Gå til innhold

Hissmiis, Lykkelifyckeli og Ellasnella og frekenpreken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du får jo ikke tid til å dra på hyttetur hvis du skal kjøpe oppussingsobjekt, husmus;) Du vet hva jeg mener om den saken, så gidder ikke gjenta meg selv der. Jo, litt da, klarer jo ikke å holde kjeft... Skjønner at d virker fristende å renovere selv, men husk at d ikke bare koster penger men også sykt mye tid...Det blir så mye støv og skitt i leiligheten også da, samt malingsstank mm, skal du virkelig utsette prompens sarte lunger for sånt no? Nei, hadde jeg vært deg ville jeg heller ha levd permisjonstidens late dager i ny, fresh leilighet og heller satt inn støtet hva møbler, interiør gjaldt. Men d er nu meg da.

Hvordan markedet er hva takst osv gjelder nå har jeg ikke peil på, og d er jo generelt vanskelig å vite på forhånd. Min erfaring er at d kommer veldig an på "tilfeldigheter", dvs om det er et annet superinteressert par som også vil ha den, der og da liksom. Det var d med vår leilighet, og derfor gikk den endel over takst. Pga EN annen kjempeinteressert kar liksom- argh.

Hyttetur ja, jeg er klar! Reka, du kommer over fjellet en tur du også da håper jeg, lar flytting være flytting en stund og litt "payback-time" for barnefarens konsert-tur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, priskrig med en annen budgiver ender aldri bra.

Det er et utrolig populært område, tro det eller ei. Nærme nok til landets diggeste matvarebutikk, Jacobs. Så rik blir jeg nok ikke der oppe.

Men vi får se. Du har jo selvsagt helt rett angående oppussing, men må vi så må vi for å si det sånn.

Skrevet

Kjempefint på "Nordstrand", og hele området der oppe egentlig. Sukk...Jacobs. Får en liten orgasme bare av å tenke på det. Men det finnes nesten en enda bedre i Kristiansand. Sørlandsparken. En giga superstor Ultrabutikk. Der har de til og med et eget pizzeria. Med massevis av foiliepakka ferske pizzaer. Enten kan du ta med hjem, eller få de stekt der i stenovn. Det er helt gull. Hele bakeriavdelingen er en eneste stor edens have. For å ikke snakke om frukt og grønnsaks-avdelingen. Fyttikatta, skulle nesten bodd i kristiansand ene og alene på grunn av den butikken.

Nå fikk jeg nettopp "jeg elsker deg" fra han som sitter borti hjørnet med en corona og søker på jobber. Tror han kjeder seg. Er dere interessert i min måltidsplan?

07:30 Flaske med melk (i dag ca 100 ml)

09:30 Såve

10:30 Havregrøt med banan og aprikos, sviskemos, vann

12:00 Såve

14:00 1/2 til 3/4 Middagsglass m/kjøtt, fruktglass

16:30 Såve

17:00 Flaske med melk (i dag 165 ml)

18:00 Grøt

19:00 Flaske med med melk (60 ml)

Såååååååve hele natten forhåpentligvis, men blir vel gjerne en flaske eller to

Hmm...ser de tre siste er ganske tett. Men han må liksom ha noe mellom middag og grøten, og etter han har sovet litt så er han jo sulten. Og den siste flaska er jo bare for kosens skyld, pleide jo å være pupp. Sukk.

Skrevet

Hmmm...meget dødt her inne nu. Jeg trekker den konklusjon at alle ligger utslått m svinesyka, og at den snart kommer for å ta oss også. Freken- lever du, flyttelasset har vel ikke tatt fullstendig knekken på deg?

Jacobs er bra saker- hendte at vi handlet inn litt der før, da vi levde herrens glade dager ute på Øen. Gikk jo på ungd.skolen og spilte hånball rett borti høgget der også, så er faktisk rimelig kjent på de trakter. Gode minner.

Skrevet

Jacob er digg, sjelden man gidder å dra så langt, men jeg tenker jeg kan gidde å gå en kilometer liksom.

Jeg har en super busy uke så jeg tror ikke jeg har tid til noen Strømmen tur. DESSVERRE!

Jeg lager avtaler som jeg ikke husker en gang, men forhåpentligvis neste uke hvis vi fortsatt er velkomne?

Kjellbjørg er sikkert på Bingo´n. Er det ikke det de driver med i Egersund? Enten det eller så sitter hun på Mølhausen og drikker kaffe og spiser Napoleonskake.

Skrevet

Har du tatt en titt på barndomshjemme mitt da enda, Frøken Freken? Ligget rundt i buskene og spionert?

Hmm....i dag sov tjukken fra 19 til 5. Da vekket jeg han og ga han litt mat. Var så redd han ellers skulle våken og være klar for dag. Og så sov vi til 07.00. Rart, den gutten er innstilt som ei klokke.

Og bra var det, for er jaggu ikke helt i form. Vondt i kroppen i går kveld, og forkjølelsessymptomer i dag. Sår i halsen, tett i nesa, vondt i hodet og rett og slett egentlig mest lysten på å ligge under dyna på et kaldt rom. Men kan man det? Nei. Så like greit det ikke blir Strømmen-besøk denne uka.

Nå skal jeg prøve å akklimatisere tjukken. Etter fire dager med oppmerksomhet non stop, er tanta nå dratt og pappa på jobb. Og nå skal han på nytt lære å leke litt med seg selv.

Faen altså, hvorfor er jeg så mye syk? Har alltid hatt et immunforsvar av jern og stål, men siden jeg ble gravid har jeg vært forkjøla en gang i måneden omtrent.

Skrevet

For lite søvn! Det er derfor du er så mye syk!

Prompen våknet igjen kl 04. WHY!???

Skrevet

Hva slags sommerklær har dere kjøpt (Ella)? Jeg skal prøve, hvis tid, å ta meg en tur til byen idag for Prompen begynner å gå litt tom i klesskapet sitt. Men er litt i tvil om hva jeg skal prioritere. Bomullsbodier og bukser høres digg ut. Hvor får man kjøpt klær med faktor i seg og har det egentlig noe for seg? Det er så mye finere jenteklær der ute. Buuu! Kan jeg ringe meglern nå?

Skrevet

Hmm. Har brukt bomullsbodyer en stund nå. Har et par med kort ermer også nå. Så har jeg et par tynne bukser som også kan brettes opp til shorts. Et par shortser. Kjøpte mye fint på Polarn o Pyret forrige uke. Alle klær beskytter forresten mot sola. Så drit i det. Hvitt beskytter mindre enn svart, osv. Det viktigste er jo at babyene ikke blir solbrente, og det blir de ikke gjennom klær uansett. Så litt faktor i fjeset og på lankene, en solhatt på hodet, så er man jo good to go. Tjukken har allerede fått endel farge i ansiktet.

En venninne som hadde gutt før og jente nå, mener at hun syns det er så mye pent guttetøy i butikkene. Da hun hadde gutt syns hun det var mye fint til jenter.

Lite søvn ja. Kan være det. Puh, kjipt å være varm og ekkel når tjukken trenger oppmerksomhet. Prøvde å tvinge han til å sove nå, men det var visst litt for tidlig. Så nå sitter han foran tv'en, mens jeg knasker paracet.

Skrevet

Vi fikk noen kortermede bodyer i presang da Prompen var snaue 3 mnd i størrelse "fleksibel". De har vært GULL VERDT. Og det rare er at de fortsatt passer han. Snakk om strechy bomull!

Jeg må ærlig innrømme jeg IKKE vil at Prompen skal få NOE sol på seg! Her er det full Fritzl modus!

Barnefaren er nok litt hysterisk siden moren hans har hatt hudkreft (fordi hun ikke brukte solkrem) opptil flere ganger og nå har jo Izzy hudkreft og, så det skjer i de beste sirkler!

Shorts ja, det hadde jeg ikke tenkt på. Gud så søtt det må være!!!

Får stikke innom Polarn da, siden det ligger en rett rundt hjørnet her!

Jeg skal opp å se på pene leiligheten i kveld, nå må jeg holde tunga rett i munnen for nå blir det triksing og miksing med budrunder og klokkeslett og forbehold gitt!!

Det verste er at jeg må slepe Prompen rundt på dette, da blir jeg enda mer distre. Akk ja. Sånn er det vel å være alenemor.

Skrevet

Æsj..fant en gjenglemt og gjengrodd gammel flaske fra forrige uke i stellebagen min nå- nesten så jeg ikke orket å ta på den. Isolat kanskje? For her snakker vi skuuumle maaange melkebakterier.

Flisa sov til 07.30 idag- ny rekord, men skulle egentlig bare mangle. Hun var for søren meg LYS våken i nesten tre timer igår kveld, våkna kl 20.30 og sovna ikke før 23.15- herreminhatt!!! Så det var den herlige søndagskvelden ja. Satt der med tårer i halsen da en DUSTETE bilalarm vekket henne da hun akkurat holdt på å sovne igjen- og et kvarter seinere et digert dunk i en container nede i gata. Føltes mildt sagt urettferdig.

Har også hørt så mye om dette med at jenteklær visstnok skal være så mye lettere å finne og så mye søtere enn gutteklær- men jeg er ikke enig egentlig. Kjoler er jo bare tull, og bare brukandes ved svært spesielle anledninger (de krøller seg jo bare oppover ryggen). Synes generelt at det er mye upraktiske babyklær ute og går, og strever som regel med å finne det jeg er ute etter når jeg shopper. Altfor mange hettegensere, og gensere og bukser generelt. Nå begynner d kanskje å bli greit m bukse og genser, men til nå har sparkebukser vært min favoritt- enkelt og greit (bukse og sokk i ett er et must- for flisa river jo bare av seg sokkene hele tida). Men skal gi vanlige bukser en sjans nå tenkte jeg, så får vi se.

Nei, nå skal vi snart avgårde til manuellterapeuten igjen, for siste finpussen som han så fint kalte det- og nå blir hun sannsynligvis erklært som frisk igjen også- tjoho=)

Skrevet

Jeg har sååå lyst til å gå på visninger. Fine rekkehus, tomannsboliger og eneboliger, litt sånn uttafor. Med søte, velholdte hageflekker, store terasser med rotting-grupper. Men så må familiens "overhode", the man, se til å få seg en fast og bedre betalt jobb først. Orker ikke bo meg i hjel. To mill i huslån er foreløpig nok syns jeg. Ikke behagelig i høst da renta var på det høyeste.

Skrevet

Æsj, jeg fant også en sånn flaske i vognen i forrige uke, men jeg kokte den i hjel og den er i fullt bruk nå. Merker jeg begynner å bli litt dask på hygienen. IKKE bra!

LilleElla, jeg er HELT med deg, tenk så digg og kunne shoppe etter hus! Det får bli om to år her, når slasken er ferdig med utdanning og får seg en jobb. Får han seg ikke jobb med en gang er det skillsmisse. JEg orker ikke mer fattigdom nå. Jeg begynner å få angst for jobb til MEG etter jul, føler jeg må begynne å sondere terrenget allerede nå men det er nok litt tidlig.... Eller kanskje ikke?

Lykkers, sånn er det å bo i Bogstadvn, Prompen er vant til det han så han sover gjennom discomusikk, asfaltering av veier, brannbiler og bilalarmer, men jeg HATER det. Det må da bare være et tidsspørsmål før han begynner å våkne av det.

Hektisk dag i dag, lunsj med en venninne om en drøy halvtime og Prompen sover fortsatt. Så møte kl 15.00 og så to visninger etterhverandre i kveld. Sukk! Nå vil jeg bli ferdig med dette, jeg får ikke gjort en dritt!

På onsdag skal jeg på Ikea og kjøpe barnestol. Nå gidder jeg ikke møkkete og ekkel vippestol lenger.

Skrevet

Jeg må bare si at det er så utrolig koselig med denne tråden om morgenen. En kaffe og tråslesing. Digg.

Skrevet

Halllooooooo. Her sitter jeg, på Golan, svetten renner etter at jeg har labbet opp fra byen, mye bakker her, må jeg si. Svigers har alt tatt avgårde til hytta, og barnefaren er i stavanger og gjør ferdig siste pakkinga. Ergo - jeg øver meg på å bo i enebolig med mange trapper.

Typisk nok hadde vi glemt igjen babycallen i går. Soverommet her er alt for lyst, og fredrikssons er ikke spesielt flinke til å prate rolig i gangen. Jeg satt på kjøkkenet (med dørene mellom åpne) og syntes jeg hørte en lyd - og da jeg kom inn på soverommet lå min elskede snuppelure og gråt, helt hes var hun Hun har jo aldri grått mer enn 15 sek uten at jeg har komt løpende, og var helt fra seg. Min første tanke var å bli sint på barnefaren (refleks) og så svigers - og etter det har jeg stort sett vært sint på meg selv. Stakkars gullet mitt. Vi har forresten debutert i barnestol ved bordet nå, og det går strålende.

LilleElla - vet ikke hvilket hus det er, men har tenkt å forhøre meg litt om hva slags folk dere er, framover. Forøvrig har jeg ikke orket å lese alt dere har skrevet, så henvend dere på nytt om jeg ikke svarer på spørsmål ol.

Ved 8-månedsmaten er porsjonene alt for store igjen, og jeg får pånytt angst for at snupp skal bli underernært. Men fyttegrien så mye bedre glassene fra 8 måneder smaker! Favoritten er kjøttkaker og lapskaus.

Skrevet

Hvis du går mot retning Heien, så er det første veien på høyre side, Kongleveien. Og det store hvite huset du ser rett på...en god måte å forklare det på? Spesielt at du bor et reelt steinkast fra mamma og pappa. Spesielt.

Gud, jeg håper tjukken begynner å åle seg snart. Frustrert liten rakker.

Skrevet

Søren altså, der røk jeg på en smell igjen. Stor (og supergod) roastbiff-baguett til lunsj, og nå smatter jeg lakris og drikker pepsi max. Jeg trenger motivasjoooon!!! Hvorfor skal jeg slanke meg? Jeg har lyst, men mangler den store drivkraften jeg hadde før....Help me!

Freken, pass deg, ellers kommer barnevernet og tar'a! Har hun virkelig aldri skreket mer enn 15 sekunder i strekk før, så var det virkelig på tide;) Du bør forresten lese innleggene våre, for det har faktisk vært mye høyverdig babbel her i det siste, bl.a ang det du lurte på om mat før søvn, samt hyttetur. Og husmus; jeg er helt enig md deg; tråden vår er kjempekoselig, til alle døgnets tider egentlig. Er det ikke noe kult på TVen en kveld, logge på og skravle litt her istedet!

Vi skal jo snart shoppe hus, men kan ikke si at jeg gleder meg sånn voldsomt egentlig. Er jo spennende, men det er så aaaaltfor mange å velge blant, og så aaaltfor mye å ta hensyn til. En ting vet jeg; hageflekk, noenlunde nytt kjøkken og bad, samt kjellerstue (et must for å sende ungene ned for å leke etterhvert). Også viktig; barnevennlig strøk, med ikke altfor traffikert skolevei. Puuh, blir svett bare av tanken merker jeg.

Irriterende hvordan en avtale som den hos manuellterapeuten idag ødelegger hele dagen hva søvn angår. Timen var jo midt i langluren hennes, som da ble stykket opp og delt i to svært korte økter. Men hun spiste bra til lunsj; nesten helt middagsglass pluss 130 ml melk. Grønnsaker med lam er visst nam (det riiimte)

Våkner prompen kl 04 og er klar for morgen? Han sovner vel igjen rimelig fort eller? Er så landlig og rolig her oppe ved elven vettu, så flisa er ikke vant til så mye støy;)

Skrevet

Syns ikke du trenger å slanke deg jeg, du er jo på nivå med flisa?:) Skjønner godt lysten til å stramme opp magen og litt rundt deromkring. Det er jo ikke rart, med tanke på hva en graviditet liksom gjør med kroppen. Og det er mye man kan skjule med klær, og for alt jeg vet har du like slapp mage og like mye love-handles som meg (selv om jeg tviler). Selv om jeg ikke var syltynn før graviditeten heller, var liksom magen og innvollene tapet fast i ryggraden. Nå er det bare full løsrivelse.

Men er virkelig ikke mye som skal til. Etter å ha tatt av to kilo føler jeg meg mye freshere og klærne passer mye bedre. Kroppen er litt strammere. Her var det bare å kutte ut sukkeret og trene littegranne mere.

Nå ligger tjukken å sover igjen, og jammen glemte jeg ikke se på klokka da jeg la han. Dagens tredje lur. Sov heldigvis godt på tur, og håper på litt mer enn en halvtime nå. Men egentlig driter jeg i det, for snart kommer barnefaren hjem. Da er det bare for meg å lage middag og så er det styremøte resten av kvelden. Sukk. Waste of time.

Skrevet

FØR var jeg på nivå med flisa ja, men ikke NÅ....Sukk. Var en deprimerende opplevelse da jeg prøvde mine gamle gravidebukser istad, og oppdaget at de faktisk sitter strammere på låra nå enn de gjorde under sv.skapet...Og magemusklene mine har forsvunnet som dugg for solen, det var en bra beskrivelse du hadde av innvollene der. Nå har jeg liksom blitt mye bedre kjent m tarmen min føler jeg, for den bare henger utover bukselinningen. Og JA, klær kan skjule mye;) Men dette skal være min siste usunne dag, fra imorgen er d full skjerpings. LITT nøtter og masse epler- here I come!

AAAARGHHH- nå skal visst veien utenfor vaskes ja- med verdens mest BRÅKETE vaskebil. Ser heldigvis ut som om flisa sover seg gjennom det. Savner vinteren jeg, hvor alle lydene ble dempet av snøen. Flisa sov mye tyngre ute i kulda også, nå som d er så varmt ute sover hun mer urolig (men hun SOVER jo da, så skal ikke klage)

Skrevet

Fyttegrisen - typisk at når jeg har tilgang på stoooor terrasse, så begynner det å hølje ned.

Snupp har grått mer enn 15 sek - men aldri uten meg tilstede. Hun gråter da også påfallende lite. Vi har begynt med 8mndsmat, og hun ser ut til å like den mye bedre. Spiste nesten hele glasset med fiskeboller fra småfolk i dag:) Men har hatt en syk bæsjebleie som enten betyr tenner, eller betyr reaksjon på fullkorngrøt.

Jeg kan veien til Heien, og jeg kan veien til sentrum. Og det er det. I morgen skal vi ha ringpåogspring hos Ellas.

Forresten må dere slutte å være så obsessive på tynngreiene. Det er så prepubertalt. (Fornøyd med den;) Har dere sett hvor stygg Anne kath Hærland har blitt etter hun gikk ned i vekt? Dog er jeg enig i at stram kropp er finere enn pløsete kropp samma hvilken size man har.

Foretrekker også at dere ikke planlegger hytteturer, med mindre de arrangeres her i distriktet.

Skrevet

Nå går jo noen ned i vekt den naturlige måten mens andre ikke... Sier ikke mer.

Lykkeli, jeg blir SUR når du snakker om slanking! SÅ SLUTT MED DET, DU FORNÆRMER DEN FETESTE HER FOR FANDEN!

Hva skal jeg gjøre. Hvorfor har jeg lyst på den minste leiligheten? Hva er galt med meg?

Jeg hater forkjøpsrett!!!!

Jeg kan også veien til Heien.

Jeg føler enormt behov for å ta en tur til Egersund og mimre om livet der.

Skrevet

Det var da ikke jeg som begynte med dette slankepratet, jeg ble inspirert av DERE jeg!! Også har det vel noe med at man sammenlikner i forhold til egen kropp, og sine egne klær. Er man vant til å være flis, er det uvant å plutselig ikke være det lenger. Ingen av klærne mine som passer lengre heller, så hvis jeg skal slippe å måtte kjøpe en helt ny garderobe, så må det slankings til. Men jeg kan godt holde kjeft om det, for det blir litt som når jenter klager over hvor små pupper de har i MITT nærvær (myggstikk er vel en mer dekkende beskrivelse for mine, pupper er en drøy overdrivelse).

NOK om det. Kanskje du liker den minste fordi den er finest rett og slett. Følg magefølelsen, den stemmer ofte. Det er bare sånn m noen leiligheter at man får en god følelse når man kommer inn, og da gjelder det å slå til. Sånn var det med vår leilighet, vi følte det med en gang at dette var riktig.

Dugnad i naboblokka, og SELVSAGT våkna flisa av alt rabalderet. Slenge metall oppi container gjaller HØYT i ekko mellom blokkene. Oppdaget også at vi har en kjendis som nabo, husker ikke navnet, men hun er en ganske kjent skuespiller.

Skrevet

En venninne av meg bor der oppe, men ikke i din gård... Med mindre hun har flyttet og jeg ikke har fått det med meg. Men jeg vil ikke si hvem det er...

Du får ikke lov til å snakke om slanking, da må du heller kjøpe nye klær. Buuuuuuuuh.

;)

Skrevet

Jippi, jeg må skrive referater fra styremøtene. Det betyr jo med andre ord at jeg må følge med. Veldig mye.

Æsj, jeg er så irritert at jeg ikke gidder skrive noe mer. Snakkes i morgen tidlig.

Skrevet

Kjipe greier. Men dere har vel forhåpentligvis ikke møter SÅ fryktelig ofte?

Jeg fant ut hvem det var, og fornavnet hennes begynner på L. Er det din venninne mon tro?

Ellers ser jeg så fryktelig mange gravide vaggende rundt for tida, og da blir jeg på en måte litt misunnelig. Skjønner egentlig ikke helt hvorfor, for har jo ikke lyst på en til riktig enda. Det som gjør det enda verre er at jeg kjenner så fryktelig godt akkurat når jeg har eggløsning, og da settes jo tankene i sving igjen. Kanskje vi bare skulle hoppa i det liksom? Og det at GUBBEN til stadighet sier at han gleder seg til fler, hjelper ikke akkurat på det heller. Men nei, så tenker jeg litt til, og ender som regel opp med å tenke hvor deilig avslappende det er med bare en liten baby i hus.. Rare greier det her altså, jeg skylder på det hormonelle MAMMAHJERTET mitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...