husmus &2 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #26 Skrevet 14. mai 2009 Jeg synes oppriktig synd på deg Ella. Jeg tror ikke jeg hadde taklet en oppvåkning i 04 tiden. Jeg synes 06.00 er kriminelt. Hvorfor våkner de så tidlig?? Er det bare fordi de lærer så mye om dagen? Hvordan kan man endre det? Her spiller det INGEN rolle når han legger seg. Det er 06 okke som.
LilleBjella Skrevet 14. mai 2009 #27 Skrevet 14. mai 2009 Gi flisa en paracet før leggetid og se om det hjelper. Bra for deg, bra for henne. Og tross alt ikke farlig. Nå SKAL tjukken sove lenge på balkongen, så må snart ut å vugge vogn. Aner ikke hva som skjer, men fire er i hvert fall minst to timer for tidlig. Prøvde å gi han litt mme, men hadde visst tatt på vellingsmokken. Ups. Alt rant jo ut igjen. Stakar gutten min, var litt sint i morges ja. Sa til han at han bare kunne spare seg for den lykkelige bablingen sin, for mamma var sint på han. Han så litt rart på det morske ansiktet mitt, og så lo han. Jaja. Han fikk bable fra seg mens jeg tok en iiiiskald dusj. Takk barnefar!!!!
husmus &2 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #28 Skrevet 14. mai 2009 Jeg synes godt Mr Tjukk i det minste kan overgå seg selv med en lang lur. Si meg skulle ikke dere dra i dag?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2009 #29 Skrevet 14. mai 2009 JAHA, så det er ikke noe synd på meg altså?? Som måtte sitte oppe i pokker meg TO timer i natt? Jaja, skal huske den.
husmus &2 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #30 Skrevet 14. mai 2009 Jeg synes det er værre (verre?) å våkne så sinnsykt tidlig. Sikkert fordi Prompen har en tilbøyelighet til det så da har jeg mer medfølelse. Kall meg kald! Facebook irriterer meg, nå må jeg chatte med venner som plutselig popper opp. Grrr.
LilleBjella Skrevet 14. mai 2009 #31 Skrevet 14. mai 2009 Enig!!!! Ville heller hatt litt leggeproblemer. Så vi syns ikke synd på deg i det hele tatt lykkers. Du bare dikter opp problemer for å få sympati uansett. Kan bytte baby anytime! Nå sover han i vogna. La se ca halv ni. Så nå har han snart sovet en time. Håper jeg kan få han til å sove til ti. Hadde vært toppers. Han burde jo være trøtt nå. Og jo vi skal reise. Og jeg har ikke kledd meg en gang. Flyet går kvart på ett. Så vi drar i ellevetida. Da rekker jeg vel å proppe han med noe mat og skifte en bleie før vi tar manducaen og drar.Hater å ikke ha bil. Hater kollektivt. Hater fly. Håper svigers er innstilt på å underholde tjukken noe voldsomt utover dagen og kvelden i dag.
LilleBjella Skrevet 14. mai 2009 #32 Skrevet 14. mai 2009 Forresten lykkers: Selv om jeg ikke syns synd på deg, så er det til stor trøst at du også er trøtt! Og har hatt en kjip natt. Så bare fortsett å klag. Blir umiddelbart i litt bedre humør:)
LilleBjella Skrevet 14. mai 2009 #33 Skrevet 14. mai 2009 Husmus: Bare meld deg ut av FB, snart skal det koste penger for å være med. Og det kan jeg fortelle deg: DET gidder IKKE jeg.
husmus &2 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #34 Skrevet 14. mai 2009 Nei det har du helt rett i! Uaktuelt! Jeg er skitlei av det men klarer ikke helt å se vekk heller. Jeg merker jeg er litt missunnelig på deg som skal ut og reise. Jeg synes sånt er gøy jeg, uansett til hvor. Kanskje jeg må sjekke litt priser på Norwegian, mulig vi kan ta en kjapp tur til London eller noe. Har du pass til Tjukken forresten?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2009 #35 Skrevet 14. mai 2009 Jammen, Tjukken sovna jo igjen, gjorde han ikke? Han tok jo ikke morgen kl 04?!! DERFOR, mest synd på meg. TO timer våken midt på natta er mye verre enn EN time våken midt på natta. I tillegg var det sutring i søvne og inn med smokk sikkert 1000 ganger igår kveld. Hohoho, bare vent til deres tannløse små får tenner, da blir det nok rene klagemuren her tenker jeg meg...
LilleBjella Skrevet 14. mai 2009 #36 Skrevet 14. mai 2009 Sovna igjen?..jo han sov fra kvart over fem til rett over seks. Men det gjorde ikke jeg:) Så i praksis tok han vel egentlig morgen da...eller jeg gjorde det. Ufrivillig. Oi, nå regner det skikkelig. Heldigvis ikke mye smokkebehov for tida. Og ja, jeg gruer meg til han får tenner. Er vel ikke alle som merker noe til det da. Men sutrer hun når hun våkner da? Hvis hun er blid kan det jo være at det ikke er tenner.
LilleBjella Skrevet 14. mai 2009 #37 Skrevet 14. mai 2009 Tjukken har ikke pass nei. Men har med fødselsattest. Har ingen planer om å reise utenlands foreløpig. Og det er jo helt latterlig at de små må ha pass. Totally. Men i tilfelle de er terrorister, så er det jo greit. Sånn for sikkerhetsskyld.....jesus. Jeg syns ikke det er gøy å reise med tjukken nei. Men blir sikkert moro når vi kommer frem. Håper bare han sover ok. Og at svigers røyker ute....dvs det må de jo.
husmus &2 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #38 Skrevet 14. mai 2009 Jeg ble så inspirert nå at jeg er to klikk fra å bestille billetter til Paris i august. Noen ganger er det deilig å ha en far som har leiighet i Paris. Og siden vi nå er på talefot igjen siden jeg har fått obos medlemskapet hans, så hehehe. Jeg, grådig? Nei.... Egentlig burde vi være der hele sommeren...hm!
LilleBjella Skrevet 14. mai 2009 #39 Skrevet 14. mai 2009 What! Leiliget i paris? Er ikke vi bestevenner snart da?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2009 #40 Skrevet 14. mai 2009 Hmm...ja, jeg tror nok at det er tennene sin skyld. Jeg mener, hun tygger jo nesten i stykker smokken og gnisser noe veldig med tennene. Og det er liksom sånne såre små skrik, høres veldig ut som at hun ikke har det så godt. Aldri opplevd lignende før, så jeg velger å sette mine penger på at fem tenner på en gang setter sine spor på søvnen. På dagen er biteringen hennes beste venn. Stakkar, hun tygger og tygger og tygger. Kan jo skjønne at hun får litt vondt også, bare tenk på at det er sylskarpe harde små spisser som borer seg ut gjennom tannkjøttet. Tror forresten at jeg glemte våtserviettene mine hos deg Ella, så idag måtte vi vaske ansiktet med stinke-serviettene istedet..Jukk.
LilleBjella Skrevet 14. mai 2009 #41 Skrevet 14. mai 2009 det er godt mulig at du gjorde. Jeg har tusen pakker våtservietter. En på kjøkkenbordet, en på spisebordet, en på salongbordet, ørten på badet, ti i stelleveska, osv. Alle som kommer hit på besøk glemmer noe. Skjer hver gang. Hmm....nå har tjukken rundet halvannen time. Vekke eller ikke vekke, thats the question. Jeg heller mot ikke vekke. Så får i heller gi mat på flyplassen. Er dere ikke enige? Han holder nok ut litt uten mat, og bedre at han er uthvilt? Er jo lenge til neste gang han får sove? Kan evt tilby litt melk før vi drar.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2009 #42 Skrevet 14. mai 2009 La han sove, det ville ihvertfall jeg ha gjort. Også kunne du jo evt lagd en flaske klar, pakka den inn i aluminiumsfolie og hatt klar til bruk (innen en time) hvis han skulle bli sulten på veien. Et gammelt flasketriks.
husmus &2 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #43 Skrevet 14. mai 2009 nei, det er innen 2 timer. Og drit å pakke den inn. De MÅ ikke drikke varmt nå. Har allerede ombestemt meg, blir Roma i stedet.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2009 #44 Skrevet 14. mai 2009 Nei, MÅ ikke pakkes inn, men det er sikkert mye deiligere med varm melk enn kald melk. Blir vel litt som kald grøt eller middag- jeg foretrekker den varm ihvertfall. Og det stemmer det, WHO sier jo to timer, hadde rent glemt det.
husmus &2 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #45 Skrevet 14. mai 2009 Hvor lenge holder den seg varm da, har du testet?
Frøken Freken Skrevet 14. mai 2009 #46 Skrevet 14. mai 2009 Herre gud som dere holder på. Jeg har jo egentlig ikke tid, men ville bare fortelle at jeg er tilbake der jeg hører til -- øverst på søvnpallen. Riktignok tok det over en time å få snuppelure til å sove i går, og hun våknet klokka 05.30 - men etter det sov hun i min seng til HALV ÅTTE!! Og så la jeg henne igjen fem på halv ti, og halv ti sov hun! Og sover selvsagt enda. Nå er jeg redd for at hun er syk eller noe sånn. For det om jeg har snille svigers må jeg bare få råde dere til ikke å flytte inn hos deres respektive.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2009 #47 Skrevet 14. mai 2009 Jeg bare gjentar; det skal bli spennende å se hvordan det går når deres søte små (endelig en gang i fjern fremtid) også får tenner. F.eks FEM på en gang. Hohoho, da tror jeg det blir ville vesten her inne- tråden blir sikkert en smule aggresiv og høyrøstet pga mangel på søvn- og vi kan døpe den klagemuren del 1, 2, 3 osv.osv.osv. Gleder meg;) Har du reist avgårde Ella? Tvi tvi på turen og med navnedag da forresten! Er vel meldt strålende vær i helga, her i Oslo ihvertfall. Og FF, du også, håper det blir en flott markering! Litt stressa nå eller, mye å ordne og fikse? Jeg som egentlig skulle ned og besøke jobben en liten tur idag, og så begynte det selvsagt å PØSE ned katter og bavianer akkurat i det vi skulle gå, ferdig pakka og påkledd. Typisk. Og den flaska holder seg forresten varm i ihvertfall en times tid, lenger har jeg ikke prøvd. Flisa er trøtt idag, og jeg er trøtt idag, så egentlig kanskje like greit å bare bli hjemme.
husmus &2 Skrevet 14. mai 2009 Forfatter #48 Skrevet 14. mai 2009 Mitt eksemplariske barn kommer ikke til å ytre en lyd det er jeg sikker på.
Frøken Freken Skrevet 14. mai 2009 #49 Skrevet 14. mai 2009 Jaha, dere har vel barn som søver søtt i sengene sine (eller i vognbagen sin), siden klokka er over halv ni. Men siden barnefaren er hjemme for en gangs skyld kan jo jeg slappe av for en gangs skyld. Yeah right.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 14. mai 2009 #50 Skrevet 14. mai 2009 Åjada, her var vi i seng (eller bag rettere sagt) kl 19.15, på en to tre. Som VANLIG om jeg får si det sånn. Jeg nyyyter det så lenge det varer; kan bare legge henne ned, putte i smokk og si natti natt så er hun i drømmeland på nøyaktig fem minutter. Bank i bordet og krøss i tapeten. Jeg har vært alenemamma i hele dag, GUBBEN kommer ikke hjem før om en times tid. Snoooork- jeg kjeder meg. Har gått greit idag da, tok henne med på en spasertur i Manducaen i ettermiddag langs elva, for å kverke litt tid. Hun stooorkoser seg oppi der, kikker seg rundt og kommer med fornøyde små grynt. Traff på en kollega på veien, og fikk komplimenter for PEN baby. Jo takk, jeg vett. ha ha. Peeeene vakre vene lille flis, mammas stolthet. Sukk. Nevnte jeg at hun sov i over 2,5 time på siste blunden idag? Bra saker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå