Gå til innhold

Hissmiis, Lykkelifyckeli og Ellasnella og frekenpreken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars deg! Hva skal du egentlig i styret etter? Så sant man får avslag på husleien ser jeg liksom ikke behovet...Annet enn å sitte i et styre....

Vet dere hvordan man gjør det i forhold til barnehager når man flytter fra bydelen? Vi har jo ikke fått plass noe sted enda så, spørs om det er så relevant spørsmål, men...

Og Lykkers, Prompen våkner kl 04.00 og er lys våken. I går fikk jeg han til å sovne relativt kjapt, men hvorfor våkner han? Jeg tror ikke han er utpreget sulten, han drikker bare 100 ml. Drømmemåltidet hans er på 230 ml og det sluker han rått, så rått at jeg lurer på om jeg må gi han mer...

Rart? Jeg synes det er rart at han våkner...

Har de fortsatt økedøgn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der svarte vi visst på likt igjen gitt, på minuttet. Noen ganger bare våkner de tror jeg, uten noen åpenbar grunn. Det skjer stadig vekk her også, og jeg irriterer meg grønn over det og skjønner ikke hvorfor. Nå f.eks har hun FORTSATT ikke sovna etter at hun ble vekka av de DUSTE-dugnadsfolka for litt siden. Sover hun kanskje for mye på dagen, eller for lite...???

Barnehage veit jeg ikke, men vi får jo ikke plass så har ikke satt meg så nøye inn i det. Leste på en tråd her inne at selv de med barn født før 1.sept sleit med å få plass i bydelen sin, så oddsene er vel kanskje ikke så store for oss ihvertfall........

Skrevet

Når jeg tenker tilbake så synes jeg barseltiden var slitsom, men jeg ser nå hvor mye mindre slitsomt det kunne ha vært. Re. ammeskit.

Jeg har helt fucka opp syklus nå så gudene vet, men jeg er keen på å bare være hjemme i permisjon i evig tid jeg så..

Jeg lurer veldig på hva vi skal gjøre uten barnehageplass. Nevøen min fikk, men det var en religiøsspesifikk barnehage med prioritet så kanskje ikke så rart.

Nei, navnet hennes begynner ikke på L, så da var det ikke henne gitt :D

Nå VIL jeg bli ferdig med leilighetsski, søren meg på tide og komme seg tilbake til trening. Kan jeg slutte å mase om de samme tingene liksom.

Jeg synes det er dårlig gjort at han våkner opp jeg.

Nei, nå er det på tide å gå og legge seg, god natt!

Skrevet

Kan ikke akkurat si at jeg meldte meg frivillig til styreverv. Men med et såpass lite sameie, må man jo trø til en gang i blant. Og makan til mange ubrukelige pensjonister og utlendinger skal du se lenge etter. 75% av beboerne er enten pensjonister eller innvandrere. Pensjonistene kommer i hvert fall på sameie-møte, mens innvandrerne holder seg helt utenfor. Så da er det 25% igjen av de får som bor her som eventuelt kan sitte i styret. Etter litt press ga jeg opp. Får 10 000 kroner i styrehonorar da, skal jeg bruke på noe moro.

I natt våknet tjukken klokka tre for mat. Var ikke videre sulten og ble veldig våken. Så lå han og bablet i senga da, men sovnet til slutt. Og så var det morgen kvart over seks. Kjipt. Men jeg sov godt da.

Og så, tidenes ekleste historie. Har vært ufattelig tett i nesa det siste døgnet, har ikke kunnet snakke nesten. Men har likevel pustet gjennom nesa, og ikke hatt behov for å snyte meg, og sånt. Men skikkelig klump baki der liksom. Så i morges provoserte jeg frem noen gode nys med en q-tips, og da løsnet det liksom opp. Snyte, snyte, og ut kommer tidenes største, ekleste klump med rosa slim. I hard form. Yuuuuuuuuuuuuuuuuuukk. Måtte til og med legge den ved siden av tannpastatuben og ta bilde av den, for at barnefaren skal tro meg. Ekkelt, men kjenner jeg er fryktelig stolt. Skulle egentlig lagt den på et glass, men nå er den dessverre spylt ned i do.

Skrevet

LilleElla - hva er dette for noe - fotograferer du ditt eget snørr? Kan det være at pensjonistene og innvandrerne i sameiet ikke kommer fordi de ikke vil være sammen med noen som driver med denslags? 10000 for å sitte i styret? Er det skattefritt? Jeg ville slått til umiddelbart.

HissMiss - jaaaa kom til egersund så kan vi mimre og snakke om de tynne tjueognoeåringene med barn:) Forøvig, tynne mennesker må leve med at de ikke har pupper. Skal du ha skikkelige pupper må du nesten tåle stor rumpe og mage også. Selv vile jeg gjerne hatt smal gutteaktig kropp, pupper er bare i veien (jeg klarer jo ikke fore ungen min med mine engang), og jeg syns det er vulgært med store pupper på utstilling på byen.

I går lot jeg snupp se drømmehagen. IIiiik. Dårlig mor. Men har ikke mistet henne i gulvet enda. (I motsetning til veldig mange andre på dib later det til)

Livet i egersund så langt er lite å skryte av. barnefaren er i storbyen og pakker og svigers på hytta. Babycallen har vi jo ikke her, så i går kveld satt jeg mutters aleine på kjøkkenet. Heldigvis ringte en venninne, og vi skravla leeenge - helt til jeg gikk tom for strøm. Og siden jeg nettopp har bytta abonnement har jeg ikke rukket å skifte pinkode, så nå sitter jeg pokker meg uten mob også:(

Snupp var vanskelig å legge i går, kanskje det er flashback fra kveldens gråterier kvelden før? Eller tenner?? I dag våknet hun halv seks, men det er en periode fra halv sju til sju jeg ikke kan gjøre rede for, håper at vi sov begge to. Jeg sov i alle fall.

Skrevet

Det er foreløpig ingen vane, og jeg tror ikke pensjonistene og innvandrerne er klar over det. Men for å si det sånn, det var så eksepsjonelt at det minnet bare måtte bevares. Spørs om jeg limer det inn i fotoalbumet. Men jeg MÅ vise det til min mann, som aldri tror på det jeg sier.

I dag er "spise på føttene sine"-dag. Kanskje jeg skal joine tjukken i denne morsomme lek? Må ut å kjøpe servietter og lys til navnefesten. Må selvsagt matce mine hjemmelaga bordkort, så håper jeg finner noe fint.

Hvor skal dere ha selskapet Frøken Freken? Vi skal være hos svigers på Hommersåk. Liten stue og stygt servise, men det går vel greit.

Skrevet

Vi skal være på golan. Herregud jeg har jo ikke gjort en dritt! Ikke planlagt noe som helst - og jeg som skulle ha tidenes navnefest. Hvordan ser bordkortene ut?

Svigers skal lage maten, forresten, så ikke spes mye å tenke på heller:)

Skrevet

Ikke klaaag- her var det nemlig full fest i 2,5 time igår kveld IGJEN; hun sovna eksemplarisk kl 19.30, men våkna (svært ueksemplarisk) kl 20.30 og sovna ikke igjen før kl 23....Nok en fiiiin kveld ja, hvor mor og far fikk slappet godt av. LIKSOM. Og så var d likefullt morgen kl 06.45. Trøtt som en strømpe begge to, men sove mer nei det vil hun IKKE. Så jeg har det nok en gang verst hva søvn angår, men det har dere vel blitt så vant til at d er vel ikke så mye sympati å hente (bitter, jeg??;)

Ella, 10 000 er jo megabra betalt!! Her fikk GUBBEN bare 6000 for å være styreLEDER liksom....

Ordna med bordkort til bryllupet to uker i forveien jeg, så ble litt overraska av å lese her inne på bryllupsdebatten at folk allerede hadde unnagjort det et helt ÅR i forveien. Djiiiizez. Hadde forresten supersøte bordkort da, små forundringspakker med love harts og hjertesjokolade- en stor hit.

Skrevet

love hearts heter d selvsagt..

Skrevet

Kanskje jeg skal legge ut bilder av bordkort når jeg har kjøpt inn lys. De er enkle, men lekre. Syns jeg da. Går i mellomblått, eplegrønt, brunfarger og hvitt. Og så er det gyngehester på. Søte, men ikke sånn babyblått som jeg hater.

Men lykkeli da, du har jo ei Flis som sover i timesvis på dagen. Nyyyyt det. Nå er tjukken godt i gang med første av tre halvtimesøkter. Jeg har ca ti minutter igjen, og har nettopp begynt på kaffekoppen. Og husk at jeg stort sett fortsatt mater om natten, og må også stå opp mellom seks og syv.

Skrevet

....jo også noen søte sjokoladekjeks med "i love you", "ti amo" osv skrevet i sjokoladetrekket.

Skrevet

Hvor ser dere for dere om ti år forresten? Tenkte litt på det til kaffekoppen.

Om ti år bor jeg i en tomannsbolig (kaaaanskje enebolig) med fire soverom, kjellerstue, liten hage, stor solrik terasse. Vi har to biler. En stasjonsvogn og en liten konebil. Herman er ti år og stor gutt, og er storebror til ei jente på syv og en gutt på fire (hjelp). Min mann har en fin jobb i et av norges ledende medieselskap og tjener flesk (hahaha, det er lov å håpe). Jeg har gjort mitt i departementet og jobber nå med fornybar energi i Statkraft. Jeg har brukt 30 000 kroner på å fikse på puppene og er mer spretten og fresh enn aldri før. Kunne godt tenkt meg å vokse ti cm i lengden, men det er kanskje mye å forlange.

Ja, ser jeg gleder meg til fremtiden:)

Skrevet

Okei Ella, jeg var kanskje litt upresis; verst hva NATTEsøvn gjelder da...(synes å huske at du har fortalt litt i det siste om at Tjukken hadde begynt å sove litt lengre på dagen, men det gikk kanskje over igjen?) Og tretimers luren er nok definitivt over her i gården også, jeg klarer av og til å strekke den til 2 timer, men d er med årvåken innsats (smokk inn, rugge rugg osv). Kan ikke akkurat slenge meg på sofaen alltid nei. Av og til klinker hun til og sover 2,5 time i strekk uten noe særlig smokk eller rugg, men d blir sjeldnere og sjeldnere. Jeg skylder på varmen.

Men dette med nattesøvn er nok kanskje litt ekstra sårt for meg også, i og med at vi har slitt noe inni hampen med døgnrytmen hennes så lenge. Og etter de to grusomme ukene med tilnærmet null søvn for å snu på det, så føltes det så utrolig himmelsk å ENDELIG komme i mål, og få litt kveld for seg selv igjen...Så når vi nå har opplevd fire kvelder med eksemplarisk legging (hvor man begynner å glede seg til en rolig kjærestekveld sammen), men opplever at hun våkner opp igjen en times tid seinere, for så å måtte slite i TRE timer med å få henne til å sove igjen, så føles nok smellet ekstra hardt. Har dere noengang sittet i opptil tre TIMER å prøvd å få baby til å sovne?? Det er UTROLIG frustrerende, man blir nesten litt koko til slutt.

HÅPER HÅPER at det er noe forbigående, for vi blir begge så utrolig slitne av det; å måtte jobbe på skift med legging hele kvelden istedet for å kunne slappe av foran TVen...

Skrevet

Artig=)

Tre barn; flisa på 10, lilleflisa på 7-8 og lille guttepjokk på 4-5. Enebolig/ rekkehus omtrent som du beskrev det, samt EN bil (du kan da ikke ha TO biler og samtidig jobbe m fornybar energi, Ella;) Jojo, konebilen kan jo være en smartbil da...

Jo, også har vi nettopp vunnet i LOTTO, og er på utkikk etter en ny og større villa med svømmebasseng og butler inkludert i husleia.

Skrevet

Oi, så tidlig dere er oppe da!! Her sov Prompen til 07 uten å våkne en eneste gang og da hadde han egentlig bare hatt en ordentlig lur på dagen og var blitt transportert fra vognen til sengen av far i 20.00 tiden. Nå sover han den første luren. Forhåpentligvis en time. Aldri har han skreket i sengen sin og jeg har enda ikke mistet han i bakken. Han har aldri vært syk heller. Så jeg er helt klart den beste mammaen her.

EllaSnella. Meg om 10 år. Pensjonist? Samme jobb, jeg elsker den fjollete jobben min som gjør at jeg kan herse med andre og fortelle morsomme historier til det teite norske folk. Det hadde ikke vært meg i mot og hatt en FAST jobb, så jeg ønsker meg tilbake til NRK hvor det også er barnehage. Men da går jeg ned i lønn, men det er helt ok for da jobber jeg plutselig 8 til 4 men innmari god risgrøt i kantinene på fredager. Og Flode. Flode er der.

Jeromy gjør det jo selvsagt stort innenfor ulandspolitikk og vannrensing, vi har tre barn og vurderer å få et til. Ja, tiltross for at jeg da er fossil som ungdommen vil si.

Vi har flyttet til Villaveien (veldig praktisk og bo rett bak NRK) og har ofte hummermiddager i hagen om sommeren og deilige vinterfester om vinteren. Vi har kjøpt tilbake hytta både på fjellet og ved sjøen og en liten leilighet i Roma for morobruk (og barnelaging).

Jeg tror alt dette er oppnåelig. Oppriktig talt.

OG fettsuging.

Lykkeli, dere må ha noen fester. Venne henne til at det er bråk rundt. Jeg gruer meg nesten til å flytte til Sæther, der er det jo dørgende stille.

Hvorfor vil jeg ha en MINDRE leilighet som ligger i høy første etasje enn en enorm en som har fanastisk utsikt over hele østmarka? Forstå det den som kan.

Skrevet

Husmus; det er ganske mye støy her også ser du, og hun sover jo ute på balkongen så hører d ekstra godt. Jevn støy går bra, som bråkete biler, busser og veiarbeidsmaskiner til en viss grad (diskomusikk hadde nok funka som rene sovemedisinen, jevne dunk-dunk-dunk går helt problemfritt). Men brå og kraftige lyder (blir jo forsterka pga ekko mellom blokkene) som bilalarmer, høye pistolskudd-aktige smell osv våkner hun lett av. Som regel er det ikke noe problem, men hvis hun er i lettsøvn-fasen våkner hun av det garantert.

Ella; håper du ser mitt fortvilte innlegg om søvn lenger opp her! Og husmus; pris deg lykkelig over at Prompen er en ekstremt lett sovebaby, men ikke ta det for gitt at nr to bli likedan;) Ang to tette altså...

Skrevet

Ja, jeg har prøvd å få baby til å sove....i tre timer. Og mer enn det. Jeg begynte ofte i ti-tiden, og holdt det gående til tre og fire. Lenge. Jeg var så trøtt når kvelden kom, at jeg greide ikke bare innfinne meg med at han ikke sov. Og det var ikke snakk om noe små lurer heller i denne perioden. Han var seriøst våken i fire, fem og seks timer. Skrev logg nemlig. Helt sykt. Sånn var det i ca åtte uker? Og når han endelig sovnet klokka tre, så var det oppå mitt bryst, mens jeg satt i senga vår. Og etter to timer var det mating. Og så etter to timer til var det morgen.Sliiiiitsomt og traumatiserende.

Og så plutselig kunne jeg legge han klokka elleve, og så gradvis tidligere og tidligere.

Så ja, jeg sympatiserer med alle som har det vanskelig på natta. Da han våkna klokka tre for mat i natt, og jeg ga han mat, og han plutselig var dødsvåken og skravlet og lo i senga, syns jeg ikke det var søtt i det hele tatt. Ser med en gang for meg worst case scenario, hvor han skal holde det gående i timesvis hver eneste natt for resten av livet.

Stønn. Mitt neste barn skal være et sovebarn.

Skrevet

Huff ja, du hadde det seriøst verst de første ukene, ingen tvil om det! Her holdt vi også på med legging i ca 6-7 timer de første 8 ukene, men når hun da endelig sovna (nærmere kl 04 på natta), sov hun tross alt godt i flere timer....Så fikk en god del søvn selv, selv om natta starta utpå morgenkvisten! Og flisa sov nesten ikke på dagtid da heller, kun korte dupper i armene mine. Skjønner egentlig ikke helt hvordan hun overlevde på så lite søvn...Nesten så jeg er litt redd for at hun kan ha pådratt seg varige men av det...Tror dere det? Da vi begynte med flaske på heltid ved 9 uker bedret det seg, spes dagsøvnen...

Men tenkte egentlig ikke på barseltiden jeg da, for den regnes som unntakstilstand i mine øyne. Er LITT mer frustrerende å sitte i tre timer med en halvtåring som bare tuller og tøyser enn et lite spedbarn syns nå jeg ihvertfall;)

Skrevet

Prøver du å insinuere at jeg ikke kan få to perfekte barn? Han våknet forøvrig etter en halvtime nå, ikke planlagt.

I gå kveld drakk han 230 ml, han kunne ha drukket mer. Så rart. Er ikke det rart?

Jeg vil og sitte i styre!

Skrevet

Han er en stor gutt vettu! Jeg er fornøyd hvis flisa drikker 140 ml på drømmemåltidet, men som regel blir det bare 100, og det er igrunn et passe stort måltid for en liten flis..

Men seriøst, tror dere at flisa kan ha fått varige men av den lille søvnen hun fikk de første ukene (som jeg skrev om i innlegget over her)??

Skrevet

Nei nei nei, husker du ingenting? Jeg kunne ikke gå fra Prompen før han våknet og han sov maks en halvtime, ofte bare et kvarter, og han er en rimelig god sovepromp nå om jeg må få si det selv. Og det er NULL innsats fra oss og ingen metoder. Så nei, dette med søvn er nok innebygd tror jeg. Hun vil heller være oppe med mamman sin enn å sove.

Skrevet

Om ti år er jeg 43 år gammel. IIIIIIIIIKKK!!!! Snupp er 10 og lillebror er 6, og kanskje har vi fått en liten til ved et (planlagt?) uhell?

Jeg har drevet egen praksis som familieterapeut noen år, og har tjent himla mye peng. Bevilger meg derfor noen friår til å skrive. Bor i Hjortveien, og har byttet ut alle møblene i dyre designmøbler. Det er SÅ lekkert! Om kveldene har vi venner på besøk og drikker vin under åpen himmel. Jeg flyr dere inn med helikopter, så dere også kan være med! Jeg har veldig flott kropp, den har komt helt av seg selv da den første permisjonen var over. (Det KAN skje). Vidar har slutta å pendle og jobber som gourmetkokk-rådgiver. (Vet ikke helt hva det er i praksis.) Vi reiser mye. Jeg har rød leppestift og høye hæler, eller vent litt - comfy sandaler og haremsbukser (som er in igjen) med ekte diamanter på. Det blir fint. Dessuten har byen forandret seg til et kulturelt og akademisk mekka, rånerne har flyttet til Haua.

Vet dere - i dag har snupp sovet tre timer lang formiddagslur. Jeg klarte ikke å nyte det. Jeg har stor sympati for deg lykkeli, og skjønner at du kan bli litt sånn redd for at de gode tidene er over. men det ordner seg nok, dere har tross alt vært dritflinke til å snu trenden for lille flis en gang før!

Skrevet

hehe, når man snakker om sola så skinnern gitt; flisa sov en god og lang lur på nesten 3 timer i formiddag, uten smokk eller rugging. Himmelsk!! Men ikke så rart kanskje, for hun sover jo altfor lite på natta nå...Så da fikk mor kost seg med to episoder søppel-TV, Paradise på nettet. Veeldig høykulturelt ja;) God bok, hva er det? Har ikke roen på meg til å lese bøker lengre, og det plager meg litt...Har jo lyst, men det er jo så mange, mer avslappende ting som frister. Nettet, TV, aviser osv. Tror faktisk ikke jeg har lest en hel bok siden graviditeten- ikke bra!

Skrevet

...og btw; flisa har funnet ut at det er kjempeGØY å sprute ut maten igjen når hun har fått en skje inn, for det lager jo en sånn morsom brrrr-lyd....Så nå vurderer jeg å forskanse meg bak en festningsmur under måltidene eller evt trekke i rustning med skjold og full pakke.

Skrevet

Jeg har ødelagt alle klærne hans siden vi begynte med fast føde. Jeg sier meg, fordi jeg griser mer enn han.

Ja, da har vi gått glipp av en leilighet til. Sukk....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...