Gå til innhold

Tråden


-MtG-

Anbefalte innlegg

Huff a mei. Det er skikkelig kjipt år det blir sletta! Jeg blæææææer med deg.

 

Sove litt kanskje, om du får mulighet?

 

 

Hvordan går det med deg, molle? Hørt rykter om at du reiste hjem i går eller noe? Hva har man ikke Fb til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siste påskedag: sushi og cola! (sukk)

 

Var ute og lekte i slapset i dag, vi. Følte jeg måtte la frøkna få gjøre det hun ville i dag i og med at dagen i går stort sett ble tilbrakt i bil. Hun storkoste seg og jeg var veldig glad for at jeg hadde fullt regntøy.

Deilig å komme inn etterpå og kjenne at man har vært flink (i mitt hode er nemlig regnvær = innevær, og om man går ut er man friluftsmenneske!)

 

Har en del tanker i hodet nå.. merker at dette kropp tullet gjør meg litt deppa, men orker ikke skrive om det nå. Tror jeg må klamre meg litt fast i deg etter hvert, MtG! Du er liksom så på nå! Flinke dama!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er kjempeflink som har vært ute i regnvær! Det hadde aldri jeg giddi:P

 

Deppa ja. Det kan du si. Men så vet jeg jo at om man bare spiser litt sunnere og trener littegrann så føler man seg så mye bedre og blidere med en gang. Men man havner ofte i en skikkelig dårlig sirkel. Den vil jeg ut av nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste dag med brus og potetgull på en stund her også :) Skal være flink og bare spise snop på lørdager og prøve å lage sunnere middager og være flink til å planlegge middager også..

 

Jeg sendte bare barnet mitt ut alene jeg. dvs hun hadde besøk av M&M fra barnehagen og da lekte de i hagen sammen. Gikk så fint atte :) Hadde verandadøra oppe da så vi hørte dem..

 

Imorgen er det barnehagen igjen og jeg skal innom hs og veie pluggen. Noen som har lyst til å tippe? 6 dager gammel var han 4070 (fødsel 4130) og jeg tror han har lagt på seg endel :)

Også skal jeg på Ikea og snoke på nye møbler til stua, skal kvitte oss med den store seksjonen og få inn litt mindre møbler og ommøblere litt her sånn at det blir mer gulvplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da slipper du svare på msn tiny:)

 

Forliksrådsmøte i morgen kl 10. Trenger pass på E!! Han har feber og host så skjønner om folk ikke vil ha han i hus. Saken er at jeg får fraværsdom om jeg ikke møter. At saken da faller i fremmøttes favør er jo greit nok siden M stiller, men bør vise meg. Ikke at jeg trenger dette av stress og press nå. Er noe frynsete (80...I know..) og sår og vil ikke klappe sammen der:( meeeen men. Må gjøres dette og.

 

aner ikke hvor lenge det varer men jeg vil tippe maks et par timer. Håpet er at nabo ikke møter, da går det vel raskt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjedde jo igjen at innlegget hoppet ut her, men

 

Vekt greia ja sukk, disse E kg sitter hardt i forhold til O kg gitt.

 

Hjelper ikke at denne vonde ryggen setter begrensninger for treningen, SKAL trene, men på nivå 30 min gange på grusvei eller skogsvei.

Så da står det på hva jeg spiser, æsj

 

Jeg har fått noen enkle trengingsting på helsestudio også, fysioen der mente jeg kunne prøve spinning, bare jeg begrenset meg.

Legen min frarådet det

 

Drittlegen min foreskrev betennelsesdempende medisiner på grunnlag av at jeg sa "jeg har vondt i ryggen" og at jeg sa "ja" på sp om det var langt nede.

Syns ikke det var noe til undersøkelse da. Ikke kunne han skrive ut henvisning til fysio på grunnlag som tidligere, nei han måtte skrive på denne nye diagnosen som ikke gir gratis fysio . Jeg har fått henvisning til fysio gratis i siden jeg var 13, blææ Skylder dermed fysioen min penger siden det var så opplagt at jeg får ny henvisning så vi var litt på overtid

 

Skal til ostedamen igjen jeg, skal be henne journalføre funn og behandling så jeg har det skriftlig i alle fall.

 

 

 

Hadde akkurat lagt O og satt og ammet E så gikk brannalarmen / alarmen

 

O skvatt skikkelig og hylte til, jeg løp opp med E i puppen og så la jeg henne fra meg på sengen ved siden av O sin, Fulgte med på henne mens jeg ordnet med O. Så kom T opp og begynte og bry seg.

 

Jeg mistet tydeligvis konsentrasjonen, var uoppmerksom et øyeblikk og E falt i gulvet. HUFF UGH sånn er ekkelt, ble jo så redd. Hjelper jo ikke at T hever stemmen og skriker til meg.

 

 

Heldigvis så klarte jeg å holde roen så T ikke fortsatte kjeftingen. O ble veldig forskrekket og tårene sto i øynene mine når han flere ganger gjentok "Unnskyld, unnskyld Eline"

stakkars gutten min.

 

Skjønner jo at T blir redd, men han bør klare å telle til ti.....

 

 

 

sessa du har jo vært sikkelig flink jo , jeg liker meg egentlig ute i vær og vind, men må noen ganger sparke meg selv bak for å komme meg ut.

 

Ble bare en liten tur i dag da

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også ekstra påskeklem til cat:)

 

Kommentere og påskeferiereferat (som tydligvis er in for tiden) får komme senere.

 

Takk til Ama for pass av sykt barn med syke barn og syk selv. Knupsa mi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag Molle, dere har vært der før har dere ikke?

Grua fælt da jeg var i forliksrådet på vegne av jobben jeg så skjønner godt du gruer deg når det er privat,.

Håpe han ikke møter da, håper det kommer til en ende snart med han derre¤%&/(&/%&//¤#"##¤%%&%=%¤# naboen.

 

Nå skal vi vel leke i endel timer tenker jeg:)

 

Natten var ok heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dag,Molle.Håper han ikke møter opp!

 

Så bra natten var ok, herk.her er den nesten alltid ok. har vært bortskjemt med det altså.

 

Lurer på hva vi skal finne på i dag. Kanksje en tur på hs for veieng og måling av begge gutta. Og en tur i butikken. Trenger mat.

 

Jeg er trøtt. Det er M også, men jeg kan ikke sove sammen med han. G er ikke trøtt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo vært bortskjemt med gode netter med begge barna så listen for å kalle en natt dårlig er kanskje litt lav.

 

Hun sov fint spiser litt ofte, men o hadde også økedøgn når han var 5 mndr.snart hs her også,

hun veide 6,5 på 3 mndr så tipp om dere vil

 

tipper på Tr jeg da, er det 5 uker? 5,4

 

 

men hvorfor er du trøtt om nettene er fine da mtg ? legger du deg for sent tro? hi hi

 

 

hvordan gikk det i dag molle? og ama hur gikk det med sykegjengen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har klokken rundet 3 uker...

 

Gikk så som så på møte i dag. Alt i alt bør man vel være fornøyd. Hadde 115.000 sort på hvitt som krav, regnet ut av regnskapsfører, men er en del om og men og ja. Etter mye frem og tilbake ga begge seg på 50.000. Da vi ikke har skriftlig at de 30.000 vi skyldte han fra starten var gjort opp for måtte vi nok trukket fra det. Er da for få tusen igjen til å gidde dra det gjennom rettsak. Vi så jo pengene som tapt, men surt å "gå glipp av" 65.000. Meeen 50.000 er mye mer enn 0! så han har fra juni trekk på 3000 i mnd til oss. Hadde gjort seg bedre med hele på en gang, men man tar hva man får.

Ellers kom det litt på vei med biler. Dvs vi får unna oppkjøringa og på kryss og tvers, men han kommer til å beholde masser av biler. Greit om det hadde vært kule biler eller samlerobjekt og sånn, men er jo en haug med vrak som aldri kommer til å bli godkjent noen gang. Vitsen liksom?!

 

Ellers kom han med masse svadepreik og at han hadde måkt masse (måkt 2 ganger på 7 år...og da ikke alt) men ble enige om å spleise på freser, som skal følge huset også sette opp plan for å bruke den.

 

Hagen forran (der vi pleier sitte) var nå stort problem. Jabb og jatt og ble i grunn aldri enige om noe der. Alternativt blir det satt opp provisorisk gjerde midt i hagen (og bare der liksom) enda så teit alle parter synes det vil se ut. Tenkte få tillatelse av han til å bygge terasse mot veien så vil ikke vi bli sittende på fremsiden og han slipper oss-vi får bygge.

 

Ellers mente han at vi skulle spleise på verntvannsbereder og at den kunne stå i kjelleren. Vi mente at vi skulle betale hele og legge opp rør og strøm og ha den oppe hos oss, men det nevnte vi selvsagt ikke;) Han betalte jo for splitting av strøm, så greit nok at vi da betaler for bereder. + at vår da blir ny og hans er nå vaffal over 10 år. Men føler oss ikke griske og utnyttende, for som sagt 65.000...så skulle egentlig bare mangle.

 

Ble og enige om at innen høsten kommer skal huset være malt. Nabo har ansvar for nedre del av vegger og vi øvre. (nabo har høydeskrekk...) og maling deles i to.

 

Ellers vedlikehold rakk vi ikke snakke mye om. Ble mer avtale om å inngå avtale. jeje. Er egentlig satt av 30 min og vi var inne i nesten 1,5 time. De var en del stressa på å få avslutta.

 

Virker som det nå vaffal går an å kommunisere med mannen. Han ville man skulle møtes i kveld mens det fortsatt var varmt, så han ringer på kl 21. M får ta det og der nede. Orker ikke mer jeg nå.

 

Tvillingfødsel på sykehuset i kveld...hmm

 

Time hos sånn hmm kriseterapisak i morgen. Seff skulle det ligge på Ahus. Litt lei det stedet nå. Timen er kl 15 så skal vel bruke par timer i kø hjem igjen. Ikke vet jeg om de kan sm heller, så bør kanskje dra til lege på dagen. har jo ikke sm fom i dag. E har fortsatt litt feber, så pes med lege. Kan vel kanskje droppe han av hos MtG det kvarteret det tar om hun er hjemme. Bor jo gåavstand:) (eller ka mtg trur?) Ellers kan jeg jo dra til lege på onsdag. å få tilbakedatert? Ringe i morgen tidlig å høre. Kanskje jeg kan få komme å hente der bare.

 

Også vet jegg ikke helt hva jeg skal der da...hva si..uff. Dette var noe bedritne greier altså!!!

 

påskeferie kommer i neste omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Vaksine gikk fint i dag, hadde to HYL i det hun fikk stikkene, men så var det over. Ikke så værst.

Ellers er vel ikke hs så spennende, utover veing da:)

Det nye var nå å tilby de små fra 5 mndrs alder, gulrot og andre grønnsaker som mos 1 ts pr dag. Dette skulle vist være fint for å like disse tingene

 

Begynne med grøt etter fordi dette er søt og lettere å like

 

 

Jeg har bakt runstykker i dag. Grei ting å gjøre med to barn hjemme, siden det er så tungvint å rydde i kjeller og annen etg med to på slep.

 

Grove rundstykker: Er Ingers rugbørd og her er oppskriften

 

1,3 kg fin sammalt hvete

200 gr fin sammalt rug

200 gr helkorn hvete

75 gr gjær

 

2 ts strøkne ts salt

9 dl hvetekli/kruskakli

1,8- 2 liter lunkent vann, helst 37 grader

(evt. 1 l søt eller sur skummetmelk + 8 dl vann)

 

1 dl linfrø

1 dl solsikkekjerner

 

I min opprinnelige oppskrift så står det ikke "fin" foran sammalt hvete så jeg har blandet grov og fin sammalt hvete og siktet og grovmalt sammalt rug.

 

Legger helkort og lin i 3 dl varmt vann

 

Ellers så lagde jeg sunnere vafler i dag også, med sammalt hvete og rug mel og fruktose i stedet for sukker.

Syns faktik det ble bedre enn vanlig vafler.

 

Jeg har en sønn som syns mammaen sin tuller fælt, "mamma, du tuller fælt" ler han

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E er så sår. fant ikke roen og sovnet til slutt med en hånd på hver side av ansiktet mitt. Og nesa tett mot min. Måtte legge meg ned siden av han, men da sovnet han på 5 min og:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phu, en hektisk dag dette her gitt...

 

Vært på Ikea og snoket, funnet endel jeg vil ha :) Må bare tømme hengeren sånn at jeg kan shoppe.. hehe.. Skal ha garderobeskapstammer, tv benk og vitrineskap.

 

Også veide den lille pluggen min 5130, så han har det i allefall ikke vondt!!

 

Kjipern med tap av 65000, men dere har jo vunnet 50000 og kommet litt lenger med den nabojævelen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da runder klokken snart 3 uker...igjen. Lettere enn første uken, men enda så sårt og så leit. 3 uker er på en måte lenge, men er og så veldig kort. Veldig kort om man tenker på hvor mye som ble snudd på hodet og fullt kaos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og vel overstått påske til dere alle!

 

Har lest alt, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne å kommentere..

 

Synes i hvertfall det var knall at dere kom til en nogenlunde enighet med assnaboen, mols og at dere i hvertfall får litt penger!

 

Påsken har vært fin, kom meg greit igjennom termindato på søndag også. Men så har jeg mer enn nok å henge fingrene i med lille lottis i hus! Hun er så søt og snill, men en liten ruskesara som til tider kan være litt rampete også:) Hun er SÅ skjønn at jeg tør påstå at selv mtg hadde ønsket seg en sånn liten tass om hun hadde fått hatt henne på fanget en liten stund;) Hun tisser og bæsjer ute og sover hele natten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hva jeg "trenger " når jeg skal kjøpe ny laptop?

 

Skal brukes til surfing, kontorarbeid, litt bilder og slikt, tremger ikke sinnsykt bra skjermkort for spill el

 

Noen av dere eller mennene ?

 

Ellers så holder jeg på med kjedelige ting ,,rydding og litt telefoner og sånn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:( Håper det snart blir fler av de enklere dagene.

 

Jeg kan spørre V hva du trenger jeg. Han har bittelitt peil.

 

M ruller nesten fra rygg til mage!!!! Blir liggende litt oppå den enearmen, men det er nok ikke lenge førhan klarer å dra den unna.Det er jo sinnsykt tidlig! 2 mnd. og 3 uker. Var på 3 mnd. kontroll i dag og fikk sprøyter og greier. Bare litt grining og foreløpig ingen reaksjon:)

Kladden er forøvrig 63 cm og 6875 g. Lagt på seg nesten 300 g i uka de siste 4 ukene tror jeg.

 

I går var vi på Dagfinn Lyngbø-show. Det var hysterisk morsomt! Hyl-lo i 1 time og 15min. i strekk:) Så var vi og spiste 10-retters middag etterpå:) Strutsebryst, springbukkfilét og masse annet spennende og godt:) En vellykket kveld. Fikk forresten en sinnsykt godhvitvin! Skal bestilleen sånn på polet altså.Drakk store mengder alkohol i går. Og jeg som pleier å tåle 3 øl da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jo spørsmålet om du tålte de store mengdene da? sier jo ikke noe om det;)

 

Bare prøver finne ut av begravelsesgreier og vært hos naboen i dag. (som har jevngammel med E) som begynner få mage...vært på ul...har termin 16/9. Lest mange historier i dag. Både godt og vondt. Man err ikke alene, men likevel føles man så alene.

 

E er forresten 12kg og 90,5 lang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok til å være masse som minner deg på ting hele tiden. Det er kanskje litt dumt, men uansett så hadde man jo ikke glemt det. Og du er jo på en måte alene. Det er ingen andre som er inni akkurat ditt hode og har det på akkurat samme måte.

 

Jeg tålte det:) Drakk 2 drinker før show, 1 under show, 1 øl før middag, ca. 3 glass vin under middag og 1 drink etterpå. 8 enheter ble det:/ Var over noen timer da. Måtte ta drikkepause under middagen da. Kjente jeg ble litt sustete og det var litt flaut:)

 

Gutta blir store altså:) G har spist som en hest etter at de begynte å spise hele bhg sammen på fellesrommet og de forsyner seg selv. Gått opp en kg på ikke så fryktelig lenge. Veier nå ca. 14,5 kg og er ca. 93-94 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hva driver man med da? Har hus, hage, mann og barn som krever endel tid og skole oppå det igjen. Kjenner jeg har sinnsykt mye oppi hodet mitt om dagen.

Nå er det ene rommet nede klar til å legges gulv :) Også er det en sinnsyk opprydning ute igjen..

 

Fått skikkelig dilla på smoothie jeg :) Sunt og godt! Så må ut å kjøpe mer bær og juice til å lage mer smoothie her hjemme!

 

Siste skolesamling neste uke og jeg har ikke lyst til å dra... Blir på hytta fra mandag til torsdag. Men har skolefri på tirsdag da. Enda godt det for jeg har endel å gjøre ferdig før formingen på torsdag...

 

Også har Tiril fått en reaksjon på lillebror... Hun tisser på seg masse og holder seg altfor lenge før hun går på do.. Håper det bare er en periode for det er jammen meg slitsom med all den skiftinga og.. Merker hun vil ha mer oppmerksomhet og at det er grunnen til at hun tisser seg ut også... Bare man hadde kunne delt seg i to noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe-MTG-det ser ut som at Gabriel spiser hele barnehagen;)

 

 

Hva driver jeg med fortiden-vet ikke heilt-men dagen forsvinner i ett forrykende tempo! Har begynt å venne meg til heile dette være 2 barns mamma opplegget. Har mange planer-men lite blir fulgt opp:) Denne uken vil jeg gjerne besøke både Tiny,MTG og Molle+ møte ei venninne av meg i Oslo-besøke mamma og se hvordan hun har fått det i leiligheten,male hyllene i gangen og lekekassa til Leo, lime inn bilder i album, klippe alle de jeg har lovt å klippe og inni mellom der leke med både Leo og Melvin,være kjæresten til sambo,rydde hus-holde det ryddig og pakke bort klær som har blitt for smått til Leo og Mel. Njaa-tror jeg må dele opp litt planer-hehe.

 

Jeg gleder meg til bryllup-må bare finne ut hva jeg skal ha på meg-eller rettere sagt-hva som passer i klesskapet mitt. Har fortsatt 9 kg igjen på vekten-og det virker som det har stoppet heilt opp-jaja. Tror jeg har en sikjole som passer-må prøve.

 

Og bør vel begynne å lete fram 17.mai bunad-sjekke om den passer og at den er rein-og at Leo sin skjorte fortsatt passer eller om vi må kjøpe ny.

 

Jo-og så har vi ett skap som må ryddes-fullstendig kaos-sokker som mangler sin følgesvenn,sengetøy som ikke brukes,kofferter,bagger som ikke trenger ligge der osv osv.

 

Tiny: leo har også hatt den reaksjonen. Hun fikk jo en Emil film fordi hun var så flink til å slutte med bleie i januar,men så begynte hun å tisse i buksa-så vi tok tilbake filmen og da ble hun flink igjen.

 

Leo har mistet yndlingsdukka si-den forsvant en plass mellom Ålesund og hjemme. Var litt krise en dag-nå har hun godtatt at den er borte og har nærmest audition med de andre dukkene-hvem skal få den ære å bli dukke nr. 1 mon tro... Og så har vi funnet fram dukkevognen hun bruker ute igjen-stor stas:)

 

Det var koslig å få besøk av deg i dag Molle. Skjønner valgene du sliter med-og er lei meg for at jeg ikke kan gi deg veien å gå. Det må du finne ut av selv. Men tusler jo ved siden av deg jeg-når du behøver meg der:)

 

Mtg: får ikke hentet ut farge fra jobben denne uken-salongen er under oppussing. Så kanskje vi kan klippe/farge neste uke? Tiny vil også ordne hår-kanskje gjøre ett treff ut av det-hehe.

 

Jeg savner kroppen min jeg-Leo etterlyste navelen min her en dag. Ikke det-magen min er relativt flat igjen den-men mye slapp hud-så når jeg bøyer meg så forsvinner navelen-inn i det store intet. Leo liker den da-mjuk og god!

 

Og Melvin vokser som rakkern-sover godt om nettene har han begynt å gjøre også. Legger seg 20.30 og sover mellom 5-7 timer-våkner for pupp og sover til kl 06. Da ny pupp og rundt kl 08-er det morgen. Men han sover ikke lenge om dagen på dagtid-da kun 10-30 min. lurer. Selvom han i dag slo til med en 2 timers lur. Det var første gang han sov så lenge på dagen!

Truls er jo blitt en godklomp han og Tiny! Og Tiril har blitt såååå stor! V har mye klær Leo har vokst ut av nå-vet ikke om du kanskje vil se om det er noe du vil låne?

 

Hva mer å si da? Sikkert mye-hei til dere alle f.eks? Grattis med ny hund Cat og veldig fint at dere fikk den samme helg du skulle hatt termin. Sikkert lettere å hanskes med da. Hun ser veldig søt ut! Gleder meg til å hilse på. Jeg kommer jo plutselig jeg-som du vet:)

 

Vår er digg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...