husmus &2 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #51 Skrevet 14. mai 2009 Ok, hva gjør dere med bleiene? Det lukter så sykt vondt på badet vårt at jeg orker ikke å ha folk på besøk. Det er utrolig ekkelt. Søplebøtta vi har der er altfor liten så tissebleiene hoper seg opp ganske kjapt, bleiebøtta bruker jeg nesten ikke for jeg synes den er super tiltak, men vurderer nå å KUN bruke den til begge deler. Den dreper lukta i hvert fall. Hva gjør dere? jeg tenker meg gru på potensielle varmekabler på badet, da blir det jo enda verre. I dag har han fått tre grøtmåltider og et halvt glass spagetti. Virker som han begynner å synes den er ok, i hvert fall når han får annen hver skje fruktmos og spagett (æsj). Men er det GREIT at de spiser tre grøtmåltider? Jeg tenker at det er så grusomt mange kalorier i grøten, men når han ikke vil ha melk eller middagsglass så er det liksom ikke noe alternativ. Vurderer brød snart.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2009 #52 Skrevet 14. mai 2009 Bleiebøtte. Bleiebøtte. Bleiebøtte. Ikke tiltak (GUBBEN står for tømminga- jeg slipper lukta), og den er faktisk helt luktfri. Men da bør du kjøpe 6-12 mnd refiller, for de er beregnet for litt sterkere lukt. Hvis du har TommeeTippie da. Superfornøyd med min ihvertfall. Ooohh, Rybaken var sååå bra på GrandPrix istad- jeg jublet inni meg. Heia Norge! Grøt veit jeg ikke, flisa digger mormors lapskaus og drikker faktisk litt MME også, så her funker det foreløpig greit med tre faste måltider og resten melk. De fem nye biiittesmå tannstubbene hennes er så søøøte, og vi hadde DEN morsomme sangstunden på stellebordet ikveld- jeg sang "oppe på fjellet" og flisa bare lo og lo...Herlig=)
husmus &2 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #53 Skrevet 15. mai 2009 I dag røska det i MAMMAHJERTET mitt! Dakal lille Prompen. Kjørte barnefaren til skolen i dag fordi han hadde eksamen, og på vei hjem var det hysterisk gråt. Stoppet til slutt på en bensinstasjon og han var gjennomvåt av svette, snørr og tårer. Stakkars søte snille Prompen min. Etter 5 minutter så var alt greit igjen. Jeg tror han prøver å sette seg opp, hvordan er det de lærer det? Gjennom iherdig draing i tærne?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mai 2009 #54 Skrevet 15. mai 2009 Lite liv på tråden vår for tiden. KAN det ha noe å gjøre med en nært forestående navnedag eller to mon tro....? Nydelig sommervær, og jeg tok m flisa ut på tur i Manducaen for å besøke jobben i formiddag. Vellykket visitt, flisa var alvorlig men fattet. Hun er skikkelig nysgjerrig, så gransker alle nye fjes nøøøye. Og hilser på med hånda opp i ansiktet, aller helst opp i øynene til folk.. Hun har blitt litt mer skeptisk igjen, før smilte hun til alt og alle. Nå er de fleste menn ganske skumle, mens damer og jenter er kulere. Staaakar, deppe-leppa kom fram da vi skulle hilse på rektor vettu..Høy, stor og mørkbrynet gammel mann, så kanskje ikke noe annet å vente hehe. Til middag slo jeg til med en to-retters, først et halvt glass lapskaus som var igjen fra igår, og så litt lam med grønnsaker. Slettes ikke verst må jeg få si. Imorgo pakker vi snippesken og drar ut på Øen for helga. Skal bli bra med GrandPrix på hjemmekino-anlegget og 17.mai med grilling og badehus-besøk. OG barnevakt på søndags morgen- diggelidiggers!!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mai 2009 #55 Skrevet 15. mai 2009 Vet egentlig ikke helt, men mulig at han er inne på noe der...? Ble det med de to krabbene her om dagen, eller har han blitt krabber på fulltid nå?
husmus &2 Skrevet 15. mai 2009 Forfatter #56 Skrevet 15. mai 2009 Det er noen som har det! Det høres unektelig litt deilig ut med en tur til Øen i dette været vi har nå. Kjørte forbi Ulvøya i dag og så lengselsfullt på det som en gang var vårt. Sukk.. Storhetsgalskap osv. Jeg vurderer seriøst en tur til Tjøme, men jeg gidder liksom ikke helt å ta toget. Barnefar er kjedelig som bare leser biologi. Han trenger en sommerjobb har jeg bestemt men hvor liksom. Det blir kjedelig feiring 17 mai, siden vi har avlyst frokost hos oss blir det bare en tur til byen og grilings hos venner i åsen senere. Det får holde. Har ikke en gang giddet å kjøpe 17 mai klær til han. Her får det bli Mexx bukser og en skjorte som aldri er brukt. Men mini 17 mai sløyfe, det har vi! Jeg kan ikke skjønne at de ikke har tid til å være innom her liksom. Skulle jeg arrangert navnefest i morgen ville jeg så absolutt hatt litt tid til å være her og!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 15. mai 2009 #57 Skrevet 15. mai 2009 Ja, og hvordan holder de egentlig UT uten dib i mer enn 24 timer?? Går det AN?? Skal bli deilig med litt øyhopping imorgen ja, digg med litt frisk luft i lungene og saltsmak på leppa. Hvis dere svetter helt bort i asfaltjungelen så får dere komme en tur ut og besøke oss da vettu;) Naboen driver med uuutrolig enerverende sirkelsag-saging av EN og EN parkettbit nå- det bråker noe sykt mye. Flisa våkner av det også- aaaargh. Hva med å heller ta litt flere planker på en gang????
husmus &2 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #58 Skrevet 16. mai 2009 Akutt skrivevegring?? Hvor lenge blir dere på Øen?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 16. mai 2009 #59 Skrevet 16. mai 2009 I'm back. Blir her på Øen til mandag morgen tenker jeg meg. Skuffende dårlig vær idag, men fikk sett en film på hjemmekinoen, så da var det helt greit likevel. Flisa ble SELVFØLGELIG smitta av hun på barselgruppa, så igår kveld og natt var et mareritt, med mye skriking og våkentid. Hun er tett og hoster litt/ surkler, så er sikkert ikke så godt å sove. Stakkars flisa og stakkars meg, ble vel ca 4 timer søvn i natt. Håper på en bedre natt i natt. Nå er det GrandPrix og cola. Heia Noooorge!!
husmus &2 Skrevet 16. mai 2009 Forfatter #60 Skrevet 16. mai 2009 Utrolig utrolig irriterende at folk ikke kan ha vett til å holde barnet sitt hjemme når det er sykt? Sånne ting irriterer meg grenseløst! Hvilken film så du? Jeg har drukket den ene ølen min og spist taco. Veldig norskt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. mai 2009 #61 Skrevet 17. mai 2009 Vi vant, vi vant, vi vant!!!!!!! Hva var det jeg sa, den sangen er utrolig kul og den gutten er utrolig bra- hele Europa var visst enige gitt, kult. Vi (eller rettere sagt jeg) hoppa i sofaen og skålte i PepsiMax da den ene 12ern etter den andre kom haglende. Kult kult. Vi så Eventyr i New York, søt liten sak. UTROLIG lite hensynsfullt å ta med seg syk baby på barseltreff uten å si ifra på forhånd ja, merker jeg er litt sinna nå. Under hele grandPrix var det hyling hvert 10.min, natten likedan omtrent og 17.mai-toget avlyst pga syk flis. Sinna!!
husmus &2 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #62 Skrevet 17. mai 2009 Ja, det er noe dritt! Jeg hater også folk som stikker fingrene inn i munnen på han. WHY!!!???! Hjemme en kort tur, han MÅ sove snart, så skal vi ut igjen på grillings i åsen.
Frøken Freken Skrevet 17. mai 2009 #63 Skrevet 17. mai 2009 Gratulerer med dagen, damer. Først av alt kan jeg melde fra om at Lille Ella lever i beste velgående, og at tjukken oppførte seg eksemplarisk under navnefest-sermonien. Han var så søt, jeg satt og så på ham da han satt på mammas fang, plutselig gled øynene hans igjen og hodet framover. Må si at HumanEtisk navnefeirning virkelig slår dåp ned i støvlene, ungen kommer i fokus på en helt annen måte og sermonien er akkurat passe lang og høytidelig. Var imidlertid utslitt etter selskapet, selv om svigers gjorde alt. Ellers - har vært hos helsesøster på fredag - hun var kjempehyggelig!!! Var der en hel time, selv om snuppelure bare har lagt på seg 300g på 2 mnd er jeg ikke bekymret, det sier vel sitt. Lokalavisa sto klar og fotograferte snupp da vi kom, fordi befolkningsveksten er så stor her i distriktet. Har fått bildene på mail, og de yter IKKE snupp rettferdighet, men det gjør ikke noe. Lei av å leve i bag. Vet ikke hvor noe er. Har rota bort Snupp sin sølje, solbrillene mine og mye annet. Tror svigers gleder seg til å få oss utav hus. Forøvrig kom vi for sent til barnetoget i dag. Snupp har taklet fullt kjør og festivitas kjempegode, sover bra på dagen selv om det blir til litt andre tider enn vanlig, og sover i min seng til minst klokka 7 etter morgenflaska. Legginga på kvelden har blitt bedre i den betydning at hun ikke gråter, men hun ligger gjerne våken til 2030. Har begynt med pose igjen etter at jeg fant henne sovende med begge beina ut sprinklene, på magen. Hadde store røde ringer rundt lårene, stakkar. Hvorfor lager de egentlig sprinkler helt nederst? Sprinklene kunne begynt 40 cm opp på kantene, syns jeg.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 17. mai 2009 #64 Skrevet 17. mai 2009 Ja, grattis med dagen damer og vel overstått til Freken og Ella=) Her lot vi sykdom være sykdom, og gikk i 17.mai-tog likevel. Lite, søtt barnetog her ute på Øen, med foreldredrevet korps og greier. Og et mer celebert 17.mai-tog skal man lete lenge etter, her var det TV-kjendiser, standup-dronninger og -konger, samt en og annen idrettsstjerne. Flisa trivdes som plåmmen i egget blant fiffen og foffen, og lagde koselyder i Manducaen. Korps var stor stas, og hun ble helt salig i blikket under nasjonalsangen. En norgespatriot in spe? Formen hennes er forsåvidt ganske grei så lenge hun er våken, det er om kvelden og natta at hylinga setter inn. Hun har ikke noe feber foreløpig, så vi får håpe at hun kanskje er på bedringens vei.. Så bra at du ikke bekymrer deg over vekta hennes, Freken! Jeg mener, så lenge hun er blid og fornøyd er det jo ingen fare, en sulten unge sutrer. Sånn tenker nå jeg ihvertfall. Men hva sa HS om vektoppgangen hennes, tok de det easy? Her hadde det blitt ramaskrik og full pakke tror jeg, for de er rimelig fikserte på vekta har jeg inntrykk av. Tullete. Tenkte på en ting ang snuppelures lakenskrekk; er det mulig at det er litt for lite våkentid mellom siste blund og legging? Jeg har ihvertfall merket i det siste at flisa klarer å holde seg våken stadig lengre tid av gangen, og spes på kvelden. Hun må bli skikkelig trøtt rett og slett, hvis ikke tar det lang tid før hun sovner. Nei, nå er det klart for grillings i solen dere, sjalabais så lenge;)
husmus &2 Skrevet 17. mai 2009 Forfatter #65 Skrevet 17. mai 2009 Ja, da var jeg ferdig med min grilling i solen. Prompen er lett å ta med rundt på vift, men han bruker laaang tid på å sovne når han først kommer hjem. Eller, gjør han det? Kanskje det bare er noe jeg tror. Jeg må si jeg er fascinert av at dere bare legger de og lukker døren. Prompen ville ALDRI ha sovnet da, men det har nok med det at han snur seg på magen, og da klarer han ikke å bli komfortabel så han bare stresser seg opp. Argh, min skyld for ikke å lære han det før han begynte å snu seg. Vi får gjøre en bedre jobb med nestemann. Godt å høre at navnefesten var vellykket. FIkk dere chattet noe særlig? Tjukken er skjønn. Når flytter dere inn i huset?
husmus &2 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #66 Skrevet 18. mai 2009 Den søte lille pusungen min sover så søtt hele natten, men hvorfor må han på død og liv våkne kl 06.00???? Det er altfor tidlig og jeg ANER ikke hva jeg kan gjøre med det. Ikke en skit.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. mai 2009 #67 Skrevet 18. mai 2009 Da er jeg dessverre tilbake i arbeiderstrøget igjen, akk ja. Det er nok fint lite du får gjort med 06-oppvåkning ja, men det er jo tross alt helt normalt. Jeg ser også en trend mot tidligere oppvåkning, hun prøvde seg kl 06 igår, men fikk lurt henne til å sove en time til, til 07.15. Idag var det morgen 06.30. Helt greit det egentlig, jeg er sjeleglad for at hun ikke våkner kl 05 eller deromkring. Det kommer sikkert med tiden det også tenker jeg meg. Det jeg ihvertfall kan si helt sikkert, er at det IKKE hjelper å legge seinere, ikke her i gården ihvertfall.. Selv de nettene nå i det siste hvor hun har sovnet seint og sovet dårlig, pga tenner og forkjølelsen, så har hun våkna i 06-07 tida da også, på tross av minimaaalt med søvn. Stup trøtt selvsagt, men nekter å sove videre. Inatt gikk det litt bedre heldigvis, hun sov veldig urolig og sutret endel i søvne, men våknet ikke totalt, sånn som hun gjorde på lørdag. Og tenkte på en ting, husmus, flisa og prompen er jo egentlig så og si jevngamle, hvis man korrigerer i forhold til termin. Artig- ikke tenkt på før faktisk.
husmus &2 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #68 Skrevet 18. mai 2009 Tjukken og, han er bare 2 dager yngre enn Prompen. Det er kun Snuppelure som er ordenlig gammel i forhold. Jeg foreslår at vi tar et møte igjen snart, siden den teite barselgruppen min bare liker å gå på tur er det morsomt for Prompelomp å leke litt (og bli dratt i håret på). Ka døkk sei?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. mai 2009 #69 Skrevet 18. mai 2009 I forhold til termin er det vel nesten en mnd mellom tjukken og flisa, men en uke mellom flisa og prompen. Sånn sirkus. Og snuppelure er jo ELDgammal i forhold. Gamlehjem neste liksom. Jeg er klar for et nytt treff nårsomhelst egentlig, ikke mye på tapetet framover. Hva med en tur ut på Øen i solskinn? Så kunne børnen leke sammen på teppe på gresset og vi kan nyte utsikt og pille reker. For eksempel. Har forresten funnet vårt nye hus, her er det; http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=16969580&sid=xz6fec3snSk507429 Planen er videre å leie en mega-lift og røske hele huset opp fra Eidsvoll-røttene, og plassere det enkelt og elegant ute på sydspissen av Øen. Der er det uansett bare nakne svaberg og turstier, så et lite hus ville ikke skadet noen. God ide? ÅÅÅÅÅÅ- tenk at vi kunne kjøpt oss DET flotte huset a, I'm in looove. Svømmebasseng i hagen liksom, og 5 soverom. Utrolig hvor mye mer man får for pengene bare man krysser fylkesgrensa litt. Vent litt, jeg fikk en enda bedre ide; luftpute-bil, som bare kunne racer-kjøre/ fly inn til Oslo fra Eidsvoll på et kvarters tid eller så. DA snakker vi. Koko- jeg?? (neida, bare kjeder meg litt. Drittvær)
husmus &2 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #70 Skrevet 18. mai 2009 Nå som jeg snart blir rik og berømt kan jeg godt ha litt reisevei. MEN, jeg SKAL bo i Maridalen, så det er vel egentlig bare tull og se utover. Tar gjerne en tur på øen, er foreldrene dine hjemme da? Føler litt som da vi skulket skolen og snek oss hjem mens foreldrene var på jobb. Vi så på Porkys og spiste smågodt, men du vet vel ikke hva Porkys er en gang. Sukk. Hvor er Ella, har de ikke nett i Egersund?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. mai 2009 #71 Skrevet 18. mai 2009 Nei, du har helt rett, aner ikke hva det er for noe. Men så du på huset eller? Flotte greier altså, også til DEN prisen. Sprøtt. Og litt bittert. Skulle aldri ha vokst opp i Oslo og fått røtter, jobb og bekjente her vettu. Mine unge spræke foreldre jobber for full de ja, så vi får huset for oss selv. Men de kommer ganske tidlig hjem da, så vi får dra ut i god tid. I min oppvekst var det også smågodt, og Friends. Og toast, det var en stor hit etter skoletid. Og kysseleken (ha ha, det var på barneskolen vel og merke), samt vafler. Ha ha nok en gang, så søte vi var. Puppy love.
husmus &2 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #72 Skrevet 18. mai 2009 Har ikke sjekket det, skal sjekke nå, men mulig jeg er dårlig i matte men Tjukken er født 2 dager etter Prompen, så hvordan får du det da til å bli en måned mellom Tjukken og Flisa mens Prompen og Flisa er "like gamle"? Jeg minner om at jeg brukte tre år på å stå i 1MA, men det vet dere kanskje heller ikke hva er. hehehe.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. mai 2009 #73 Skrevet 18. mai 2009 hehe, joda 1MA vet jeg hva er, tror faktisk at det het det på min tid også.. Jeg snakker om i forhold til TERMIN, for man sier jo at man skal ta hensyn til termindato når det gjelder utvikling/ fortidligfødte. Flisa (og tjukken tror jeg) ble begge født to uker FØR termin, mens prompen kom en uke etter, var det ikke slik..? Vi hadde jo termin nesten samtidig synes jeg å huske, mens Ella hadde vel mot slutten av november...? Jaja, samma det, ikke noen stor ting, bare noe jeg kom til å tenke på i farta.
husmus &2 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #74 Skrevet 18. mai 2009 Jeg svarte jo på denne igjen jo! Hm....Joda, med litt pluss her og litt minus der så blir det vel sånn, jeg får stole på deg siden jeg ikke kan dele på tre. Hvordan er matrutinene og soverutinene til Frøya nå? Jeg tror jeg må justere litt på Prompens, slik det er nå MÅ han ha 4 måltider fordi det er fullstendig melkenekt, men jeg synes det er litt vel mye, så jeg tenkte å skyve på første grøtmåltid som nå er 08.30 til heller rundt 11 tiden. Hvor lenge går det mellom deres spiser nå? Synes 4 timer er litt lenge men...
husmus &2 Skrevet 18. mai 2009 Forfatter #75 Skrevet 18. mai 2009 Hva med neste tirsdag forresten? Hvis været er fint, er det skitt kan vi kanskje gjøre noe annet? Eller whatever, samme for meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå