Gå til innhold

Okay - hva mener dere om dette da: Josefine Minea?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns de to navnene er i helt ulike kategorier, ja, som du sier. Josefine syns jeg er flott og staselig, mens Minea er mer "søtt" på en måte, vanskelig å forklare, men det er bare et eller annet som "skurrer" for meg når jeg hører de to navnene sammen- dessuten blir det tungvindt med to navn med så mange stavelser.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er i utgangspunktet ikke fan av dobbeltnavn, så jeg hadde ikke brukt noe sammen med Josefine;o) Syns det er finest alene - og hva er egentlig vitsen med to navn hvis det ene bare er for å ha på papiret? har aldri skjønt det, jeg da;o)

Skrevet

Jeg syns navnene var stilig, bare i andre rekkefølgen. Minea Josefine klinger bedre i mine ører =)

Skrevet

Hei igjen...

Vi har 4 stavelser på første navn og 2 på andre navn

Dere får 4 og 3...

Har aldri fått annet enn positive tilbakemeldinger på vårt navnevalg. Ingen som bruker begge to uansett, men det ser flott ut når jeg skriver det ;-)

Har som sagt hørt Minea før og hadde det på listen om vi fikk jente, men det ble gutt ;)

Men jeg synes ikke du skal høre for mye på folk her! Lytt til hjertet og go for it ...! Minea Josefine er jo også fint, men da vil de fleste kalle henne Minea...

LYKKE TIL :o)

Gjest tannkremtube
Skrevet

Minea Josefine

Josefine Minea

hmm...

Skrevet

Minea Josefine var kjempefint :-)

Skrevet

Minea? what..?er det et pålegg?

Skrevet

Josefine er fint, men det står uansett best alene, forholdsvis langt navn og det blir bare rot og tull å pakke på et sånt "kvasi- navn" som "hale" på det. Minea virker totalt fremmed og passer overhode ikke med Josefine som er et flott og feminint navn, feminint med med styrke. Josefine er fint på både en liten søt jente, voksen kvinne og en gammel søt dame synes jeg personlig.

Klinger fantastisk på engelsk også, så det er et flott navn i vårt stadig mer internsjonale samfunn.

Skrevet

Kjære tannkremtube,

kunne ikke la være å se innom denne tråden siden så mange har svart på den, men jeg liker ikke så godt doble, lange navn så for min del; neitakk, men smaken er som baken -heldigvis!

Men hvorfor er det så viktig for deg med andres mening? Med den holdningen du har hører denne tråden hører til på kranglesiden.

Gjest biss med twins
Skrevet

Jeg har problemer med å forstå hvorfor du trenger begrunnelse på hvorfor man ikke liker et navn..syns du virker sær av den grunn, jeg. Som man spør får man svar, det mest konstruktive du kan få er vel et ærlig svar. Og hvis du er såpass hårsår at noen av svarene (som kunne blitt formulert bedre) sårer deg, så får du kanskje spørre familie og venner hva de synes.

Gjest tannkremtube
Skrevet

Folk SVARER som om jeg skulle ha spurt på Kranglesiden, ja - det har du rett i :-) Men, her på Skravle forventer jeg litt mer konstruktive tilbakemeldinger og ihvertfall ikke frekke og uhøflige utsagn. Merkelig hva folk får seg til å si, synes jeg.

Gjest tannkremtube
Skrevet

Og ÅRSAKEN til at jeg ønsker konstruktive tilbakemeldinger, er jo fordi jeg ønsker å bruke tilbakemeldingene i min vurdering av navnet. Det hjelper meg jo ingen ting å få usaklige kommentarer :-) Og frekke kommentarer tar jo bare selvtillitten i fra en, når det gjelder å finne et navn til barnet sitt. Jeg synes det er litt ok om folk kan være litt hyggelige mot hverandre jeg da, men det er kanskje for mye for langt i dag?

Negative kommentarer har jeg ingen ting i mot - dersom noen skulle tro det er det jeg reagerer på. Alt som er konstruktivt, positivt eller negativt mottas med stor takk. Alt annet hører hjemme på krange, som noen her inne påpekte.

Gjest tannkremtube
Skrevet

Det er nok ikke alle som har hørt navnet før, så jeg kan forstå at det føles rart og ukjent. Men, kan det være at navn man kan venne seg til og like etterhvert? Eller faller det i kategorien rart og merkelig uansett?

Gjest tannkremtube
Skrevet

Det er jeg enig i - Josefine er av typen vakkert og sterkt navn i seg selv. Derfor ønsker jeg også å bruke navnet alene.

Men, fordi Josefine ikke er et navn som har noen spesiell betydning utover at det er avledet av Josef, så har jeg lyst til å gi barnet navn som også karakteriserer barnet. Mulig jeg her litt rar her... men jeg synes liksom det er litt 'koselig' på et måte. Kanskje noe barnet synes er hyggelig når det blir stort nok. Litt sånn som indianerne gjorde - der laget de jo navn som passet barnet. Sånn sett skulle jeg gjerne også ha kalt barnet mitt Solstråle, men det er jo ikke noe navn... Saken er å finne et navn med passende betydning, som også er et navn som duger og som man synes er fint. Det er litt sånn jeg tenker, men det er mulig jeg legger litt for mye i et navnevalg? Men navn er jo viktig, det utgjør jo en stor del av vår identitet og ikke minst hvordan andre mennesker oppfatter oss uten å i det hele tatt kjenne oss...

Gjest Siklerotte
Skrevet

Er ikke overbegeistret for Josefine, og har aldri vært det. Liker ikke Josef-delen av det. Er litt som alle sånne guttenavn gjort til jentenavn; Hansine, Tomine, Tobine osv. og det kunne jeg aldri brukt selv. Dessuten kjenner jeg så fryktelig mange som heter det, og er litt lei... Men det er jo forsåvidt helt greit, kan ikke kalles stygt.

Minea har jeg hørt før, og jeg synes det er helt greit. Synes ikke det er et spesielt hjemmesnekret preg over det, og synes det funker vel så bra til andre fornavn som andre navn. Ble kanskje bare en smule tungt med Josefine foran, men om dere ikke skal brukke begge navn er det jo et fett.

Skrevet

Av ren nysgjerrighet, og om jeg får lov å spørre, hvorfor velger enkelte et navn på barnet sitt som kun skal stå på papiret?? er Minea i ditt tilfelle kanskje et slektsnavn?

Gjest tannkremtube
Skrevet

det er vel ganske vanlig ? har selvbare ett navn, så vet ikke - ikke annet enn at det i skoletiden ofte dukket opp ukjente dobbeltnavn på klassekamerater med ny lærere og navneoprop... :- )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...