Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er for voksen til sånne barnslige navn.

Hvilket stjernetegn er dere? Jeg er løve.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det enkle er vel ofte det beste osv.

Jeg er tvilling, derfor min noe spaltede personlighet hehe! Forundret meg ikke at du var løve egentlig, jeg er proff på stjernetegn. Eller veeel, det er vel en liten overdrivelse, da det er min tante som er proff på det. Hun er faktisk utdannet astrolog, fra en anerkjent britisk skole. Tenk det. Var litt småskummelt da hun stilte det ordentlige horoskopet mitt, for det stemte noe så innmari...Litt ekkelt nesten. Hvordan er det mulig liksom? Jeg stiller meg undrende, men åpen. Tror du på astrologi?

Snart kommer barselgruppa på besøk, skal bli koselig. Grattis med OBOS-ansiennitet forresten, blir spennende dette!

Skrevet

Jeg tror like mye på astrologi som jeg tror på de kinesiske fødselskartene. Ja. Alle damer født i 1980 og som skal ha baby i november, får gutt. Det er jo helt logisk.

Jeg er skytte forresten. Av og til Skorpion. Kommer litt an på horoskopet. Jeg tror forresten ikke på en dritt. Ganske kjedelig egentlig.

Da har vi hatt lynbesøk. Men rakk kaffe og sjokoladekake. Den var farlig god. Og skulle gjerne hatt mer.

Hmmm...skulle egentlig pakket og strøket klær, en ville heller vært ute. Så det ender vel med at jeg legger meg i sofaen.

Skrevet

Ja, de kinesiske fødselskartene er en vits. Kan liksom ikke helt fatte og begripe at SÅ mange tar de for god fisk. Det er 50% sjanse for at det stemmer, så de har jo temmelig gode odds for å tippe riktig.

Ukeblad-astrologi er BARE tull, men ordentlige horoskop utført av utdannede astrologer er noe litt annet. Jeg er åpen for at det er litt mer mellom himmel og jord enn det vi kan se og føle på, så jeg utelukker ikke helt at den ordentlige astrologien kan ha noe for seg. Jeg gjettet forresten Skorpion på deg, Ella, artig. Hvis du ligger helt i grenseland, er det avhengig av nøyaktig fødselstidspunkt og sted tror jeg for å fastslå hva du er.

Skrevet

Mer mellom himmel og jord er en ting. Men at stjernenes posisjoner, tiden og stedet jeg ble født, skal ha noe å si for min personlighet, det nekter jeg bare å tro. Rett og slett. Arv og miljø, ja. Astrologi, nei. Og at de samme parameterne skal ha noe å si for hvordan fremtiden min blir? Tror ikke litt engang på skjebnen og at fremtiden er forutbestemt. Men, det er bare meg. Respekterer selvfølgelig at andre tror andre ting enn meg. Om det være seg Gud, spøkelser eller skjebnen.

Har ikke fått pakka en dritt. Tror jeg bare må gjøre det i fred og ro når tjukken har lagt seg. Han sover forresten på balkongen, og når han våkner SKAL han sove videre. Det har mamma bestemt. Så mikrobølgerovn-klokka er stilt på tretti minutter, og når de er over skal jeg stille meg klar ved vogna.

Skrevet

Balkong er bra! Tvi tvi. Astrologer kan IKKE spå inn i framtiden, det er der mange tar feil. Jeg sier ikke at jeg er overbevist jeg heller, men jeg ble mektig imponert og nesten litt sjokkert da tanten min fortalte meg horoskopet mitt for noen år siden. Var nesten så jeg begynte å lure på om hun hadde spionert inn i hjernen min, for det stemte så utrolig bra alt det hun fortalte meg..Spennende vil jeg kalle det, og interessant.

Barselmøtet ble en stor suksess, og de er jo så søte når de ruller rundt der nede på gulvet sammen og stikker hverandre i øynene og drar i hår=)

Skrevet

Forhåntligvis er det ingen som har mer ansienitet enn fra 1973, det skal godt gjøres tenker jeg.

Nei jeg er overhodet ikke opptatt av astrologi og synes vel egentlig det er noe møl, men jeg synes det er gøy å høre hva slags stjernetegn folk er. Jeg synes det veldig ofte passer (selvsagt basert på ukebladhoroskopi, finnes det noe annet liksom?).

Nå prøver jeg prosjekt "sov av deg selv", og han ruller bare rundt i sengen. Hvor lang tid skal det liksom ta til han sovner?

Dette er litt tull føler jeg. samtidig er han nok ikke ordentlig trøtt enda heller etter å ha vært ute i hele dag.

Jeg føler at jeg kan begynne å tenke LITT leilighet nå...

ELLA, tregulvet ditt på verandaen, er det noe dere har kjøpt selv eller var det der?

Jeg er litt nysgjerrig på om sånt kommer i ferdig tilmålte størrelser eller om man kan sette det sammen selv?

Og hvor er FF, må vi sparke henne ut av tråden for så å ta henne inn i varmen igjen? Litt sånn, vær slem mot en valp for så å elske den igjen.

Men vi er kanskje ikke to år gamle sosiopater...

Skrevet

Tregulvet kjøpes brikke for brikke. Eller en eske med ti i eller noe sånn. En eske er en kvadratmeter. Så er det bare å skjære til i endene, slik at det passer. Funker utmerket. Veldig greit på balkong i hvertfall. Ikke deilig å trø på betong.

Jeg har hatt prosjekt sove på balkongen i dag. Og jammen sov han ikke nesten to timer. Måtte ut å trille en del ganger mellom halvtimen og timen, men deretter gikk det greit. Skulle jo egentlig hatt den langluren midt på dagen, og ikke rettt før leggetid. Men men.

FF er vel opptatt i metropolen hun bor i. Hun påstår nok at det er tidkrevende å flytte inn i nytt hus.

Skrevet

Hva skjærer man med da? Det er kanskje fornuftig å ha sånn elektrisk sag ting? Merker du at jeg alltid har bodd i blokk?

Hvor mye koster de husker du det?

Skrevet

Vet du, da synes jeg heller du skal gå for et sånt lekkert kunstgress-teppe som vi har på balkongen vår, det er jo sååå mye freshere. Ha ha.

Har vært på plikt-trening på SATS og løpt min sedvanlige halvtime på møllen, for deretter å komme hjem og trøkke i meg verdens beste hamburger til middag. NOK et eksempel på mine tvilling-trekk, kall det gjerne spaltet personlighet.

Skrevet

jeg merker at jeg synes det er litt kjedelig at Ella skal til Egersund. Hva skal vi gjøre i mellomtiden liksom?

Har noen av dere vært på Toys R Us? Jeg lurer på om den er like bra som de i utlandet og at de har masse kule leker...

Tenkte jeg skulle dra dit en dag og hamstre litt til Prompen...

Trening ja, det burde jeg kanskje komme meg tilbake til igjen.

Skrevet

Vi handler da BARE på riktige leker må vite. NOT.

Men aldri vært på Tøyserussen nei, ligger ikke den butikken langt uti gokk? Dvs man må ha bil for å komme seg dit?

Flisa sovnet på tre minutter ikveld også, kl 19.15- UTROLIG digg. Men hun småsutrer litt i søvne, så tror hun plages litt av disse tennene som er på vei. Når hun er våken, driver hun og lager disse gnisselydene KONSTANT, ved å gnisse fortanna nede mot den fortanna oppe som er på vei ut. Får helt mark av den lyden, type "kritt mot tørr tavle" lyd. Grøss.

Irriterer meg grønn over at hun ene babyen på barselgruppa var syk idag, uten at de sa ifra på forhånd...Så flisa og hun andre babyen dreiv og slikka på hverandre og holdt på, før hun hosta grisestygt og mamman nevnte i en bisetning at babyen hadde vært så syk og tett at hun hadde kasta opp all melken fire netter på rad nå...Så vi skal vel tilbringe den flotte 17.mai-helga på sykesenga kan jeg tenke meg. Blir litt sur nå merker jeg- er ikke det litt dårlig gjort?? AAAARG.

Skrevet

FF har det veldig trist og leit. Hun vasker, og stryker bunadskjorte og legger barn som ikke vil legges. Stakkars meg.

Skrevet

Huffameien FF, ikke gøy. Snuppelure har sikkert kommet i trassalderen allerede, så se opp for den rosa hanekammen. Den er der før du vet ordet av det. Og piercingen på leppa. Pass på pass på sier nå bare jeg. Kjedelig når de begynner å få sterke meninger om saker og ting; det hendte både titt og ofte for noen uker siden (da hun bare protesterte vilt mot legging) at jeg savnet spedbarnstiden VELDIG, da de sov uten å mukke og ikke hadde så klare meninger om alt.

Er ganske vanlig har jeg inntrykk av, at det kan bli mer trøblete dette med søvnen etter hvert som de blir eldre, og i tillegg til sterke meninger begynner å stupe kråke og HOPPE rundt der nede i senga si, stå og hoie og tøyse istedet for å SOVE. Gleder meg ikke akkurat.

Skrevet

ToysRUs ligger på alnasenteret. Det er vel knapt uti gokk, er jo nesten Helsfyr. Men har aldri vært der, orker ikke lekebutikker enda. Har faktisk fått de meste av lekene. Men merker det begynner å bli tid for nye.

Ser ut som vi skal på sydentur i tre uker. Jævlig mye bagasje. Tre bunader, hundemat, leker, barnevogn, vippestol. Stønn!

Tror vi betalte 2000 kroner for hele balkongen vår, og den er 10 kvadratmeter. Vi sagde bare med ei vanlig sag, med litt små tagger. Ingen elektrisk greie. Kjøpte det på OBS Bygg. De hadde tilbud, og har det stadig vekk. Eucalyptys.

Skrevet

Da jeg kom inn på soverommet hennes i formiddag lå hun med begge beina ut mellom sprinklene og bleierompa i press mot samme sprinkler, altså på magen. Det er litt rart, for hun er ikke aktiv i det hele tatt på gulvet - men i senga er hun gal. Det er skummelt å kjenne på at jeg blir forbanna når hun ikke vil sove, har lyst til å brøle, eller ta i henne - men gjør det selvsagt ikke. Så tenker jeg at jeg er glad at jeg ikke er alenemor på ordentlig, eller at jeg ikke er 19 år og uten utdanning og med dårlig kontakt med familien. Når jeg kan kjenne på sånne urimelige følelser får jeg en anelse om at det skjer mye galt i de tusen hjem.

Jeg er forresten rimelig ille på å stryke bunadsskjorte. Gled deg til lørdag, lElla

Skrevet

Gjett hvem som skal stryke min bunadskjorte? Ikke jeg! Husk at jeg ikke heter Ella da. Det tror Lykkeli, og kaller meg det "in real life". Kaller du meg det, så kaller jeg deg Kjelbjørg. Tits for tats.

Skrevet

Jeg har aldri trodd at du heter Ella, men trodde tjukkebolla var en Ella. Sånn er det med den saken.

Skrevet

Det er pinlig når Lykkeli kaller meg husmus i all offentlighet. Neste gang skal jeg rope noe helt annet etter henne.

Hvorfor våkner Prompen i ett sett? Jo fordi mammaen måtte slepe han halve byen rundt i dag uten mat i fem timer. Stakkars liten.

FF, som du jo vet er jo de følelsene ganske vanlige. Jeg får helt noia noen ganger av den "aggresjonen" man kan kjenne når skrikingen ikke går over. Derfor burde det vel strengt tatt vært en klassegrense for å ha barn? Vi dannede vet jo at sånne følelser er irrasjonelle og lever de ikke ut, men gjør arbeidklassen det? Nå er jeg like fordomsfull som Lykkeli som mener at alle som er fattige røyker.

Ella, da har jeg notert det, og spør deg sikkert igjen i juni.

Tør jeg spørre hvorfor du føler behov for å være bermete i syden med BUNAD?

Vi skal kanskje ta en tur på Hurtigruta i sommer. Tør ikke å dra utenlands, tenk om Toxoplasmose eller svineinfluensa tar oss?

Skrevet

Les resten bakfra:.ekablit ttim terutatsat ah liv gej plejH !!!!!!!åvin tyøh åp GNIRESIMALSIKINS.etted rejks ås nem ,ggelnni te teverks gej elluks åN

Skrevet

ETEVLEH I NEAF rtngnatg .tevneglehtirD .ej eted v gitnenki renøjkS .tfirks rar ttasoF

Skrevet

Åh gud så barnslig du er.

La meg spørre igjen nå, fordi Prompen er i ferd med å bli en karbohydratfreak som sin mor og det får jeg litt noia av.

Er det greit å spise tre grøtmåltider? Tenkte jeg skulle tærsje ut brød jeg og nå, er det noe de IKKE kan ha i brødfamilien? (med unntak av nøtter selvsagt...)

Synes det er litt mye med tre grøtmåltider, men brød er vel sånn sett ikke noe bedre. Jeg er forsåvidt håpefull til spagetti bolognesen, han har ikke fullstendig avvist den, men den er ikke helt tatt inn i varmen heller.

Jeg kjeder meg, og nå må jeg snart gå å legge meg siden han kommer til å våkne i natt.

Jeg lurer på om jeg skal følge Ellas fly på sånn flighttracker så har jeg noe å gjøre i morgen...

Skrevet

Ella, har det blitt litt for mye Møllers tran på deg ikveld? Eller fancy kaffe i for store mengder?

ha ha ha, jeg VET, jeg må snart slutte å kalle dere Ella og husmus. Men Ella er vanskelig å venne seg av med altså, for det er jo tross alt et jentenavn. Men jeg PRØVER. Hadde ikke jeg hett noe så klønete som lykkeli&gla, hadde dere sikkert sagt feil dere også. Det er jeg nesten helt sikker på.

Skrevet

Hah, skjedde noe med tastaturet mitt nemlig. Begynte å skrive bakfra. Helt sykt. Vet ikke om jeg kom borti en knapp, men greide i hvert fall ikke å fikse det. Irriterende i hvertfall.

Ble vekket 04:15 i dag. Jepp, det stemmer. Mat? Nei ellers takk du. Sove? Neida. Han ble rolig rett over fem. Da stod barnefaren opp. Og så våknet tjukken igjen kvart over seks. Kjenner jeg begynner å grine bare jeg tenker på det. Så dagens frokost har vært to ibux og kaffe. Har så satans vondt i hodet. Burde vel fore ungen min, men orker ikke tanken på det engang. Det er så uaktuelt å holde på sånn altså! Fire timers søvn greier jeg ikke leve på.

Jeg er forresten dritsur.

Skrevet

Hvis det er noen trøst Ella, så kan jeg fortelle deg at det ble svært lite søvn på meg også i natt. Flisa våkna selvsagt kl 23.30 og var LYS våken, akkurat i det vi skulle legge oss. Og det tar TID å få lille flis til å sovne igjen hvis hun først har våkna, så tror vel ikke at hun sovnet før nærmere 01- 01.30....Zzzzzz. Og morgen var det kl 06.30 gitt- tjoho og hei hvor det går. Hun driver å tygger ganske mye på smokken og gnisser tennene endel, så idag skal jeg sannelig få somla meg til å kjøpe Dentinox gitt. Håper det kan hjelpe på litt, men har ikke veldig høye forhåpninger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...