husmus &2 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #26 Skrevet 2. mars 2009 Eget rom!?? Å jøjje meg! Her har vi gått til det store skrittet å flytte sengen hans fra fotenden vår til ved siden av sengen vår, dog inntil veggen. Dette betyr at det nå er hele 40 cm mellom hans seng og meg. Nervepirrende. Prompen var en snill promp i natt og sov hele natten igjennom og våknet først 07, jeg glemte alt jeg hadde preket om å gi flaske liggende og tok han med i min seng, og han sov videre til 08.00 Vi får vel være fornøyd med det. Jeg skulle ønske jeg hadde et barn som hadde forståelse for at mamma er gammel og trenger å sove til i hvertfall 10.00, men neida.
Frøken Freken Skrevet 2. mars 2009 #27 Skrevet 2. mars 2009 husmus - hadde du vært et par år eldre ville dere vel hatt helt likt søvnmønster? I seng etter nyghene klokka 19 og opp 6? Slik lever min bestemor;)
husmus &2 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #28 Skrevet 2. mars 2009 Eget rom!?? Å jøjje meg! Her har vi gått til det store skrittet å flytte sengen hans fra fotenden vår til ved siden av sengen vår, dog inntil veggen. Dette betyr at det nå er hele 40 cm mellom hans seng og meg. Nervepirrende. Prompen var en snill promp i natt og sov hele natten igjennom og våknet først 07, jeg glemte alt jeg hadde preket om å gi flaske liggende og tok han med i min seng, og han sov videre til 08.00 Vi får vel være fornøyd med det. Jeg skulle ønske jeg hadde et barn som hadde forståelse for at mamma er gammel og trenger å sove til i hvertfall 10.00, men neida.
LilleBjella Skrevet 2. mars 2009 #30 Skrevet 2. mars 2009 Hvis H hadde sovet like lenge som A....dvs natten gjennom, hadde jeg ikke hatt noe behov for å flytte han ut av eget rom!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mars 2009 #31 Skrevet 2. mars 2009 Jeg har gått motsatt vei når det gjelder soving- begynt med samsoving igjen, etter at hun har ligget for seg selv i drøye tre mnd, hehe! Først var det av praktiske grunner; jeg kunne ligge og sove mens hun sovnet, istedet for å sitte ved senga hennes og stappe smokk og vente- dvs en halvtime- time ekstra søvn på hu mor ved samsoving..Og nå er jeg "hekta", for det er jo så utrolig koselig med den nærheten til babyen sin, kosekosekooose;) Tenkte på det da jeg så på den dokumentaren på lørd om fosteret i mors mage, at det er da en ganske brå omveltning for dem stakkar, og komme fra mammas gode varme mage og over til egen, ensom seng, langt borte fra mammas pust og hjerteslag...Mulig jeg er litt i overkant følsom nå og "la oss drikke litt te mens vi holder hverandre i hendene og snakker om nææærhet og kjærleik dere"- men fikk faktisk en liten tankevekker her om dagen..det er virkelig ikke lenge før min lille baby ikke er baby lenger, og hvor mamma bare er kjedelig og kos er oppskrytt- så derfor velger jeg å nyte henne og nærheten oss i mellom i fulle åndedrag nå, så lenge det varer! Sover faktisk bedre også, for da hun lå i sin egen seng var jeg så var for alle lydene hennes, mens nå som hun ligger vedsiden av meg stresser jeg ikke så mye m det, og slipper å reise meg opp X ant ganger iløpet av natten for å gi smokk! Mye babbel fra meg, som vanlig hehe... Men Ella og housemouse; dere er klar for tur imorgen el? OG; igår tok flisa natta kl 00.45- FANTASTISK!! Måtte det være en ny trend ja...Fikk litt melk kl 09, og vi sov videre til 12.30, begge to heheh (LAT jeg, neeei???) Merka forresten nå i helga da vi var hjemme hos mor og far, at hun er blitt skikkelig hjemmekjær allerede, for å få henne til å sovne der var virkelig mye mye verre enn hjemme...Hun skreik og skreik, og var vanskelig å få til å roe seg- mens vel hjemme igjen, er hun like flink som vanlig, og legger seg til å sove uten større protester, og sover gode lange lurer! Snodige greier altså!
LilleBjella Skrevet 2. mars 2009 #32 Skrevet 2. mars 2009 Her samsov vi i begynnelsen. Men det funket bare ikke. Jeg måtte ligge heeelt musetille på siden. Tror jeg ødela hoftene mine, for nå kan jeg ikke ligge på siden lenger enn fem minutter før de begynner å verke. Og tjukken sov veldig dårlig og veldig lett. Lukter melka tror jeg, og blir forstyrret ut av søvnen. Hender jeg fremdeles sover med han på puppen på natten. Er koselig å våkne sånn, men da er jeg som sagt stiv som en pinne etterpå. Her koses det forresten masse utenom soving:) Halv ett...da hadde jeg allerede vært ute på to timers trilletur, og tjukken var klar for lur nr tre for dagen! Er klar for i morgen ja. Når var det vi sa? Tolv?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mars 2009 #33 Skrevet 2. mars 2009 Jess, kl 12, samme sted som sist=) Misunner dere med morgenbabyer som sovner til fornuftig tid på kvelden, høres så fantastisk deilig ut med en lang kveld uten baby!! Sånn som igår, da hun sovna nærmere kl 01, var jeg oppe til kl 2.30 for liksom å få en liten stund for meg selv før leggetid, og da må jeg jo sove lenge på dagen for å få nok søvn ("lade søvnbatteriene" til imorgen da jeg må "tidlig" opp for å møte dere, og barselgruppa på onsd, hehe) Men HUFF, skulle så gjerne ha stått opp kl 07-08 for å få mer ut av dagen ja!! Heldigvis går det mot lysere dager nå, så jeg får stadig mer dagslys da, og det er jo bra! Fikk fnatt av samsoving i starten, klarte ikke sove skikkelig, for var så redd for å rulle over flisa og mose henne med dyna mi, men nå slapper jeg mer av og tenker at hun er litt større og mer "robust" liksom;)
husmus &2 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #34 Skrevet 2. mars 2009 Vi samsov jo til han var 8 uker, og etter det har han ligget i sin egen seng, men som sagt, når klokka runder tid for mat enten den er 04.00 eller 07.00 så er det opp i sengen og sove videre der. Veldig koselig. Han ligger og slår meg i hodet mens jeg sover videre. Funker flott. Me sjåast i morgo.
husmus &2 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #35 Skrevet 2. mars 2009 Forresten, jeg vil og at prompen skal oppdage tissefanten sin, og gjerne tærne også når han er der nede. Men neida. Gidder ikke, orker ikke. Han har glemt at han har hender også.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 2. mars 2009 #36 Skrevet 2. mars 2009 Ja, det gjer me! Idag klarte vi en HEL PORSJON grøt, juhuuu! Ikke full mengde grøtpulver, for da blir den jo så tykk, men nesten (60 ml istedet for 75)- så idag blir en merkedag=) Midtveis i måltidet oppdaget hun nemlig at skjea funka ypperlig som bitering, og da fikk jo mor lurt inn masse grøt hehe!
LilleBjella Skrevet 2. mars 2009 #37 Skrevet 2. mars 2009 Håper virkelig ikke det snør mer nå. Var ute å trillet i dag, og nei! Tror faktisk det er lenge siden jeg har vært så sur og irritert. Hvorfor i svarte helvete er det så vanskelig å brøyte fortau? Eller hva er poenget med å brøyte fortauet først, og så brøyte alt som ligger på veien oppå fortauet igjen? Mannfolk! Men de er sikkert flinkere til sånn på Oslo Vest.
LilleBjella Skrevet 3. mars 2009 #38 Skrevet 3. mars 2009 Jeg ble så trist av å se tråden vår laaaaangt nede på side 2, så jeg må bare skrive noe for å få den opp. Liker å se "navnet" mitt i feite bokstaver på forsida! Har nå gått til innkjøp av en dr.Brown-flaske med velling-smokk. Prosjekt "hvordan få Herman til å sove sammenhengende mer enn en time av gangen" er i gang! Står en boks mais-grøt på kjøkkenbenken. Og når jeg går å legger meg om en halvtimes tid, har jeg planer om å ta han opp for å stappe i ham mest mulig melk via flaske. Så kanskje prøve litt velling på dagen i morgen, for å se om han tåler det. Han er fire måneder om ei uke, så gjør det med god samvittighet. Og går det bra, så får vi se om vi ikke prøver med et grøtmåltid også. Alt for den dyrebare nattesøvnen!
husmus &2 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #39 Skrevet 3. mars 2009 Hei sveis, takk for i dag forresten. Jeg ilte hjem og trykket i han 4 teskjeer med grøt. Populært. Han sovnet ikke på 3 timer, men hei hvor det går. Kjøpte sviskemos og. Hvordan funker det egentlig? Skal man blande litt i grøten i ny og ne slik dere som misbruker malt gjør?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. mars 2009 #40 Skrevet 3. mars 2009 Ja, takk for idag dere, det var meget koselig! Og Ella; jeg sier heia MME og velling; høres ut som fornuftige tiltak i nåværende situasjon! Ang sviskemos har jeg ikke begynt med det, for har ikke hatt behov for det rett og slett. Og har i tillegg trappa ned på malten, bare en t-skje daglig nå (fortsatt litt bitter på den inkompetente helsesøstra mi som har villedet meg til et slikt unødvendig malt-misbruk aaargh!!) Og husmus; trilla hjemover idag og brukte bare en liten halvtime fra Majorstukrysset- så herved er ingen unnskyldning god nok for ikke å ta turen opp hit en gang hehe;)
Frøken Freken Skrevet 3. mars 2009 #41 Skrevet 3. mars 2009 Ja takk for i dag. Det var veldig koselig. Ellabella - gå for mme så slipper du at melka renner når du skal ha deg. Skal begynne å si at det er derfor jeg ikke ammer - orker ikke det sølet når jeg skal ha meg. Iiiiihah.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. mars 2009 #42 Skrevet 3. mars 2009 hehe, den satt Frøken! Eller hva med; pupper blir endelig pupper igjen, og ikke offentlig eiendom til fri beskuelse/ melkemaskiner..? På minus-siden har vi dessverre mensen tilbake- altfor fort, med alt det innebærer av møkk- blææh!! Jeg har fått KVISER igjen (minner om tenårene) og fett hår (mulig det skyldes dårlig shampoo, skal kjøpe en annen imorgen og se om det hjelper, for håret mitt pleide da aldri å bli fett etter EN dag?!!) Dagens utblåsning, PMS kalles det visst også.
husmus &2 Skrevet 3. mars 2009 Forfatter #43 Skrevet 3. mars 2009 Du tar det i hvert fall ikke ut over stakkarslige turister på besøk i Vigelandsparken.
LilleBjella Skrevet 4. mars 2009 #44 Skrevet 4. mars 2009 Jeg har meg ikke, så det er ikkeno' problem:) Men i natt ga jeg altså en flaske MME da (ho ho, holdt på å skrive når, tunga rett i munnen på morgenkvisten) jeg gikk å la meg klokka elleve. Tok han opp og ga et såkalt drømmemåltid, som dere kaller det? Jammen våknet han ikke igjen en time senere, og fikk da en ny flaske. Og sov så helt til fire. Fikk en sprengt pupp. Og sov videre til nesten syv, og fikk sprengt pupp nr 2. Så stod vi opp. Med andre ord en fin natt! Jeg har derimot sovet null komma niks. Sovnet ikke før i tre-tida tror jeg. Lå med hjertet i halsen og var riktig så nervøs. Og lyttet til alle mulige lyder. Men det er jo min egen feil, og i morgen blir vel alt så meget bedre. Men føler meg likevel godt uthvilt. Denne psyken altså.
husmus &2 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #45 Skrevet 4. mars 2009 Jeg er oppe altfor tidlig!! Grattis med god flaske natt. Jeg trenger å vite hvordan jeg lager større hull i smokken siden str 1 nå er ubrukelig.
LilleBjella Skrevet 4. mars 2009 #46 Skrevet 4. mars 2009 Eller du kan gå på butikken og kjøpe nye. Jeg brukte ei synål og stakk et par ekstra hull i, den gangen jeg hadde det samme behovet. Men nå bor jeg såpass sentralt at jeg har Barnas Hus butikk rett over gata, samt Barnevognhuset Rudo, så jeg er jo nærmest omringet av flaskesmokker.
husmus &2 Skrevet 4. mars 2009 Forfatter #47 Skrevet 4. mars 2009 Nei, jeg er gjerrig! Pluss at jeg har en hel bøtte med str 1 som jeg ikke får brukt lenger. Men hvis en bruker synål, det er ikke fare for at gummien blir sliten i kantene da? Eller er det hysterisk å tro? Jeg har akkurat vært på spinning. Så det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mars 2009 #48 Skrevet 4. mars 2009 Ja, noen er jo så priviligerte at de har en hjemmeværende mann som barnevakt døgnet rundt, ha! DA er det jo ikke noe stress å komme seg på trening, hadde trent hver dag jeg da (veeel, kanskje ikke hver dag da men...) Litt misunnelig der merka jeg, min kjære kommer nemlig ikke hjem før i 18-tida på hverdagen, buhuuu (han står opp litt seint pga Frøya-fest om natta) Og det heter ikke gjerrig, men økonomisk bevisst (og det er jeg) Når det gjelder liggende flaske, fortsetter jeg med, tross den visse teoretiske sjansen for ørebetennelse..Tar heller en ørebet. i ny og ne, enn tilnærmet null melk hver dag for å si det sånn (hun drikker jo faktisk gjerne 50-100 ml ekstra liggende, som hun NEKTER å drikke sittende, og det er jo en del da...). Skjønner ikke helt hvorfor det er sånn, men tenker at hun av og til trenger å roe seg litt ned for å drikke seg helt mett, og det gjør hun bare hvis jeg pakker henne inn i pleddet hennes og legger henne ned på skinnfellen/ i senga. En kompromiss-løsning som av og til funker, er at jeg legger henne med overkroppen på puta mi, sånn at det blir litt helling på ryggen hennes... Det jeg skulle si igår ang hydrokortison, har du snakka med legen om det? For såvidt jeg forsto pakningsvedlegget, måtte man være litt forsiktig ved bruk på barn under 2 år. Jeg har smurt litt bak øret til Frøya, for hun har sånn eksem der, men det er et såpass lite område, samt at jeg bare brukte det i 5 dager sammenhengende.. Kan også fortelle at frøkna tok natta kl 00.30 igår- NY REKORD- juhuuu!! Hel porsjon grøt så seint som kl 23 ga ønsket resultat, og hun sov som en stein fram til kl 09.30- fikk en liten flaske melk, og sov søtt videre helt til kl 12.15- herlig!! En skikkelig god dose søvn på hu mor inatt ja:) Tror faktisk jeg skal investere energioverskuddet mitt på SATS ikveld, så får far stelle hjemme imens!
LilleBjella Skrevet 4. mars 2009 #49 Skrevet 4. mars 2009 Nice! Gjør det samme i natt og se om det funker igjen. Så kan du jo gi grøtmåltidet et kvarter eller en halv time tidligere på torsdag. Og samtidig prøve å regulere lurene som hun tar på kvelden litt, slik at det ikke blir en lur veldig tett opptil leggetid. Bare vent, straks er du nede i legging klokka åtte:) Her har vi vært ute å gått tur i slapset. Takk gud for hunter-støvlene som jeg så gavmildt ble sjenket i kombinert barsel-bursdags-julegave av lillesøster. Funker uuuutmerket på sørpeføret. Og nå har jeg spist ikke mindre enn fire - 4 - polarbrød. Jaja. Vi ammende trenger ekstra energi, så det så.
Frøken Freken Skrevet 4. mars 2009 #50 Skrevet 4. mars 2009 Lykkeli - da jeg klaget over at håret mitt blir så fett nå etter jeg fikk barn svarte min kjære at jeg jo kunne begynne å dusje igjen hver dag, slik som før. Der fikk jeg den. Men hvem trenger å se bra ut om man har et vakkert barn?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå