Frøken Freken Skrevet 6. mars 2009 #76 Skrevet 6. mars 2009 Stakkars Frøya og stakkars mamman til Frøya. Snuppelure var syk i en uke da hun var 4-5måneder gammel, og det var helt frykelig! Ikke for det - hun hadde ikke feber, men hadde masse snørr og gørr i halsen. Surklet når hun spiste - og kom det en hostekule under flaskinga kom det store mengder mme i retur, fordi hun brakk seg- Kom ikke på å gi paracet jeg, hjelper det mot noe om man ikke har feber??? Har ingen lege i familien, bare bødner og kommuneansatte... Snuppelure har altså hår hun også - lysebrunt i en liten krans i nakken. Selv kom jeg til å granske meg selv i speilet i går, og så at en hel tue hår er på vei opp i vikene mine. Hurra! Ser rart ut nå - men gi meg noen måneder så er jeg hårfager igjen!
LilleBjella Skrevet 6. mars 2009 #77 Skrevet 6. mars 2009 Lurer på om dte er en forkjølelse på gang her i huset også. Litt snørrete og surkler litt. Og vi har vært syke TO ganger før (i hvert fall en, den første teller kanskje ikke), så det var den morsmelka liksom. Frøken Freken: Du kan godt få noe av mitt hår. Mista ingenting under graviditeten, og har ikke mistet noe foreløpig av amming heller. Og ser snart ut som en løve hvis jeg ikke bruker rettetangen. Grusomt varmt er det også. Hmm....tjukken har bare hatt tre lurer i dag,og vil nå ikke ha den fjerde. Merkelig. Ikke mange uker siden han sov seks ganger per dag. Den sniken. Å jeg har vørri på polet å kjøpt cote du rhone på papp. Nammenam. Ble rett og slett spurt etter legitimasjon...for andre gang på to uker. Ser de ikke rynkene mine?
husmus &2 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #78 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har funnet på noe som kommer til å glede oss alle stort, men jeg kan ikke si det høyt. Prompen tok også bare tre lurer i dag, så rart. Nå har han sluknet for natten. Skal bli spennende å se når han våkner igjen. Ingen sykdom her i gården. Det må være min delamming frem til han var 8 uker som har hjulpet på det. Stakkars lille Frøya, kjør på med paracet, det hjelper henne til å få sove litt når hun skriker som verst. Dakal.
LilleBjella Skrevet 6. mars 2009 #79 Skrevet 6. mars 2009 Kan ikke si det høyt? Kan du viske det da? Nå har du vekket min nyskjerrighet, og jeg kommer ikke til å gjøre annet enn å reloade denne siden i kveld. Takk for den! Heldigvis har jeg et godt glass rødvin å kose meg med! Er det virkelig bare jeg som drikker her?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mars 2009 #80 Skrevet 6. mars 2009 Drikker? Hvordan var det igjen? Har blitt lite det siste året, men et par glass i ny og ne har det jo blitt (hadde Frøya tatt kvelden litt før, hadde det nok blitt litt oftere ja- eeelsker Quinta de bons-ventos, det er rødvinen sin det) Her er flatskjermen på plass allerede, ganske imponerende rask levering må jeg si (kjøpte den onsd kveld). Digg med ny TV! Frøya er ikke helt i slaget, har begynt å snørre og surkle litt, men har sovet gode blunder i hele dag, og er ved relativt godt mot (litt ekstra kosete, og DET liker jo mor;) Kjører på med paracet i natt hvis det blir like ille som igår (FF paracet er også smertestillende, og kan derfor hjelpe ved vondt i hals/ øre osv...) Og husmus; nå ble jeg også nysgjerrig- fortell det da!!! send en PM hvis det må hviskes. Leser forøvrig at du driver og reklamerer for at jeg skal være dagmamma for prompen, men da må du flytte med oss utover i Akershus tror jeg, retning Kolbotn, Oppegård hehe
Frøken Freken Skrevet 6. mars 2009 #81 Skrevet 6. mars 2009 HVa? Finnes det noe som ikke kan sis høyt? Hvorfor det? Jeg vil også vite det!!! Snuppelure er og snørrete, men nå har jeg lagt henne til lading - så jeg håper jo at det er bedre i morgen. Forresten vet jeg at paracet er smertedempende. Jeg har da menstruert i 18 år (grøss og gru). (Ikke sammenhengende, heldigvis). Men da hun hadde forkjølelsen sin var det jo mest slim og gørr, og det hadde vel ikke paraceten gjort noe med. Har forresten lurt på om hun har litt vondt i et øre, for hun ligger og holder på det når hun får flaske. Hun har arvet sin fars ører - de står ut i en spiss oppe - litt sånn alveaktig. Veldig søte. Jeg vil også ha vin.
husmus &2 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #82 Skrevet 6. mars 2009 Ja, men det er ikke noe problem Lykkeli, du kan bare kjøre inn til Frogner. Ok, jeg skal hviske det da. hehehe.
LilleBjella Skrevet 6. mars 2009 #83 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har forresten nettopp sett senkveld, og fått med meg introduksjonen av den nye ungkaren. Tror dere ikke at jeg kjenner fyren? Dvs. kjenner og kjenner. Vi har i hvert fall jobbet sammen. Vært på møter, seminarer og konferanser sammen. Festlig asså. Fortalte om han til mannen min for lenge siden, at det var en utrolig pen mann, og at jeg trodde han var veldig blærete, men så var han så snill og hyggelig. Skikkelig omgjengelig type. Interessant? Neppe:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mars 2009 #84 Skrevet 6. mars 2009 Interessant jo, absolutt! Me love gossip. Så på 1.programmet igår, og syntes han virka en smule tørr?? Eier han noen form for humor? Veldig fornøyd m den nye TVn (kosta bare 3500, men best i test av billigTVer, og god bildekvalitet- kjekt). Digg å slippe å se på TV med lupe
LilleBjella Skrevet 7. mars 2009 #85 Skrevet 7. mars 2009 Han har i hvert fall vært festlig in real life. For å si det sånn, glad det ikke er jeg som må på Senkveld og prøve å være morsomt...eller bare si noe, for den saks skyld. Aiaiaiaiaiai......matforgiftning? Magekramper fra en annen verden. Så tror jeg blir på do jeg i natt. Kjip måte å tilbringe "fri-natten" min på Men der jeg går, der går pc'en min, hehe. Også på do.
husmus &2 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #86 Skrevet 7. mars 2009 ÅÅÅH, i dag har jeg bare lyst til å gå og kjøpe meg en bøtte med goodies og sitte inne og se på tegnefilmer med prompen. Så kan begge våre liv bli ødelagt i samme slengen. I dag skal jeg helhjertet prøve å få prompen på et strengt spiseregime med mat hver 2 time. Foreløbig har han bøttet alt jeg har gitt han istedet for de usle 40 ml pr gang han har holdt på med i det siste. Oi, nå hørte jeg han prompet på babycallen. Fortsatt 30 min søvn..sukk...
husmus &2 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #87 Skrevet 7. mars 2009 Da er det bestemt. Da er spinning droppet, huset vasket (vaskehjelpen har fri) og mannen sendt til butikken for å hamstre sjokolade og potetgull og film. Nå skal det fråtses. Skal i stallen i morgen og ri det av meg så det burde gå greit. hehe.
LilleBjella Skrevet 7. mars 2009 #88 Skrevet 7. mars 2009 Kom å gjerne å vaske her også. Her er tiltakslysten lik null. Skulle egentlig hatt venner på besøk i kveld, men jeg avlyste. Magen er fortsatt uvenner med meg. Skulle også egentlig på trening klokka ti i morges, men skulka. Leiligheten ser ut som et bomba horehus. Spisebordet fullt av stæsj til å lage innbydelser til navnefest med, men orka ikke mer. Skal dere ha dåp, navnefest eller ingenting? Her er hverken jeg eller mannen medlem av statskirka, men syns det var koselig å markere gullets ankomst til verden på en eller annen måte. Så seremoni i regi av human etisk forbund 16. mai.
Frøken Freken Skrevet 7. mars 2009 #89 Skrevet 7. mars 2009 Vi skal også ha 16. mai, Sandnes kulturhus og familieselskap etterpå - men dere skal vel ha det østpå? Gleder meg faktisk, har ganske morsom familie, syns jeg. Og svigers er også strålende i selskapeligheter. Fra nå av gidder jeg ikke forholde meg til husmus, som BÅDE har tilgang på hest og vaskehjelp. Eller forresten, siden hun har verdens kuleste hemmelighet så biter jeg meg i det. Her har vi vært på kvadrat i dag - herre gud som jeg HAAATER store kjøpesentre. Jeg har nok blitt ganske høy på pæra, for jeg tenker slemme ting om alle andre som er der. (Og de om meg, kanskje). Mannen og jeg krangler om hvilken sofa vi skal ha, hvilken tapet, hvilken sofa som passer til hvilken tapet, og i det hele tatt. GLEDER meg til alt er ferdig, og vi sitter der med gjelda. Hvorfor kunne ikke jeg også fått en sånn mann som ikke bryr seg om interiør?
LilleBjella Skrevet 7. mars 2009 #90 Skrevet 7. mars 2009 HAHA, nei vi skal også ha det i sandnes! Siden all familie bor enten på Hommersåk eller i Egersund, var det egentlig ganske praktisk. Og så skal vi feire 17. mai i okka by etterpå. Familieselskap hos svigers.
LilleBjella Skrevet 7. mars 2009 #91 Skrevet 7. mars 2009 Skulle gitt noen hundrelapper for en mann som har meninger om ting. Min er totalt likegyldig i det meste, og trives best når han får bare flyyyyyyyte med. Litt Homer Simpson med andre ord. "Øøøøøøh, du bestemmer". Kvadrat er ille ja, spesielt på en lørdag. Vi er nærmeste naboer til et storsenter, og jeg går der aldri på en lørdag. Aldri.
Frøken Freken Skrevet 7. mars 2009 #92 Skrevet 7. mars 2009 Så morsomt, da! Hvilken av sermoniene skal dere på? Vi skal klokka 11.00. Det må jeg si - verden er ikke særlig stor. Eller Egersund er enormt, eventuelt. Og så skal vi feire 17. i egersund - hvilket ikke er så rart siden vi bor der, da. Herre jemini, tenk at jeg skal flytte dit om bare noen uker.
husmus &2 Skrevet 7. mars 2009 Forfatter #94 Skrevet 7. mars 2009 Kvadraten husker tilogmed jeg! Vi kjørte dit i grandonkelen min sin Saab som måtte heises opp før vi kunne kjøre. Det var tider det. Jeg spiste Daimen på under 10 minutter...Addictice personality anyone?
LilleBjella Skrevet 7. mars 2009 #95 Skrevet 7. mars 2009 Vel, nå har jo jeg en gutt da:) Men vi skal ha på han bunad. Har vært på en sånn husflid-butikk her og sett meg ut en kjempefin barnebunad til 600 kr. Tenker str 74 må passe da, den ser ganske stor ut. Jeg har rogalandsbunad selv som jeg skal ha på, og mannen min har en bunad under konstruksjon faktisk. Og håper den skal bli ferdig i tide. Så vi blir bunadgjengen. Vet rett og slett ikke hvilken seremoni vi skal på. Har ikke fått noe informasjon, bare en e-post om at vi får mer informasjon en måned før. Så må nok ringe og spørre. Må ha et tidspunkt å skrive på innbydelsene. Hvor mange får du lov å ha med deg? 15 stk?
LilleBjella Skrevet 7. mars 2009 #96 Skrevet 7. mars 2009 Heises opp? Sånn sveivegreie foran liksom? Hvor gammel ER du egentlig??? Kvadrat er vel norges største kjøpesenter? Sånn arealmessig altså. Var i hvert fall det en god stund. Så er nok en del større en det var i gamledager. Husker jeg var der en lørdag rett før jul med mine yngre søsken, og det satte støkken i meg gitt. Har fått angst for juleshopping. Hm...nå er det joker. Den som hadde vunnet 2 mill en fredagskveld. Og alltid er det gamlinger som vinner.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. mars 2009 #97 Skrevet 7. mars 2009 Herman er da ingen liten pige, men en mann blant menn FF, hehe. Og ja, Norge er en størrelse for lite, utrolig artig sammentreff! Vi er fortsatt litt i "bakrus" etter bryllupet i sommer, så tror vi står over navnefest, orker rett og slett ikke å arrangere enda en stor fest allerede. Og blir vanskelig å lage en "liten" navnefest, for familien til herren i huset er ganske stor.. Apropos bryllup, så har jeg fått napp på kjolen min her inne på dib, to stk som er interessert, juhu... har derfor lagt ut et par bilder på profilen min fra bryllupet- så hvis dere vil se hvor fiiin hagen vår ute på øen er, kan dere jo ta en titt (og FF, hørte du klaget din nød over å ikke vite hvordan vi ser ut, så hvis du vil kan jeg sende deg et av bildene på mail, UTEN sladdet ansikt hehe. Bare send meg en pm med mailadr din eventuelt. Litt som i gamle dager, da jeg syntes det var sååå stas å få bilde av brevvenninnene mine;) HUFF, FÆL NATT igår forøvrig!! Frøya ble plutselig skikkelig snørrete igår kveld, typisk rett etter at apoteket hadde stengt, så fikk ikke kjøpt noe nesespray..38,5 i feber også. Sleit skikkelig med å få henne til å sove, for hun var jo så tett og trett stakkar. Sovna tilslutt kl 04, men skrek masse i halvsøvne hele natta, så ble ikke mange timene m søvn på meg heller gitt...Lå jo som på nåler og hadde noia for at hun plutselig skulle slutte å puste- huff og huff. Men nå er saltvannssprayen i hus, og feberen borte, så håper på en bedre natt i natt.
LilleBjella Skrevet 7. mars 2009 #98 Skrevet 7. mars 2009 Så nydelig du var M, i hvert fall i sladda tilstand:) Kjempefin kjole. Min hadde faktisk også mørke detaljer (ikke helt sorte, mer bronse/brune), men bare i en enkel stripe i utrigningen og en ned langs skjørtet. Kan jo se om jeg får lagt ut et bilde, usladda til og med. Får heller ta det bort etter hvert. Så ut som om dere var heldige med været også ja. Så jo rett og slett vakkert ut der ute. Heldige dere er som har et slikt sted. Jeg har rett og slett et lite lager av nesespray, paracet i stikkpilleform og annet smårusk i medisinskapet. Sånn just in case. Veldig kjekt å ha når man plutselig får sykdom.
Frøken Freken Skrevet 7. mars 2009 #99 Skrevet 7. mars 2009 Huff du må bare unnskylde - men når nicket er lille Ella glemmer jeg meg rett som det er og tror at det virkelig ER en Ella i dette gamet. Selvsagt er det en gutt. (Litt flau nå). Snuppelure skal ha festdrakt på seg fra By-Torinn, Hans og grete, heter den. Veldig fin. Kanskje på tide å få ut fingern og kjøpe den snart. DU kan ha med så maaaaange du vil på sermonien. E det kje herrrrligt!?
LilleBjella Skrevet 7. mars 2009 #100 Skrevet 7. mars 2009 Nei, nå blei eg øvegidde! Så mange man vil? Herlige herlig. Da slipper vi å ekskludere et par oldemødre da. Nok et tegn på at jeg bør bytte nick. Forslag mottas med takk:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå