Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #1 Skrevet 12. juni 2009 http://www.dagbladet.no/nyheter/2000/09/25/220539.html Hva syns dere? Jeg er 100% enig i alt han sier.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #4 Skrevet 12. juni 2009 Det er jo ikke noe nytt at det er mange gynekologer som mener keisersnitt er det beste for kvinnen. Husker å ha sett en statestikk på at et stort flertall av kvinnelige gynekologer og leger generelt velger keisersnitt. Jeg hadde keisersnitt, men av medisinske årsaker. Da jeg kom til kirurgen-gynekologen på etterkontroll sa han at selv om det var noe gynekologer ikke bør si høyt så er det ganske stor enighet mellom dem at keisersnitt OFTE er det beste for kvinnen. Og som han sa, jeg ville ikke rådet min kone eller min datter til å ha naturlig fødsel.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #5 Skrevet 12. juni 2009 Det er det største TULLET jeg har lest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En vaginal fødsel er helt klart det beste for både mor og barn, dersom det ligger til rette for det, og mor og barn er friskt. Hva er det med dere som skal KREVE keisersnitt???? Hva er så galt med å føde "vanlig"? Ja, det er vondt, men det er faktisk det vi er laget for? Det er faktisk ikke bare bare å ha et keisersnitt heller, jeg brukte mye lenger tid på å komme meg etter min andre fødsel der det endte i keisersnitt fordi barnet kom "skjevt" inn i fødselskanalen" og sto bare å stanget. 3 uker etter min første (vaginal), var jeg "så god som ny" der nede!!!! Dette er selvfølgelig individuelt! Men rett fokus på alt det positive ved en normal fødsel! KS trenger man ikke med mindre det er NØDVENDIG for mor eller barn. Og har man fødselsangst, så finnes det måter å bearbeide dette på før man skal føde. Snakk med jordmor eller lege, og få hjelp! Det er alltid en grunn til at man er redd.. Akk, så provosert jeg blir over alle disse innleggene om at KS er så lett og greit, og alle kvinner burde få det.. En vaginal fødsel, om mulig, er det beste for mor OG barn, og det er jeg glad for at helse- Norge faktisk har fokus på!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #6 Skrevet 12. juni 2009 Ja til KS. Bare Norge som skal føde for enhver pris. Min nevø er multihandikappet grunnet for lite oksygen og lang fødsel. Svigerinnen min fikk etter 3 år endelig erstatning fra pasientskadeerstatning pga. feilhandling hos lege/jordmor. Hun skulle vært tatt ks på tidlig i fødselsforløpet, da ville lille Petter vært frisk idag. Mange slike historier, men de dysses ned dessverre...... I mange land er ks anbefalt....bare trauste Norge som skal for enhver pris ha vagianale fødsler.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #7 Skrevet 12. juni 2009 I Sverige är det tyvärr likadant! Man är ju "inte kvinna nog" om man inte föder vaginalt! Alltså detta är inte min åsikt! Men något som retar gallfeber på mig! Min vännina har en fruktansvärd skräck och de övertalade henne att gå igenom en vaginal födsel barnet föddes ut med en hjärnskada på grund av syrebrist och min vännina blev svårt deprimerad och åkte in och ut på psyket. Allt detta på grund av hennes skräck inför födseln som barnmorskan valde att tvinga iväg henne på samtal för att bli övertalad till vaginal födsel. TRAGISKT! Anledningen till hennes skräck var att hon blev våldtagen ett par år tidigare. Så hon var inte rädd för smärtan utan tyckte att en vaginal födsel skulle vara för traumatisk för henne. Men hon fick "hjälp" som någon skrev ovan, hjälp med att bli övertalad till något som hon inte ville...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #8 Skrevet 12. juni 2009 HELT ENIG!!!! derfor jeg skal stå på keisersnitt! INGEN kan tvinge en kvinne til å føde naturlig! Min kusines datter fikk det samme som han over her... handikappet pga langdryg fødsel!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #9 Skrevet 12. juni 2009 Det BULL när folk föreslår att man ska söka hjälp, hjälp till att av en psykolog/ barnmorska övertalas till kejsarsnitt! BUHUU!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #10 Skrevet 12. juni 2009 Dette innlegget er jo knallgammelt!!! Datert 25.09.2000, snart 10 år.... Har det skjedd noe i løpet av den tiden? Nei, ikke noe særlig holdningsendringer å spore...
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #11 Skrevet 12. juni 2009 Ni som fått kejsarsnitt vet ni vart man vänder sig för att ansöka om det? Har själv övergrepp med i bagaget från barndomen. Och har väntat på att skaffa barn just av rädsla för att tvingas eller övertalas till en vaginal födsel, sen att min väninna genomgick detta övertalningssätt har ju inte gjort mig mindre rädd....
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #12 Skrevet 12. juni 2009 nu skrev jag fel där.. hehe det ska stå hjälp till att vöertalas av psykolog/ banrmorska till att föda vaginalt... Sorry!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #13 Skrevet 12. juni 2009 Enig med de over her. Jeg hadde fødselsangst og ble henvist til jordmor som hele tiden sa at det skulle vi snakke om senere. Det haster ikke. Når det var rett før sa hun at det ikke var noe å bekymre seg over; bare hardt arbeid. Jeg fikk en komplisert fødsel der ungen ikke kom ut ved egen hjelp. Endte med sugepropp og blå unge. Hvis jeg skal ha flere barn skal jeg ha keisersnitt. Har egentlig bestemt meg for å ikke få flere da jeg ikke orker å "grine" meg til keisersnitt. Men det er bare tull at man får hjelp hvis man har fødselsangst!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #15 Skrevet 12. juni 2009 Någon undrade varför det inte har hänt något på 10 år! Anledningen är att det handlar om KVINNOR och EKONOMI! Så därför blir det att massmedia får en vaginal födsel att verkar rosa, puttifnutt, goseligos och bäst för barnet, medans kejsarsnitt superdåligt. Kan det bero på att snitta kvinnor kostar staten en förmögenhet och att det är ett "kvinno problem"? Och vi vet ju hur kvinno problem "sopas under mattan"
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #16 Skrevet 12. juni 2009 Fikk ikke hjelp jeg heller.... Dette klarer du, kvinner er skapt for å føde, det som kommer inn skal ut! endte med vanlig fødsel det selvfølgelig, visste ikke andre råd... 35 timer tok det! revning bak/-opp i endetarmen, og går nå med pose på magen for avføring. legger inn tarmen igjen på andre forsøk neste mandag, det gikk ikke forrige gang. Men takk skal du faen meg ha norsk helsevesen! ble ikke nevnt en eneste gang under min fødsel at jeg hadde angst.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #17 Skrevet 12. juni 2009 sen kan man ju bara titta på vilka som sitter på regeringsposterna... En massa gamla gubbar som anser att pengarna bör läggas på något bättre, såsom golfbanor som de kan spela golf på. Låt de klämma ut en vattenmelon efter att de blivit utsatta för sexuella övergrepp eller våltäkter så får vi se hur svårt det blir att få kejsarsnitt om man vill och är i behov av det.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #18 Skrevet 12. juni 2009 Kvinnor är nästan lite rädda att berätta att de frivillig har fått kejsarsnitt och bli väldigt snabba med att skriva (i rädsla över vad de andra kvinnor kommer att tycka om dem) att ja jag har blivit snittad, men på grund av att barnet inte har vänt sig, eller på grund av andra komplikationer. Varför ska man som kvinna ses som minde värdig mamma bara för att man valt att föda genom kejsarsnitt, utan några medicinska orsaker såsom sätesbjudning? Kolla bara här på DIB, familjeliv eller mammanett.no
Gjest Tale30 Skrevet 12. juni 2009 #19 Skrevet 12. juni 2009 Av ren nysgjerrighet Anonym 13:08, du som mener at det er det største tullet du har lest fordi vaginal fødsel uten tvil er det beste for mor og barn - hvilken kompetanse har du på feltet?
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #20 Skrevet 12. juni 2009 och varför ska man behöva förklara sig, det angår inte någon om varför man inte ville föda vaginalt mer än sig själv. Ni kan tänka er vilka rabalder det skulle bli om man stolt sa på mamma träffarna att man har valt att föda kejsarsnitt frivilligt, utan några komplikationer och sen att man absolut inte vill amma barnet... ja då är man egoistiskt, ytlig och inte värdig att kallas mamma! Och det värsta av allt är att VI kvinnor väljer att förtrycka andra kvinnor och försöka ta andras kvinnlighet ifrån dem bara för att de inte ville spricka eller på grund av ångest och val av att föda genom kejsarsnitt eller valt att inte amma. Ja då skulle nästan jorden gå under och kvinnan skulle bli kallad det mesta och nästa gång välja att säga, Jag födde genom kejsarsnitt på grund av sätesbjudning eller andra komplikationer (fysiska sådana)
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #21 Skrevet 12. juni 2009 eller Jag ammar inte på grund av mjölkstockning... nu säger jag inte att alla säger så, utan det finns kvinnor som väljer att säga så fast orsaken är en helt annan, bara för att slippa allt rabalder och tjaffs för att man har valt som man har gjort.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #22 Skrevet 12. juni 2009 Dere kan jo ta en titt på forumet Mamma Kropp og lese om alle som sliter med diverse underlivssplager etter fødsel. Naturen er langt i fra perfekt. Selvom vi er "skapt" til å føde, så skjer det store skader. Ja, selv i år 2009. Hadde det vært menn som hadde født via penis, hadde KS vært infridd på enhver som hadde ønsket. "Ja,for vi kan jo ikke risikere at du ødelegger penisen din". Og folk må slutte å skrive ødelegge i hermetegn,som om et underliv faktisk ikke kan ødelegges av en fødsel. For jo, DET kan det.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #23 Skrevet 12. juni 2009 Ja absolutt 14.06! Her ble både underliv og endetarm kattemat!
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2009 #25 Skrevet 12. juni 2009 Ni som inte vågar bli gravida på grund av att tvingas till vaginal födsel, ni vet väl om att man kan ansöka om kejsarsnitt innan man är gravid?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå