Gå til innhold

Tråden


-MtG-

Anbefalte innlegg

Skal vi ha ny tråd eller? Den gamle er full. Alle er vel på påskeferie nå.. Vi har vært i Trysil. Det var fint, men Gabriel var syk den ene dagen. Jeg ønsker osshage medgjerde rundt. Gi gutten en spade og han underholder seg selv i 5 timer i strekk... Hadde vært noe her hjemme også:)

 

Michael er snart på flaska. Prøvde en gang på tirsdag og to ganger onsdag og det gikk greit alle gangene:) Gikk bedre og bedre og¨å så skal fortsette i dag. Nå ser det lysere ut for Dagfinn Lyngbø om en uke:D Jippi!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært på jobb, men fra i morgen er det påskeferie på oss alle 3:) Og det beste av alt er at vi reiser til sveden i morgen og henter hjem valpen vår:)

 

God påske til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Blir koselig med ny hvalp! Synes hvalper er skikkelig søte altså:) Selv om jeg ikke er så veldig glad i hunder:)

 

Ja, god påske til alle sammen. Virker som alle har tatt ferie nå. Bare vi som allerede er tilbake fra ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi tilbake etter 3 dager på hytta :)

Deilig med litt "ferie" og skjemmes bort av mamma og pappa :) Og ikke minst underholdning for de små!! Fint med besteforeldre som underholder og passer barnebarn!

 

Har fått handlet masse kjøtt til fyseren + brus og litt annet godt, så da overlever vi litt til :)

 

StoreT jobber hele helgen, så jeg sitter her alene og må finne på noe med Tiril.. Imorgen må jeg få tak i linsevann ihvertfall så det blir vel en senter tur..

 

Truls er god å flaska!!! (hehe, det høres ikke bra ut den setningen der) Er det ikke mye å sluke 110 ml på en flaske så tidlig (mme) ?? Han tar gjerne en slurk til av pupp etter en time eller to før han sover etter flaska, så det er en meget sulten kar dette her (ja, det synes jo på dobbelhaka da)

 

Det lukter dritt av oppvask kummen.. Eller røret tror jeg.. Det lukter egentlig bæsj synes jeg. Noen tips for å få fjernet den lukta??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig deilig med sånne besteforeldre ja:)

 

I dag slurpa han i seg flaske som om han ikke har gjort annet. Deilig at det endelig har løsnet..

 

Flasker dere mye eller, Tiny? Eller er det øvings liksom? Spørsmålet er vel egentlig: Hvorfor får han mme?

 

110 ml er ganske mye ja. M har drikki mellom 50 og 90 ml de gangene han har godtatt noe:) Men da vil han gjerne ha litt pupp etterpå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke barnipupp konstant i mange timer på kvelden. Om han bare får pupp henger han konstant og blir fanken ikke fornøyd enda han tømmer begge. Og blir illsint..

Så da gir vi en flaske sånn i kveldinga sånn at han blir fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner:)

 

Driver og lurer litt på å gi en flaske eller to fast om dagen. Men nå er heldigvis puppinga blitt bedre da. Han er ikke like innpåsliten lenger. Men kommer nok til å fortsette å gi en flaske om dagen sånn at jeg vet han ikke kommer ut av det igjen:)

 

Fornøyde barn er deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyde barn gir fornøyde foreldre :)

Sovet godt inatt vi! Han sovna 21, sov til 2.30 og deretter til 7! også sov vi helt til Tiril våkna 8.15 :)

 

Flaske er bra saker! Da får mor avlastning og det trenger mor en gang iblandt!

 

Hva finne på idag da? Fint vær og må ut en tur ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fornøyde barn er bra:) Flaske er også bra:) Flaske er bra for mange:)

 

Og besteforeldre kan være som sendt fra himmelen:)

 

Ble mange timer i bil i går med 4 timers kjøring hver vei. Men nå er lille Lotta i hus og jeg må få lov til å si at hun er helt bedårende nydelig! Også så liten da!! Bilturen hjem gikk over all forventning, hun sovnet i fanget mitt nesten med en gang og lå stille hele veien. Hadde kun en liten stopp. Tenkte jo på pissespy og tull i bilen jeg da, men hadde ikke trengt å engste meg:)

Første natten i nytt hjem gikk også kjempebra. Hun har ligget i buret sitt ved siden av sengen. Var bittelitt piping i 5-10 minutter også har det så og si være stille resten av natten. Hørte ikke noe før klokken 8 i dag tidlig, så vi er fornøyde:)

 

Nå ligger lille sukkertoppen på fanget til Linea og sover:) De er nå så søte da:) Og L er bare så flink selv om hun har så lyst til å leke hele tiden med valpelille:)

 

Vi skulle gjerne ha funnet på noe i dag, men får jo besøk av gud og hvermann hele dagen. Gjør vel forsåvidt det resten av påsken også. Er ikke bare vi som synes det er stas med valp;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med valp da. Hun så jo kjempeskjønn ut, og det er hun sikkert og :) Vi er i nord vi da. Har hatt litt forskjellig vær, men nå er det ganske mildt og ikke så pent. Er jo koselig for gutta å bli bedre kjent med besteforeldre, tante og onkler. Har jo ikke vært her siden juni, det er jo en stund siden. Flyturen opp gitt kjempefint, det hjelper litt med eget sete. Det er heller ikke så dumt med mikkes klubbhus på ipoden, hehe. Fikk til og med drukket kaffe og lest i blad. Skjønner at det er kos med flaskebarn for å få litt fri. I dag våknet gutta ti over halv sju. Jeg gikk inn til de, og A spør troskyldig "er jeg tidlig ute?". Jeg kunne ikke noe annet enn å le. "Litt tidlig ute er du, men det er helt greit", svarte jeg. De sier så mye rart for tida.

 

Vender nesa hjemover i morgen kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg sett bildeav den hvalpen?

 

Så flinke de var på flyet da. Er det noen sak:)

 

Ja, de sier så mye morsomt for tida. G var ute på skitur med V, bestemor og bestefar når vi var i trysil. De var ute på vannet og så på pilkehullene og G stakk skistaven langt nedi og rørte rund. V sa at han måtte være forsiktig så han ikke mistet staven, for da ble den borte og han hadde ikke mere stav. G syntes nok han maste fælt for han tittet opp på V og sa oppgitt: Ta det med ro, pappa.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God påske!

jøss her var det mange" flaske" på kort tid he he

 

vi har kommet hjem fra Kragerø vi, har hatt besøk av farmor og farfar så O har også blitt underholdt.

 

vi har hatt superdurpert vær, ikke ille å ta utepils på brygga altså, mens O lekte i fjæra.

 

Har jeg sagt at jeg hater smokk?

Eline har nå 3 tenner er det ut som så hun er litt urolig, klør vel og da forsvinner smokken, og så er det hyl. Jeg tror egentlig natten i nattt har vært en av hennes (mine) værste. hun spiste ofte og mellom måltidene så måtte jeg dytte smokk mange ganger.

 

 

I dag så tok hun kvelden kl 17.30 så jeg lurer på hvor tidlig vi starter imorgen.

 

 

Ja de har noen gullkorn altså he he .

 

O sto ute og hjalp pappan med å knuse og hive en ovn, Han spurte flere ganger: "hva er det pappa driver med" til slutt sa T "ja, hva er det pappa driver med"

 

"Litt av hvert !"kom det kjapt fra O- Han har liksom alltid et svar han

 

Deilig med greie barn på fly.

 

Kan tenke meg spaden er flink med valpen, hun er liksom typen:)

 

gratulerer med vofseliten i hus, heldige dere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om noen timer er vi på farten igjen. Mamma driver og ordner med mat før hun skal på jobb. Så er det å håpe at ingen spyr på vei til flyplassen. Håper turen ned går like greit som opp, vi lander ikke før halv ni så det er jo mulig de er litt grinete. Håper de sover lenge nå da. Det er festlig så mye rart de sier. I går da vi gikk tur og vi måtte gå ut i kanten for en passerende bil, sa A "det var nære på det". Hehe. Så nære på var det vel ikke. Vi har aka en del ovenfor huset (er ikke helt utepilsmodus her enda skjønner dere), mens de venter på at den andre skulle komme ned ropte de "kom da, vennen min, skli da vennen min".

 

Er så søtt når de sier "vi er bestevenner vi" *smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) svana det er vel det søteste :) herlig

 

nå koser vi oss med et glass rødvin. deilig.

 

Tilla er superutslitt, og snorker ut her ved siden av meg. Påske tar på, ikke vant til å svømme og styre sånn,

O har helt dilla på å leke med vann, så vi utrustet han med 10 liter på terrassen og så fikk vi fred en stund for å si det sånn

 

Tenkte å spørre om noen ville finne på noe på tirsdag, (planleggningsdag i bhg) men så ser jeg at det er HS og 5 mndrs kontroll ko 14.30, så da passer det ikke at jeg drar så langt bort.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi hjemme fra fjellet. Brukte nesten dobbelt så lang tid på vei hjem som vi pleier. Neste gang drar vi rett etter frokost altså! Har hatt det supert, vært 8 voksne og 4 barn på hytta til mamma og pappa. Har gått strålende og selvom ungene våre sov på samme rom så vekket de ikke hverandre, det til tross for at frøkna ramla ut av senga to ganger (liker at vi har sengehest på senga hjemme altså) og at plutten er litt urolig på kveldene... nettene sover han sammen med meg. Skjønner ikke hvordan det skjer, men i løpet av natten så flyr han over fra sin seng til min. Og hver morgen så er jeg like irritert over akkurat det. Deilig med ferie i hvert fall! Mannen fikk gått på langrenn, og stått i bakken og tatt en øl i solveggen med broren min på veien nedover. ;) Jeg var mest rundt hytta og på lekeplass og en tur på fjellet for å leke i snøen.

Ellers så har vi spist noe helt vanvittig med mat og godis, hvilket har resultert i at de kiloene som har forsvunnet under ammingen har kommet krypende tilbake. NÅ er det POKKER meg på tide å gjøre en innsats! Begynner på tirsdag!!!! Tittet på linken som mtg hadde lagt på fb siden til Mol og ble veeeeldig inspirert!

 

Passer ikke for meg på tirsdag, tenkte bruke dagen til å få unna noen ærend, nye joggesko til frøkna og noen besøk som jeg skulle ha gjort for lenge siden.

 

Grattis med hund i hus, Cat! Tenker spaden og valpen er søte sammen.

 

Grattis med alle flaskebarn!!! Deilig med pupp uten barn i blandt...

 

Svana. Herlige gutter du har altså. Her er det også mye "vennen min" og "gutten min". (Litt mer monologer her, da.) "Linus, du er bestevennen min, du!" og "Lille frøken!" :) Ellers så klarte vi å glemme bamsen hjemme da vi dro på fjellet, merket det da vi var 2/3 på vei til hytta. "Da får vi bare kjøre tilbake og hente den, da". Det var ikke så aktuelt! Da vi kom hjem i dag hadde hun konsert for oss, sang inn i kjernen på en sånn stablegreie med ringer på. Lager egne sanger og synger i vei "Og nå må dere klappe!" Søte unger vi har altså!!!!

 

Mol, Beklager at jeg ikke svarte på sms. Det skjedde så mye på hytta at jeg ikke fikk samlet meg nok til å sende deg noe tilbake. Men det var godt å få en statusrapport. Takk for at du tok deg tid! Du får nok bare ta deg godt tid til å finne ut av alt dette.... Kan tenke meg at det er vaskelig. Det er en del av sorgprosessen og jeg tror nok at uansett hva dere velger så blir det veldig tøft og man kan føle at det blir feil... det skulle jo være to levende barn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at mange har kommet hjem fra ferie:) Har vært litt trist på tråden de siste dagene.

 

Jeg hater påske!! Nå har jeg stappa i meg så store mengder med påskemat og påskegodis og brus og alt så nå veier jeg snart 100 kg igjen!! :-O Og jeg som var nede i 93 og tenkte jeg skulle ned ca. 20 til:D Gått opp 5 kg igjen. Begynte påska noien uker for tidlig jeg og har ikke gjort annet enn å stappe i trynet den siste tida. Men i morgen er det slutt!!! Jeg skal på spinning klokka 1 om jeg får pass til minsten. Gruer meg noe sinnsykt da. Har vært på spinning 1 gang før og da klarte jeg ikke gå på flere dager etterpå, men nå skal jeg trene mandag, tirsdag og onsdag. Blææææ!!!! Også skal jeg begynne å gå turer sammen med pappan til V på dagene. Han gårmed bikkja og viskal ha slankekonk. Hehe. Lille mannen med kulemage veier mer enn 10 kg mindre enn meg. Hoho. Ja, første mann til 75. Jeg skal vinne selv om jeg har lenger vei. Jeg er ung og kan trene hardere.

 

Ja, det var dagens vekt innlegg. Minn meg på at jeg må trene a folkens. Jeg trenger tupp i ræva. Orker ikke denne kroppen lenger, men viljestyrken er ikke helt på topp alltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger også et spark! Så da får vi sparke hverandre MtG. Du var jo så flink etter G så dette kommer til å gå strålende. Jeg har virkelig ikke gjort en dritt for å trives med kroppen siden før jeg fikk Linea. Gjorde et lite forsøk i forbindelse med bryllupet vårt i 2005, men det holdt bare en mnd... Jeg vil egentlig tilbake til våren 2001. Nettopp blitt sammen med nt og var slank (58 kilo), solbrun og fast i fisken. Hva skjedde liksom. Gikk opp 10 kilo det neste året, men så fortsatt grei ut, og nå er det enda 10 kilo senere og jeg mistrives noe så sinnsykt. Jeg har klart å fortrenge det lenge, men etter at mamma tok et forferdelig bilde av meg nå i påsken så har jeg fått helt angst (dobbelthakene fra helvete). Nå er heldigvis huset tomt for godt, kun litt cola til kvelden i dag og så er det stopp! Jeg skal gjøre en innsats! Jeg gir meg alltid for lett så derfor må det hele gå litt gradvis, men nå MÅ jeg få det til. Skal i bryllup til et vennepar i sommer og jeg gidder ikke være dundra som kommer sammen med forloveren til brudgommen! Slutt med å trøstespise og tråkke rundt i joggings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt*

Får dårlig samvittighet jeg når jeg leser vektinnlegg.. Jeg trenger sannelig å gå ned 10 kilo til jeg også.. *sukk* Men så kan jeg trøste meg med at det bare er en måned siden fødsel og at jeg enda har litt tid før det er sommer..

Fra 1 mai blir det sats trening for fullt for da åpner medlemsskapet mitt igjen, gleder meg til det. Har 7 gravidkilo igjen og vil gjerne ha av enda 3 til før jeg er fornøyd.

Lurer på hvordan få tid til å lese til eksamen også jeg altså.. Har eksamen i samfunnsfag 4 mai, innlevering av formingsoppgave 18 mai og dramaeksamen i slutten av mai, så mai er en travel måned.

 

Når passer det best med dåp da? Var ikke akkurat flust av datoer i mai/juni å velge mellom (tittet på kirken sin hjemmeside), så det haster vel litt tror jeg..

 

Igår fikk jeg tatt et skikkelig skippertak i heimen og er superfornøyd med å stå opp til rent og ryddig hjem :) Da får man energien tilbake etter en litt dårlig natt..

 

Hva skjedde med å sove mer enn 2 timer mellom hvert måltid da? Mor blir trøtt av slikt og da blir mor gretten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har enda ikke kommet igang med trening etter fødselen. Hvor lenge kan jeg bruke den unnskyldningen? Heldigvis er det korsett på brudekjolen min, hihi.

 

Drittvær i dag da. Hva finne på?

 

Hva er formingsoppgaven din da Tiny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra sessa! Dette klarer vi! Spoinningen i dag utgikk for har ikke pass til lillegutt, men skal prøve å gå meg en tur med vognen etterpå. Hehe:) Du veier nå omtrent like myesom jeg gjorde før jeg blegravid med M og da var jeg kjempefornøyd:D. Men ikke kult å være hu dundra nei. Det skal jeg være på torsdag når vi skal ut meden leverandørav V og kona hans. Jaja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formingsoppgaven blir trukket i uke 18, men blir en av de 3 mappene vi allerede har/er igang med. Håper det er den siste jeg for den blir nok den beste. Om det blir en av de andre må jeg nok jobbe mer med tingene mine (male, applikasjon, leire)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra du begynner sats-treningen igjen 1 mai, Tiny. Da vil jeg trene sammen meddeg. Hvordan er bekkenet ditt nå da? Mitt er nesten helt bra, men kjenner det i hoftene om jeg ligger for lenge på siden.

 

Du kan fortsatt bruke det som unnsyldning, svana:) Fram til de er 3 år. Er det ikke så lenge man får overgangsstønad? Det betyr vel at det er en overgangsfase:)

 

Forresten så skal jeg begynne å løpe:D Per i dag så klarer jeg å jogge i ca. 2 min før jeg er kaputt. Men på no.running.adidas.com har de satt opp program til meg. Med løpetrening 3 ganger i uken. Kjempeforsiktig i begynnelsen så skal jeg klarer å løpe 5 km etter 6 uker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

=)=(&/¤%#¤%Y/I)==)(/&%&/)=?=¤##¤%&&/#

 

 

Skrev akkurat et langt saklig og noe sina innlegg her og så forsvant hele driten :(

 

Gidder jo ikke skrive mer nå blææææ

 

TRØTT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...