Gå til innhold

Frk Freken, Lykkeli´&gla + Lille Ella Bella

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med HerligeHerminator hehe;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Øen ser vidunderlig ut. Gleder meg til å sole meg der ute i sommer. Har vi båt også?

Skrevet

Hehe, ja vi har både båt og brygge. Men båt med liten b, også kalt Korken. 17 fots. Har kjørt inn til Aker Brygge endel ganger for å spise lunsj, og da forsvinner lille søte korken vår blant de store monsteryachtene. Hvor ble lille båten av hehe.. Ingen av oss er særlig maritime, så derfor er båten mest til pynt egentlig. Hvorfor dra avgårde og spise middag på en ubekvem båt på gyngende grunn, når rekene smaker utmerket på badehuset (med hvitvinen trygt plassert i kjøleskapet, og baguettene til lunk på komfyren). Planen er å vinne en god slump i Lotto, og få kjøpt oss et aldri så lite krypinn der ute. For man kan si mye bra om å bo i blokk, men det blir liksom ikke helt det samme.

Skrevet

Akk. jeg synes det er imponerende at du breier deg med bermen. Også i arbeiderstrøget da!

Tenk at jeg kunne ha sittet på Ulvøya og vinket til deg. Akk og ve.

Skrevet

Kan jeg bare få føye til at prompen våkner nå til alle døgnets tider. Og i går spiste han faktisk over 800 ml pluss 2 små grøtmåltider. Kanskje han har økedøgn? Han våknet 22.30, 03.00 og kl. 07.00 igjen. Jeg synes det er ti ganger lettere å våkne midt på natten enn kl 07.00 hvorfor er det sånn?

I dag får vi brors svigerforeldre på besøk så stallen må vente. Og jeg som hadde tenkt å gå og spinne også. Orker ikke. ER gammel, alt verker. Sukk...

Skrevet

Husmus - jeg ER bermen. And I løøøøv it.

OG foretrekker å snobbe nedover. Snuppelure og jeg skal gå i 8.marstog i dag! (Under parolen "Nei til spinning av kvinnekroppen")

Skrevet

Ja, jeg har vært på spinning i dag. Og kost meg med chocoflarn i sofaen etterpå. Tit for tats liksom. Frøken Freken, kvinnekroppen kan gjerne spinnes og likevel se forfallen ut, null problem!

Monsterhaug med klesvask på badegulvet. HerligeHerminator the crapper, kunne vært det nye nicket mitt. Makan til driting skal du se lenge etter. Stakar ullbodyene mine, er ikke mye originalfarge igjen på dem gitt. Men gidder man kjøpe nye når det nærmer seg sommer? Nope. Og jeg ville heller gått 8. mai-tog under parolen "nei til klesvask og babydrit".

I dag har jeg sett på tomter. Men man må jo langt utenfor allfarvei for å finne noe. Uff, det er dyrt. Så skal man jo bygge huset i tillegg. Lurer på hvor mye det kan komme på. Det vel vel Frøken Freken? Får man et bra hus for 2 mill? Type block watne, ikke nødvendigvis arkitekttegnet. Lyst på hus!

Skrevet

Vi skal flytte til Vestby og se ned på alle som bor på landet. Det minner om gode minner fra Egersund dagene.

Kvinnedag, bleh, ferdig med universitetet og det er ikke chick lit nok for meg :D

En annen ting, hva er chocoflam og er det noe jeg bør fortsette å være uvitende om?

Kan vi alle flytte til Vestby så prompen har venner?

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg aldri hadde spist den første chocoflarnen! Så om du fortsatt er chocoflarn-jomfru, bør du fortsette å være det. Don't go there!!! Men for å stille din nyskjerrighet, så er det på en måte to stk havreflarn, med sjokolade i mellom. Er ikke egentlig så glad i havreflarn, men chocoflarn er heaven. Dessverre. Kjøpes i kjeks-avdelingen på velassorterte butikker, som f.eks. Kiwi:)

Vestby ja. Er det noe fint der da? Her syns jeg det er fint: http://www.finn.no/finn/realestate/object?finnkode=16224847&sid=xz1abcsDPYL162773

Så er det bare å spenne på pulken og fare av gårde.

Skrevet

Der var det fint! Men bygge hus? Ikke helt min stil. Med mindre jeg kunne ha kjøpt et stabbur og flyttet dit, det er jo mulig.

Jeg går knapt nedenfor Parkveien så vestby er et enormt steg for meg. Men vi har vel allerede bestemt at det var en teit tanke så, da....

Skrevet

Hus for to mill, ehh - tviler jeg vel egentlig på. Vi bygger over evne. Her snakker vi arkitekttegnet. Ledige tomter i Hestnes btw - med havutsikt! Tomta vår er et mål - og det hadde vi IKKE hatt råd til i Stavanger. Hadde nok ikke kunnet bygge i det heletatt i Stavanger.

Skrevet

Husmus; Ulvøya er bermen (høhøhøhø)

Og arbeiderstrøget er det nye IN-området i byen nå, har du ikke fått med deg det, Frogner er UT (har det noensinne vært in;)? Ville personlig ihvertfall ikke risikert en kokainsniffende 10-åring med rosa pannebånd og g-streng fra Lacoste hehe. Nei, landet here I come, så kan de heller vokse opp som sunne friske norske senter-ungdommer med råne-kamerater HØ

Skrevet

Noen kollegaer hadde vært på tur til bygda jeg kommer fra og kunne bestyrtet fortelle at ungdommene samlet seg på bensinstasjonen, hvor de satt og klinte i traktorene sine! En av dem hadde til og med navnet sitt på traktoren. Det var min kjære lillebror. Det er deilig å vokse opp på landet! Og er det nå så skrekkelig galt å være litt harry? Selv foretrekker jeg en brun pub hvor jeg kan le høylydt og være passe frekk mot folk jeg ikke kjenner mot utesteder som er 10 m under taket, har designerlamper og snobbefaktor.

Skrevet

Så enig så enig. Jeg er jo byas, og ikke jærbu, så har aldri klint i taxi. Ikke i rånebil for den saks skyld heller. Og tar meg gjerne en tur på fin restaurant og drikker fine viner i ny og ne. Men orker ikke å være finslig til daglig. Derfor befriende å flytte fra Vinderen til Strømmen. Her er alle bønder:)

Skrevet

Har du ikke klint i taxi?? Ærlig talt....

Lykkeli, møkka løkka. Alt jeg har å si. Selvom, Sagene kan vel knapt kalles Løkka?

I Egersund huset hadde vi grønn stue, gul stue og rød stue. Det var tider det.

Skrevet

Har dere forresten sviskemos i grøten, eller gir dere utenom?

Skrevet

Jeg gir ikke sviskemos, men har en t-skje malt i en flaske om dagen...Funker som bare det, og lettvindt hehe.

Husmus; enig i at Løkka er møkka, der har jeg aldri likt meg noe særlig...Den har noe veldig wannabe over seg, og er liksom too cool for school (tror den selv). Nei fysjom. Men her oppe på Sagene derimot, er det helt ålreit. Ikke fantastisk akkurat, men likandes, greit til hverdagsbruk. Meeen skal jo litt til å matche Øen, så jeg er jo ikke helt tilfreds her midt i asfalt-jungelen og drømmer om bedre kår....

Skrevet

Gir henne sviskdrykk fra nestle på flaske m vellingkork etter grøten, det liker hun godt, og det gjør susen når det gjelder magen. Savner forresten rennebæsjen fra tiden før fast føde, den lukta betraktelig bedre enn klattene hun produserer nå.

Jeg liker også vin og fine restauranter, altså. Og i dag har jeg bestilt tur til budapest til meg og min søster i anledning hennes 40årsdag! Hurra! 4stjerners hotell mitt i byen - 4 netter - totalt 2300 for oss to. Var ikke det billig da? Palazzo Zichy, heter hotellet.

Jeg har klint både her og der, også i taxi. Man skulle kline litt oftere, i grunnen.

Skrevet

Høres digg ut FF. Vi vurderer en tur til London i april for å teste vannet med prompen på reise. Får se om jeg tør.

Jeg har ikke gitt han så mye sviskemos enda, men jeg skjønner at jeg må begynne å pøse på litt, så han fikk malt i to flasker i dag så får vi se. Kanskje han må få litt sviskesaft som dessert.

Skrevet

Her nekter lommeboken oss å reise på noen ferie. Drittbil sier jeg bare.

Har nettopp tatt teoriprøven for førerkort på www.aftenposten.no og strøk med glans. Tok lappen for over ti år siden, og stod heldigvis den gangen det gjaldt. Men jeg er nå rimelig trygg på at praksis er viktigere enn teori!

Skrevet

Budapest blir sikkert flott, FF, fin by=) Har ikke vært der selv, men var i Vilnius for et par år sida (Litauen), og det var byen sin det. Kjempekoselig idyllisk liten gamleby, bodde i et kloster-hotell og våknet til nonnesang hver morgen- alle tiders. Er kvart tsjekkisk by the way, min mormor er født og oppvokst i Praha, staselig by. Litt mer schvung liksom enn dølle Oslo. Oslo er en stygg by. Blæh. Har dere vært i Paris forresten? Jeg likte meg ikke noe særlig der, og syns at hele byen er litt oppskrytt, skjønner ikke alle som romantiserer den byen der altså..Roma også. Altfor mange turister, men sikkert bedre utenom høysesong.

Skrevet

..selvom lommeboken tillater det, orker jeg foreløpig ikke dra på ferie utenlands med baby på slep...Litt mye pes for mitt bedagelige vesen hehe

Skrevet

Vi kan ikke være venner lenger! Paris og Roma er mine favorittbyer! nei og nei!

Skrevet

Serrriøst?? Nå har jeg bare vært på en rask dagstur til Roma da, det skal sies, med kjapp hurtigsightseeing og effektiv kasting av mynt, Colosseum, Peterskirken osv, og ble igrunnen utmattet av alle turistene og køene OVERALT...Det var midtsommers og midt i den verste turistsesongen, så den er sikkert mye koseligere i lavsesongen, og når man har litt bedre tid på seg. Men Paris; nei. Oppskrytt.

Skrevet

Hviiiiin!! Paris er IKKE oppskrytt! Var i Roma i februar, nøyaktig 9 mnd før Prompen ble født, hehe. Færre turister, men ekstremt mange allikevel til å være utenom turistsesongen.

Men igjen, Paris oppskrytt? Nei nei nei. Hvor var du liksom? Og, eh, igjen, oppskrytt? Jeg er ikke så fryktelig bereist av meg, men Paris er verdens diggeste ferieby synes jeg. Noe å gjøre hele tiden, og jeg gjør gjerne alt igjen. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært i St. Chappelle og Louvre kan jeg tilbringe timer etter timer. Faktisk ville jeg vært totalt ubekymret over å ta med Prompen dit. Til London derimot er jeg mer skeptisk. Rart?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...