Gå til innhold

Hissmiis, Lykkelifyckeli og Ellasnella og frekenpreken

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes dette er dritavanskelig.

De er like av størrelse, men som sagt, plusser og minuser ved de begge. Den med fet balkong er det null sjans til spisestuebord, det er det også forsvåvidt i den andre og, men der er det plass til det på kjøkkenet. I den med stor balkong er det plass til lite kjøkkenbord men for meg blir det bare teit og uaktuelt. Det er en prisforskjell på 50,000, og DENNE forskjellen utgjør hvorvidt vi må LÅNE de 50.000 ekstra og det er litt kjipe penger merker jeg, når vi da heller kunne ha lånt de til nytt gulv i leilighet med badekar og kanskje også laget våtrom av kottet. Eller revet kottet og bygget ut badet. Det er ikke opplegg for vaskemaskin, men fellesvaskeri i første etasje og dette er jo bare en etasje opp. Andre leilighet har opplegg for begge. men stygt kjøkken. kan jeg leve med stygt kjøkken? Vi kan jo gjøre noe med det men dette er grusomt. What to do.

Sender link, litt uetisk handel dette her så jeg er ikke keen på å annonsere hvor dette er.

Jeg elsker badekar og det er for min del og ikke prompens. hehe.

Og hans atopiske eksem har gått bort. hehe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss begynte dagen kokka 0500... jeg plugget igjenn med tutten, men måtte fram med flaska før det ble stille. Hun drakk hele, gitt. Spiser veldig godt om dagen, så vokser nok. Våknet igjen klokka 0600, og da tok jeg henne over i min seng - hvor hun sovnet umiddelbart! Normal aktivitet i min seng er å bokse meg i nesa, dra i håret, klore og klype - vi sov begge til ti over halv syv! Bliss! MAO to dager på rad der hun har sovna i senga mi, håper hun fortsetter med det. Jeg er mye mer menneske i dag enn jeg pleier å være. Nå laller hun.

Husmus - jeg ville valgt leilighet med badekar heller enn med peis, men så bor jeg jo på sørlandet også, da, og her er det sjelden kaldt nok for peis. Stor terrasse er heller ikke å forake. Stakkars, stakkars deg - så stress det er å ta store avgjørelser på tidsfrist!

Hva skal jeg gjøre i dag da, laffe meg ned til byen og kjøpe en pysj til snupp? Hadde jeg hatt uendelig mye penger kunne jeg jo fått dagen til å gå med å shoppe på de enorme kjøpesentrene her i byen, men jeg er blakk. Og kjenner ingen. I går snakket jeg med to mennesker - en gutt med adhdliknende atferd på butikken, og en innvandrerdame som stotrende spurte om veien. Fant veien til Heien med første forsøk - det er bare å gå den eneste veien som ikke er bratt nedoverbakke. Jeg elsker sånne små nærbutikker. Føler meg litt sånn Wandin valley - så dere på det? De der legene? Veldig idyll idyll. Og tror jeg så Ellas residens i KingRoad - hvis det er hvitt hus med hvitt gjerde rundt.

Skrevet

Leilighet med stygt kjøkken blir fort dyrt - etter et halvt år vil du bytte det ut, og det koster.

Skrevet

Vet du, jeg skjønner GODT at du sliter!! Hadde ikke hatt sjans til å bestemme meg jeg heller tror jeg, for det var så mange plusser ved dem begge, at en kombinasjon hadde vært ideelt...Synes det fete kjøkkenet var FETT, men synes beliggenheten til den andre så bedre ut (litt mer usjenert og ikke rett ved en vei)- forresten er det i samme gata som venninnen min bor i, så der har jeg vært mye!

Den store balkongen er jo gull verdt, for der kan man slå opp solstolen og fyre opp i grillen. Hmm...var ikke badet i den store balkong-leiligheta av litt nyere standard også? Det er isåfall er stort pluss, for det er dyrere å pusse opp bad enn kjøkken. Og du får vel plass til et spisestuebord i kroken vedsiden av sofaen der, gjør du ikke? Det har ihvertfall venninnen min i stua si, men mulig at det ikke er akkurat lik størrelse da, selv om jeg egentlig ville tro det...

Hmm...likte ved første øyekast badekar-leiligheten best, mens nå når jeg skriver merker jeg at den andre kanskje hadde flere gode egenskaper, tross alt..? For det er sant som Ella sier, de fleste med badekar bruker det egentlig ganske sjelden. Badekaret vårt ute på Øen står ihvertfall bare og samler støv. Walk-in closet på soverom er jo også gull verdt. Så- hmmm- en umulig avgjørelse, men TROR muligens jeg ville gått for stor balkong og nyere bad enn nytt kjøkken. Men samtidig ikke. VET IKKE- sorry!!

PS; venninna mi har lik peis, men hun strever verre med å få skikkelig fyr i den, så den brukes ikke så ofte...Mulig hun er peis-idiot da men;)

Skrevet

Vi må tenke praktisk. Vi skal bare bo der i 2 år, det er en 2roms leilighet vi snakker om liksom. Ergo, blir de 50.000 ekstra egentlig det det står og faller på. hadde de vært inkludert i lånet hadde jeg nok gått for stor balkong leiligheten, men det er penger vi må låne og det er alltid surt.

Jeg har alltid hatt badekar og HATER nå og ha dusj, så man vet jo hva man liker. Hadde vært digg med stor balkong, jeg merker det. Mye vil ha mer også videre. Men vi har ikke RÅD til å ha få alt vi ønsker oss. Så det!!! Nå skal jeg ned og tigge om penger på jobben.

Takk for rådene!! :)

Skrevet

Snakket bare utifra selve leilighetene jeg, hadde rent glemt denne prisforskjellen! Men da er det jo bare å gå for den med liten balkong da, hvis det bare er for to år har det jo heller ikke så mye å si. 50 000 er sure penger ja! Tvi tvi med valget!!

Skrevet

Jeg er ikke i tvil! Ville definitivt tatt den første. Dvs. med liten balkong. Mye penere leilighet sånn all over syns jeg (og nå ser jeg bort fra møbler og orkideer altså). Syns ikke badet på den siste var noe pent i det hele tatt, selv om det sikkert er nyere. Skal du bo der i to år, og ikke trenger å gjøre noe med badet, så overlever dere det.

Og integrert espressomaskin? Hallo? Jeg hadde kjøpt leiligheten ene og alene pga det. Jeg skal definitivt komme på besøk og drikke kaffe. Mange ganger i uka. Ta det med i beregningen.

Og enig i at planløsningen var bedre. Og vi har en liten gassgrill, som man får plass til på den lille balkongen også. Definitvt. Kan også brukes som bordgrill. Og trenger dere mer plass er det park rett utenfor?

Skrevet

Ja, da har vi kjøpt leilighet! Så nå er det bare å vente på forkjøpsretten. IIIIIK. Jævla skit å måtte vente så lenge, men alle andelsleiligheter har jo det med seg. Noen kortere frister da, men men. Det ble cappuccinomaskinen ja. Helt enig, hadde ikke klart å leve med blått badegulv. Vi fikk den jeg ville ha, så da. Det blir noen kjipe 20 dager, men men.

Skrevet

Saki - det var fort gjort. Jeg merker meg at de to andre har fått link, mens jeg bare må gjette meg til hvordan de ser ut.

I dag har vi bestilt blomster til navnedag - blir veldig utradisjonelt - sterke farger - rødt, oransj og og gult. Grønne (limektig, men litt mørkere) servietter og lys:) "Ååååjaaa, det går jo og an" sa svigermor, det betyr at hun ikke har tro på det. Jeg presenterte meg forresten ved et uhell som kona til svigerfar, det blr litt pinlig til vi fikk ryddet opp i det.

Ellers - barnefaren kom hjem fra london med rosa barbie-keboard for 3years+ til snupp. Han samler på synther, og siden han nå skal pendle to timer daglig slipper han å høre på de grufulle lydene. Hun digger det. Har også handlet barneklær på cubus, jeg som i en periode betalte 300kr per body på Engler - jeg har blitt en blakk mor. Sier dere mamma eller mor, forresten?

Ja der fikk dere mye interessant informasjon, gitt... ha en fin dag damer.

Skrevet

Jeg sier selvfølgelig mamma. Og hvilken god en sådan jeg er. Tjukken er plassert foran drømmehagen, mens jeg sluker i meg smoothie. Har blodsukker på nivå med tærne, og da er IKKE humøret på topp. Er avhengig av å spise minst hver fjerde time, og når det går seks timer mellom lunsj og neste måltid, da blir jeg suuuuuuur. Grrrrr. Forbanna rett og slett. På tjukken som sutrer i vogna og bikkja som drar i alle retninger. Og jeg er lei av å være alenemamma. Nå bør barnefaren pelle seg hjem og la jobb være jobb.

Grattis med leilighet. Så artig. Fin var den! Fikk du den til prisantydningen eller? Var de redde for at det ikke skulle komme folk på visning?

Skrevet

Høres ut som flotte blomster. Kan sikkert minne litt om brudebuketten til ei venninne av meg. Hun hadde knall røde gerania'er, noe oransje innimellom, og selvfølgelig grønne blader. Knallfint. Lekkert. Og jeg er drita lei av at alt skal være lyseblått og rosa i en navnefest. Hvorfor? Alle som er der vet da at Herman er gutt? Blir de litt i tvil om han faktisk er gutt om serviettene er brune?

Oioioi, der kom tomlingene ut av huset sitt. Nå er det vel snart klart for makka-pakka og hinkel-pinkel, eller hva de nå heter.

Samler på keyboard forresten? Fikk ikke disset hr. fredriksen slik jeg hadde planlagt. Samler på keyboard? Er det mulig? Har han mange liksom? I et eget keyboardrom? Løye.

Tjukken fikk en fisher price leke av pappaen sin til jul. Drar du i en hank så spiller den melodier. Bare fire stk og tre av dem er kjempekort, men den siste er visst morsom. Bare synd han ikke har skjønt hvordan han skal dra i den dingsen. Den dagen han skjønner det blir en lykkens dag, for da får jeg fri!

Skrevet

Her er det mamma det går i. Mor og far minner meg om 50-tallet; mor med rutete kjøkkenforkle og middag klar på bordet kl 16 når far kommer hjem;) Men har vel mest med dialekt å gjøre kanskje?

Grattis med et godt valg og bud- HÅPER dere får denne da!! Det synes jeg du hadde fortjent etter den enorme innsatsen din de siste ukene. Slitsomt å gå sånn i uvissheten, og lete etter stadig nye leil. Synes som sagt at den badekar-leiligheten var desidert finest inni, og er ikke i tvil om at jeg hadde gått for den (hadde helt glemt at det kun var for 2 år da jeg skrev sist, da har jo ikke balkongstørrelse og alder på bad så mye å si). For det kjøkkenet var virkelig flott, samt at leiligheten var mer helhetlig og pen. Godt valg, og tvi tvi!

Vi skal flytte til Voksenkollen har jeg bestemt meg for idag, er ei på barselgruppa som eier en 5-roms med hage der oppe, og som skal selge den nå snart. Utrolig barnevennlig og flott strøk, og jeg kan godt venne meg til et liv blant fiffen og foffen der oppe ja. Meeeen, blir vel i overkant dyrt, selv med "special price for you, my lady"...

Skrevet

Ikke keyboard - synthesizere!!! Det er noe HELT annet. Han har 25. Han skal ha alle på et rom i huset. I et rom heter det vel. Vi har kranglet en smule om hvilket rom som skal brukes til det, men begge er vel fornøyde med at de ikke skal stå under sofaen/på klesskapene/ under spisestuemøblene lenger.

Jeg sier mor og far, liker å gå i 50-tallsklær og blir kalt Kjellbjørg av husmus.

Oioioi - nå skal jeg se tv hele kvelden. Men har de sluttet å sende brothers &Sisters?

Skrevet

Jeg skal også se på fjernsynet. Men driter i hva som er på. Nå er det oprah. Og kanskje nyhetene klokka 21. Ellers har jeg kjøpt blomster, og jeg må finne ut litt hvordan jeg skal pynte dem på lørdag om en uke....gulp. Eller "gosh", som langbein og gjengen sier. Dobbeltgosh.

Nå spiser vi pølser. Wiener. Mmmmmm. Også har jeg kjøpt en kinder maxi sjokolade. Minimini, bruker jo mer kalorier enn det er i sjokoladen på å spise den. Men måtte bare ha litt søtt i kveld.

Fantastisk bra hobby forresten. Mannen min spilte orgel i sin tid.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg orker en ny runde, så det MÅ gå bra.

Voksenkollen er digg. Jeg har/hadde en venninne som bodde på et tun der oppe i sin tid. Alle som er herfra vet hvem jeg snakker om da så jeg holder kjeft om resten. Men digg var´e. Men det er jo pokker så langt!

Jeg er flink til å name droppe uten å droppe liksom.

Jeg holder fast ved Maridalen. Rødt hus med plass til stall og paddock. Hummermiddag om sommeren. Vi har også et hus i Villaveien for de som lurte på hva som skjedde med det.

Jeg er sur på mannen. Jeg synes jeg må gjøre alt og jeg driter i at han har eksamener om en uke og lager middag hver kveld. Jeg tror det blir bedre når vi får balkong.

FF, hvordan ser Nonsfjellveien 26 ut nå om dagen? Kan ikke du ta noen bilder og sende meg? Kult å se igjen gamle neigbhours liksom.

Jeg bodde vegg i vegg med Marielle. Noe som husker henne? Hun var veldig på Valla sin side ifjor og så ble det stille. Noe kriminelt kanskje?

Her går det i mamma og pappa, mor og far blir for fjernt og kaldt og slemt. Eller, det går i mommy og daddy, noe som blir det samme på dette språket. Det er engelsk hvis dere ikke visste.

Skrevet

tips til husmus: bruk google earth

Skrevet

NY TRÅD.....

Skrevet

Kaldt og fjernt? Jeg brukte en måned på å slutte å omtale oss som onkel og tante. Bra hun ikke skjønte et fnugg av det. Nonsfjellveien, hm, det har jeg sett på et skilt. Jeg elsker alle rare egersundsnavn.

Håveræge er favoritten, og så.... der borte med ridebanen og der - Tengsarei! Og ræææææægefjord. Det er flere også, men husker ikke hva det heter rundtomkring akkurat nå. Marielle - hvor gammel er hun? Min kjære vet sikkert hvem det er.

Jeg var på lag med Valla. Kan ikke for det. Hun der yssen hadde ikke rent mel i posen. Dette er grunnen til at jeg strengt tatt ikke bør jobbe med ledelse - jeg syns mange ansatte har slett moral, og kan man ikke akseptere at sjefen er sjefen så får man slutte. Det er ikke lov å si, nå er det kjempekonflikt på universitetet i stavanger, der en leder har sagt til en underordnet at vedkommende måtte vurdere å jobbe et annet sted om han ikke kunne leve med ledelsens avgjørelser. Dette bla etter at denne hadde uttalt seg negativt om egen institusjon i media.

OG - selv om jeg har en homobror og homovenner - syns jeg noe av det Nina Monsen sier har noe for seg - selv om hun går alt for langt og sårer mange. Så det.

Skrevet

...og jeg gjentar; NY TRÅD....

Skrevet

Whaaaaaat? Har ikke hørt noe fornuftig ut av Monsens munn...men så har jeg kanskje ikke hørt skikkelig etter? Hva fornuftig kan det være? Interessert i å få vite.

Nonsfjellveien begynner jo rett der du bor, og gå heeeeele veien til heien.

Jeg var hverken på lag med Valla eller Yssen. Syns begge to var ekle. Ville ikke hatt Valla som sjef og ville ikke hatt Yssen som ansatt. Sjefen er sjefen ja, og har siste ordet i beslutninger som gjelder jobben, men kan likevel ikke ture frem som han eller hun vil. Mange rare ledere både i privat næringsliv og i det offentlige. Og mange blir beholdt fordi de er flinke til å sparke folk og kutte ned utgifter. Ser det selv akkurat nå i min manns jobb. Håpløst. En god sjef skal motivere. Være åpen for ideer og flink på tilbakemeldinger. Og kunne ta gode beslutninger. Men en sjef skal ikke være gud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...