Gå til innhold

Dere som henger tepper foran vognåpningen;

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er veldig lite luft som kommer inn, selv om det kommer bittelitt er jo ikke det nok til å skape sirkulasjon nok

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LOL er du helt dum eller??? Herregud ass

Skrevet

Hmm.. vet ikke hvem som er mest bastante her jeg...?

Som sagt, ikke dårlig luft, men ungen slipper sol stikkende i øynene.

Det er letter å bruke helseteppe enn en parasoll (som jeg også har). Den jeg har kan ikke bøyes i leddet, og var ikke særlig effektiv for solskjerming.

Skrevet

Nei de fungerer på forskjellig måte, det er tross alt to forskjellige produkter. Men helseteppe er ikke verre enn en solskjerm.

Det er faktisk god ventilasjon og et godt substitutt for solskjerm å bruke et vanlig helseteppe. Det kommer frisk luft inn, samtidig som det holder verste solen og direkte vind ute. Jeg har såpass kontroll over omstendighetene, det legges lett og luftig over, jeg tucker det ikke fast, og bretter det dobbelt over. Jeg legger det rett og slett bare over så den leker med vinden. Jeg anbefaler deg å ta opp denne problemstillingen med hs neste gang du er der, så får du selv høre at det er du som muligens er litt hysterisk, ikke vi som bruker helseteppe. Ulltepper og tykke tepper uten ventilasjon er dermed en annen duskusjon. Men det er ingen vits å invistere i solskjermer om man kan bruke helseteppe, på riktig måte:)

Skrevet

Hva tror du? At man omtrent teiper et teppe foran åpningen? Selvfølgelig kommer det luft nok inn.

Skrevet

LOL er du helt dum eller??? Herregud ass" var til hun som samenligner et lett helseteppe over vogna med et telt i solsteika. Det blir aldri telt-temp oppi en vogn, om man ikke teiper igjen med plast. Det er ganske mye mellom det å slenge over et helseteppe og det å teipe igjen med plast. Ikke kom og tru at vi som bruker helseteppe vil pine barnet vårt med vilje. Solskjerm er crap. Helseteppe er faktisk mye mer effektivt mot direkte sol og direkte vind. og det ventilerer. En plastdings oppi lufta iver åpningen skjermer ikke over alt!

Skrevet

Jeg har sett tykt ullteppe foran vognåpninga inne på et kjøpesenter jeg da. De må være klamt og ekkelt i vogna det.

Skrevet

Mener dere seriøst burde holde dere hjemme alle sammen til babyen er stor nok til å tole varmen!! Legg barnet på rommet sitt, åpne vinduet og voila! ;)

Skrevet

Men ull regulerer jo temperaturen, sikkert derfor det i stedet for helseteppet.

Skrevet

Huff, tror ikke folk egentlig vet hvor farlig dette er!!!

Da datteren min var 3 uker ble hun lagt inn på intensiven pga. pustestopp som varte over lengre tid. Det første jegble spurt om av FLERE leger var om jeg brukte teppe forann vognåpningen!!! Hadde ikke gjort det heller fordi jeg vet hvor varmt det er og hvor dårlig luft det er i utgangspuntet i en dyp vogn med hette over. Ser ofte folk som bruker fleece og ulltepper forann, gjerne midt i sola når det er 20 grader ute.

TIL DERE SOM BRUKER TEPPE FORANN ÅPNINGEN PÅ VOGNA: neste gang du har hatt teppe over en stund er det lurt å påne så vidt å stikk hodet ditt inn, så skal du få deg en kraftig overaskelse.

Skrevet

Jeg er enig i at skal man ha noe foran, er helseteppe det beste alternativet. Men det er jo like mange som legger tette tepper foran og pakker godt inn og det der jo det som ikke er bra, det må vi vel være enige om?

Jeg har snakket med helsesøster om dette og hun sa at ingen av delene var å anbefale, men at helseteppe selvfølgelig var bedre, men at det alikevel ikke lufter så mye som det burde gjøre på en varm sommerdag.

hva slags vær og vind det er spiller selvfølgelig en stor rolle.

Skrevet

Sikter selvfølgelig ikke til dere som har det på en liten stund med god lufting bare til barnet har sovnet. Snakker om foreldre som har det hengende i timer.

Skrevet

Teppediskusjonen igjen.....

Jeg sier det bare; HVIS NOEN AV DERE EKSPERTER KOMMER Å KOMMENETRER HVA JEG GJØR MED TEPPENE MINE NÅR JEG ER PÅ TUR MED VOGNA, SLÅR JEG!!!!! HOLD DERE UNNA MEG!!!

Jeg vet hva jeg gjør!!! he he, nå er dere advart!

Skrevet

ÅÅÅ! Jeg er så møkk forbanna lei av ALLE jævla drittkjærringer som tror de er bedre enn alle andre!!!

JEG vet at mine unger har det bra, vet DU om dine unger har det bra?! De fleste mødre i dag (og sånn har det alltid vært) har MORSFØLESE akkuratt som deg(du som tror du er bedre enn alle andre, ikke rettet til noen spess på denne tråden)

Skjerp dere! Nå snakker vi vel heller om hyggelige ting, i steden for å irettesette hverandre i øst og vest!

Og for å komme med noe konkret i forhold til denne tråden- det finnes barn som har det verre enn å ha et teppe over vogna!

Skrevet

Morsfølelse er ikke alltid nok for å forhindre ulykker, kunnskap er viktig. Det finnes selvfølgelig mange barn som har det verre enn å ha teppe over vogna, men de aller fleste av disse barna er i alle fall heldige å ikke få redusert O2 tilførselen når de sover.

Skrevet

Hahaha...for en gjeng! Takk for god underholdning! Dere er søte ;-)

Skrevet

Jeg henger ofte et tynt sjal, eventuelt et helseteppe forran vognen på trillen pga sol. Ja kjære folk, det er så gale! Vognen har by the way en åpen bakdel så mitt lille barn får puste for de som måtte lure..

Skrevet

Burkavogner må jo tidlig krøkes for å bli en god muslim.....

nei fy der var jeg stygg men unnskyld.

Skrevet

Jejeje, kan vi ikke anse denne tråden for død. Vi er alle forskjellig. Det er ingen som er uenig i at å gjøre det ulevelig for ungen er feil. (Tette, tykke tepper som dekker helt for)

Helseteppe og tynne luftige sjal gjør ingenting.. Det finnes nemlig mellomting mellom telt i solsteika og ligge ytterst på et skjær i nordavind.

Ha en fin sommer med sjal, helsetepper, solskjermer og paraplyer.

Skrevet

Guuuud så kjedlig diskusjon.

Hi kan du ikke søke opp om det har vært 100 andre tråder om det samme, før du kommer med den samme atter en gang.

Jeg orket ikke lese den engang før jeg postet denne.

Skrevet

Eh, du burde vel kanskje ikke ha barn hvis du har slike voldelige tendenser? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...