med meg uansett, men av respekt for han og meg selv ønsker jeg å fremstå delikat.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #44 Skrevet 7. juli 2009 Synes det er befriende med folk som tør å dra på butikken uten å stå en time foran speilet først jeg! Forskjell på å dra på butikken og på fest også da..
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #45 Skrevet 7. juli 2009 Du fremstår relativt udelikat her da.. Jeg er selv i uke 24 og pynter meg fortsatt litt før jeg skal ut på besøk osv, men når jeg er hjemme osv er det viktigste å være komfortable. Først og fremst for bevegeligheten siden jeg har mange gjøremål i løpet av dagen som magen kommer litt i veien for. Men nå er verken jeg eller mannen noen fan av mengder med sminke. De styggeste damene er de som ikke kan ta seg en tur på butikken uten å sminke seg først. De føler tydelig de har litt av hvert å skjule. Naturlig er penest i de aller fleste tilfeller. Å dra en kam gjennom håret er jo kjekt uansett
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #46 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har 3 små barn og er gravid med store bekkensmerter og en del andre plager i uke 36, men det ville likevel aldri falle meg inn å gå ut i sjuskete joggebukse osv, det tar ikke mange minuttene å stelle seg bitte litt slik at man ser ok ut. Spesielt når man skal ut av huset. Alle kan klare det om de bare vil med midre de er totalt sengeliggende, og da går de vel neppe på butikken uansett ;-) Må ærlig innrømme at jeg også har undret over noen gravide som later til å tenke "jeg er gravid, da kan jeg drite absolutt alt! Både hva jeg putter i meg og hva jeg putter på meg", jeg finner innstillingen rar, men den er vel rett for noen...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #48 Skrevet 7. juli 2009 Jeg kunne seriøst ikke brydd meg mindre om hva jeg går med på butikken! Det er greit at man kan se litt ok ut hvis man skal på kjøpesenter eller noe, men på den nærmeste butikken...?? da tar du deg selv litt i overkant høytidelig spør du meg... Eller bruker du kanskje aldri joggeebukse hjemme heller?? (og jeg har en jobb der jeg må se representativ ut, så det er ikke slik at jeg går rundt som en dass til vanlig. Nei, på butikken går jeg som jeg vil, gravid eller ei.. kan gjerne ha bustete hår og sminke under øynene også jeg.. tipper en del som svarer her kommer fra små steder hvor butikken er "samlingspunkt" hvor man treffer alle kjente. For meg (bor i Oslo der ikke alle kjenner alle...)er nærmeste butikk et sted jeg kjøper hverdagsmat, i partyklær, joggebukse eller arbeidsklær - couldn't care less:)
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #49 Skrevet 7. juli 2009 Har en joggebukse/treningsbukse og den bruker jeg i hovedsak når jeg skal trene ;-) Til hverdags bruker jeg bukser som er både noenlunde pene og behagelige. Samme med topper. Evt kjole nå på sommerstid. Jeg trenger overhode ikke sminke meg eller noe sånt, men å dusje hver dag, dra en børste gjennom håret og ikke se helt "søppel" ut er et minimum for min del. Er vel rett og slett et produkt av oppdragelsen min som henger igjen. Man gikk ikke i joggebukse blandt folk (med mindre man trente), og man skulle ikke se ut som en gateligger, sitter nok godt i enda ;-)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #50 Skrevet 7. juli 2009 Sånn helt seriøst; Ser dere på andre folk på butikken, ute i gatene og tenker "Herregud så sjuskete hun er, hun burde stellt seg"??? Da tenker jeg bare... Er det muuuuulig??? Hehe.. Hva er greia? Jeg steller meg så og si aldri - ikke etter den standarden som er satt her i allefall. Jeg sminker meg sjeldent. Jeg børster håret en gang om dagen - før jeg legger meg. Jeg dusjer ikke hver dag. Jeg vasker ikke håret hver gang jeg dusjer. Jeg har ikke bestandig rene klær på meg. Men dette er ting jeg fikk høre hele tiden gjennom svangerskapet var : "Gud, så godt du ser ut" "Du ser så fresh og fin ut" "Oj, er du sikker på at du er så langt på vei - du ser jo så sprek og bra ut". Så det går vel an å se fresh ut uten å "stelle" seg? Det finnes noe som heter utstråling - og har man det ser man jammen bra ut uten sminke og dilldall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå