Den heldige eier av ett barn Skrevet 6. juni 2009 #51 Skrevet 6. juni 2009 Skjønner ikke at vil ha meningene til dib-damene. Jeg hadde overhode ikke brydd meg om hverken den ene eller den andre. Større fjortissarena enn dette her må du lete lenge etter.
mamarama og lille banan Skrevet 6. juni 2009 #52 Skrevet 6. juni 2009 Josefine er litt søtt. Minea forsåvidt også. men Josefine har fire stavelser og Minea tre, og blir derfor alt for tungt sammen. sju stavelser i et fornavn gjør at det blir alt for langt. jeg ville valgt bare ett av dem, eller en annen navnekombinasjon som som gir et kortere navn.
AO3 Skrevet 6. juni 2009 #53 Skrevet 6. juni 2009 Josefine er fint, Minea skriker "hjemmesnekret" lang vei!
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #54 Skrevet 6. juni 2009 Er litt eldre enn hva som står;-) Men, når noen mener at det er synd på ungene selv om de har navn som ikke er "allmenngodkjent" -jeg skrev selv at jeg ikke ville ha kalt barna noe slikt, men å mene at det er synd på dem, da blir jeg litt irritert. Heter selv Leah, og det var ingen på min alder som het det der jeg var fra, og har sett nok mange mennesker som rynket på nesten da jeg presenterte meg. Synes slikt er forkastelig.
solstråle69 Skrevet 6. juni 2009 #55 Skrevet 6. juni 2009 Jeg er oppdratt til å tenke på andre, derfor kan jeg stadig vekk tenke "stakkars". Er du oppdratt til å være så frekk? Du vokser det nok av deg! ;-)
solstråle69 Skrevet 6. juni 2009 #57 Skrevet 6. juni 2009 Eller så er det de som er "over" fjortiss stadiet som ikke liker "sånne" navn. ;-)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 6. juni 2009 #58 Skrevet 6. juni 2009 Har det noe med liker eller ikke liker? Fjortiss å svare slikt noen gjør uansett om de er 25 som meg eller er et år eller tre yngre enn mamma;)
Fruen i huset Skrevet 6. juni 2009 #59 Skrevet 6. juni 2009 Jeg har hørt Minea før Synes det var fint, jeg
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #60 Skrevet 6. juni 2009 Navnet er slettes ikke hjemmesnekret - det er vanlig både i Sverige og Danmark ;-) Navnet er gammelt som alle hauger - kommer av Minerva og betyr klok.
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #61 Skrevet 6. juni 2009 Josefine er det som er ment å bruke - Minea kun på papiret. Men de passer kanskje ikke sammen i det hele tatt - overhodet?
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #62 Skrevet 6. juni 2009 Jeg vet hva Minea betyr - det er et eldgammelt navn - variant av Minerva som betyr 'klok'. ;-) Om man går i dybden og undersøker hva et navn (hvilket som helst navn) betyr i ulike land - så vil man få frem mange rare betydninger og ulik bruk, ja - sånn er det med alle navn og ikke noe som er utpreget spesielt med Minea ;-) Minea er forøvrig et vel brukt navn både i Sverie og Danmark - og er slettes ikke så ukjent som mange her inne skal ha det til :-)
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #63 Skrevet 6. juni 2009 Det er ment å bruke alene - Minea kun på papiret ;-)
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #64 Skrevet 6. juni 2009 Tenker du det samme om du hører Linnea? Ett av de mest populære navnene i så vel Norge som Sverige ;-) Hva er så forferdelig galt med Minea?
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #65 Skrevet 6. juni 2009 Meningen er å i så fall kalle henne bare Josefine. Minea er kun et ekstranavn - som jeg likevel synes passer godt til Josefine om man slipper å måtte si det hele tiden - for, ja, det er tungt. Men klangen er da der, er den ikke? Josefine Minea? En M som står i kontrast til siste lyd i første navn og en a-endelse som avslutter det hele mye bedre enn hva en 'e' ville ha gjort.
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #66 Skrevet 6. juni 2009 Jeg føler ennå ikke jeg har fått noen gode argumenter for HVORFOR Minea er så ille. Er det for sukkersøtt, å si det er uvanlig og hjemmesnekret holder ikke, for det er et velbrukt navn i både Sverige og Danmark. Er det en kontrast mellom Josefine og Minea eller hva er det for noe? Lydmessig funker da Josefine Minea sammen? Gjør det ikke?
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #67 Skrevet 6. juni 2009 Jeg liker i grunnen de navnene de har gitt barna sine - og jo mer jeg hører de navnene jo mer venner jeg meg til dem og føler de blir flottere og flottere.
Gjest Skrevet 6. juni 2009 #68 Skrevet 6. juni 2009 Jeg syns det blir litt ARi Behn over det, jeg... Uansett om du mener det slik eller ikke så hlres det i mine ører ut som om foreldrene vil være såååå spesielle. Sorry, ikke vondt ment, men (som jeg skrev i den andre tråden din) har jeg selv slitt meg gjennom utallige "HVA sa du at du het?" og hater å presentere meg den dag i dag
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #69 Skrevet 6. juni 2009 Er jo ikke rart stakkers unger blir mobbet når foreldre har en slik holdning, nei...
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #70 Skrevet 6. juni 2009 Det har overhodet ingen ting med å skulle 'være spesiell' å gjøre... Det dreier seg om å finne et navn, med betydning som passer barnet...
eisa Skrevet 6. juni 2009 #71 Skrevet 6. juni 2009 Har aldri hørt Minea før.......... likte det veldig godt ,ville hatt det alene eller i hvertfall først =) Jobber i barnehage og ofte er det slik at de navnene som vi synes er litt spesielle i begynnelsen er de navnene vi liker best når vi venner oss til dem.
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #72 Skrevet 6. juni 2009 Hmm, kanskje Minea Josefine er bedre enn Josefine Minea - har jeg ikke tenkt på :-)
TurboMaria Skrevet 6. juni 2009 #73 Skrevet 6. juni 2009 "Lydmessig funker da Josefine Minea sammen? Gjør det ikke? " Nei, for det er alt for mange stavelser,som gjør navnet tungt å si. Og det hjelper ikke at navnet er godt brukt i Danmark og Sverige, for vi bor i Norge, og her høres det hjemmesnekra ut.
Gjest tannkremtube Skrevet 6. juni 2009 #74 Skrevet 6. juni 2009 Tar ikke lange tiden før det er her - så mange kryssende vi har over grensen for tiden ;-)
TurboMaria Skrevet 6. juni 2009 #75 Skrevet 6. juni 2009 "Tar ikke lange tiden før det er her - så mange kryssende vi har over grensen for tiden ;-)" hehe, det har du sikkert rett i. Jeg syns faktisk ikke Minea var så alt for ille, men sammen med Josefine ble det litt for "dallete" og sukkersøtt, og som jeg sa alt for tungvint å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå