LilleBjella Skrevet 5. mai 2009 #76 Skrevet 5. mai 2009 Jaja. Da er jeg bare hjemom en kjappis før jeg skal på trening. Intervall-spinning, blir sliten bare av å tenke på det. Får ta med pulsklokka og motivere meg selv for at pulsen skal over 90% av makspuls i ni sanger. Gudameg. Men det er gøy da, og spesielt deilig etterpå. Da kommer jeg hjem til wok-middag laget av min udugelige ektemann. Håper han får til sursøt saus på glass. Lage mat, det kan han jammen ikke. I dag har vi vært på lillestrøm og shoppet. Koppeholder til vogna, barneskjeer, stuff til navnefesten, et par flasker til og sånne små flasker med antibakterielle greier å gni hendene inn med. Kjekt å ha. Så har vi vært på besøk, og tjukken var eksemplarisk. Fire halvtimerslurer i dag. Det vil si han sover mindre på dagen enn det flisa og snuppelure gjør på en eneste lur. Urettferdig? Ja, det vil jeg si. Men han er heldigvis stort sett blid når han er våken da. Så lenge han får oppmerksomhet eller får se på tv. Jaja, smudi inntatt som mellommåltid, og kommer vel til å gulpe banansmak den neste timen.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2009 #77 Skrevet 5. mai 2009 SØØREN!!!!! Nå skjedde det altså igjen. Hun sovna som en engel kl 19.00- men våkna opp LYS spill levende og klar for action kl 20.30. Egentlig er hun jo trøtt, for hun gjesper og står i, men finner ikke roen igjen virker det som. Nå MÅ dere hjelpe meg her. Hva gjør jeg galt??? Sånn så dagen vår ut idag: 09-12: 1.blund 14.30-15.50: 2.blund 19.00: I drømmeland igjen Er ikke dette helt etter Naphaug-boka da??? Skjønner INGENTING jeg!!!! Hjelp! Jeg blir gaaaaal....
husmus &2 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #78 Skrevet 5. mai 2009 Jeg har aldri lest noe Naphaug, ikke annet enn hva dere kimer om her inne og jeg kan ingenting om barn. Derfor må man jo ta det jeg sier med en stor klype salt, men hadde det vært Prompen som våknet etter så kort tid så ville jeg trodd han var sulten. Ene og alene sulten. Du har jo postet hva hun spiser og når hun spiser, men hun er jo en tynn flis, kan det være hun kan fores mer? Jeg tror nok ikke du setter mye lit til dette, men jeg som deg, ser jo ikke noen annen grunn for at hun skulle våkne etter så kort tid? Hva hvis du bare lar henne ligge? Stresser hun seg opp da? Er det du som løper inn til henne for fort? Dette er det jeg digger med videocall. Ser han meg ville han vært lys våken med en gang så her kan jeg sitte i ro og mak og se om han sovner igjen av seg selv, de gangene han finner på å våkne bittelitt.
Frøken Freken Skrevet 5. mai 2009 #79 Skrevet 5. mai 2009 Som jeg har sagt før: barnelegen antydet at små barn med små mager våkner mer for mat fordi de ikke lagrer opp nok energi. Men syns det var rart om dette skulle inntreffe 20.30. Syns det ser ut som du gjør det perfekt med dagsovinga, jeg! Snupp våkner også av og til, men da er det bare litt vann, smokk og sov godt. Med unntak av i går går det stort sett fint, men da begynte hun å gråte og jeg måtte synge nattasang på nytt til hun roet seg. Er det mørkt nok på rommet? Kjølig nok? Jeg tror vi har det for lyst, vet hvordan jeg selv våkner i et lyst rom når jeg har lett søvn, men sovner lett igjen i et mørkt rom. Nå har snille mannen komt med babycallen, så nå slipper jeg å sitte mutters aleine på kjøkkenet. jeg skal se tv igjen! LElla - hva har du kjøpt til navnedagen? Jeg er superstressa nå. Skal på Oasen i morgen og bestille blomster. Hjelp meg, please! Hva må jeg tenke på før navnedagen?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2009 #80 Skrevet 5. mai 2009 Hmmm....Nei, hun er ikke sulten (ikke så rart kanskje, i og med at hun spiste 120 ml grøt kl 18.15...Tilbø (bø? bydde?) henne flaska nå, men ville bare ha knappe 40 ml. Jeg iler til med en gang, for de gangene jeg ikke har gjort det, spiller hun seg bare opp og begynner å leke med snorene til posen eller beundre hendene sine. Gråter ikke, bare holder seg selv våken...Kunne sikkert ligget der og lekt i flere timer hvis jeg ikke hadde grepet inn. Men man skal jo ikke leke midt på natta, da skal man SOVE!!! Ang mørkt/ kjølig så ligger hun jo ute på balkongen, og det har ikke vært noe problem fram til nå (er jo også passe kjølig ute nå på kveldstid) Ella; vi kan godt bytte! Ville heller hatt mere våkentid med lek og kos sammen m lille flis på dagen enn våken flis hele kvelden.......SUKK
LilleBjella Skrevet 5. mai 2009 #81 Skrevet 5. mai 2009 Lykkeli: Jeg har erfart at det som skjer en gang, skjer ofte flere ganger. Her er tjukken ofte litt urolig fra vi legger ham fram til elleve-tiden. Dvs jeg hører litt grynting og av og til må vi inn med smokken. Jeg må da smokke han uten at han ser meg. De gangen han har våknet skikkelig (det har da skjedd sent på natt), så har jeg ikke tatt han ut av soverommet. Jeg har tatt han opp og trøstet og så ned igjen. Har han ligget å bablet, har jeg latt han ligge, men tatt han opp igjen om han har blitt for sur. Osv osv. Han er av og til veldig blid og bablete når han våkner midt på natten. Sulten er han ikke, for han spiser nesten ingenting. Vet ikke jeg. Kan sikkert være en million ting. Jeg ville nok bare sett det litt an, og lagt til rette for at hun kan sove godt. Dvs. sørge for at hun er mett, tørr, ikke for varm eller kald, ligger behagelig, passe romteperatur osv. Frøken Freken: I dag har jeg kjøpt pynt. Har lagt bordkort, og kjøpt servietter (til middag og små til kaker), bånd til å ha på bordet og skal hente kubbelys senere i uka. Skal ringe til blomsterbutikken i morgen, og høre om de har Hortensia. Har tenkt å sette en stor klase hortensia i bittesmå lave vaser (f.eks shotglass) i oasis, slik at det ser ut som bare en kule som står på bordet. Og evt. sette en rose oppi der igjen. Det er det vi skal ha av pynt. Har ikke lyst på noen stygge dåps-oppsatser. Svigermor skal bake to kaker og det samme skal mamma. Vi er 19 stk og da må fire kaker være nok. Svigermor har allerede kjøpt inn noe av spekematen og resten tar vi dagen før. Men maten trenger jo ikke du tenke på. Så må vi kjøpe inn drikke. Litt øl, alkoholfritt øl og noe brus. Kaffe. Og når vi har mat, drikke og pynt i boks er det jo ikke så veldig mye mer? Må huske å vaske bunadskjortene og ha antrekkene klare. Jeg er egentlig mest stresset i forhold til å få tjukken til å få en god lur før vi skal i ilden. Samt få i han noe grøt. Og siden det begynner elleve, må vi vel dra halv elleve. Så det skal gå fint det. Selv om han sikkert finner ut at det er en fin fin dag til å sove til åtte på. Så vil jeg gjeeeerne at han ikke skal sove i bilen på vei hjem. Men heller en lengre lur i vogna eller i senga si. For vil ikke ha en trøtt og grinete unge. Men det ordner seg nok. Får kamulere meg selv i en søppelsekk når han skal ha middagsglasset sitt. Lite lysten på gulerotflekker på bunadskjorta. Aaaah....trent så hardt at jeg fortsatt er rød i kinna. Deilig.
LilleBjella Skrevet 5. mai 2009 #82 Skrevet 5. mai 2009 Ja, det er superdeilig med kvelden alene. Hvis dagen er slitsom har jeg alltid hatt kvelden å se frem til. Håper håper håper det varer, og at det ikke blir et mareritt herfra og til evigheten for en lengre periode. Det med dagsovingen går mest på at jeg blir utrolig sliten i hodet mitt av å være mamma non stop fra seks om morgenen til syv om kvelden, spesielt når mannen min ikke kommer hjem før etter tjukken har lagt seg. De tre halvtimene han sover får jeg ryddet bort oppvask, laget meg en kopp kaffe, spist en kvikk lunjs, satt på noe tøy og vasket gulvet. I turbotempo. Og ofte er vi ute og triller i en av de også. Kunne jeg bare sovet veldig godt om natten, så jeg hadde vært uthvilt... For det frister å legge seg ned å sove bittelitt av og til. Når jeg liksom dupper av når jeg ammer og sånn... Men men. Nå som tjukken blir blidere og blidere når han er våken, og gir mer og mer av seg selv, er det jo en sann fryd også. Men klart man blir sliten... Jaja. Kan jo være verdt å prøve å legge henne inn i senga igjen, slik at det blir en markert overgang fra dagsoving til nattsoving??? Hvis hun ligger i vogna på dagen liksom? Kanskje hun tror det er en lur til? Har dere lagt henne på balkongen lenge? Har sikkert skrevet noe om det tidligere i dag. Men da jeg la tjukken etter et nattmåltid i natt, var det bla bla bla og tjohei da jeg la han i sengen. Smilte sitt bredeste smil. Jeg var dritasur og trøtt så sa bare hysj, god natt og gikk å la meg. Og hørte han bablet en stund. Ble stille. Så mer babberl. Stille. Kort babling og så zzzz. Tok kanskje et kvarters tid. Men jeg var veldig innstilt på at det skulle ta en evighet. Har i hvert fall lest maaaaange plasser at så lenge det skjer minst mulig når de ikke vil sove, så kjeder de seg, og vil ikke ha like mange insentiver til å holde på sånn. Hva med å la henne holde på, uten å gi oppmerksomhet (bortsett fra om hun gråter selvfølgelig). Kanskje hun sovner før du aner, og kanskje det har en effekt på lengre sikt også? Dvs, kanskje hun da våkner i morgen også, men sovner etter kortere tid med kjede seg?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2009 #83 Skrevet 5. mai 2009 Hun har sovnet igjen- hallelujah!! Tok bare 1,5 time idag- da er det lys i tunnellen! LilleElla og Freken; ang. dåpen. Hvis dere skal leie hvite duker fra et sånt dukfirma, så pass på å sjekke beskaffenheten på dem i god tid i forveien!! Det gjorde nemlig ikke vi, og ble mildere sjokkert da vi oppdaget brettemerker høye som fjell på samtlige duker, dagen før dagen. Så da var det¨å løpe avgårde på Elkjøp å kjøpe strykejern, og stå tre mann og stryke alle dukene i flere tiiiimer (istedet for å pynte bord og gjøre siste finish). Herregud, stress!!! 5 svææære duker- det var MANGE meter duk ja...(kan også nevne at det var nærmere 30 grader ute da (og sikkert oppimot 40 inne), dampstrykejern som dampet heftig, og jeg var høygravid- tjohei hvor det gikk. Men det gikk, takket være hjelp fra diverse venner og familie! Fikk forresten skryt av flisas navn inne på Skravle idag; det var jo litt artig da. Og det er jo der alle forsvinner over etterhvert når de er ferdige her inne tror jeg, husmus, for på småtroll 1-2 år er det vel heller dødt... Men synes det er myye koseligere her inne da, det må jeg si. Synes at tonen er en smule amper inne på Skravle.
Frøken Freken Skrevet 5. mai 2009 #84 Skrevet 5. mai 2009 Tror vi skal være der klokka halv elleve, altså. jeg er dritstressa over å skulle arrangere i svigershus. Håper de er flinke på blomsterbutikken. Hadde ikke tenkt på det med grøt før du nevnte det nå. Kanskje vi skal ha med grøt på boks og heller reise så vi er der klokka 10, så kan hun sove en time i bilen, få grøt der borte før festdrakten skal på og så sove i bilen tilbake til egersund? Eller kunne hatt med brødskive, men da må jeg lukte leverpostei hele dagen. Jøkk. Hva annet kan man ha på skiva? Prim vil hun ikke ha. ' Lykkeli - kanskje det å prøve med sengesoving ikke er så dumt? Før eller siden må det vel skje anyways? Da snupps var ca 5 mnd var vogga brått uaktuell overnattingsplass, og da sovna hun kjempefint i senga. Men vet ikke jeg, esse, det erdu som er ekspert på flisa.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2009 #85 Skrevet 5. mai 2009 Oisann, der svarte vi visst på likt igjen! Har som sagt prøvd å la henne bare ligge, men det ender alltid opp med at hun girer seg opp for så å begynne å gråte etter en stund. Hun synes nok det er altfor moro å være våken til at hun gidder å lukke øya av seg selv for å sette d litt på spissen. Hun er rett og slett så nysgjerrig, leken og aktiv at hun ikke VIL sove tror jeg, akkurat som jeg selv var på den alderen der;) Hun har ligget på balkongen lenge ja, og det har fungert ypperlig i flere uker nå, så tror ikke at det er der det ligger heller...Men som sagt, idag gikk det fortere, sikkert fordi vi tok henne opp og lot henne sitte litt på fanget i mørk stue et kvarters tid før vi la henne ned igjen etter flaska. Håper at vi klarer det enda kjappere imorgen!
LilleBjella Skrevet 5. mai 2009 #86 Skrevet 5. mai 2009 Når ungene bikker året er vel de fleste mødrene tilbake i full jobb, og prioriterer forhåpentligvis småtrollene frem til leggetid. Og etter det er det kanskje nok å gjøre i forhold til mann, hus, mat, trim osv. Hmmm...men tråden vår består. Like greit at den er et sted med lite aktivitet, så vi slipper sniklesinga:) Frøya er et fint navn, og kunne vurdert det selv. Når jeg tenker på Frøya, tenker jeg imidlertid på ei viking-dame i veldig godt hold, med lange lyse fletter og vikinghjelm på hodet. Og tresleiva i handa. Klar til å denge både mann og barn. Men begynner sakte men sikkert å se for meg en liten søt jentebaby i stedet. Så en stund for meg den tidligere Friele-ordføreren da jeg tenkte på navnet til tjukken. Da lå han enda i magen, og jeg angret navnevalget. Men nu passer det jo perfekt. Duker eier svigermor selv. No stress. Til og med jeg har hvite damaskduker, man er da vel utstyrt når man er gift? Noe annet er skammelig. I bryllupet var det gården som stod for all dekking, digg å slippe å tenke på ja. Jess jess. Nå skal jeg lalle. Må fnne en ordnings på dette mategreiene på natta. Hvis jeg har en termos med kokende vann og en med romtemperert vann....hvordan blir blandingsforholdet da? Sånn sirkus. Har ikke veldig god tid på meg når tjukken brøler etter mjølkekua (meg). "Heldigvis" er jura nå bytta ut med jukse-spener.
husmus &2 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #87 Skrevet 5. mai 2009 blandingsforhold er som følger (det kalde vannet er da lunka) 180 ml blir. 60 varmt og fyll på til 180 med kaldt, så pulver, riste riste. Ettersom det varme vannet blir kaldere jo lengre det er i termosen justerer du bare. Etterhvert kjenner du det utenpå flasken hvor varmt det er. Jeg har en kopp stående på rommet som jeg heller over i hvis jeg har blandet feil. Å gå ut på kjøkkenet mitt på natten er HELT uaktuelt. Her kommer urinprøveglasset veldig godt med. Jeg er ikke akkkurat stø i øya på den tiden så ferdig oppmålt er alfa og omega. Lykkeli, jeg tipper det er en blandings av at du iler til (gøy) og at du ikke iler til (gøy). Sånn er det her og, jeg har lært meg å kjenne igjen tegnene for når han bikker over, for han sovner helt strålende av seg selv men noen ganger tar det en time.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mai 2009 #88 Skrevet 5. mai 2009 hehe, tenker det samme når jeg hører navnet Frøydis jeg, så skjønner hva du mener! Her er forresten litt facts jeg fant ang Frøya-navnet til hun dama på skravle idag; Frøya er fruktbarhets- og kjærlighetsgudinnen i norrøn mytologi. Følgelig var hun også den gudinnen som fikk ting til å gro. Hun ble påkalt i kjærlighetsspørsmål, ved graviditet og under fødsler. Hun er likevel også en krigs- og dødsgudinne. Frøya var den peneste av alle åsynjene. Navnet hennes har ifølge Snorres Gylfaginning gitt det hedersnavnet som brukes når gjeve hustruer kalles «Frue». Navnet kan bety enten Frue eller herskerinne. Synes det har en ganske flott bakgrunn om jeg må få si det selv! Vi var 50 pers til bords under bryllupet, og SÅ mange meter med damask har ihvertfall ikke vi her i heimen;) Var jo nettopp litt for å slippe dette stresset med rensing og stryking at vi gikk for å leie duker da, men den gang EI...
husmus &2 Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #89 Skrevet 5. mai 2009 Herregud, hvem har ikke damask? Her har vi 150 år gammel damask som brukes til Prompens måltider og 100 år gammelt servise, som også kan beskues på Rogaland museum. Brukes ikke til Prompens måltid, derimot bruker vi Rosentalen som "brett" for flasker osv. Og vi spiser med 100 år gammelt sølvbestikk. Seriøst. Jeg kødder ikke. Vi MÅ få kjøpt oss noe annet snart.
husmus &2 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #90 Skrevet 6. mai 2009 Jøss, sover dere enda? Prompen ser på tv og jeg drikker kaffe. Fy søren så trøtt jeg er!
LilleBjella Skrevet 6. mai 2009 #91 Skrevet 6. mai 2009 Trege i dag eller? Sukk, våknet til babling i ett-tiden. Han var ikke sulten, men jeg prøvde likevel. La han ned igjen, tok på posen hans (for dyna sparker han bare av når han er våken) og gikk å la meg. Var inne med smokken en gang, så var det zzzzz etter hvert. Tok en halv time. Kvart over seks var det liksom på an igjen. Men jeg nektet. Ga smokken, sa hysj og lallet. Våknet igjen halv åtte, og det tror jeg han også gjorde. Og spiste 60 ml. Sulten gutt. Deilig med uvitenheten amminga gir. Har jobbet på hotell og restaurant, og sett hvordan dukene ser ut der. Mye flekker av saus og rødvin. Og kvaliteten på sånne fellesvaskerier er ikke alltid veldig bra. Så skjønner godt at det ikke var helt topp. Hmmm...hva skal vi gjøre i dag tro? Bli med på babykino, eller bare kose oss hjemme. Kanskje ta en liten tur i parken med pledd og leke ute?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mai 2009 #92 Skrevet 6. mai 2009 TROR dere ikke at flisa våkna på nytt igjen kl 23???? ÅJODAAAAA. Jeg klikket NESTEN, men klarte å telle til 10. Tenkte litt mer på saken, og tror faktisk ikke at det finnes noen åpenbar grunn til at hun våkner sånn, noen babyer er sånn bare, uten at det har noe med hva vi gjør galt/ riktig. Snakka med muttern igår, og hun fortalte at jeg visstnok også ble frk. umulius ved den alderen der, og at de ofte måtte hente vogna for å trille meg i søvn i stua. Så hun slekter nok på sin mor, som alltid har syntes at søvn, nei det er noe kjipe greier! Tror forresten at du hadde digget kakkelovnene vi har ute på Øen husmus, de er originale svenske ovner fra 1800-tallet og utrolig stilige! Også holder de vanvittig godt på varmen- svært energiøkonomiske. Og det kan jeg jo like.
LilleBjella Skrevet 6. mai 2009 #93 Skrevet 6. mai 2009 Hvorfor har jeg så vondt i nakken og skuldrene?
LilleBjella Skrevet 6. mai 2009 #94 Skrevet 6. mai 2009 Jeg er helt enig, og jeg har sagt det flere ganger. Babyer sover vanligvis ikke natten gjennom fra seks ukers alder...og i evig tid. Siden tjukken ikke er sulten når han våkner, er det vel fordi han sover lett akkurat da, og av en eller annen grunn ikke greier å sovne igjen. Så har han en del å fortelle mammaen sin. Dakar, får jo litt vondt i samvittgheten av å bli sur på at han er så blid og god nattestid. Nå la jeg han ned for første lur. Litt grinete. Gikk inn og begynte å synge. Fikk ikke sagt so-ro en gang før øynene var igjen og hodet til siden. Det er ganske greit å ha såpass mye makt med min vakre vakre sangstemme.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mai 2009 #95 Skrevet 6. mai 2009 Ja, hvis man har babyer som sover gjennom hele tiden, er man ihvertfall fryktelig priviligert! For det er vel ikke det som er normalen nei. Men det var liksom så EKSTREMT lang våkenperiode hun har hatt de siste fire-fem kveldene; 1.5- 3 TIMER liksom...Meeeen, jeg er evig optimist og satser på bedre tider framover! Flisa er også godt igang med lur nr 1, hun sovna omtrent før jeg hadde tatt på henne lua. Hun er jo totalt ødelagt av trøtthet når hun våkner om morgenen vettu (kl 07 idag), for det blir jo ikke mange timene med søvn hun får. Men likevel så våkner hun altså, selv om hun gjesper og gnir øyne konstant. Stakkar- får så vondt av henne! Barselmøte idag, spennende å se hvor mange vi blir. Rekorden er vel seks stk, men tror nok at vi maks blir fire idag...Litt slapt oppmøte ja!
husmus &2 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #96 Skrevet 6. mai 2009 Jeg digger kakkelovner! Jeg digger også enorme peiser. Huset i Damstredet hadde en helt enorm (grue?) peis midt i rommet. Helt fantastisk. Ok hjelp meg. Skal jeg by på en leilighet (dette er før fellesvisningen, så det blir lovnad om å kansellere visning og selge til meg, men budet mitt blir bindende til etter visning så jeg kan ikke by på noe annet. greit nok). lik størrelse. den ene har peis men ikke badekar men enorm balkong. Den andre har badekar, fett kjøkken, ikke peis og laber balkong. Jeg har mest lyst på sistnevnte, men det går så frem og tilbake. Jeg KAN spare 50.000 på den med badekar uten peis, så jeg tenker at dette kanskje er mest hensiktsmessig???? Fyttikatta jeg er lei av dette. Men tenk så digg og sitte og stirre inn i peisen på en kald vinterdag? Eller sole seg på en stor balkong hvor jeg kan ha grill? Hm......
husmus &2 Skrevet 6. mai 2009 Forfatter #97 Skrevet 6. mai 2009 Jeg hadde vel egentlig mer å si enn tut om leilighet. I dag skal jeg prøve meg på Ikea med barn. Det er utrolig irriterende med fast føde, jeg føler at dagen må planlegges til hvert minutt og etthvert avvik skaper store konflikter. Nå er det store dramaet i mitt liv, skal jeg dra ned på jobben og printe og fakse budskjema eller skal jeg ta bilen kl 12 og kjøre til megler? Så ble jeg helt satt ut av invitasjonen om felleslunsj på jobben kl 12. HM!! Det hadde jo vært gøy å få litt sladder om at det gale som skjer i Malaysia..... Men hva med Prompen og middag? Han spiste knapt noe grøt før han la seg nå, så da bør han vel få et grøtmåltid før vi går ut. Og da blir vi værende en stund ute. HM... Noen som har prøvd å gi grønnsakspure kaldt? Er det æsj? Vi er vel hjemme rundt 15.00 så strengt tatt kan han jo bare få grøt nå og melk på veien. Kanskje vi skal gjøre det i stedet... Jeg synes synd på dere begge som til stadighet må opp om natten. Prompen har ikke våknet igjen de to siste nettene kl 04, men derimot rundt 05 tiden begynner han å sutre og da må jeg opp og snu han rundt og stappe i smokk. Dette må jeg gjøre en tre fire ganger, så det er nok derfor han egentlig våkner i 04 tiden. Ikke fordi han er sulten men fordi han sover lett og er ukomf. Hvis han kunne sove til lengre enn 06 hadde jeg også vært strålende fornøyd. Men men. Jeg får litt dårlig samvittighet av at jeg ikke helt klarer å engasjere meg så tidlig på morgenen. Så morgenen her tilbringer han på teppet/i vippestolen med meg halvhjertet med. Han sovner på fanget mitt i gyngestolen til en kopp kaffe og latop. Utrolig digg den første luren hans. Da får jeg endelig våknet og og drukket en bøtte med kaffe før det er på´n igjen. Men seriøst, hva søren skal jeg gjøre med leilighet? HM!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mai 2009 #98 Skrevet 6. mai 2009 hmmm...ja, det var et vrient dilemma, det må jeg si! Vet sannelig ikke helt hva jeg hadde gått for. Stor balkong er jo GULL verdt på sommeren, for da får jo kanskje prompen litt plass til å boltre seg der også, mens badekar er GULL verdt hele året. Prompen vokser jo snart ut av balja, og da er badekar konge, samt at badekar er digg for deg også selvsagt. Og fett kjøkken er GULL verdt, så sannelig om jeg vet. Nevnte jeg GULL verdt?? Hmm...kanskje jeg ville gått for fett kjøkken og badekar? For den balkongen er vel ikke like liten som vår lille knert antar jeg? Ikke lett nei...For peis er jo også veldig kos da..
LilleBjella Skrevet 6. mai 2009 #99 Skrevet 6. mai 2009 Drit i badekar! De aller fleste jeg kjenner som har det, bruker det aldri. Bortsett fra da de hadde rier liksom, og hvor ofte er det? Når det gjelder prompens bading, så har han vel atopisk eksem og bør være litt forsiktig med hyppig bading. Man kan dessuten få kjøpt noen kule badekar også til store barn, som er sammenleggbare. Sånn vanntett stoff, på noe stativgreier. Veldig kult. Det skal vi har, og tar null plass når det er lagt sammen igjen. Stor balkong er imidlertid digg. Blir en forlengelse av stuen om man er flink og gjør det litt koselig. Jeg nyter ofte et glass vin ute på balkongen min, tril tross for at utsikten er verdens styggeste og at vi har null sol. Og peis, det skulle jeg gjerne hatt. Deilig måte å varme opp en leilighet på. Sparer strøm og romantisk er det også. Badekaret må du bare vaske. Send link på pm. Må gå litt dypere inn i dette kjenner jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå