Gå til innhold

Hissmiis, Lykkelifyckeli og Ellasnella og frekenpreken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skriver meg selv først jeg selvom det er litt ukorrekt.

Frk Frek, jeg vil OG bade Prompen en siste gang her på Majorstuen!

Heldig du som skal flytte!

Jeg har de samme (tvangs)tankene selv en del gitt. Tenk om dersom atte med sarte lille Prompen. Det skal ikke mye til. Skummelt.

Lykkeli, jeg har lært at jeg skal si Nordstrand bydel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok, når drar vi på hytta da Lykkeli? Nå som svineinfluensaen er her mener jeg! Ikke søren om jeg skal gå ut av huset. Det mener jeg også! Hva slags mat bør man hamstre? Fiskepinner?

Skrevet

Hva - er svineinfluensaen her allerede!? Liv uten tv anbefales - får ikke med meg noe som helst trist eller skummelt.

Minner forøvrig om at jeg skal være nomade i svigers sitt hus. Men de har tv, så bedre å bo i bag der enn blant esker her. Og tar sjansen på at jeg får bruke pcen demses.

Skrevet

Ai caramba. Besøk hos venner på Teisen, med ørten andre vennepar med barn. Slitsomt. Fullt rundt spisebordet og enorme mengder grillmat, forøvrig grillet innendørs. Drittvær.

Gud, jeg føler meg så fresh om dagen. Ikke mange kiloene ned, men litt trening gjør likevel underverker for kroppsfasongen. Og siden jeg slipper å dra ut puppene i tide og utide, kan jeg kle meg i hva jeg vil. Har så masse i skapet jeg ikke har brukt på evigheter som jeg kan kle meg i. Om med ny sveisen kort frisyre, og litt fregner i ansiktet, er jeg jo så god som ny.

Har forresten kommet en flott ny sjokolade fra Nidar. Melkesjokolade med SMASH. Halleluja. Så nå er det sofakos med det store korslaget, sjokkis, chips og dip.

Goingen min sovnet som en stein i dag, blid som en sol var han også. Og nå som han får melk igjen har han begynt å gulpe.

Husmus: Hvordan gjør du med vellingen? Hva slags flaskesmokk bruker du? Har du laget større hull? Evt med hva da?

Skrevet

Ahaaa, Lambertsæther ja;)

Jeg tenker ofte på det jeg også, at d kan jo hende at flisa plutselig blir syk eller at d skal skje et eller annet med henne. Det er en grusom tanke, og jeg må alltid trykke henne litt ekstra tett inntil meg da og gi henne en god klem. Og ja, tror de fleste av flypassasjerene var ganske happy for at pappa kunne hjelpe, sånn at de slapp å mellomlande;) Sikkert ganske fælt å være vitne til noe sånt også, det setter jo tankene i sving- carpe diem osv.

Svineinfluensaen har KANSKJE kommet til Trondheim. Bare den holder seg der, og ikke kommer seg over fjellet til oss er jeg fornøyd hehe!

Og søren, Sovekarin hadde ikke glemt meg gitt...Regninga kom i posten igår, lovelig seint- 450 sure kroner (hun brukte jo fem minutter på smalltalk og personopplysninger- det synes jeg grenser til ufint å fakturere for).

Måltid før søvn har å gjøre med at kroppen liksom ikke får "slappet av" skikkelig hvis tarmene må jobbe på høygir for å fordøye maten- det er jo derfor det ikke er anbefalt for oss voksne å spise stor kveldsmat rett før vi legger oss f.eks. Men jeg gidder ikke ta så mye hensyn til det, virker ikke som om d plager flisa nevneverdig. Blir jo som regel opp mot en times mellomrom som regel mellom måltid og blund.

Hadde besøk av et vennepar igår, som kommenterte at flisas latter hørtes ut som en rusten hengekøye. Egentlig en ganske så treffende beskrivelse, så tok d ikke så veldig tungt;)

Skrevet

Jeg kjøpte vellingsmokker fra Avent på Babyshop, men d var egentlig et dårlig kjøp da flisa ikke akkurat er videre begeistra for velling:/

Skrevet

Da burde de vel strengt tatt ikke få vellingsmåltid heller da? Men hva med når de våkner om natten for å spise for så og sovne etterpå? Sliter ikke det på tarmene på samme måte?? Hæ??? JEG ER SÅ LETT PÅVIRKELIG!!! Dere kan jo bare tenke dere hva jeg drev med i ungdomstiden. For å si det slik, på ungdomsskolen endte halvparten opp som kjendiser, resten havnet på plata. Jeg overdriver ikke.

Lykkers, jeg liker ´Sæther. Veldig bra. Når drar vi på hytta sa du?

Ellasnella, jeg rev bare opp et større hull jeg, så nå har jeg et enormt hull så vellingen suser igjennom.

Men nå får jeg jo skikkelig dårlig samvittighet, kanskje jeg skal slutte å mate han på kvelden da?

Noen må svare på måltidsspørsmålet mitt! Hvor mange om dagen?

Skrevet

Hvor mange hva da om dagen? Måltider?

Hvordan rev du opp hull? Med nål? Saks? Negler? Jeg må ha det med t-skje.

Skrevet

Jeg skar en bitteliten strek i smokken med en sylskarp kniv, men d funka dårlig for da kommer d jo altfor mye ut om gangen (etter flisas smak ihvertfall..) På vellingsmokkene jeg har er d en enda midre strek, så liten at d nesten ser ut som et ovalt hull.

Husmus; hytta er ledig i hele vår og sommer, så vi kan bare pakke snippesken og flykte oppover så snart som råd er;)

Når de våkner på natta, får de jo vanligvis bare melk da, og d er jo mye lettere fordøyelig enn tung grøt/ middag. Velling blir vel noe midt imellom. Hadde jeg vært deg, hadde jeg bare fortsatt å gi velling, for d er vel bare snakk om en vellingflaske og ikke ti?

Er det bare min PC som begynner å dra på åra, eller driver deres og henger seg og tuller mye inne på dib for tida? Den driver og skrur seg av plutselig også, tror nok at batteriene begynner å svikte.

Det morsomste på alle flisas leker (synes hun selv), er igrunnen vaskelappen. Hmm. Så kanskje bare droppe å kjøpe nye leker, og heller bare sy sammen en hel kjede av merkelapper?

Skrevet

Jeg er dødsens seriøs. Når den kommer hit drar vi på hytta di. Man kan vel egentlig ikke si "di".

Ella, jeg røsket først med en nål og så klippet jeg veldig forsiktig så det ble mer en sprekk enn hull. Han drikker det helt fint, men jeg har laget vellingen ganske tjukk. Jeg tror faktisk halvt grøtmåltid tjukk, så nå må jeg skru tilbake litt. Stakkars prompen.

Jeg vurderer seriøst å slutte og gi han det..

Hvor mye har du tenkt å lage velling av? 1 teskje? 2 teskje? Jeg bruker nan måleskjeen og har brukt så mye som fire, men det gikk opp for meg i dag at 5 skjeer er jo et grøtmåltid, så det er nok litt drøyt.

jeg lager et grøtmåltid på 100 ml, hva gjør dere?

Jeg måler ikke opp pulveret, men lager det alltid på 100 ml.

Jeg mente antall måltider om dagen.

Skrevet

Får se om jeg gidder. Blir litt skeptisk til folk som i tillegg til to grøtmåltider, brød og middag gir opptil flere vellingflasker per dag. Syns det høres ut som mye mat. Litt vel mye altså.

I natt sov han fra syv til tre, og fra tre til syv. Syns det er bra jeg, og da han våknet i natt drakk han hundre ml...dvs ingen utsultet gutt. Heller ikke i morges drakk han meget. Så tror ikke nødvendigvis han sover så mye lenger om jeg gir et drømmemåltid med velling. Her tror jeg faktisk det funker best og ikke vekker han til mat, men lar han sove til han våkner.

I natt fikk jeg forresten sove hele natten (barnefaren tok mating) OG sove lenge. Var meningen han skulle vekke meg da han våknet, men det gjorde han ikke gitt. Snille mannen. Så i natt har jeg sovet fra elleve til ni. Deilig og jeg er sånn sovet-for-lenge-trøtt. I dag er det spinning og laging av bordkort til navnefest, eventuelt vasking av hus. Skulle gjerne nytt det fine været ute... Får se om jeg er såpass crazy at jeg dropper husvask for tur ute.

Skrevet

Du er jammen flink til å trene! Her har det blitt lagt fullstendig på hylla men store planer om gjenopptagelse til uken. Jeg skal prøve å begynne og trene ETTER at Prompen har lagt seg. Så får vi se hvordan det går.

Nå spiser jeg en merkelig kombinasjon av Broccoli Smoothie og ostepop og kaffe. HM!

Jeg er veldig enig med deg Ella, ikke noe vits i å proppe de fulle av mat heller, men jeg synes det er rart at Prompen er blitt så dårlig på å si fra når han er sulten... MEN, igjen, hvor mange måltider skal de egentlig ha? Mat for nyfødte eller hva den heter har jeg kastet.

Han våknet igjen kl 04, så kanskje han har en økeperiode? Jævlig irriterende for det er helt umulig å få han til å sove igjen...Kanskje han ikke våkner av sult?

Nå prøvde jeg noe nytt i dag. Melk kl 07.30 og grøt kl 09 før første luren. Da er planen at han kan få middagsglass rundt 12.00 tiden for så å få et ekstra måltid i 2, 3 tiden. Dette blir vel melk men bør vel erstattes av noe annet (hva?) senere.

Brød syns jeg er litt for tidlig, han har fått rishvete i dag for første gang. Kjøpte 4 mnd pakka, tenkte det er mindre gluten i det enn i 6 mnd. ?

Har også kjøpt hvete med banan og eple (var det det?) for 6 mnd.

Hvor lenge kan de glassene stå åpnet i kjøleskapet? Jeg glemte at jeg har gitt han smaksprøve på grønnsaker og kalkun for et par dager siden, så det hadde jo vært greit å gi han resten av glasset.

Han får kanskje litt vel mange nye smaker nå... HM.

I dag blir en drittkjedelig dag, det bare kjenner jeg på meg.

visninger, visninger og atter visninger.

Tror jeg ska ta med meg Settern til venninnen min og gå en lang tur. Føler meg ganske kul der jeg går tur med veloppdratt hund og vogn.

En tur rundt Sognsvann kanskje. Kjedelig med mann som liksom leser.

Dette ble veldig Virginia Wolf kjenner jeg.

Skrevet

Okei okei, fasitsvaret på hvor mange måltider per dag de skal ha vet jeg ikke, men d vet sikkert frekenpreken. Kan imidlertid berette at dagen vår ser omtrent slik ut (kl.slettene er veldig ca-tider, og varierer med pluss minus en time). Jeg lager som regel grøt av 100 ml vann, men av og til 120 ml.

07: stå opp

08.30: grøt

10.00: 60-100 ml MME rett før hun sovner

10-12: Zzzz

13: et halvt- et helt middagsglass+ 10 ml vann (ikke fan)

15: 40-60 ml MME rett før hun sovner

15-16.30: Zzzz

16.30: litt vann+ halvt beger fruktmos

18.00: grøt

19.30: 80-140 ml MME

19.30-07: Zzzz, bare avbrutt av et drømmemåltid ca kl 23, hvor hun drikker ca 100 ml MME

Sånn sirkus altså, det varierer selvfølgelig litt fra dag til dag.

Ellerspellers; jeg trener bare 1-2 ganger i uka, men er storveis fornøyd med det. Ikke vits i å overdrive heller. OG Ella; jeg fikk patetisk nok tårer i øynene da Hanne-koret sang den "You raise me up"- sangen igår på Korslaget (hva heter den på norsk?). Har blitt sååå følsom og lettrørt nå som MAMMAHJERTET banker i vei der nede. Huff, litt flaut ja.

Skrevet

ja, din dag ser ganske lik ut som vår, jeg tror jeg gjorde lurt i å bytte på frokostmåltidet. Spent på å se hvor lenge han sover nå søte lille prompen.

Jeg må si jeg har en forkjærlighet for Jørn Hoel, tenk at Finn Kalvik jaget hele landet rundt på jakt etter han for min skyld. Ja, det var tider det. Ekle Finn.

Skal opp å se på en leilighet på Grefsen senere i dag, kan noen fortelle meg hvorfor jeg heller føler for å bo på Bergkrystallen enn beste Grefsen? Kanskje jeg endelig er i kontakt med mitt indre Harryben?

Skrevet

Holdbarheten på åpnet glass står vel på dem, var d to døgn mon tro? Jeg introduserte gluten gradvis ved å blande i stadig økende mengde havregrøtpulver oppi maisgrøten hennes (startet med kanskje en halv ss havre og 2,5 ss maisgrøt- og økte neste dag til 1 ss havre og 2 ss maisgrøt osv). Nå er d stort sett bare havregrøt som gjelder, den godnatt havregrøten fra Nestle (digger at den er klumpfri og smuud). Maisgrøt/ tapetlim er ut, og jeg prøver så lenge som mulig å unngå de søte grøtene med frukt i.

Skrevet

haha, nå svarte vi akkurat likt. Sjekk innlegget mitt lenger opp på sida.

Skrevet

hehe, så bra. Men, har de andre havregrøter uten noe annet skit i? Tiltross for 40 matbutikker her er det ingen som har bra barnemat utvalg. Jeg kjørte på med full porsjon havregrøt og det har gått bra det... 4 mnd som sagt så. Tenkte det var lurt.

Når skal vi dra på hytta di da? Lille Ella kjører? Går det med 3 barneseter i bilen din da? hehe.

Skrevet

Vi kan dra nårsomhelst egentlig. Men nå leste jeg litt mer om denne svinesyken igår, og de har nå kommet fram til at den sannsynligvis ikke er noe verre enn vanlig influensa. Og visstnok dør d ca 1000 personer årlig av vanlig influensa i Norge. Når d er sagt, leste jeg også om en 2 år gammel gutt som hadde dødd av svinesyka på et elitesykehus i USA. Men leste litt mellom linjene at den gutten var litt svekket fra før av eller no. Så tror nok at vi kan ta d heelt m ro altså, selv om d ikke akkurat frister å menge seg noe særlig med utvekslingsstudenter fra sydlige strøk akkurat nå merker jeg.

Finnes visst en havregrøt naturell også, som ikke er godnatt, men den har jeg enda tilgode å se i en butikk her i byen.

Skrevet

3 barneseter og 3 voksne tror jeg blir i meste laget gitt.

Ellers er ikke de grøtene med frukt i veldig søte. Ikke nestle sine i hvertfall. Bruker den med havre, banan og aprikos nå til lunsj. Den smaker nesten bare havregrøt, med en ørliten dæsj fruktsmak. Syns ikke den er så mye søtere enn godnattagrøten. Like gode begge to, namminam.

Hmm...så dere pøser på med mat før legging altså...det ser jeg for meg ville føkket opp hele systemet her i huset, men kanskje jeg skal prøve det? Selv om jeg ikke tror tjukken sover en halv time fordi han er så sulten.

Skrevet

Ha ha, tenker alltid på den der "Tri smi kinisiri" når jeg leser overskriften på tråden vår nå (hissmiis pi hibripliss sitt ig spilti pi in kintribiss). Mårsåmt.

Pøser og pøser herr og fru blom. Maks 100 ml melk er jo ikke store mengden da, og hun blir så god og sløv av det og sovner så greit etterpå. Men er vel hovedsakelig for å få en liten pause mellom middag/ grøt og melka at det blir sånn, for rett etter måltidet er hun jo mett og gidder ikke drikke noe melk ihvertfall. Er jo fortsatt opptatt av å få i henne mest mulig kalorier, samtidig som hun ikke er så fan av vann, så derfor blir d tilsvarende mer melk.

Flisa har forresten lært seg en ny lyd idag; smekkelyd m munnen (slengkyss på en måte)- ain't she cute..?

Skrevet

...bissi med flytting idag Reka, er det idag som er den store dagen med stor D??

Skrevet

Jeg begynner å se at Prompen legger på seg så jeg er litt usikker på om han får for mye mat. Andre dager tror jeg han får for lite fordi det plutselig kan gå opp til 5 timer mellom måltider. Han vil ikke ha.

Jeg har tro på grøt tidligere, og så kanskje vi bare driter i velling, men bare gir melk i stedet. Nei guri om jeg vet.

Hvorfor kan ikke meglere ringe meg tilbake igjen når jeg sier jeg vil kjøpe før visning. Dumme menn.

Nå skal jeg snart ut å kjøpe digg italiensk pizza. Fete dag i dag.

Skrevet

Gud og gud og gud hvor UTROLIG kjipt det er å rydde i skapene....Jeg klager nå, tør ikke tenke på hvor kjipt du må ha hatt d i det siste Reka, med pakkemaraton i flere dager...Har gått igjennom alle flisas klær og sortert og ryddet vekk tøy som har blitt for lite. Hun har jo ALTFOR mye klær, så det tok sin tid. Ferdig nå da, puuuh. Som belønning blir d fetepizza her i heimen også ikveld, stor og fet og god american style pizza fra kebabsjappa på hjørnet. Koster bare 89kr, så nesten så man sparer penger på å kjøpe den istedet for å lage sjæl. Nå følte jeg meg skikkelig white-trash igjen, hva kan d komme av? Bor ikke i campingvogn tross alt, det er da noe.

Skrevet

Du kjøper vel ikke usett housemouse??

Skrevet

Her blir´e også pizza. Eller pissa som jeg sa da jeg bodde i Egersund.

Kjøpe usett? Hm, meg?? Jeg kunne faktisk ha gjort det på denne ene fordi alle leilighetene er klin like layoutmessigsett, men nei, jeg gjør ikke det. Ikke enda i hvert fall....

Nå er det tre som er i anmarsj og jeg begynner å bli super usikker på renoveringsleiligheten. Ikke fordi jeg IKKE vil renovere for det har jeg sykt lyst til. Sånt synes jeg er gøy nemlig, men fordi vi jo egentlig ikke har penger til det og da er det jo tåpelig, HVIS man kan få en som faktisk ER renovert. MEN, det er jo ikke sikkert vi får den til det VI har råd til. Ergo, et STORT dilemma. Den pene har nemlig ikke visning før neste uke, mens den stygge har siste visning i morgen, derfor må vi bestemme oss for en av de... Det er vel kanskje begrenset hvor MYE en 2 roms går over takst, en 3 roms blir liksom noe helt annet og en helt annen kategori. Det har vi ikke råd til så det er utelukket dessverre.

Ja, dette er vel minst like interessant for dere som det er for alle de jeg ønsker å ringe og plage men som merkelig nok ikke svarer på telefonen om dagen.

Rart med det.

Ja, skal vi planlegge hyttetur da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...