Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. mars 2009 #51 Skrevet 4. mars 2009 Og jeg har vært på SATS ikveld og sløst bort noen kalorier på tredemølla der. Uff, synes det er et litt klamt sted igrunn; alle spretter rundt i åletrange treningsdresser med vannflaska i hånda og formelig OSER sunnhet og ego-velvære. BLÆH. Og resepsjonsdamene i polyesterdresser som står der og ønsker velkommen med de fakeste smilene på denne sida av jul, nei ugg, ikke helt etter min smak egentlig.. Men må man så må man, og jeg må. Orker ikke løpe ute på dette sørpeføret.
LilleBjella Skrevet 5. mars 2009 #52 Skrevet 5. mars 2009 Her på Strømmen består SATS-klientellet hovedsakelig av pensjonister, voksne mosjonister og noen slappfisker som har bestemt seg for å starte et nytt å bedre liv (innom med jevne mellomrom, men varer aldri lenge). Så der føler jeg meg rikig så sprek. Anbefales! Ah, for en natt. Etterå ha lagt tjukken i seng klokka åtte, ville han ha pupp klokka ni. Vekket meg klokka halv to, og fikk en 165 ml MME. Drakk opp alt. Så skulle han ha mat igjen rundt fem, og fikk pupp. Klokka sju tok jeg han opp i senga, og vi ammet litt, og sovnet til åtte. Da stod vi opp. Kan ikke huske sist vi sov til åtte...Og bare to amminger på natten, for klokka ni teller jo ikke:) I'm happy!
Frøken Freken Skrevet 5. mars 2009 #53 Skrevet 5. mars 2009 LilleElla - unner deg virkelig noen gode netter, det virker SÅ slitsomt slik dere har hatt det. UT over dette syns jeg dere kan lage en ny tråd der dere skryter av treningsbragder, der kommer ikke jeg til å være særlig aktiv.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mars 2009 #54 Skrevet 5. mars 2009 Hvis det hadde hjulpet på selvfølelsen FF, kunne jeg godt ha ramset opp alt crap'et jeg spiser iløpet av uka også, for det ville ikke blitt så rent lite...Har et søtsug fra en annen verden for tida. Men NOK om det. Over til langt viktigere saker; jeg har nå gått over til å bruke min kjæres billig-shampo fra Landlord, i håp om at den inneholder såpass mye billig skit at den tørker ut håret mitt og gjør det anti-fett hehe. For dusje HVER dag gidder jeg ikke rett og slett, det er ikke bra for huden heller. Så det så (hudlege Ole Fyrand advarer mot daglig dusjing, og sier at det kan skade hudens naturlige produksjon av fettstoffer, og dermed tørke ut huden. Fortell det til din kjære du FF- for hvem vil vel ha en steril kone kjemisk fri for kroppslukt med huden flassende av i store flak?) Og Ella; gledelig å høre om din flaske-suksess, fortsett slik! Søvn er viktig for humøret, og kanskje får du til og med snart nok overskudd til å gjenoppta sengens andre funksjoner hehe;) Her fortsatte grøtsuksessen igår; ga grøt kl 23- full porsjon, skifta bleie, stelte og koste litt, fikk flaske mme på senga (drakk 80 ml- ikke verst)- og falt i dyp søvn nesten umiddelbart- kl 00.15!!!! Juhuuu!! Håper håper så sterkt at dette er en ny trend, og at jeg sakte men sikkert kan forskyve grøtmåltidet litt framover og ned mot kl 20..Hun våkna plutselig kl 02 riktignok, men jeg helte på med litt mer melk, og da sovna hun med en gang igjen- og sov som en stein fram til 11.30- herlig..Så nå er det lys i tunnellen her altså! (tror hun må ha et utrolig godt sovehjerte altså, for hun sov siste lur fra kl 21-22.30 igår kveld, og var klar for natta kl 24 igjen!) Vi kjøpte oss ny TV igår kveld forresten- får den levert på døra imorgen- spennende (32 tommer LCD)...På tide også, for den lille 21 tommern vår duger virkelig ikke til noe som helst, må nesten ha kikkert for å se rulleteksten, heilt håplaust!
Frøken Freken Skrevet 5. mars 2009 #55 Skrevet 5. mars 2009 Er vi de eneste i verden som ikke har flatskjerm? Da den forrige klumpetven vår gikk i stykker oppdaget vi til vårstore glede at vi ikke hadde kastet den forrige som gikk i stykker - så den bruker vi nå. Den var gammel da vi traff hverandre. FOr nesten 10 år siden. "...Fortell det til din kjære du FF- for hvem vil vel ha en steril kone kjemisk fri for kroppslukt med huden flassende av i store flak?)" Kommer an på hva alternativet er.
husmus &2 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #56 Skrevet 5. mars 2009 Jeg holdt på å sitere Frk Freken til barselgruppen min i dag, men så kom jeg på at de vet jo ikke hvem Frk Freken er og vil kanskje synes det er litt rart. Prompen våknet i natt kl 04.30 og klokken 06.00 igjen og da var han LYS våken. Jeg var ALT annet enn blid. Nå må han søren meg se og slutte med sultestreiken snart. Veide han i dag på HS og han har kun gått opp knappe 300 gram på en mnd. Det skal sies at han må jo roe voksingen på et tidspunkt hvis ikke ville han vært 10 kilo ved 6 mnd osv, så... Men jeg regner med å få en tlf fra helsesøster nå ja.
Frøken Freken Skrevet 5. mars 2009 #57 Skrevet 5. mars 2009 Er det ikke rart at man plutselig har et nettverk som består av folk man ikke vet hvordan ser ut? Må si jeg liker slik anonymitet ganske godt, og er litt paranoid siden LilleElla vet hvem svigerfamilien min er. (De ER veldig søte altså, men man må jo få ironisere over dem i blant for det.) (UTEN at noen forteller det videre til folk som faktisk vet hvem de er.) Husmus - prøv å legge ut en sytetråd om å stå tidlig opp - det gjorde jeg, og fikk ørti svar om at slik er det å være mor, og det ikke var synd på meg for de andre sto enda tidligere opp og dette var ikke en fase - slik skulle jeg ha det resten av livet. Men der tok de feil gitt. Snuppelure er tilbake til å stå opp kl 7, i natt måtte vi ikke plugge inn tutten en eneste gang. Syns det der med å springe fram og tilbake og stappe inn tutten er verre enn å stå tidlig opp. PGA den jævla ÅNNAS leiligheten vi leier står senga hennes et stykke i fra vår, så du rekker å bli iskald på beina på tur-retur. Forresten måtte jeg la henne sove fra 1750 til 1820 i ettermiddag fordi hun var helt kake, likevel la hun seg 19 som vanlig og sovnet. Det er ungen sin det. (Unnskyld lykkeligogggla).
Frøken Freken Skrevet 5. mars 2009 #58 Skrevet 5. mars 2009 Må forresten få si fra om at her er det blitt vår! Mildt og godt i dag, snuppelure hadde bare dyne over strikkadressen i vogna, og det var krokus og snøklokker overalt!
husmus &2 Skrevet 5. mars 2009 Forfatter #59 Skrevet 5. mars 2009 Jeg trodde det var blitt vår. Så jeg vasset i vann med joggesko i parken i dag. Jeg fikk stygge blikk fra de andre mødrene på HS. Her kommer tydeligvis kjerringa som har vært innom brødkøen før hun kom hit. Promp sov forresten fra 17.30 til 18.00 og var i seng 19.15 igjen for godt. Så det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. mars 2009 #60 Skrevet 5. mars 2009 Jada, GNI det inn dere. Jenta mi sover nå hun også, så det. Bare at hun skal opp om en liten stund og spise litt grøt og div div.. Men husmus, så du innlegget mitt litt lenger oppe her på tråden ang hydrokortison?
LilleBjella Skrevet 5. mars 2009 #61 Skrevet 5. mars 2009 Jøss, dere er alltid så aktive når jeg er borte. Gjør dere ingenting om dagene eller? Jeg skal ikke si at jeg akkurat kjenner svigersene dine FF. Har vel hilst på mr. F i gode gamle dager. Men ville nok ikke kjent dem igjen på gata. Så du kan fint klage på svigers! Mamma er atter en gang på besøk fra Egersund (føler hun bor her), og hun kan bekrefte at der er det vår ja. Misunnelig. Lykkeli: Andre sengeaktiviteter? Tenker på oppredning og sånn eller? Lesing? Whatever og talk to the hand! (som min bror pleier å si) Glemte hva jeg skulle si videre nå, så får heller poste et nytt tulleinnlegg etter hvert.
LilleBjella Skrevet 5. mars 2009 #62 Skrevet 5. mars 2009 Jo, forresten. FF: Jeg tenkte faktisk forleden dag (en kamerat mener jeg er fryyyyyktelig gammeldags som sier forleden....er ikke det et helt vanlig begrep blant over gjennomsnittet intelligente mennesker...som oss altså?) at det er da ingen som har vanlig tv lenger? Tror det var i forbindelse med at vi så på flatskjermen hos min gamle mormor og morfar. Så nei, tror ikke det er mange av dere igjen. Men hold ut. Snart er det sikkert kult og retro å ha lysrør-tv (tror jeg det heter...). Skulle gjerne spart på den gamle telefonen med sånn skive å snurre på.
husmus &2 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #63 Skrevet 6. mars 2009 Ååååååh!!!!! Se på klokkeslettet. Og ja, legen ba meg om å kjøpe hydrokortison. Sluttet å bruke den nå fordi det ikke er mer tegn til det.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mars 2009 #64 Skrevet 6. mars 2009 Jøss, hva gjør du oppe så seint husmus, har ikke du en sovebaby som tok natta kl 19??? (ikke bitter jeg nei.. Ikveld var det ett el annet rart som klikka inn, som medførte masse hyl og skrik og alt ble bare tull...Spiste grøt som vanlig kl 23, nesten full porsjon, fikk litt melk på senga, og så begynte sirkuset...Fikk ikke sove stakkar, selv om hun virkelig prøvde så det ut som, og satte i høye smertehyl (hørtes ut som smerte hvertfall)..Jeg tror at dt muligens kan skyldes tennene, for hun nærmest frådet tidligere på kvelden, sikla rant i strie strømmer og hun nærmest BITER mer enn suger på smokken, hendene mine, skuldra mi, ja alt som kommer innen rekkevidde egentlig...Syntes jeg kunne kjenne litt spor av en tann nr tre nå nemlig, foran oppe. Me fer sjå. Dette var ihvertfall fryktelig slitsomt, HUFF!! Håper det går bedre imorgen kveld, for nå begynner jeg å bli LEI..................................................Så lei faktisk. Og Ella; jeg siktet selvsagt til FROKOST på senga, hallooo liksom;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mars 2009 #65 Skrevet 6. mars 2009 Ang vekt husmus, kan jeg fortelle at flisa bare hadde gått opp 400 g på en hel mnd på 4mnd-kontrollen, og hun har jo IKKE mye å gå på for å si det sånn...Helsesøster ble såklart bekymra (for hun ligger jo på nederste kurve i utg,pkt), så ble innkalt til ny veiing uka etter. Da var det plutselig 200g opp på en uke. Så min konklusjon er at de vokser litt sånn i rykk og napp, og som barnelegen sa det til meg her om dagen; slanke barn er bare bra!
LilleBjella Skrevet 6. mars 2009 #66 Skrevet 6. mars 2009 Hekkan! Får vondt imagen av å se at dere er oppe klokka tre og fire osv. Minner meg om mine traumatiske barselsuker. Grøss og gru. Her ble det noen t-skjeer suppete grøt til frokost i dag. Fikk i han litt, men det var ikke helt lett nei:) Skal jo helst spise på hendene sine non stop, og skjønte ikke helt det med tunga. Men det er vel ikke normalt at de spiser opp alt første gangen? Så spent på å se om det blir magevondt eller ikke. Sover nå. Nok en fin natt. Våknet for mat to og halv seks tror jeg. Og vi stod opp halv åtte. I dag våknet jeg til pludring, og DET var en deilig forandring. Hvis badevekta vår stemmer har tjukken gått opp 400 gram på tre uker ca. Ikke enormt mye. Men traff en gutt i går som er like gammel som prompen, og han er helt identisk med min lille skatt. Både fødselsvekt og status nå. Har ei venninne med en stoooooooooooor gutt. 15 kg nå, og ett og et halvt år. Har medført masse problemer, og han har nettopp begynt å gå.
LilleBjella Skrevet 6. mars 2009 #67 Skrevet 6. mars 2009 Btw, var hos veterinæren med Emma (vovsen) i går. Hun har fått en kul ved haleroten, og jammen var det ikke en svulst. Iiiiiik. Sannsynligvis godartet, men pga mange celler og celledelinger var hun ikke helt sikker. Så ble sendt til Tyskland for analyse...prøven altså, ikke hunden:) Ser for meg operasjon og tusenvis av kroner fly ut av vinduet. Og etter å ha betalt verkstedregning på bilen på 35 000 kroner.....sukk. Orker selvfølgelig ikke tenke tanken på at det ikke skal gå bra med jenta vår, så det tar jeg for gitt.
Frøken Freken Skrevet 6. mars 2009 #68 Skrevet 6. mars 2009 Grattis med nok en god natt! Snuppelure våknet seks i dag, men sovnet igjen etter å ha fått mat - så her står alt bra til. Så grusomt å være opp på natta!? Stakkars stakkars dere! Må bare spørre - har alle babbisene deres hår og tenner? Min nydelige snuppelure har ingen av delene. Og hun er et halvt år i morgen. God bedring til emma.
husmus &2 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #69 Skrevet 6. mars 2009 Ja, herregud, og min kan snakke også. Kan ikke snuppelure? Hår og hår Fru Blom. Det er veldig lite, men veldig søtt. Null tenner, det gidder vi ikke her enda. Har du begynt med middagsglass til henne forresten?
husmus &2 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #70 Skrevet 6. mars 2009 En annen ting, i natt våknet han kun en gang, kl 03.00. Hvorfor føles det bedre når de våkner midt på natten enn kl 06.00? Uansett, så fant jeg han SIDELENGS i sengen tre ganger i natt. What liksom. Det er jo litt søtt og han synes det er kjempemorsomt. Ligger bare der og ler, så da får han vel få holde på da.
Frøken Freken Skrevet 6. mars 2009 #71 Skrevet 6. mars 2009 Nei har ikke begynt med glass. Har tenkt å begynne med å koke potet på mandag. Jeg kan ikke lage mat, det er alltid mannen min som gjør det - men koke en potet - det kan vel ikke være så vanskelig? Så skal jeg avansere til gulerøtter utover i uka.
LilleBjella Skrevet 6. mars 2009 #72 Skrevet 6. mars 2009 Jeg har litt intensjoner selv om å lage middagen selv. Har drøssevis av avent-beholdere som jeg jo må bruke til noe, i og med at det er lite pumping og morsmelk i fryseren for tiden. De glassene har jo en holdbarhet langt uti evigheten. Syns det kunne vært greit å vite hva han får i seg. Men så får vi se om det blir med intensjonen....
husmus &2 Skrevet 6. mars 2009 Forfatter #73 Skrevet 6. mars 2009 Jeg tenkte også å gjøre det. Da får vi spist litt sunnere også. Kanskje. Vi får komme oss igjennom grøten foreløbig. Det er helt latterlig hvor lite han spiser. Argh.
Frøken Freken Skrevet 6. mars 2009 #74 Skrevet 6. mars 2009 husmus - prøv å ikke stresse med matinntaket. Han tar sikkert til seg det han behøver - kanskje han ikke vokser så mye akkurat nå. Jeg har jo vært sørdeles opptatt av dette selv, og tilbydd flaska igjen og igjen selv om hun viser tydelig at hun er mett. Kommer ingenting godt ut av det. Har en slank unge, slik er det med den saken. Gode egersundske gener.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. mars 2009 #75 Skrevet 6. mars 2009 Frøya har blitt syyyyk!!!! Ikke svulst ved haleroten riktignok, men dog...Litt usikker på akkurat hva det er, men tror at det muligens er halsvondt/ forkjølelse. Buhuu, ikke noe gøy å se mitt lille gull ha det vondt! Var nok derfor hun hylte så fælt igår natt og ikke fikk sove, stakkar, burde jo gitt henne en paracet, men så klart tenkte jeg ikke da det sto på=( Dååårlig samvittighet... Hun våkna nemlig to ganger etterpå i natt, og hyyylte som besatt da også- GRØSS, ikke noe gøy. Hun roet seg heldigvis ned ganske fort, da jeg tok henne opp på armen og gikk litt rundt med henne i leiligheta. Ikke feber enda, men litt småsurkling oppe i halsen, og gulpa opp en stor slimklump stakkar. Såå blid og fornøyd etterpå da:) Ringte pappa (veldig kjekt med en lege i familien), men det er ikke alltid så lett å si akkurat hva det er uten å lyse i ører, hals osv..Sannsynligvis en forkjølelse, så får bare se det hele an litt. Og jeg som lovte meg selv før jeg fikk barn at jeg ikke skulle bli en sånn pinglete mamma som får helt noia av småting som forkjølelse osv- men nei- lettere sagt enn gjort! Tenkte også litt på dette med MME/ sykdom i natt; og jeg skal være veldig bevisst på å ikke gi flaska skylden for hver eneste sykdom vi kommer til å møte på vår vei framover, for SYK blir unger, sånn er det bare! (dessuten har samtlige av de andre barna på barselgruppa mi vært syke minst en gang allerede, og de fullammes for full pupp så det) Ang hjemmelaget middag, så kjøpte vi oss en foodprosessor for gavekortene som vi fikk til bryllupet vårt i sommer, hovedsakelig til babymatlaging..Så nå kan jeg ihvertfall ikke skylde på utstyret, nå er det bare min egen latskap som setter grensene.. Fikk forresten tips av hs om at most potet, blandet med most gulerot og litt olje var en bra startmiddag, så det skal jeg snart prøve ut. Viktig å unngå klumper, for det kunne de lett brekke seg av (hun sa forresten at det kunne være lurt å mose det gjennom en liten sikt, og det var sannelig ikke så dumt når man bare skal lage en liten smaksprøve) Vidunderet mitt kan hele alfabetet og gangetabellen opp til 9, samt engelsk og fransk flytende, tjohooo (morohatten på idag). Men hun har to søte tannstubber og akkurat nok hår på hodet (eller kålen som min vestlandsmann liker å kalle det) til at det kan bli bustete, også kalt sovefjoner. Og husmus; lille prompen er sikkert bare inne i en fase der han vokser litt mindre, og han har nok vett til å ikke sulte foran brødboksen vil jeg tro (og du VET jo at du har nok melk til ham, det er fordelen med å gi flaske)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå