Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tannebisser!

Jammen er det ikke tannebisser på vei. Han har det med å suge og bite meg på haka, og i dag gjorde det plutselig jævlig vondt. Og kjenner godt noe skarpt nede i tannkjøttet. Noe hvitt er på vei opp. Da har jeg en forklaring på smerte-griningen. Kanskje derfor også han har vært forkjølet og hatt feber. Men nå har jo jeg også vært forkjølet, så kanskje det bare er feberen. I dont know. Kanskje det hele er tilfeldig. Men i hvert fall greit å vite at det er en grunn til dårlig søvn og grining.

I natt gikk det heldigvis fint. Han fikk mat klokka to og fem, og sov til seks. Men da gikk jeg å la meg, og sov til ti. Hihi.

Det virker som om tjukken skal ta igjen det tapte. Dvs han skal le av alt. Koselig det. Får gå å kjøpe dentinox på apoteket og se om det kan hjelpe på litt. Har jo til nå klart oss fint uten.

Lurer på om jeg kanskje må ut å gå tur i dag. Har sittet på ræva siden torsdag. En uke uten aktivitet begynner å ta på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grættis med tenner og velkommen inn i klubben=) Bra at jeg endelig har en medtannsvoren (haha, tok du den), sånn at vi kan utveksle litt tannpuss-triks osv. For tannpuss, DET er noe herk synes ihvertfall lille flis.

Det er faktisk mange forskere som mener at det er sykdommen/ feberen som fører til tannfrembruddet, og ikke omvendt. Dette fordi feberen gjør at gommene blir varmere og dermed at tannen lettere kan bryte igjennom. Synes det virker logisk, så støtter den teorien.

Litt i tvil om Dentinox hjelper noe særlig, men skader ihvertfall ikke å prøve. Når det er sagt. så har flisa hylt masse om natta begge gangene hun har vært forkjøla, uten at det har vært tenner på vei. Så ikke godt å vite hvorfor han hyler, sikkert en kombinasjon av begge.

Jeg er avhengig av en litt bedre natt i natt, for imorgen kommer svigermor og skal bo her hele langhelga og det krever sitt. Veldig hyggelig dame og vi kommer forsåvidt godt overens, men dere vet hvordan det er. Kan ikke bare schlafen rundt akkurat, og må være litt vertinne. Pes. Men blir koselig at hun endelig skal få blitt litt bedre kjent med barnebarnet sitt da, for hun har jo sett veldig lite til flisa før.

Hvordan går det husmus?? Blir det innflyttingsfest på Sæther på oss i sommer?

Skrevet

Da skal vi snart ut å gå tur. Har begynt å snakke om å flytt hit. Jeg har alltid sagt aldri. Aldri si aldri har jeg også sagt, men sannsynligvis aldri. Men med besteforeldre i nærheten, min beste venninne, flott natur og en koselig by...hmmm. Det største aberet er jobbmuligheter, for jeg har ikke lyst til å begynne å pendle til stavanger. Men...vi får tenke på det, og ta det med i vurderingene. Har fem, seks år på oss.

http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=17361904&sid=xz9igav4cpV075766

Skrevet

Nå fikk jeg også lyst til å flytte dit. De søte små trehusene er jo bare nydelige. Kunne godt tenke meg og ta over familiehuset igjen, også tre men enormt. Hvor ligger det igjen gitt...Nede i byen ett sted...Feylingsgate?

Jobb er det litt verre med der, men alt går. Jeg prøver å overbevise barnefaren om å ende opp i oljebransjen. Jeg har ingen skrupler og er prinisppløs så jeg synes det er helt ok (med tanke på at han studerer et "redd verden" studie).

Ja, leiligheten er vår! Puuh. Og alle bekymringer om fuktskader osv er blåst bort (og sjekket ut).

Så nå skal jeg i gang med å planlegge gulv osv,

Skrevet

Gratulerer med leilighet. Nå greier jeg ikke tenke på annet enn å flytte til egersund.

For: billig husvær, besteforeldre, barnevakt, kort vei til alt, koselig by, fjell og daler, kysten, venner, sparer tusenlapper på bilforsikring, bart på vinteren. For ikke å snakke om at jeg blir bestis med frøgen frægen.

Mot: jobb, ustabilt klima, vennene vi flytter fra, tjukken må snakke egersundsk, jeg liker jo ikke egentlig egersundere.

Nå har jeg laget herremåltid til familien. Pepperbiff, ovnsbakte poteter, og en salat av ruccola, perletomater, ristede pinjekjerner, chevre og ristet champignon og portebello.

Var det forresten du husmus som var så dreven i fransk?

Nå er forresten mamma syk, og det samme er søstersen og kjæresten. Haha. Gruer meg fortsatt til biltur i morgen. Skal puste ut når vi er hjemme.

Skrevet

GRAAAAATTIIIIIIS husmus!!!! Skal dere sprette champagnen ikveld da, eller?

Nydelig hus, Ella! Egersund er sikkert en koselig, liten by, meget barnevennlig vil jeg tro. Men dårlig med hage på det huset da, tross alt..?

Flisa er ganske frustrert for tida, løfter og løfter på rompa i ett sett, og suger seg fast i teppet med munnen, men kommer seg ikke en millimeter framover stakar. Nå er hun rimelig klar for litt ålings eller krabbings virker det som, litt sånn jeg vil, jeg vil, men får det ikke til.

Har deres også to små hvite kuler i gommen oppe, der hvor hjørnetennene sitter?? Synes liksom ikke at jeg har lagt merke til dem før, så lurer på om det er enda to nye tenner på vei, eller om de alltid har vært der...?

Skrevet

Aner ikke, greier ikke så i munnen hans. Han bare tøyser med tunga.

Nei, mulig det ikke var hage. Så ikke så nøye. Og det skal vi selvfølgelig ha. Men bare en illustrasjon av muligheten lizzom.

Hmmm...jo mer jeg tenker på det, jo mer frister det med barnevakt i hvert fall:) Gud så deilig å bare sende ungene til mormor og morfar en helg. I hvert fall når de kjenner de godt. Og mamma som er lærer har jo fri året rundt.

Solo og smågodt før jeg skal pakke. Kastet alle prinsipper om godt kosthold ut av flyvinduet i det vi lettet fra Gardermoen.

Skrevet

Ja, man får mye for pengene bare man er villig til å forlate storbyen og dens suburbs. Men hage er et must ja.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg nok flyttet sporenstreks. Det er virkelig gull verdt med foreldre i nærheten, ikke bare med tanke på barnevakt, for det er jo koselig i seg selv å se hvor fint de har det med barnebarnet sitt, og hvor glade barna etterhvert blir i besteforeldrene sine. Det er det som holder meg i nærheten av Oslo ihvertfall, samt hytta vår på fjellet. Og østlands-vinteren med ski og snø. Hadde det ikke vært for de tingene, hadde jeg nok flyttet til en litt mindre, koseligere by på flekken. Er litt bygderomantisk anlagt merker jeg, og ikke noen stor Oslo-fan.

Skrevet

Har alltid vært glad i snø og skisport. Men i det siste merker jeg at jeg blir drittlei snøen veldig tidlig. Vanskelig å kjøre bil, vanskelig å trille, vasnkelig å gå tur med hund, osv. Det har alltid vært et av mine hovedargumenter for å bli på østlandet. Men nå frister det mer og mer å slippe unna hele snøen. Og det blir jo mindre og mindre snø i Oslo også...sånn med tiden. Og det er jo derfor vi skal ha hytte:)

Jammen tror jeg ikke vi får begynne å tenke litt mer seriøst på dette. Har så lenge vært veldig anti, at det liksom ikke har falt meg inn å tenke tanken. Men så er det jo faktisk en ganske god ide.

Skrevet

hehe, så artig...hva et lite besøk hjem kan gjøre med en, det setter vel tankene litt i sving vil jeg tro. Får alltid den samme følelsen når vi har vært ute på Øen en helg, men der er det dessverre ikke like enkelt å få innpass. Såfremt vi ikke vinner 92 milllioner ikveld da..Har spilt Lotto for første gang i mitt lille liv, kryss fingre og tær!!

Skrevet

Jeg er så forferdelig lett påvirkelig at dette snakket om å flytte til Egersund må ta slutt med en gang. Jeg har i en årrekke lekt med tanken om å flytte til Tønsberg. Jeg kjenner forferdelig mange i området og synes at Tønsberg er verdens deiligste by. Ser for meg en idyllisk jobb i NRK Vestfold.

Jeg har overhodet ikke lyst til å bli i Oslo. Derfor jeg trakter etter å bo i Maridalen, men nå som "frilans frilans" tilværelsen ser ut til å ta litt av så er det nok lettere å bo utenfor Oslo. Mannen får bare jobbtilbud i Ghana, men det var nå ikke helt det jeg tenkte da jeg sa landlig.

Jeg har alltid hatt lyst til å snakke Bergensk, men der kjenner jeg jo ingen så.

Skrevet

haha, du kan jo flytte ut til Askøy, der svigers bor, der snakker de strilebergensk (bondebergensk som jeg liker å kalle det. MYE penere enn brautebergensk)

Ble ikke 97 mill. gitt, men 45 kroner er da en god start om ikke annet. Er det sånn at man nesten alltid vinner 45 kr, for liksom å holde håpet på plass blant spillerne?

Skrevet

Var det noen som vant?

Jeg tror Norsk Tipping har mitt gamle mobilnr, det forklarer nok hvorfor jeg ikke har hørt noe enda.

Min Canadiske venninne som har kalt datteren sin Freya, hun ble også født 2 uker før tiden. Coincidence?

Merker at jeg burde gå å legge meg men det er litt kjedelig. Skulle ønske vi skulle på ferie i år, litt dølt og bare være hjemme. Men nå kan jeg jo leke hage på balkongen så...

Snø er jeg litt lei av, men nå får vi jo lysløyper rett utenfor vinduet så da får i hvert fall Augustus lært å gå på ski til mors store fornøyelse.

Skrevet

Jaja, da var svigermor vel installert. Eller, rettere sagt, hun kom med nattoget fra Bergen og var på døra kl 06.45- tok oss på senga rett og slett, bokstavelig talt. Flisa hadde vel jodlet i et kvarters tid allerede, så var våken men fortsatt komatøs.

Frøya var kjærlighetsgudinnen vettu, og en ekspert på fødsler og svangerskap- så kanskje ikke så rart at Frøyaene vet å komme ut tidsnok? (vi hadde jo vært på Ikea dagen før og handlet inn de aller siste babytingene, og da vi kom hjem sa jeg høyt og tydelig til henne at nå var det bare å komme ut. Og sannelig starta ikke fødselen kvelden etter)

Kjedelig vær idag, litt sånn verken eller, så litt usikker på hva vi skal ta oss til. Tror du Plantasjen har oppe idag? Balkongen vår trenger sårt en aldri så liten bli-ny-dag, med nytt teppe og blomster i kassa. Men urk, det er tiltak.

Hva skjer framover nå da husmus, når flytter dere osv? SÅ glad på dine vegne, og ser allerede fram til innflyttingsfesten;)

Skrevet

Pokker, jeg glemte at jeg skrev navnet hans. Er all anonymitet nå ute av vinduet? Nå må vi forresten lage ny tråd for jeg må surfe på Safari for å lese og det er tiltak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...