Monajenten Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #101 Skrevet 20. mars 2009 Den heldige eier av ett barn: Den var drøy! Fy faen. Men du er kanskje av den oppfatning at unger har best av å få junk food dagen lang du da? For mine barn storkoser seg nemlig med grillet kylling og masse grønnsaker, kjøttgryter, salater osv osv. Men jeg trodde ikke det var skadelig for dem, jeg?
Linn,Skrållan&LilleSøster Skrevet 20. mars 2009 #102 Skrevet 20. mars 2009 Må bare le jeg.. Over 100 svar på litt over 4t er jammen ikke dårlig . hahahahahahaha
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mars 2009 #103 Skrevet 20. mars 2009 monajenten du må da vite at barn trenger raske karbohydrater i form av loff, kneip, sjokoladepålegg, hvit ris og pasta! ;pp folk som er bevisste på kostholdet sitt i det daglige liv er på slanker'n serru.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 20. mars 2009 #104 Skrevet 20. mars 2009 Herrefred? Så fremst ungen ikke er dum, noe jeg tviler på at den er, så er det vel vanskelig å ikke se hva som blir spist og ikke spist der. Og alle vet vel at det som en ikke får spise er det som frister mest.
Monajenten Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #105 Skrevet 20. mars 2009 Og bare sånn btw, så får de lørdagsgodt, og vi skeier ut en gang i blant i uken også. Men bør jeg begynne å servere dem sjokoladepudding til middag eller? Unødvendig av meg ja, men det der var jævlig provoserende. At det er mulig.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 20. mars 2009 #106 Skrevet 20. mars 2009 Her har vi ikke junk food, så det er ikke noe vi trenger å tenke på. Her lever vi bare på fisk og kjøtt. Og har aldri iløpet av mine 25 år tenkt tankten på at det og det kan jeg ikke spise for det er ikke sunt. Vil jeg gi mitt barn en sjokolade på en onsdag så får hun det. Vi har ingen fast godtedag, vi spiser det vi vil og når vi vil det. Har ei som ligner sine foreldre og knasker heller brokkoli enn sjokolade.
partyoffive Skrevet 20. mars 2009 #107 Skrevet 20. mars 2009 ha-ha-ha...nå tror jeg denne debatten har avsporet Monajenten. nå har den sunket til så lave mål at fok kommer med spydigheter mot din personlige diett, da hadde jeg stoppet debatten Monajenten. Dette trenger du ikke hore. Hold deg for god til og fortsette og svare. Dette handlet ikke om din diett, men grensesetting og konsekvenser for din 5 år gamle datter. Himmel og hav, skal man bli hengt ut for og ha en sunn diett, ha-ha. God natt jenter!
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mars 2009 #108 Skrevet 20. mars 2009 100% enig med party of five!! makan til vrøvel folk spyr ut av seg!
OsloMor Skrevet 20. mars 2009 #109 Skrevet 20. mars 2009 Den heldige eier av ett barn, man får håpe ikke ungene dine tar etter sin mor når det kommer til folkeskikk også da, men holder seg til brokkolispisingen.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 20. mars 2009 #110 Skrevet 20. mars 2009 Se det positive i det. Du kunne uansett ikke spist den sjokoladen med ketolysekuren du går på! JA til konsekvenser. Unger kan fint leve uten lørdagsgodt. Og særlig når de har spist flust med sjokolade før. Men du bør også ta ansvar selv og holde dette utenfor hennes rekkevidde. Problemet kan eskalere. Hvorfor spiser hun i smug? Har du tenkt over det?
Full house Skrevet 20. mars 2009 #111 Skrevet 20. mars 2009 Gidder ikke lese svarene dine, men spør du meg så synes jeg dette er en filleting. Det er en femåring det er snakk om, og klart en sjokolade frister! Den var jo tilogmed åpnet! Skremmende at du kaller henne tyv i sitt eget hjem altså :-(( En ting er og ikke ha lov, en annen ting er å kalle barnet for en tyv. Hjelpes!
Kjukka Skrevet 20. mars 2009 #112 Skrevet 20. mars 2009 (S)TinkerBelle <3: du må huske på at små barn ikke skjønner forskjellen på snop og mat! Alt de putter i munnen er mat, uavhengig om det er godteri eller grovbrød!
Den heldige eier av ett barn Skrevet 20. mars 2009 #113 Skrevet 20. mars 2009 Det er ingen problemer med min folkeskikk, tror derimot jeg er alt for hyggelig av meg. At noen skal fyre seg opp over et svar som jeg enda mener er veldig viktig, så for all del. Ungen sniker da vel av en grunn.
Monajenten Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #114 Skrevet 20. mars 2009 Og her er grunnen til HVORFOR man bør lese alle svarene før man kommenterer! For hvis du hadde gjort det, hadde du også lest at jeg IKKE har kalt henne for en tyv, jeg skrev det kun i dette innlegget for å poengtere! Doppler: Hun smugspiser nok fordi hun vet at stort sett får hun ikke snop annet enn på lørdager.
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 20. mars 2009 #115 Skrevet 20. mars 2009 pst mona! kosebukse, dyne og glossy magazines! snart er det 4.mai! glær meg til være med deg hele dagen!! <3
Monajenten Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #116 Skrevet 20. mars 2009 Jaaaa.....:-) Jeg går nå:-P Stor klem til søtami<3
Glad_mor_85 Skrevet 20. mars 2009 #118 Skrevet 20. mars 2009 Synes ikke du bør ta fra henne Lørdagsgodtet FØR du har advart henne om det da. GI henne først en sjanse i morra når hun kommer hjem. Skal jo helst "straffes" ganske fort. Min mening dette da. Men klarer ikke hjelpe deg med noe passe straff. Må liksom se litt for å sette meg inn i situajsonen, Lykke til!
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 20. mars 2009 #119 Skrevet 20. mars 2009 Men seriøst, jeg blir faktisk ganske overrasket her over hvor mange som mener at alt som ikke er lov for barna å spise når som helst, må holdes ute av barnas rekkevidde. Mener dere virkelig det? Skal alt som ikke er lov være fullstendig utilgjengelig???? Vi har en glasskål med lokk som har stått med nissesjokolader i siden jul. Min datter på 2.5år vet temmelig godt hva som er oppi den, og hun spør fra tid til annen om å få en, men hun respekterer 100% når jeg sier nei. Hun kommer også å spør om å få en yoghurt eller et glass melk, til tross for at hun KAN finne selv og bare forsyne seg. Hun er altså bare 2.5år, men klarer alikevel å motstå en slik fristelse, når jeg sier at hun ikke får lov. Dersom hun (når hun blir eldre) begynner å ta, til tross for at hun vet at det ikke er lov, så vil det få konsekvenser også. Ikke i form av kjeft og styr, det er ikke den måten vi opererer på her i familien, men handlinger får konsekvenser som er knyttet til handlingen. I så måte syns jeg det var en ypperlig straff å miste denne ukes lørdagsgodteri. Men jeg syns ikke man skal fjerne LØRDAGSKOSEN, bare godteriet. Det finnes myyye annet man kan kose seg med. Forklaringen på at selve godteriet ikke kommer som vanlig er enkel, hun har spist sin del av godteri, og det uten å spørre først. Men du må selvsagt være 100% sikker på at det er henne som har tatt av den.
Mom2Two Skrevet 21. mars 2009 #120 Skrevet 21. mars 2009 Jeg synes kanskje du overdriver en smule, jeg. Er ikke hun også en del av husstanden? Hun bor jo også der. Det er da relativt normalt og ganske "uskyldig" i mine øyne når barn snoker litt i skapene og forsyner seg uten å spørre. Det hører liksom med. Det hadde vært noe helt annet om hun tok sjokolade hos andre uten å spørre, eller om hun tok penger ut av veska di eller lignende. Broren min og jeg snoka da alltid i skapene da vi var små. Fant vi noe, delte vi det, og noen ganger skyldte vi på hverandre. Av og til husker jeg mamma skulle bake og kom og spurte: "OK, har dere tatt kokesjokoladen, kan dere si det nå, så slipper jeg å snu skapene"... hehe.. Det er uskyldig i mine øyne for å være ærlig.
mammadalten :) Skrevet 21. mars 2009 #121 Skrevet 21. mars 2009 Hei Monajenten har nå lest alle innleggene dine å andre sine å må si jeg synes du høres ut som en fornuftig men snill mamma helt grei konsekvens, er jo ikke straff engang.. men noe som viser at det ikke er greit å ta uten å spørre noe du skriver du har sagt ifra om gjentatte ganger.. synes det virker som du gjør det riktige.. er glad for at noen fortsatt tar jobben det er å få veloppdragne barn best for de selv også det,senere til mange av dere andre- herregud.. ¨ -kan ikke sammenlignes med epler, -så klart husker en femåring hva hun gjorde igår, -ikke uskyldig når man har fått beskjed flere ganger før at det ikke er lov altfor mange drittunger her i verden som eier verken oppdragelse eller høflighet. misliker frekke grådige barn- synd-for det er forelderene sin skyld
prekæs Skrevet 21. mars 2009 #123 Skrevet 21. mars 2009 Vis meg den voksne personen som aldri har tatt en prøvesmak på gotteriet, selv i voksen alder. Jeg er enig i at hvis hun tar skal det få en konsekvens. Men ser du ikke litt hvor dramatisk du formulerte deg i hovedinnlegget. Kjære vene, det virket som om du beskrev en hardbarket forbryter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå