Gjest Skrevet 5. juni 2009 #26 Skrevet 5. juni 2009 Josefine er flott. Minea er rart. Josefine Minea var veldig lite fint.
* 5 om dagen * Skrevet 5. juni 2009 #27 Skrevet 5. juni 2009 jeg synes det var en fin kombinasjon jeg,men jeg er redd for at det bare blir Josefine som blir brukt i det daglige,men sånn er det vel mye når en har dobbeltnavn. men absolutt fint :-))
AneB Skrevet 5. juni 2009 #28 Skrevet 5. juni 2009 Syns det blir to litt lange navn å kombinere. Minea har jeg aldri hørt før, men tror jeg liker det bedre enn Josefine. Kan kanskje bli vanskelig å bruke begge, uten at det blir sånn josefineea, hvis du skjønner. Er noe med at det er "ine" i begge navnene som gjør at jeg syns det klinger litt dårlig som kombinasjon. Syns dere skal finne et navn som dere liker, og ikke bry deg så mye om hva folk her sier.
Mom2Two Skrevet 5. juni 2009 #29 Skrevet 5. juni 2009 Josefine er helt ok. Minea hørtes teit ut... Litt sånn: "Linnea-ble-for-vanlig-så-vi-satte-på-en-M-først-i-stedet-vi"...
piano♫ Skrevet 6. juni 2009 #31 Skrevet 6. juni 2009 Josefine er fint. Minea likte jeg ikke så godt. Sammen ble det veldig kronglete - liker enkle navn mye bedre.
therehag Skrevet 6. juni 2009 #32 Skrevet 6. juni 2009 Jeg syntes navnet var fint:) Ikke bry deg om de som sier at de vanlig navnene er best. Jobbet en del vikar og utdanner meg som lærere og det er såå kjeeedelig med de navnene som 30 av klassen heter! Selv har vi valgt å kalle jenten vår noe veldig spesielt som 70% av de som svarte på dette forumet ikke liker, men vi liker det, og det er det som teller! Jeg likte navnet godt jeg:) det som er fint med dobbelt navn er det at hun kan velge etter hvert hva hun vil bli kalt. det er jo en sannsynlighet at hun kun vil hete Josefine i ungdomstiden, men de aller aller fleste jeg kjenner med spesielle navn har valgt å bli kalt hele eller kun den spesielle deler når de blir eldre. Så lenge du er beredt til å kalle henne bare Josefine eller Minea hvis det er det hun vil når hun blir litt større syntes jeg dere skal gå for det navnet:)
Pysjen Skrevet 6. juni 2009 #33 Skrevet 6. juni 2009 Likte det overhode ikke. Høres litt ut som et navn Ari og Martha kunne kommet på...
Mini'en Skrevet 6. juni 2009 #34 Skrevet 6. juni 2009 Likte det:-) Leontine er også et fint navn, men "gjør seg" bedre Frankrike kanskje? Kjenner en søt liten Leontine...
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #35 Skrevet 6. juni 2009 Hadde ikke tenkt over det et sekund om jeg hørte noen som presenterte seg som det. Helt greit, men ikke noe jeg selv ville valgt. Derimot lurer jeg på hva slags idioter det er som synes synd på barna fordi navnet er uvanlig i deres øyne. At det er voksne mennesker som driver på sånn, det er skummelt å tenke på.
mamman til Anna07_4.mars.2012 Skrevet 6. juni 2009 #36 Skrevet 6. juni 2009 liker ikke josefine, minea høres litt rart ut kanskje.....
Fire småtroll Skrevet 6. juni 2009 #38 Skrevet 6. juni 2009 Jeg kunne personlig ikke valgt noen av navnene, blir litt for "prinsesse" yndige navn for meg.. Ville likevel overhodet ikke reagert på noen av navnene om jeg møtte på barn som hadde et av de, helt greie navn hver for seg. Men sammen synes jeg det ble litt for mye. Sikkert fordi begge navnene for meg er litt for yndige..
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #39 Skrevet 6. juni 2009 Jeg liker Minea men ikke Josefine. Men har du tenkt noenting på hva disse navnene kan forbindes med? Jeg vet ikke om jeg ville valgt et spansk/romersk/gresk etternavn som flittig i bruk i Italia og det tidligere Jugoslavia som fornavn på barnet mitt. Josefine er historisk sett et flott og sterkt navn, som blant annet Dronning Joséphine av Sverige som fikk innført religionsfrihet. (Oscar den førstes kone, nedstammet fra Vasa, og således i slektskap med alle Bernadotteregenter) Men nok om det. Jeg er helt klart glad i spesielle navn, men ville nok valgt noenting som ikke kompliserte mer enn nødvendig, feks enten to sammensatte navn, hvor begge er "enkle" å skrive, enkle å uttale sammen og ikke minst et av to bør være slik at folk er kjent med navnet. (sistnevnte er jo greit, "alle har jo hørt om Josefine) Dette er dog min mening og er slik jeg ville gjort mitt valg. Vi har valgt enda enklere med navn med maks to stavelser, ingen dobbeltnavn og har lagt stor vekt på navnenes avstamning og tidligere bruk.
solstråle69 Skrevet 6. juni 2009 #40 Skrevet 6. juni 2009 Synes du det er skummelt å tenke på barnas ve og vel? DET synes jeg er spesielt. :-)
therehag Skrevet 6. juni 2009 #41 Skrevet 6. juni 2009 barnas ve og vel?? hva er forbindelsen med barnas ve og vel til navnet deres? Og hvis du sier at mobbing er problemet, så er det ikke navnene som må forandres, men moberne...
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #42 Skrevet 6. juni 2009 Barnas ve og vel ja. Er du latterlig? Å nei, gu, tenkt å måtte hete noe som resten av klassen ikke heter. Barnet er vel dømt til å bli en trygdesnylter. Guri malla!
prekæs Skrevet 6. juni 2009 #43 Skrevet 6. juni 2009 Så du mener at om ungen din blir mobbeoffer pga navnet, er det helt greit og at det er mobberens problem? Synes forøvrig ikke Josefine er så ille. Minea blir bare harry.
therehag Skrevet 6. juni 2009 #44 Skrevet 6. juni 2009 Ikke mobberens problem, men det er mobbingen man må få gjordt noe med. Det må slås ned på hardt! Hvis man hadde brukt like mye energi på å forklare barn at ingen navn er dumme/stygge/osv, som man bruker på å tenke at "stakkars barn som heter dette" så kanskje det ikke hadde vært navnemobbing?
solstråle69 Skrevet 6. juni 2009 #45 Skrevet 6. juni 2009 Prekæs tok poenget. Men dette er selvfølgelig helt opp til hver enkelt. HI spurte, og forventer vel svar?
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #46 Skrevet 6. juni 2009 For all del, svar hva du vil. Noen kan man vel ikke forvente så mye av. Er det sånn du er oppdratt? Til å tenkte stakkars barn, eller kommer det med alderen
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #47 Skrevet 6. juni 2009 Er du oppdratt til å være frekk og uforskammet? Eller er det bare personligheten din? Jeg er ofte uenig med solstråle, men jeg synes du går henne en høy gang i frekk oppførsel.
CMH Skrevet 6. juni 2009 #49 Skrevet 6. juni 2009 Josefine liker jeg ikke. Minea var alvorlig hjemmesnekra.
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #50 Skrevet 6. juni 2009 Jeg gjør det, uten at det koster meg en kalori. Siden jeg føler meg snill idag legger jeg skylden på det at du er ung
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå