Gå til innhold

Gi kvinner rett til KS!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en skandale at man ikke får velge over sin egen kropp! Og må grue seg istedet for å nyte et svangerskap kun for at helsevesenet skal spare penger!!

Skrevet

och en skandal att man inte vågar skaffa barn bara för att man kan tvingas till en vaginal födsel!

Skrevet

Anonym 14:36 om din läkare säger att man inte kan bli beviljad snitt innan graviditet så är det BULL! Flera stycken som jag känner har blivit det, både här i Norge (Oslo) och Sverige!

Skrevet

Misunner alle dere som enda ikke har født. Stå på og krev KS om dere ønsker det!!!

hilsen en med store skader i underlivet som savner den en gang freshe vaginaen sin

Skrevet

Anonym 15.15

Takk, veldig greit å vite, da vet jeg hva jeg kan argumentere med! Skal ringe på mandag jeg! forventer å få en negativ tilbakemelding fra legen:/

Skrevet

ANonym 15:22 förbered dig väl på vad du ska säga och ge inte med dig!

Om han eller hon säger nej, säg då inte okey och gå därifrån, fråga varför och begär att träffa en annan lege!

Skrevet

Ja,15.24 jeg skal stå på! og forberede meg godt til samtalen... sitter faktisk å skriver ned ulike argument nå!

Skrevet

Kolla även länken som jag skrev in här, då kanske du får fler ideer! ;O)

Skrevet

ja det er nettopp det jeg gjør:)

Skrevet

SORRY Hi om jag tog över tråden din, brinner för det här ämnet!

Skrevet

här finns det info om kejsarsnitt!

Skrevet

Det er knallbra! Jeg brenner for det også. Har nemlig vært igjennom en fødsel,og fått skader jeg ikke en gang trodde var mulige. Jeg er meget opptatt av at slike skader skal frem i lyset.

Stå på jenter!

Skrevet

Vad bra HI glömde nästan bort att det inte var jag som startade denna tråden! Otroligt tråkigt att höra att du fått skador! :(

Skrevet

tusen tusen takk du snille!:)

Skrevet

Anonym 15:39 jag håller tummen på att går bra, kom ihåg att det också finns något som heter "Fritt sykhusvalg" ursäkta över min dåliga norska! :) Har inte bott här så länge än då, jag håller på och försöker lära mig för fullt!

Berätta hur det har gått sedan!

Och du, lycka till tusen gånger om!

Våga ställ krav, för du har också rättigheter och ta med mannen din på mötet så kan han också finnas där som stöd och även argumentera emot läkaren, två mot en är ju alltid bra, speciellt att ha med en annan man!

Skrevet

Ett bra argument (finns många sådana) : vaddå menar du att jag itne har rätt att skaffa barn bara för att jag inte vågar föda vaginalt?

Skrevet

om läkaren är totalt motvillig har du ännu ett alternativ, du går via en jordmor i staden du bor, om en statlig/ kommunal inte är samarbetsvillig, hitta en privat som kan hjälpa dig vidare! Så bara för att din läkare säger nej och inte tar dig på allvar så finns det många, många alternativ, det gäller bara att stå på sig och kämpa för att få beviljat snitt! Med envishet och bra motargument kan du komma långt med!

Skrevet

hm.. lurer på hvordan kvinner har overlevd siden tidenes morgen med å føde jeg... rart at ikke alle har dødd av disse store skadene dere snakker om... selvfølgelig er det folk som trenger KS, og de har krav på det, men det å ville ha KS kun for å ikke få en ripe i underlivet blir for dumt for min del. jeg valgte å føde vaginalt selv om guttungen lå i sete. Jeg brukte ikke bedøvelse og lot kroppen få den tiden den trengte på egenhånd til å bli klar. måtte sy 2 sting på hver side og det var det. vet det ikke er saken for alle, men for 90%. Gro nylander sier jo det at barne trenger den dyttet ut av underlivet og at KS barn har MYE større sjangse for astma, lungeproblemer. Og hun har født alle sine vaginalt, så hun vet hva hun prater om. Så derfor gav jeg blanke F i mitt underliv og prioriterte ungen min. Det at barn blir skadet under lange fødsel er noe annet. der er jeg helt enig at man må følge nøye med å ta KS hvis det drøyer for lenge. Men å bestemme seg på forhånd(med mindre man er liiivredd) mener jeg blir feil og egoistisk av mor, når det er bevist at barnet har best av vaginal fødsel...

Skrevet

Anonym 15:55 fint att din födsel gick så bra att du inte behövde smärtstillande ens. Men alla går det inte bra för. Sen finns det kvinnor som är skräckslagna för att de har ett förflutet som har varit traumatiskt, sexuella övergrepp, våldtäkt osv. Och man har väl rätten till sin egen kropp att avgöra hur man vill göra. Finns inget rätt eller fel, vissa föredrar vaginal, vissa har goda anledningar som väljer kejsarsnitt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...