Gå til innhold

Frk Freken, Lykkeli´&gla + Lille Ella Bella

Anbefalte innlegg

Skrevet

Paris er en fin nok by i seg selv, misforstå meg rett, men ja, jeg synes den er enormt oppskrytt. ChampsElysees; seks felts motorvei liksom, hvor sjarmerende er det? Det er vel også litt sånn at noen byer føler man seg mer "hjemme i" enn andre, og Paris var ikke en av dem for å si det sånn. Fine kirker/ kapell finnes det utrolig mange av rundt om i Europa, og jeg personlig synes vel ofte at de aller største og kjente ikke nødvendigvis alltid er de aller mest spennende (såklart er det flott arkitektur der osv, men igjen jeg synes de mister litt av glansen når man nærmest går i kø blant alle de andre turistene der og tråkker hverandre på tærne omtrent). Det kan legges til at jeg var i Paris en uke, og at det regna og var grått hele uka hehe.

Når jeg tenker meg om, er jeg vel ikke så begeistra for storby-ferier lenger, så det er nok kanskje der det ligger. Derfor er jeg ikke så overvettes begeistra for London heller. Storbyer i Asia har jeg litt mer sansen for, fordi der er det så mye rart å se på, både av folk, bygninger og dyr hehe.

De fineste feriene våre har vært i Asia (bl.a Youngshou, liten landsby ved Li river- fantastisk flott natur), Vilnius i Litauen, Cinque Terre i Italia (fem små landsbyer i gåavstand på klippene ut mot havet nord i Italia), late dager på stranda i Malaysia/ greske øyer, samt Praha (going back to my roots)/ bilreise rundt til litt mindre byer i Tsjekkia. Templer i Thailand er også herlige steder synes jeg, OG den norske fjellheimen- me looove. Så der fikk dere mine reisebiografier, noe må man jo også ta seg til mens man sitter oppe i natten;) GOD NATT folket!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ooooh, jeg glemte Shetland- fantastisk flott øy altså!! Island derimot; midt på treet (Reykjavik nok et eksempel på en oppskrytt by spør du meg). Endel flott natur på Island, det skal de ha!

Skrevet

Åh, jeg er totalt forelsket i Paris. Min favorittby. Har aldri vært der på kjæresteferie da, men med min søster og i jobbsammenheng. Ikke mye som slår å stå opp med sola, og ta en joggetur på morgenkvisten langs seinen. Forbi Notre Dame og Louvre....eventuelt litt senere når alle salgsbodene er oppe. Sitte på en utekafe ved Operaen på Bastillen og se på folkeyret. Eller spise en middag på en koselig kafe ved Latinerdistriktet. Eller shoppe på et av de store magasinene eller i koselige boutiqer. Champs Elysse er vel ikke det helt store nei. En del store butikker, ellers lite å se. Men man må finne sine egne perler tror jeg. Montmarte og Sacre Coeur. Har funnet min egen lille restaurant som har verdens beste sjokoladefondant for eksempel. Og der er det stappa fullt klokka tolv på kvelden. Metroen. Luktene på supermarkedene. Ostene. Mmmmmm. Nei Paris er ikke oppskrytt!

Skrevet

Også liker jeg Barcelona. Tapas og Cava...evt. rosevin, i nattemørket i et koselig kunstnerdistrikt.

Ellers liker jeg meg aller best på hytta:)

Skrevet

Jeg elsker Brasserie Lipp, kan ikke noe for det. Å sitte der sent på kvelden og drikke et glass vin eller en kopp god kaffe og se på menneskelivet er herlig.

Jeg elsker Notre Dame og driter i om jeg må gå i kø.

Min kjære far tilbringer hver sommer i Paris, så det har blitt litt vandring. Det er helt fantastisk å være der med han, han kan ALT om Paris og vi går og går og går og går.

Skrevet

Hurra - tenk at dette har blitt et reiseforum! Vi skal ha med Snuppelure til Italia i mai/ juni (fikk hotellopphold i bryllupsgave av italienseke gjester som eier et hotell - alle burde ha slike venner), Bulgaria i august med snuppis (svigers har kjøpt feriehus - alle burde ha slike svigerforeldre) og altså til Budapest uten snuppelure i november - når julemarkedene har åpnet. VIn,spa og shopping - og kanskje en tur i opera?

Paris har jeg aldri besøkt, men ble også skuffet av Roma. Har vært mye i Italia, og vil si at Firenze og Palermo (på Scicilia) er mine favoritter. Palermo er ikke så turistifisert, ganske upolert by - og hav omkring på alle kanter. Lengter tilbake. Firenze er jo ganske turistifisert da, mye feite amerikanere som sier "Græzy". Men for en arktiektur! Fabelaktig. Reis om våren, før det blir så varmt, og før det verste turistrushet begynner. Er svak for Lisboa, også, men syns det er en by som krever litt forarbeid. Barcelona var deilig. Og så Dublin - og Edinburgh under the Fringe Festival - masse performance, musikk, litteratur og øl. (Men frøys i 14 dager i strekk da vi var i Skotland)

Som dere kanskje forstår har jeg kun reist i Europa og Usa (midvesten, kan styre meg for å reise tilbake dit, men roadtrip med venninnner fra kyst til kyst hadde vært noe).

Noen av dere som kjører brett eller står på ski? Jeg kjører brett (har ikke vært på brettet siden jeg ble gravid) og gleder meg sinnsykt til Snuppelure er stor nok til å være med til alpene - 3 år, mao.

Skrevet

Ja, man får mye mer ut av Paris om man er med kjentfolk. Jeg snakker ikke fransk, så gjør det hele litt vanskeligere. Men skulle ønske jeg kunne.

Tjukken er ekstremt grinete for tida. Sutrete altså. Skal helst bli båret rundt i leiligheten. Vil ikke ligge på gulvet, ikke på magen, ikke i sofaen, ikke i vippestol. Nødløsningen TV er heller ikke morsomt. Slitsomt! Vondt i ryggen. Nå er han lagt i senga, men skal jammen ikke sove heller. Grrrr. Syns jeg kjenner mensmurringer også, faen, dette blir en drittdag.

Skrevet

Snille snille stavanger kommune, som har bestemt seg for å gi meg lederlønna som jeg egentlig ikke har krav på i permisjonstida - med et lønnshopp på 50 000 og etterbetaling for 6 måneder!!!!

Skrevet

Grattis FF, så utrolig digg!! Da kan du jo klinke til og belegge gulvet på snuppelure sitt rom med marmor og dekke taket med bladgull, slenge inn en sjeselong eller to og et fat med druer, så kan hun vokse opp som en fiiinfin keiserinne av Egersund, med en godt betalt mor i lederstilling hehe

Ella; kjipt med sutring, jeg er sjeleglad for at flisa er så selvdreven og liker å ligge endel alene på leketeppet sitt og sitte i vippestolen! Har du prøvd babybjørn/ bæresjal? Funker bra her i heimen, hvis humøret hennes er dårlig og hun bare vil være oppe på armen, da putter jeg henne bare oppi der også kan jeg få gjort litt småtterier samtidig, uten å ødelegge ryggen.

Og JAAA; hytta er digg, det er den ultimate avslapning og den aller beste ferien hvis jeg bare vil ta det rolig og lade batterier....(lange skiturer i solskinn, og så hoppe oppi det oppvarmede, utendørs massasjebadet vårt etterpå og få massert de støle musklene hehe, DET er herlig det! Gleder meg til påska nå:) Kjører ikke så mye alpint, men står slalom en sjelden gang innimellom, mest langrenn egentlig. Og fotturer i fjellheimen på sommerstid er heilt fantastisk; terapi for sjelen rett og slett!

Jeg vil snakke litt mer om reise, det er gøy hehe. Tydelig at smaken er som Paris-baken; delt i to! Brasserie Lipp, er det den restauranten som det er alltid er masse folk på, høyt under taket og litt sånn togstasjon-aktig med store vifter i taket, eller surrer jeg nå?? (meget mulig at jeg blander den med en annen rest..). Raffles Hotel i Singapore er også stilig, ta en Singapore Sling drink i baren der og vasse i peanøttskall på gulvet (meeen igjen, litt vel turistifisert)

Er også enig med FF, at Firenze er finere enn Roma. Men igjen, så jækli mange turister og køer overalt. Skulle inn på det der store museet (Uffizi var d det det het?), men køen var lengre enn lang og orket ikke vente i timesvis midt i solsteika. Synd, men sant. Pisa; helt ordinær by uten så altfor mye sjarm.

Nord-Afrika; huff, trives ikke særlig der heller gitt. Marokko, Tunisia og Egypt. Slitsomt med de påtrengende arabiske gutta m de sleskeste sjekketriks og masete gateselgere. Følte meg aldri helt trygg der heller, og kjedelig mat. (i Tunisia har de et flott colosseum forresten; verdens 3.største faktisk). Marrakech fikk jeg bare noia av.

Asia, thats my favourite:) Har vært litt rundt omkring i Kina, Thailand, HongKong, Malaysia og Singapore, og drømmer om en tur til Vietnam. Synes særlig folka i Kina og Thailand var utrolig søte og hyggelige, og likte atmosfæren der mye bedre enn nord-afrika f.eks. Mye flott å se på også, og diggedigg mat NAM. Lukter, lyder, liv rett og slett. Er ganske så fascinert av den asiatiske kulturen, med de buddhistiske templene, pagoder osv..En helt særegen ro, er liksom som om alt stress forsvinner når man går rundt i de idylliske tempelhagene, hallene..Sukk.

Skulle gjerne vært en tur til Pula, i Kroatia, det virker som et flott sted ("mini-Roma" kalles det). Venezia kunne jeg også tenkt meg en tur til utenfor høysesong, men akk...den drukner vel i havet om ikke så lenge hehe;)

Men alt i alt er jeg fornøyd med mine reiser, og føler meg nå klar for noen roligere år her i hjemlandet, med full fokus på min lille familie. Ikke så rastløs lenger, og føler at jeg har fått sett så mye allerede. Nå har jeg lyst til å undersøke Norge litt nærmere, for det er jaggu mye flott å se på her til lands også:)

Skrevet

Så flott de er da! Her er vi altfor fattige til å feriere så mye gitt!

Å ja, selvsagt er det de fancye kjendisene som trekker, men jeg har fortsatt til gode å se en. Så det.

Skrevet

Ikke min lommebok som er så fet gitt, men har nytt godt av min mor og fars fete lommebok hehe! Men hva mente du med kjendiser som trekker, skjønte ikke helt den jeg?

Skrevet

trekker meg til Lipp. heh. neida egentlig ikke.

FF grattis med lønnsforhøyelse og etterbetaling. Etterbetaling er min favorittaktivitet nr. 1

Skrevet

Ååååå jeg er så sliten og lei av å se på tapet.... åååååå jeg vil bare legge meg ned og døøøøøøøøøø!!!!! Og jeg er så lei av den dustemannen som mener alskens, er sta som et esel og ikke har peil!

Flaks at jeg har en slump med penger til gode! Nå ble jeg glad igjen!

Skrevet

Jeg fikk etterbetaling før sommeren for noen måneder. Men det var jammen ikke mye å skryte av. Kjøpte smågodt for det liksom.

Vi har IKKE boblebad på hytta. Det er heller ikke min hytte, men mormor og morfars. Hverken innendørs eller utendørs. Det er jo deilig å ha, men er litt sånn "anit-luksus" på hytta jeg egentlig. Dvs. liker å vaske opp selv. Kan gjerne ha innlagt vann og strøm. Men trenger absolutt ikke TV og vaskemaskin. Men en deeeeilig sofa og et stort spisebord er alfa omega. Må nemlig kunne være mange som kan spille kort og spill sammen!

Står slalom, men er lenge siden sist. Liker også best langrenn. Suger egentlig, og trenger et teknikk-kurs, men syns er gøy. Har planer om Birken om et år. Har gått Ingalåmi flere ganger, men begynner å bli kjedelig:)

Og ja, har både bæresjal og babybjørn, men det har sin begrensning det også. I dag har jeg vært i tiiiiimesvis hos ei venninne. Og tjukken var ikke i seng før halv ni. Så håper han sover til ni i morgen???? Lov å håpe.

Nå har jeg forresten kjøpt NAN2. Det er greit det? Og tror grøt er suksess. Han blir hysterisk hver gang jeg tar bort skjeen, selv om han ikke helt har skjønt hvordan det skal spises. Det tar tid, men det går ned.

Skrevet

Husmus; hadde du kjøpt litt færre møbler i drivved og skinn, og heller noen flere LACK-bord fra Ikea, hadde du hatt råd til en liten jordomseiling du også vettu hehe;)

Og Ella; jeg eeeelsker hytte-diskusjonen primitiv vs luksus!! Og har et klart klart standpunkt der; luksus på hytta er DIGG!!! Ihvertfall hvis man bruker hytta mye, som vi gjør (eller gjorde, blir mindre nå m flisa i hus). Og over lengre perioder, nesten 2 uker i jula, påsken, sommer osv.. Da blir det fort kjedelig uten TV synes jeg, selvom jeg elsker å spille spill. Ikke hveeer kveld man orker å være like sosial liksom, da er TVn grei å ha. Og strøm, vaskemaskin, vann, dusj, innedo; et must. Det blir myyye oppvask iløpet av 2 uker, så greit å få gjort noe annet også;) Massasjebad og badstu: herlig luksus.

Og skal man bare opp en kjapp helgetur, er det greit at hytta er litt lunken ihvertfall når man kommer opp på fredagskvelden, sliten etter jobb.Tenk å måtte gå på ski opp til hytta, ut i brønnen etter vann, vente i TIMER før det blir varmt nok pga treg peis- det orker man vel knapt en fredags kveld, og ihvertfall ikke med baby på slep! Primitive hytter er greit i korte perioder, som på fjelltur etc, men en hytte som brukes mye og ofte, synes jeg må ha litt utstyr! Som du merker, dette engasjerer hehe;)

Meeeen, når det kommer til lønn, må dere ikke klage så fælt jenter; jeg er fattiglusa over alle fattigluser, med luselønn av en annen dimensjon (heia Oslo kommune johooo). Eller, det vil si, jeg er vel egentlig ikke fattiglus, for har på mirakuløst vis klart å spare opp en god del kæsj på kånto, og har null i studielån, så kan vel ikke klage. Meeeen drittlønn, det har jeg (selvvalgt på et vis, for man blir jo ikke akkurat rik av å være assistent resten av livet). Men, akkurat nå er det assistent jeg vil være, så da blir det sånn!

Og nei; jeg klarer aldeles IKKE å fatte meg i korthet, det har jeg aldri klart (derfor ble norskstilene mine på skolen rene doktorgradsavhandlingene på tre bind og vel så det hehe. En pest og en plage for mang en norsklærer oppigjennom, god natt!)

Skrevet

Idag har garantert stått opp på feil ben.Jeg fatter ikke hvorfor mannen i huset kan ta han om natten noen ganger når han søren meg ikke skal noe på dagtid. Men neida, han er oppe til 03.00, så da kan han ikke stå op kl 05.00, og han skal jo ha han fra høsten så...Argh.

Forrige helg tvang jeg han til å stå opp med han en morgen og da hadde han bare sovet 3 timer. hehe.

Hm...Vi hadde hytte på fjellet som hadde innlagt brønnvann, utedo, elektrisitet, svart hvitt tv til å se påskekrimmen på og du måtte grave ut hytta hver helg. Digget den!! Hytta ved sjøen var bare luksus, vl, langt fra boblebad, men dusj, vaskemaskin og fargetv. Alt til sin tid tenker jeg. Ved sjøen er det ikke så viktig å gå på utedoen liksom, men har sin sjarm på fjellet.

Hvorfor vil ikke Prompen rulle??

Skrevet

Jeg hadde også en tendens til å skrive norskstiler på 20 sider osv. Bare spøy de ut. Skjønte aldri de som strevde med å få ned en eller to sider. Har de ikke tanker i hodet?

Anyways. Mener det er forskjell på luksus og litt grei standard. TV kan selvfølgelig være greit, men da eventuelt til å få med seg litt nyheter, en påskekrim og påskenøtter. Ikke for å ha på på dagen, og utover kvelden. Hvis man ikke orker være sosial, så kan man lese en bok eller et blad, løse kryssord, spise snop, drikke et glass rødvin, høre på iPod, osv. Og det er selvfølgelig deilig med en dusj. Oppvasken går veldig fort om man er flere enn to. Men når jeg en gang skal bygge hytte selv, vil jeg prioritere en fin tomt som ikke er altfor tett oppå andre, enn en hyttetomt som ligger i en slalombakke og som har innlagt vann, strøm.

Men jeg har vært på en del "hytteslott", gjennom venner og sånn, og føler meg aldri like hjemme som på de mindre hyttene. Ligger gjerne i køyseng noen uker i året jeg altså.

Det er liksom litt mellom primitivt og luksus, og innimellom der en plass trives jeg best!

Skrevet

Mens vi er inne på reising: Jeg har planer om en alene-tur til København i vår en gang. Lillesøster bor der, og lenge siden sist jeg var en tur. Og har tenkt å plassere tjukken hos pappaen. De er et radarpar, så det skal gå fint.

Virker helt sykt å ha en hel helg uten baby. Deilig sykt:) Også er det så godt å savne de man er glad i litt. Men litt shopping, spising og drikking i kongens by i en tre dagers periode, ja det skal jeg klare.

Skrevet

Interessant hyttedebatt. I utgangspunktet er jeg enig i at primitiv hytte er gode greier - men det er nok fordi jeg ikke har tilgang på luksushytte. Hadde jeg hatt det ville jeg ELSKET det! Jeg er relativt bedagelig anlagt, og liker comfort. Svigers har hytte i Bjerkreim, med tv, oppvaskemaskin og vaskemaskin - og mest luksuriøst av alt - svigermor insisterer på at vi ikke skal vaske etter oss, eller ta av sengene når vi har vært der - og hun har alltid vært oppe og ordna og styrt hvis vi skal dit med venner. Hvilket jeg egentlig syns er litt pinlig, tatt i betraktning at mannen min blir 40 neste år, og jeg selv strengt tatt også begynner å bli voksen med mine 32.

På foreldrene min sin hytte snakker vi imidlertid utedass og furu, det er litt mer tiltak å dra dit. Men så må jeg få si (og nå kan jeg komme til å fornærme noen - og det er ikke meninga) - jeg er oppvokst på gård på en liten øy der hyttene ligger i klaser ved vannet. Hver helg i sommerhalvåret renner det på med stavangerfolk som skal til landstedet "sitt" - de ringer på klokka 07.30 på søndagsmorgenene og spør om de kan få kjøpe egg og grønnsaker (selv om vi aldri har produsert noen av delene), klager over at vi har gjerder rundt våre egne eiendommer pga dyrehold og påstår at allemannsretten er krenket, og lar det skinne igjennom at de helst ser at vi ikke ligger på vår egen strandlinje. Kjører som svin gjennomm gårdstun der det faktisk bor barn og dyr. Ja - de oppfører seg i det hele tatt som om de fastboende er et hår i ferie-suppa deres. Og det provoserer meg ENORMT! Er også drit lei av sleivete kommentarer som antyder at folk fra småsteder er enkle sjeler uten peil på politikk, estetikk eller annen -tikk. Og alle som bor i stoby og er for ulv og mot subsidier av landbruket. SOm om det ville vært så fint å komme på hytta, lokalbutikk og velholdt kulturlandskap dersom man ikke hadde et subsidiert landbruk. En rekke opplevelser av at folk nesten syns synd på meg fordi jeg kommer fra gård, eller er overrasket over at jeg er tale- og skrivefør OG har fine sko - gjør at jeg har behov for å være tydelig motvekt til det jeg opplever som snobberi. Forøvrig opplever jeg det samme i forhold til å flytte til Egersund - særlig venner som kommer derfra, men som nå er kjempeurbane stavangerfolk (som om stavanger skulle være en metropol) rynker på nesa og syns synd på meg. Herre gud. Nå må jeg roe meg litt ned her, rett før halspulsåra popper.

Prompen kommer til å rulle før du vet ordet av det. Slik var det med Snuppelure - hun lå der og gjorde ingen tegn til å ville noe sted - men plutselig så var hun i gang! Når hun begynte å rulle seg fra mage til rygg vet jeg faktisk ikke, merket bare plutselig at hun lå på ryggen når jeg kom fra badet el kjøkkenet - høres ut som jeg ikke følger så godt med, men jeg gjør det altså.

Skrevet

Du kommer sikkert til å trives kjempebra i Egersund. Men jeg tror ikke jeg ville bodd der selv. Men det er ikke fordi det ikke er urbant nok. Skjer jo ganske mye der, og er en by under utvikling. Mange ildsjeler som virkelig har tatt tak. Det er mer at jeg syns det er litt mye drittslenging og bygdementalitet. Men er ikke sikkert det er sånn, men det var i hvert fall sånn.

Subsidiert landbruk ja. Tror ikke jeg skal begynne den diskusjonen. Men jeg mener i hvert fall at bare det at kjøttvarene og melkevarene skal være norske, ikke er god nok grunn til å subsidiere landbruket. Er det ikke litt myte i at norske råvarer er så utrolig bra? Og jeg har aldri følt meg utrygg når jeg har handlet kjøtt i sverige eller frankrike. Men det er sikkert andre fordeler med subsidiert landbruk som jeg ikke skjønner. Men har truffet noen kollegaer fra landbruksdepartementet, og de har i hvert fall ikke greid å forklare meg det. Irriterende mennesker er det også:)

Ulv og Bjørn ville jeg ikke hatt i nabolaget mitt nei. Men blir litt oppgitt av jegere som drar langt pokkerivold for å skyte Elg, og som nesten blir spist opp av en bjørn, og som sutrer etterpå.

Jaja. Nå brygget jeg en presskanne med morsmelkerstatning gitt. Kanskje på tide å legge det hvite pulveret på et annet sted enn der kaffen pleier å stå?

Skrevet

Hoi hoi! Det ER strengere krav til norske matvarer enn til matvarer produsert i EU. For eksempel: hvis en norsk bonde er så uheldig å tappe melk med pnicilin i i melketanken må alt slås ut, og bonden får en anmerkning. i EU-land er det en grenseverdi på hvor mye psncilin som kan være i melka. Far til en venninne jobber i mattilsynet - han går igjennom fryseboksen hennes og kaster kjøtt når han er på besøk. (Han bor forresten i egersund!)

Hvis folk skal ha anledning til å bo på bygda må det være landbruk der - dyrehold er også en god måte å passe på at landet ikke gror igjen. Med vår geografi kan vi ikke konkurrere på produksjonskostand med eu-land. Så får en velge om en vil subsidiere eller ta konsekvensene ved å la være. Rent ideologisk mener jeg også at det er bra at et land kan produsere mat til sin befolkning. Når det gjelder miljøvern sier det seg vel selv at det er en fordel om maten er produsert der den skal spises - så en slipper enda mer tungtransport tur-retur europa.

Hva mener du egentlig med bydementalitet? (Spør ikke for å være sarkastisk, men fordi jeg faktisk lurer!=

Og hvilket departement jobber du i!?

Å det måtte være rasende festlig å jobbe med politikk.

Obs obs - jeg er lettengasjert - så om jeg virker kvass så er det bare engasjementet som tar overhånd:)

Skrevet

Subsidiert landbruk kan jeg ikke nok om, men det lille jeg har fått med meg på miljø & utviklingsfag på Blindern, fikk meg ihvertfall til å innse hvor blodig urettferdig det er at land i Europa subsidierer landbruket sitt og bygger METERHØYE tollmurer rundt, og dermed gjør det klin umulig for u-land å komme innpå markedet med sine jordbruksvarer...

Og for å si det sånn; en bonde i Uganda er mer avhengig av å få solgt kornet sitt enn en bonde i Østerdalen. Like it or not. En ku i Europa subsidieres med 2,5 dollar per dag, mens et menneske i Kenya må klare seg med godt under 2 dollar daglig. Sprøtt. Selvsagt er distriktene viktig, men hvilken pris er vi villig til å betale for det, når det gjelder nød i u-land? Og mat produsert i Norge er faktisk ikke alltid mer miljøvennlig enn mat produsert i andre land, men slipper faktisk ut mer CO2 per kg, pga høyt energiforbruk i drivhus osv...Men NOK om det, tilbake til langt viktigere saker, som HYTTE hehe

Sånne hyttediskusjoner er sååå festlige synes jeg, så her kommer mer: Jeg er heller ikke fan av sånne store hyttepalass som ligner hus, og som ligger rett ved alpinbakken, på enorme hyttefelt tett i tett. DER går grensa selv for meg. Heldigvis er hytta vår liten og søt, og ligger på et mindre hyttefelt med god avstand mellom hyttene. Og utrolig digg; den ligger rett ved langrennsløypa, så vi kan bare spenne på oss skia på terassen og sette avgårde! Vi har t.o.m knøttsmå soverom med køyesenger (hehe Ella;) og stor, oppmurt peis midt i stua.

Men har dere vært på en primitiv hytte med baby noen gang? Vi var to uker på hytta nå i jula med flisa, og gjett hvor sjeleglad jeg var for alle fascilitetene da..Tenk¨å måtte koke vann hver gang bleia skal skiftes og stumpen vaskes...Huff nei.

Vi har ikke vaskemaskin på hytta, og selv det var en liten utfordring med baby i hus. Min lille flis produserer ihvertfall en STOR mengde vask på 2 uker. Savnet var stort da ja, og spes der jeg sto og vaska en nedbæsjet pysj for hånd...Blæh. Går jo selvsagt greit, men hytta vår hadde ikke vært noe mindre koselig hvis vi hadde hatt en vaskemaskin, den hadde bare vært enda mer praktisk å være på, spes med tanke på barn.

For sånn jeg tenker på det, er det ikke hva slags utstyr man har på hytta som er det avgjørende for hvor koselig man har det der, men hva man gjør der. På hytta er det roligere tempo og null stress, vi spiller masse spill, leser mer bøker enn vanlig, går på ski osv. .Det er DET som gjør hytta til hytte for meg, og ikke hvorvidt det er varmekabler på badet. Det er bare ekstra digg, og en deilig luksus. Så det!

Skrevet

Husmus kom forresten ikke inn på tråden vår igjen, så jeg lager en ny!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...