Gå til innhold

Gi kvinner rett til KS!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns operasjoner skal være til for de som er syke jeg da. Man er ikke syk når man skal føde. Så med mindre man har medisinske årsaker til det sysn jeg ikke man skal ta KS. Hvis man ikke vil føde, så får man la være å bli gravid. Er dere klar over hvor mye det koster staten av både personell og utstyr for å ta et KS ift en vaginal fødsel? Hvorfor skal FRISKE kvinner ta opp operasjonsstuer og personell når dette er et tilbud til de som blir syke under svangerskapet eller under fødsel?

 

 

Skrevet

Det er NATURLIG å føde! Det er ikke naturlig å bli skåret i... Det er heller ikke nødvendig i de aller fleste tilfellene.

 

Hvorfor skal man gjøre fødsel til noe unaturlig? Hente ut ungen via et åpent sår i magen, høres helt forkastelig ut!! (forstår at det finnes medisinske grunner til dette, men for øvrig...)

 

Du har et valg, hvis du ikke vil føde vaginalt, så la vær å bli gravid!!

Skrevet

JA! jeg vil også signere!!

Skrevet

är det naturligt att gå runt med en påse i magen för att man har analinkontinens?

Skrevet

Hvorfor skal man alltid mase om at fødsel er så naturlig?! So what?! Naturen er brutal!

Den naturlige er langt i fra det beste alltid.

Skrevet

Jævlig naturlig å måtte operere inn et bånd rundt urinrøret fordi man ikke klarer å kontrollere pisset sitt etter en fødsel.......

Skrevet

hehehehe... nei, det som er naturlig er at om en ikke klarer å kontrollere pisset sitt etter fødselen, så er det slik det ble. DET er naturlig. Så kan en fikse det på kunstig vis, med kirurgi.

 

En ser ikke ut til å skille på naturlig og ikke lenger når det kommer til dette.

 

Et KS er IKKE naturlig. Da hadde vi blitt født med glidelås på magen.

 

En ting er hva vi foretrekker av KS og vaginal fødsel, men en kan ikke kalle kirurgiske inngrep for naturlig. Det er å trekke det for langt.

 

Å føde vaginalt er faktisk det naturlige, for det er det naturen selv har kommet opp med. Vi har ikke laget oss selv slik, vi er skapt slik at et svangerskap ender i vaginal fødsel. MED de plager noen får som følge av dette.

Skrevet

Geeez, det er da ingen som har påstått at KS er naturlig vel. Men vi sier at selvom en vaginal fødsel er naturlig, så betyr ikke det at det er det beste. Naturen er som sagt brutal.

Skrevet

men hur naturligt är det då att operera sig efter en vaginal födsel, du som anser att det ÄR naturligt med vaginal födsel, men egentligen är väl ingenting naturligt, för om man måste operera sig för att fixa till sig där nere efter en vaginal födsel då är det väl inte naturligt. Om det ska vara naturligt så skippar man operationen efter vaginal födsel och kissar på sig så länge man lever....

Skrevet

Det er faktisk ikke SÅ vanlig at alle kvinner opplever skader. Det er langt fra alle, selv om dere ser ut til å tro noe annet.

 

Jeg har født vaginalt, jeg. Og har faktisk ikke behov for operasjoner i etterkant, noe som faktisk gjelder de aller fleste.

 

Jeg har også et KS bak meg, så jeg vet da hva det er. Og det var en operasjon, det. Som ikke kjentes på noen måte så naturlig ut.

 

At noen MÅ reparere i ettertid, er slik det er. Ikke alle er like heldige. MEN det betyr ikke at KS skal være første valget for alle som "har lyst" fordi de er redde for å få underlivet ødelagt. Risiskoen for at alt blir ødelagt, er faktisk liten. En hører bare mer om dem som har plager, enn de som faktisk ikke har spor etter fødselen i hele tatt. Det er faktisk risikoer forbundet med dette, også, slik det er med alle operasjoner.

 

Hvorfor skal jeg sitte å skrike høyt om hvor lite skader jeg fikk ved fødselen? Slik er det for de som ikke har skader, DERFOR virker det også som at så mange har store skader, for det er dem en hører.

Skrevet

1000-vis av kvinner får plager med underlivet etter fødsler. Ofte kommer ikke plagene før man kommer i overgangsalder..og da kommer de for fullt.

 

Du er utrolig naiv.

Skrevet

Mange av de plagene kommer av overgangsalderen og endringer i hormonnivå da. De som aldri har født kan til og med få plager da. Og mange plager kommer rett og slett av svangerskapet, og ikke fødsel. Etter mitt KS kunne jeg ikke knipe av strålen på do før etter lang tid. Det kunne jeg rett etter den vaginale fødselen, før jeg forlot fødestuen.

 

Så du er utrolig svartmalende på noe som ikke er så helsvart som du vil ha det til.

 

Jeg er ikke naiv, men jeg ser det nok fra en annen vinkel enn deg;)

Skrevet

men hur kan du då tycka att det är okey att operera sig överhuvudtaget då? Om det är så onaturligt med operation då borde det väl innebära att ingen operation är okey? Då borde ju kvinnor som fått problem efter vaginal födsel inte operera sig alls och gå runt med sina problem i resten av sina liv. Om du läser lite noggrannare här på denna tråden kommer du att se att detta handlar inte om rädsla att bli förstörd där nere, det finns oftast många andra bakomliggande orsaker till varför vissa kvinnor inte vill föda vaginalt. Såsom exempelvis traumatiska händelser som ger kvinnan sådan fruktansvärd ångest att föda genom vaginan. Sen att övertala en sådan kvinna att föda vaginalt tycker jag inte är HUMANT!

Skrevet

Jeg er uenig i det gynekologen sier. Dessuten er han en mann, og vet egentlig ikke helt hvordan det er å føde barn, om han er aldri så mye gynekolog!

 

Jeg er heller for at gravide skal få en større innflytelse for hva som skal skje om hun går over termin, om hun skal igangsettes eller ikke.

 

Vi kvinner hadde ikke blitt skapt slik som vi er, hvis det hadde vært meningen at alle barn skal fødes med KS. Det er en grunn til at naturen har laget oss slik.

 

Jeg har for øvrig jobbet med syke nyfødte, og vet godt at det ikke alltid er lett å være et lite barn født med KS.

 

Dog jeg er veldig for KS når det medisinsk sett er nødvendig, men at det skal bli valgfritt for alle, er jeg sterkt imot.

Skrevet

jag tycker det ska vara valfritt för alla som är i behov av det! Och inte tvinga dessa kvinnor att föda vaginalt, övertala dem till det fastän de inte vill!

Skrevet

Så klart er det OK å opererer OM der er behov for det. Er du helt på jordet, du?

 

Men en fødsel er faktisk ikke en "sykdom", eller noe som påkrever en operasjon. Det ER faktisk naturlig å føde. At en av og til trenger hjelp fordi kroppen til mor, eller barnets velferd tilsier at det går helt galt om en ikke foretar KS, er noe HELT annet. Da er det for å redde liv og unngå store og forutsette skader. Da er det snakk om død eller fysiske/psykiske VARIGE skader på barn. Eller at mor holder på å blø i hjel. Slike ting gir et helt annet utgangspunkt for KS, enn bare faren for at det kanskje muligens kan bli litt skader på mors underliv. De fleste skader på mors underliv kan fikses i etterkant OM de oppstår(noe som ikke er normalen, enten du tror det eller ei).

 

En kan da heller ikke vente at underlivet skal se ut som da en var jomfru, etter at en har fått barn. Ser mange her inne som lurer på om det eller det er normalt etter å ha fått barn. Da snakker jeg om at underlivet bare ser litt annerledes ut i forhold til før fødsel. Så klart endrer det seg, men det er ikke ensbetydende med livsvarige plager.

 

At noen er uheldige etter fødsel og har fått skader, er jo synd. Det mener jeg. Men de ALLER fleste av de tingene kan fikses. Inkontinens både for det ene og det andre, er faktisk ikke unormalt rett etter, og bruker å komme seg etter kort tid(kort tid her er faktisk et par år). En er tross alt litt mørbanket nedentil, og kroppen må da få bruke litt til å å komme seg. Inkontinens senere i livet kan komme hos alle, selv de som ikke har fått barn. Overgangsalderen medfører mange endringer, også slike, selv uten å ha født.

 

Jeg fikk en form for urininkontinens som ikke er helt vanlig å få etter fødsel. Urge. Dette kom i forbindelse med fødselen, så det var et eller annet som skjedde der som utløste det. Dette har kommet seg, og det finnes i tillegg medisiner som hjelper mye. Jeg ville da ikke tatt KS for å unngå dette.

Skrevet

Om en kvinna har varit med om ett övergrepp och sen övertalas till vaginal födsel upplever denna övertalan/ påtvingade vaginala födseln som ännu ett övergrepp. Så jag har väldigt svårt att förstå mig på folk som anser att kvinnor inte ska få KS eller få skaffa barn för att de är rädda för att föda. Ska kvinnan som har blivit våldtagen straffas och inte få skaffa barn bara för att det finns folk som tycker att de som inte vill föda vaginalt inte förtjänar att få barn.

 

Tragiskt hur kvinnor väljer att förtrycka andra kvinnor på det här viset!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...