Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #76 Skrevet 19. mai 2009 Mat og søvn er stort sett uforandret, går ca 3-4 timer mellom hvert måltid (gj.snitt er vel på 3,5 tror jeg). Sover to lange blunder per dag, blir vel 3-4 timer søvn på dagtid totalt sett. Neste tirsdag passer bra for meg, håper på sol og øyhopping. Flisa er mye bedre nå, tilnærmet frisk vil jeg si, og takk og lov for det. Bra natt, fra 19.30- 07.15, med bare en oppvåkning kl 04.29, hvor jeg måtte jobbe litt for å få henne til å sovne igjen. Sovnet vel ca 05.15 tenker jeg meg. Bra natt, ihvertfall i forhold til mareritt-nettene vi har hatt de siste dagene. Hold prompen frisk og tannløs er mitt stalltips husmus. Er det ikke den store dagen idag, husmus??
husmus &2 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #77 Skrevet 19. mai 2009 hei hei, jo egentlig, men jeg vet jo ikke noe før i morgen. Jeg veksler mellom noia over å ha kjøpt katta i sekken og ikke få den. Jeg har ikke noe belegg for å tro at jeg har kjøpt katta i sekken, men det er vel normal paranoia. heh. uansett, jeg er så "positiv" at jeg stikker på en visning i dag, i tilfelle rottefelle. Sannelig om jeg vet hvor Ella har blitt av, snart blir hun ubestiss med oss. Prompen våknet 03.30 og var lys våken, ikke sulten. Jeg ga opp og ga jobben til barnefaren. Han skulle egentlig stå opp med han kl 06.00 idag men vi måtte bytte på det gitt. Irriterende. Nå begynner jeg egentlig å bli vant til å stå opp så tidlig, men 6 timers søvn er litt lite... Godt å høre at Frøya er frisk. Det er forresten en venninne av meg i Canada som har kalt datteren sin Frøya, eller Freya da, på engelsk.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #78 Skrevet 19. mai 2009 Katta i sekken? Neida, klart det ikke er noe katt i sekken...Dere sjekket vel bad og kjøkken og slikt nøye, og da er det no worry, be happy. Spent selv jeg merker jeg, du må gi rapport med EN gang du hører noe imorgen- når er det? På morningen? Kult med Freya da, er det fra det norrøne Frøya? Ja, hvor blir det av Ella? Freken har vel mer enn nok med flytting, navnedag og Italia-tur, har hun dratt uten å si hadet til oss mon tro? Skuff i såfall. Skal skal ikke takke ja til den Firenze-turen med jobben?? Tror du jeg klarer å være en hel uke borte fra flisa i høst, rett etter 1 årsdagen hennes??? Tviler litt selv merker jeg.
husmus &2 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #79 Skrevet 19. mai 2009 Jeg kjeder meg når han sover merker jeg, men nok om det. Jeg hadde vært super i tvil om den uken, men når alternativet er at hun er hjemme med far så tror jeg at jeg ville ha hoppet på. Her i huset ville det ha vært full furt for at jeg fikk en ferietur og ikke han, men det er en annen historie. Du har helt sikkert godt av det og på et eller annet tidspunkt så bør en vel (why?) venne seg til å være litt fra hverandre... jeg skal si ifra med en gang. Sjekket og sjekket fru Blom, hah. Overblikk er vel det en kan kalle det. Kanskje derfor jeg har angst? Nei, det er jo et "gammelt" bad, altså ikke membran, men MED varmekabler så det holder jo litt fukt ute, det står ingenting om fuktsøk i prospektet, derfor jeg er litt stressa, sikkert unødvendig. Jeg skylder det i såtilfelle på barnefaren fordi jeg har sagt gjentatte ganger at jeg er altfor distre når jeg må ha med meg Prompen. Kjøkkenet er jo fra 2007 så det er vel begrenset hvor mye som kan være galt med det. Det ER ingenting galt med den, bare jeg som stresser. Tror jeg. Det er et rart området, husker du den "stygge" som jeg vurderte opp mot denne? Den hadde prisant 1.450, og gikk for 1.530! Andre leiligheter går for takst eller litt under mens andre går langt over, så gudene vet hva det er som driver markedet der oppe. 3roms går MYE over, men det er jo å forvente. Sukk og sukk... Hva skal du i dag forresten? Her er planenen få, tenkte kanskje å ta en tur i Botaniske Haven med Prompen og barnefaren siden han nå er ferdig med eksamener.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #80 Skrevet 19. mai 2009 Hørtes jo ut som en koselig plan, du er på en måte litt heldig som har en hjemmeværende barnefar som har muligheten til å gjøre sånne ting sammen med dere. Her er det ryddings og shainings på planen, svigermor kommer på overnattingsbesøk fra torsdag og ut helgen (jippiii, SOM jeg gleder meg. Veeel..) Leiligheten blir bemerkelsesverdig fort rotete for tida, føler at alt bare flyter. Er sikkert ikke noe galt med leiligheten, man får vel alltid litt sånn noia rett før. Her er det pappa som sjekker våtrom og mulige feil og mangler ved leiligheter, jeg har nemlig NULL peil på sånt. Nyyyter når hun sover langlur jeg, føler at da får jeg goood tid til å være bare meg og ikke mamma. Igår sov hun TRE timer første lur, og 1,5 time på andre luren. Stup trøtt vettu, etter de søvnløse nettene.
LilleBjella Skrevet 19. mai 2009 #81 Skrevet 19. mai 2009 Titt tei. Referat følger: 14. mai: Reiste hjem. Flytur gikk ok. Tjukken sovna på fanget mitt. Jeg kjente jeg ble syklig. Fikk ikke sovnet før klokka to på natten, for da kom barnefaren kjørende. Da våknet imidlertid tjukken. Holdt det gående til halv fem. Så jeg sov fra halv fem til halv syv. Våken med tjukken til halv åtte. Da kom svigermor. Så fikk sovet to timer til. Fire timers søvn med andre ord. 15. mai: Elendig form. Brukte dagen på å handle inn ting og tang vi hadde bruk for. Dekke bord. Sitte med tett nese og verkende hode på verandaen i sola. Nesespray. Natten holdt han det gående lenge, og husker ikke helt hvor lenge vi sov. Ikke mye. 16. mai: Fin feiring. Flott seremoni, men var i såpass dårlig form at jeg bare ønsket det var over. Fikk såvidt pratet med frøgen før vi skulle inn. Snuppelure lekte med bunadsjalet mitt, og jeg kan godt forstå at hun likte det. Hele selskapet tenkte jeg mest på senga. Spekematen smakte papp. Og det var altfor varmt. Men tror de andre koste seg. Tjukken var dessverre ganske så grinete. Varmt og mye rare mennesker. Dro hjem til Egersund på kvelden og så grand prix. Juhu. 17. mai: Elendig vær, og jeglot tjukken være hjemme med barnefaren. Så barnetog, borgertog og drakk øl på Olivetto og Hauen sånn innimellom. Jeg begynner å hoste. Tjukken blir syk. Legger meg på sofaen for å ikke holde alle andre våken. Sover en og en halv time, for jeg må opp med tjukken klokka seks, som har holdt barnefaren våken en del på natten. Jippi. 18: mai. Jeg hoster og hoster og tjukken blir mer og mer snørrete og grinete. Legger han for natten, og han våkner og hylskriker. Tydeligvis vondt. For å si det sånn, så gråt han mer i natt enn han har gjort i hele sitt liv så langt. Han sovnet vel i tolv-tiden, og våknet ca en gang i timen, til klokka var seks. Nå har tjukken 39 i feber. What to do? Vi skulle egentlig reist hjem i dag, men det er lagt på is. Kan ikke kjøre nærmere seksti mil med syk baby. Jeg er imidlertid på bedringens vei, heldigvis. Ekstra slitsomt å ta seg av syk unge hvis du er syk selv. Nå har jeg fått han til å sove i vogna inne. Kan oppsummere langhelga på følgende måte: Snufs, host og gjesp.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #82 Skrevet 19. mai 2009 Huffameg, hørtes ut som en litt slitsom helg må jeg si, Ella...Typisk at sykdom kommer når man minst trenger det. Du har min fulle sympati, vet ikke om du har lest innleggene våre over her, men flisa har også vært syk denne helga. Begynte på fredagen, men ser ut til å være på bedringens vei nå heldigvis. Natt til lørdag og søndag ble det ikke mange timene med søvn her heller, pga hyl og skrik konstant gjennom hele kvelden/ natta (under grand prix satt vi på skift ute og bysset hylende flis) Grusomt å se dem ha det så vondt, men samtidig synes jeg det virker så dramatisk, tenk at de har det SÅ vondt under en vanlig liten forkjølelse, kan nesten ikke skjønne hvordan d er mulig. Gir du tjukken Paracet eller? Gjorde ikke det til flisa, men så hadde hun heller ikke noe særlig feber, var bare tett og slapp. Lar du ham sove med hodeenden litt hevet? Det hjalp mye her ihvertfall. Og saltvannsspray. Ønsker dere ihvertfall god bedring, begge to!! Så kjedelig at det måtte slå til akkurat denne helga...TYPISK.
LilleBjella Skrevet 19. mai 2009 #83 Skrevet 19. mai 2009 Har hevet hodeenden på senga ja. Har ikke gitt paracet enda, men hvis feberen krabber noe mer oppover nå, så får jeg vurdere det. Se an formen hans litt først. Tror kanskje han har noe smerter i ørene, for etter han for eksempel raper, så hyler han. Så tydelig at han har vondt. Tror også det er noe med magen, for han har presset noe voldsomt. Og ikke bæsjet så mye som før. Og når han først gjør det, er ikke maten helt fordøyd. Æsj. Matlysten er jo helt på bånn, så alt av måltids og søvnrutiner er flydd ut av huset. Gruer meg sykt til kjøreturen hjem. At en så liten kropp greier å produsere så mye snørr, er for meg et mysterium.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #84 Skrevet 19. mai 2009 Huffja, ikke noe gøy. Meget mulig at han har en liten ørebetennelse også da, for de får jo ofte det sammen med forkjølelse. Da gjør det vondt for dem å ligge flatt bla. og de hyler masse. Jeg hadde gitt ham en Paracet, for å se om det kanskje kunne hjelpe på evt ørevondt. Skader jo uansett ikke. Og pøst på med saltvannsspray og masse melk/ vann. Viktig med nok væske, og det hjelper mot slim visstnok (sa min kjære doktorpappa ihvertfall).
husmus &2 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #85 Skrevet 19. mai 2009 Jeg er alltid litt overrasket over at man er så avventende med å gi en paracet. Ville du selv tatt en ville jeg gitt til han. Misforstå meg rett, jeg er ikke for "pillemisbruk" til hverken små eller store. Mulig jeg har gått glipp av noe info på dette. Jeg har kun gitt det en gang og det var etter 3 mnd vaksinen og det var åpenbart at det hjalp, og det var ikke ved feber, så jeg har nok litt lav terskel for det. Stakar liten. Ikke gøy å være syke begge to, det er noe herk kan jeg tenke meg! Håper det verste er over...
LilleBjella Skrevet 19. mai 2009 #86 Skrevet 19. mai 2009 Jeg er ikke veldig restriktiv på paracet-bruken. Jeg har gitt før, senest i går, da han åpenbart hadde vondt. Men i dag virker det som om det er feberen i seg selv som plager han litt, og den ligger på rundt 39. Så lenge han er i noenlunde god form, er det jo greit at feberen faktisk kan få virke. Men når det nærmer seg leggetid får vi se om vi gir en til. Jeg tar selv ibux i hytt og pine. Tåler ikke å ha vondt noen plass når jeg skal fungere som normalt. Da må jeg være hjemme under dyna. Hodeverk=ibux. Menssmerter=ibux. Feber=da blir jeg heller hjemme og røyker ut driten. Har sovnet i stolen to ganger i dag. Den siste gangen satt tjukken og barnefaren og sutret på teppet ved siden av meg. Så underskudd på søvn, oh yes.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #87 Skrevet 19. mai 2009 Jeg er anti-pilloman og prøver å unngå å poppe for mye piller. Som ekte legedatter har jeg en sunn skepsis til mottoet ta en pille for alt som er ille. Tenker som så at når man har vondt i hodet, så har det en årsak; som regel sykdom eller stress. Beste medisin da: Søvn eller avslapning. Ikke en pille, da lurer man bare kroppen til å tro at den er friskere enn det den egentlig er. Derfor ingen smertestillende ved fødselen heller. Sikkert teit av meg, men. Jeg hadde heller ikke hengt sammen i helga hvis jeg ikke hadde fått litt avlastning fra muttern og fattern...De tok flisa på søndags morgen, sånn at jeg fikk sovet noen ekstra timer. Fantastisk. Får du ikke noe hjelp Ella, fra barnefar eller besteforeldre?
LilleBjella Skrevet 19. mai 2009 #88 Skrevet 19. mai 2009 Jauda, vi er to om brasene. Sov på eget rom i natt (hovedsakelig fordi jeg hoster selv, men sov ganske godt i natt) fra tolv til seks. Og besteforeldrene duller og daller. Men når han har vondt, så er det nok mamma som trøster best. Og de har jo også begynt å jobbe. Tidlig i seng og tidlig opp. Hvis du sitter på jobb med menssmerter, så har det da ikke så veldig mye for seg å sitte der å ha vondt? Hjelper lite å gå å legge seg. Gå en tur kanskje? Ja, men er man på jobb så er man på jobb. Så er det også forskjell på å kjenne noen murringer i korsryggen og å ha vondt. Grunnen til at jeg ikke tok noe smertestillende under fødselen, var at jeg ville den skulle gå fortest mulig over, og prøvde derfor å holde ut så lenge som mulig. Men hadde det strukket ut i det vide og brede, hadde jeg definitivt gjort noe med saken. Har ingen tro på at en "naturlig" fødsel nødvendigvis er bedre for mor og barn enn en ved bruk av smertestillende. Kommer helt an på situasjonen. Mener at det er viktigst å behandle årsaken til symptomene, og ikke selve symptomene (selv om man selvfølgelig kan ha nytte av det siste også). Derfor syns jeg det blant annet er idiotisk å råde alle som er sykelig overvektige til å slanke seg. Det er som regel andre årsaker til at man er overvektig enn at man bare er glad i mat. Nytter ikke å slanke seg (hverken med kosthold/trening eller piller) hvis hodet er på samme sted som før. Har man vondt i nakken kan selvfølgelig årsaken være mange, og man bør se litt på hva det kan være. Men en smertestillende pille kan også gjøre underverker. Jeg fikk for eksempel kink i nakken for noen år siden. Tok til slutt en sterk ibux. Smerten forsvant, jeg slappet av i musklene rundt nakken, og da jeg våknet om morgenen var det endelig borte. Det at jeg hadde vondt gjorde at jeg spant meg, og det gjorde smertene værre. Tydelig at jeg kjeder meg?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #89 Skrevet 19. mai 2009 Hmm...ja, kan virke sånn;) Har du lest de tidligere innleggene våre? Vi luftet bl.a muligheten for et treff tirsdag om en uke, ute på Øen hvis værgudene står oss bi. Eru med på det elle? Helt greit selvsagt å ta smertestillende ved slike typer smerter som mensvondt, nakke, ryggvondt osv, jeg tenkte mer på misbruket av piller bare man har den minste lille antydning til vondt i hodet f.eks. Og smertestillende ved fødsel er jo selvsagt også helt greit, men det er jo ikke til å stikke under en stol at epidural ikke er bra for fremgangen i fødselen og styrken på riene. Og lystgass blir man jo ofte kvalm og full av, og det fristet ikke meg ihvertfall. Men selvsagt, hvis neste fødsel skulle trekke ut i det vide og brede, og jeg skulle føle at smerten var helt uutholdelig, har jeg såklart tenkt å kjøre på med smertestillende. Under denne fødselen var jeg nok bare litt sta og ville klare meg uten, tenkte ikke noe videre på det igrunn;)
LilleBjella Skrevet 19. mai 2009 #90 Skrevet 19. mai 2009 Jepp, tror det skal være muligheter for et treff på tirsdag. Kan ikke komme på andre ting jeg skal gjøre. Nå er ikke hodet helt med, men foreløpig; ja. Har nettopp sovet for tredje gang i dag. Tre lurer per dag, kanskje jeg skal begynne med det:) Lenger enn tjukken sover jeg også.
husmus &2 Skrevet 19. mai 2009 Forfatter #91 Skrevet 19. mai 2009 Er det ingen som synes synd på meg som måtte senke sengebunnen i dag? Det er noe ordentlig dritt skal jeg fortelle dere og nå må jeg bysse han i søvn på fanget. Flott. Nå må vi lære han og sovne selv, han var flink til det en periode, men jeg er så lat at det er lettere å bare la han sovne på fanget mitt. MEN, mine armer små rekker ikke ned for å kose med lille Prompen nå som han praktisk talt ligger på gulvet, og ikke var han noe særlig imponert selv, men det går vel fort over. Lykke til sier nå jeg, dette tror jeg er den kjipeste overgangen for oss så langt i hans lille korte liv foreløbig. Da blir´e Øen på tirsdag, så bra. Håper det blir fint vær, skal vi lage alternative planer for dårlig vær? Vi kan jo være her en gang og men da må vi kaste ut barnefaren. Ikke noe gøy å ha han tråkkende opp i oss. Vi får se. Nå gruer jeg meg til i morgen, men skal se på 2 timers siste episode av Desperate og prøve å slappe av. Har jeg nevnt at jeg allerede har funnet det perfekte stuebordet til leiligheten? Irriterer meg at man ikke kan ha grill på balkongen. Kanskje det er like greit hvis vi ikke får den..
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #92 Skrevet 19. mai 2009 Åhuffameeeeg, staaakar deg da husmus. Vi satt også bunnen ned et hakk idag (har snakka om det i flere uker), men synes ikke at det ble så ille. Er jo bare på det midterste hakket, så fortsatt langt ned til gulvet. Og du MÅTTE jo ikke gjøre det da, såfremt ikke prompen har blitt en liten Tarzan over natta da;) Hvordan går det med krabbinga hans forresten, ble det med de to stegene eller har han fortsatt den gode trenden? Ingen krabbings her i gården, men søren så fort hun kommer seg avgårde nå. Går jeg ut av rommet i to sekunder, finner jeg henne alltid på et annet sted enn der jeg la henne fra meg. Morsomt, men også litt mer strevsomt. Idag har flisa igjen sovet som en gud; 3,5 timers lur på formiddagen og 1,5 time på ettermiddagen. Sovnet som en stein kl 19 ikveld, null smokking foreløpig, så nå får vi krysse fingrene for at natten blir like bra. Hadde vært fantastisk digg etter all tann- og forkjølelses-kluss den siste tida...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #93 Skrevet 19. mai 2009 Hvis det blir dårlig vær, tar vi vel oss en tur hjem til husmus-land, gjør vi ikke? Jeg vil se drivved-møbler!
LilleBjella Skrevet 19. mai 2009 #94 Skrevet 19. mai 2009 Heldigvis ikke like problematisk legging som i går. Måtte ned etter en halv time og gi litt flaske. Så fikk han mer mat da han våknet en times tid etter det igjen. Men tenker det er greit at han får i se væske, da han ikke drikker så mye på dagen. Håper ikke det ødelegger den gode legginga vi har hatt så lenge, men det får tiden vise. Alle prinsipper ut av huset ved sykdom. Syns han virker bedre. Sendte han ut på trilletur med barnefaren. De var ute i to timer, og han sov fortsatt da de kom tilbake. Av en eller annen grunn ser jeg at mødre har en regel om ingen trilling ved feber. Hvorfor? Har ikke greid å finne fagfolk som sier det samme. Vi voksne skal jo helst ikke gå tur når vi har feber, men det har jo med den fysiske anstrengelsen å gjøre. Frisk luft i seg selv er jo ikke farlig, tvert imot. Og om det er litt kjølig, er det jo bare positivt. Anyways, han hadde lavere feber og virket freskere da de kom tilbake, og det vedvarte. Om en uke og to dager er jeg forresten i københavn. Da sitter jeg sannsynligvis og drikker rødvin, og gleder meg til å legge meg. Håper ikke jeg sover bort hele helgen, men akkurat nå er det det som holder meg gående. Glad barnefaren ikke skal på jobb før på fredag, og at det da er helg dagen etter.
LilleBjella Skrevet 19. mai 2009 #95 Skrevet 19. mai 2009 Forresten, vi har hatt sengebunnen på det øverste, nederste og midterste trinnet allerede, så syns ikke videre synd på deg. Her er jeg ikke i nærheten av å se behovet for å senke bunnen. Han har snudd seg til magen en eneste gang, og ligger av og til litt skjevt i senga. Bortsett fra det er senga tydeligvis et lite fristed, hvor han gjør minst mulig, bortsett fra å sove. Håper å se at det vedvarer.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. mai 2009 #96 Skrevet 19. mai 2009 Jeg lar flisa sove ute uansett feber eller ei, ihvertfall innen rimelighetens grenser (selvsagt ikke i minus ti eller stiv kuling). Pappa synes det er helt forsvarlig, og det synes jeg også (i påska sov hun en god og lang tretimers lur ute på hytta, og når hun våkna igjen var hun mye bedre og helt feberfri). Tror det henger igjen litt fra gamledager, samme med den oooh så farlige trekken. No stress spør du meg. Hadde med meg flisa ut i Manducaen i 17mai-toget på søndag også, da var det riktignok sol og varmt vær men litt vind. Hun ble ihvertfall ikke noe sykere av den grunn. NEIII!! Look who´s back, back again, flisa is back, tell a friend. Hvorfor måtte hun våkne akkurat nå som vi hadde tenkt å gå og legge oss tidlig?? Pokker også.....
LilleBjella Skrevet 19. mai 2009 #97 Skrevet 19. mai 2009 I natt skal jeg ta nattevåk, men skal til gjengjeld få sove lenge. Han har ikke hatt noen lengre våkenperioder så langt, håper det varer. Får bare dra med meg ørten flasker ned på soverommet. Visste du ikke at man blir veldig forkjølet av trekken? Og i hvert fall om man fryser på bena. Så er du så uheldig å bli litt våt på bena en dag du går i joggesko og det regner ute, ja da er du garantert forkjøla når du kommer hjem. Dette tror jeg faktisk at over 50% av norges befolkning tror på. Nei, nå er det leggings. Håper jeg klarer å få sovna, til tross for mine tre lurer i løpet av dagen. Kryss fingrene for tjukken, så krysser jeg tærne for flisa. Sove-Prompen gidder vi ikke krysse noe for foreløpig.
husmus &2 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #98 Skrevet 20. mai 2009 Hah, sovepromp er blitt til våkenpromp. Han snudde seg i sengen og lå sidelengs og BARNEFAREN foreslo at jeg gikk inn og snudde han. Tre timer senere var han fortsatt våken. Jeg gikk og la meg midtveis. Dette er min nye måte og ikke deale med ting, jeg legger meg i stedet. Han våknet igjen kl 03.30, ga han litt vann og gikk og la meg igjen og han sovnet av seg selv!!! Digg, men jeg sovnet IKKE, så da han våknet to timer senere for full morgen hadde jeg sovet en halvtime. Gud så irriterende. Men i dag skal jeg til fysioterapeut så da får jeg jo sovet der en time. Ellers, jeg har ikke midterste hull jeg, Ikea skit. Her er det langt ned, jeg synes ikke noe om dette, men vi har ikke noe valg. Han drar seg opp etter rekkverket (heter det det?) så det var nok bare spørsmål om tid. Jeg trenger enda en innføring i hvordan dere legger. Problemet til Prompen er at han snur seg ove på magen med EN gang og selvom han sover fint på magen klarer han ikke å sovne på magen. Så det blir til at en av oss sitter og stryker over hodet og duller og daller og jeg tror det ofte gjør vondt verre, men å la han ligge alene har vært nesten helt umulig, men nå lurer jeg på om vi bare må prøve lenger. Tips, råd, kjeft mottas med takk. Gråter gjør han ikke, men kanskje jeg skal la han skrike til blods siden det er trenden her inne. Nå biter han på mac ledningen min, akk for en søtnos. Jeg er så missunnelig på turen din Ella at jeg orker ikke å snakke om det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. mai 2009 #99 Skrevet 20. mai 2009 For en natt!!! Hyl, hyl, hyl i over en time, og sannelig våknet hun ikke opp igjen kl 05.30 og måtte jobbes i søvn en gang til (= mere hyl). Sov da til kl 06.45, og våkna opp trøtt men blid. Men hvorfor våkne da, istedet for å sove en time til og våkne opp uthvilt og fin?? Et mysterium spør du meg. Glemte å smøre på Dentinox igår, så kanskje det var derfor hun hylte sånn?? Ikke vet jeg, men jeg tror at det kanskje er ENDA to nye tenner på vei nå (hjørnetennene oppe), for de stikker ut som to hvite klumper inni tannkjøttet og det har jeg aldri sett før.. Legging ja. Her legger jeg henne som sagt bare ned i bagen, sier god natt og hysj-hysj, og så sovner hun av seg selv innen fem minutter. Flisa har heldigvis skjønt at i bagen der sover man, og snur seg ikke over på magen (da hun våkna i natt stod hun riktignok på alle fire og bjeffa som en liten bikkje, men det er en annen sak). Men det høres vel greit ut at dere sitter vedsiden av ham og koser, stryker på ham? Hvis det funker bra, er det vel ikke noe i veien for det vel? Ellers så må du vel bite i det sure eplet og kjøpe den beryktede posen, og heller ta den av/ løsne på selene når han har sovnet..
husmus &2 Skrevet 20. mai 2009 Forfatter #100 Skrevet 20. mai 2009 Haha, nå har jeg sett alt! Han sovnet mens han fikk grøt. Jaja, why not liksom. Sånn går det når du holder familien oppe hele natten. Jo forsåvidt så har jo det vært greit til nå, men jeg vil jo gjerne at han skal lære og sovne selv, men nå som sengen er så lav så går det ikke. Derfor trenger vi å jobbe litt med dette skjønner jeg. Sukk, jeg eier jo ikke tålmodighet. og nå er han våken. Grrr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå