Gå til innhold

Dere som henger tepper foran vognåpningen;

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva tenker dere egentlig med??

Stakkars unger som har foreldre som gjør det. Får ikke noe frisk luft i vogna i det hele tatt. Har så lyst til å si fra til alle som gjør det. I går var det 15 grader her ute i skyggen og da så jeg mange som hadde teppe foran åpningen. Uff, syns synd på barna som har så uvitende foreldre.

Og det er bare dumt å henge et teppe foran pga det skal være mørkt i vogna. Gjør heller som meg og lær ungen til å sove i lys når det er om dagen, og om kvelden/natta skal det være helt mørkt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja i går så jeg en dame med vogn inne på kjøpesenteret, med et jevla ullteppe foran åpningen. Fatter ikke hva som går av sånne folk

Skrevet

Det er vel mer for å beskytte ungen mot sol!!? Jeg synes selv det er ganske frustrerende å dra vognen etter meg for å unngå at ungen får sol på seg... jeg har ikke tepper hengende foran vognåpningen selv, men jeg må si jeg føler meg fristet av og til.. det blir som valget mellom pest og kolera... sol i ansiktet eller dårlig luft...

Skrevet

Det finnes solskjermer som kan festes på vognen, dermed ungår du at babyen får sol i ansiktet og de får frisk luft..

Skrevet

*bOOOORINGg*

Bryr du deg, så kan det være en ide å hinte frempå når du ser dem, ikke løpe inn hit etterpå og leke så flink.

Skrevet

Haha! for å beskytte mot sola ja.. Har du tenkt på dehydrering eller??

Og det er ikke så slitsomt å snu vogna en gang i blant. Jeg gjør det hver gang det er sol jeg. Og jeg syns ikke det er slitsomt. Men nå vil jeg at ungen min skal ha frisk luft da:)

HI

Skrevet

Jeg har vært fristet å si fra mange ganger men så mange gale folk det er der ute så tør jeg rett og slett ikke.

Jeg er faktisk flink jeg. Ikke til alt men til dette er jeg superflink tenk! hehe

Og dere som er i 30-40 årene som bruker tepper syns vel ikke at det er passende at ei i starten av 20-årene kommer og "lærer" dere om hvordan det skal gjøres? Eller?

HI

Skrevet

Nå er vel jeg også "bare" i begynnelsen av 20-årene. Men når jeg og venner gikk turer og vi så mennesker med teppe. Slike ting som kan være skadelige, så kan vi komme med komentarer til hverandre ala - åhh, så varmt, vil ikke tenke meg hvordan det er å ligge i et telt i denne heten. Ingen luft, eller noe. Hadde sikkert krepert. Det kan ikke være bra for noen.

Snilt er det ikke, men.. Noen har faktisk tatt det vekk når de har hørt våre kommentarer.

Skrevet

nei, det er ikke snilt men det er det beste for barna som må ligge nedi der. Mor mi har også kommentert høyt noen ganger til meg og de har tatt bort teppet men syns ikke det passer at jeg alene går bort og lærer andre om hvordan de skal gjøre det. Men jeg skjønner liksom ikke logikken i å ha et teppe der. Uff..

HI

Skrevet

ja huff, stakkars meg, hva tenker jeg med?

Har du sett nøye etter på vognene om den har lufting da? jeg har nemmelig lufting som er store og gode to steder på kalesjen, samt at jeg lar det være glippe på begge sidene der jeg henger (ikke ullteppe) men et luftig teppe over.. Husk, det er ikke alltid man har rett- Du gjør sikkert også mange merkelige ting andre har lyst til å dra deg i øra for.

Skrevet

Ikke stakkars deg men stakkars ungen din!

Ta f.eks ei jeg så i går på et senter som gikk med et tykt ullpledd foran, og der var det ikke noe anna lufting. Teppe i det hele tatt hindrer mesteparten av luften.

Hehe, ja jeg har ikke sagt noe anna. Men nå snakker vi om tepper foran vogn.

HI

Skrevet

og en ting til, jeg gjør det kun når babyen skal til for å sovne, mens jeg evt går / rugger på vognen, så tar jeg det bort halveis når barnet har sovnet. Det er veldig mye mulig at disse gærne mødrene har gjort det samme som meg, men har hatt teppe forran akkurat i det du har sett de..tenkt på det?

Skrevet

Nei, jeg tenker ikke på det for jeg syns det er så idiotisk å ha det der i det hele tatt! Og man bør lære ungen å sove om dagen når det er lyst. Og man kan snu vognen sånn at det ikke kommer sol inn nemlig.

Skrevet

tykt ullteppe foran høres selfølgelig ikke forsvarlig ut, men bare husk på til neste gang, at pleddet kanskje har hengt der i 5-10 min, og at noen vogner har god lufting på kalesjen.

Skrevet

mine barn sover når det er lyst, men er veldig , vedlig nyskjerrige når vi er steder med masse folk, DERFOR henger det et luftig teppe der til babyen har sovnet

Skrevet

Jeg har også merket meg denne trenden, og gjorde det delvis med førstemann, dvs jeg hadde teppe foran til han sovnet med lufting på sidene. og passet veldig på at det ikke ble for varmt.

Da jeg fikk nr 2, informerte de veldig om dette på sykehuset, de hadde faktisk opplevd at små barn hadde omkommet pga dette. fordi det ikke blir sirkulasjon nok, selv med noen lufteåpninger i sidene bør man ikke gjøre dette fikk jeg klar beskjed om, da det ikke er godt nok.

Så jeg tar ingen sjanser, tror ingen gjør dette hvis de hadde fått god nok informasjon om farene, så dette bør nok helsestasjonene og fødeavdelingene bli flinkere til å informere om.

Skrevet

nei, det har du nok helt rett i, jeg har aldri sett/hørt om slik info.

Jeg får passe bedre på, og merker meg at det er letter å ta til seg ting når det blir skrevet på en sakelig måte som dette. Det å begynne med : "hva tenker dere på, og stakkars barn som har dere til foreldre," klinger ikke særlig bra.

Skrevet

Og der startet den debatten IGJEN ja... nå er det vår og sommer og "ekspertuttalelser" fra perfekte mødre.

Det er ikke snakk om å polstre vognåpningen med plast (det skjønte dere vel?), men å dekke litt av åpningen med ev. helseteppe for sola.

Gjorde slik for minsten og vil gjøre det igjen... det kommer luft inn i vogna.

Skrevet

Jeg bruker helseteppe foran når jeg går tur, så ikke vesla får sola midt i trynet. Et helseteppe er luftig nok til at det er forsvarlig. Dessuten skjermer det for den verste varmen og, for det ventilerer faktisk. Kom ikke å belær en gammel traver.

Hadde ei røy som deg kommet bort og fortalt at helseteppet foran inngangen er too much, ja da hadde jeg nok fort blitt en av de du er redd for ja. Pass dine egne saker frk. besservisser.

Skrevet

Jeg sier det igjen: Sooooooolskjerm!!!

Skrevet

Jeg har parasoll og vogn som jeg kan snu sittedelen på. Altså beskytter jeg mini mot solen uten å bruke teppe. Anbefaler andre å skaffe seg en parasoll.

Skrevet

NEI, for jeg har ikke lyst på solskjerm når HELSETEPPE fungerer pa AKKURAT samme måte!

Skrevet

Det fungerer jo ikke på AKKURAT samme måten når babyen ikke får frisk luft, det får h*n med solskjerm. De fleste vet hvor dårlig luft det blir f.eks inne i et telt når solen steiker på, det blir jo nesten det samme når en skal dekke til åpningen på vogna i solsteiken...

Skrevet

Man dekker jo ikke hele åpningen. Og det kommer luft inn.

Skrevet

Helseteppe fungerer ikke på samme måte som solskjerm,det vet du, tror du bare ønsker å provosere litt, ta en prat med noen som vet noe om dette, du vet, de som vet minst er de som er mest bastante.

Men uansett, du gjør som du vil, det går ikke utover andre enn deg og din som ligger og sover i dårlig luft mens du sitter og krangler om hva som er rett;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...