husmus &2 Skrevet 28. februar 2009 #1 Skrevet 28. februar 2009 Jeg kommer ikke inn på tråden vår. Har dere stengt meg ute!? Forøvrig så setter prompen seg opp nå. Helt alene. Jeg har et vidunderlig smart barn eller hva?
Frøken Freken Skrevet 28. februar 2009 #2 Skrevet 28. februar 2009 Jeg har ikke stengt deg ute, og er ikke utesteng selv heller. Det må være en av to andre;) Jøss - smart Promp, ja. Freken jr gjør ingen teng til å sette seg opp.
LilleBjella Skrevet 28. februar 2009 #3 Skrevet 28. februar 2009 what? Sitter? Her ligges det flatt på ryggen. Ikke på magen. Ingen antydning til rulling. Tror du lyver.
LilleBjella Skrevet 28. februar 2009 #4 Skrevet 28. februar 2009 Går det forresten an å stenge folk ute fra tråder? Tell me how!
husmus &2 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #5 Skrevet 28. februar 2009 jeg er sikker på at jeg er utestengt, men over til prompen, ja tenk, han sitter. Og ligger på magen. Men rulling? Nja, vi ligger på teppet i skrivende øyeblikk og prøver for harde livet. En rangle i hver hånd gir motvekt. Jeg skjønner at prompen er over gjennomsnittet smart!
LilleBjella Skrevet 28. februar 2009 #6 Skrevet 28. februar 2009 sitter, som uten støtte alene på gulevet, eller i fanget på en overivrig mor? Jaja, jeg tror fortsatt du lyver, men tiden får vise. Krever bevis. Men han har vel en god, kjøttaktig og fyldig rompe? Sikkert lettere å sitte med litt ekstra støtte som prompen har, enn for tjukkebolla mi som er mer smal og spretten:p Fikk plutselig et enormt behov for å komme med fornærmelser. Lurer på hvorfor? Har jeg sagt at tjukken sikler? Er det bra? Uff...håper ikke han er dum. Det har han i så fall fra farens side av familien.
husmus &2 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #7 Skrevet 28. februar 2009 Her sikles det til den store gullmedalje. Det betyr jo ofte at tenner er i anmarsj. Visste du ikke det eller? Sitter og sitter fru Blom. Når han ligger på fanget så setter han seg opp. Rett og slett. Men han eier jo ikke balanse, så moderen må holde. Men det er sabla irriterende når du prøver å stappe en flaske inn i munnen på han. Han skal jo bare sitte. Det må være Frognervannet.
LilleBjella Skrevet 28. februar 2009 #8 Skrevet 28. februar 2009 Må nok være det ja. Skal smake på det om en times tid, og jammen smakte jeg på det i går også. Så kanskje det går i melka, som så mye annet, og kan påvirke tjukkebolla mi? I dag bestod jeg forresten hårbørstetesten (som er en versjon av blyanttesten for viderekommende....eller strøk er kanskje rette ordet). Lenge leve graviditet og amming. Gleder meg til jeg skal få nye pupper om en ti års tid.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. februar 2009 #9 Skrevet 28. februar 2009 Tror du surrer, husmus, for det går da virkelig ikke an å stenge folk ute fra en tråd?? Uansett, bra med en ny tråd, begynte å bli rimelig lei av å scrooooolle nedover på den forrige! Og vet dere, mitt lille vidunder har holdt på sånn i flere UKER allerede! Hvis jeg legger henne ned på armen, setter hun seg opp i sittende stilling og blir sittende (på ren viljestyrke)- ganske håpløst når mor skal gi flaske ja! Vi kaller det statisk magemuskeltrening, sit-ups liksom, og hun begynte med det for en måneds tid siden. Så derfor- ingen flaske på armen lenger, til nøds sittende på fanget med ansiktet ut i rommet- buhuuu (ingen kos på armen lenger på hu mor...)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 28. februar 2009 #10 Skrevet 28. februar 2009 Skriver litt mer her jeg (mye på hjertet idag), hehe Husmus; thailandsk barnehage?? Må man ikke være thai da? Tanta mi er forresten fra Thailand (og NEI, det er ikke arrangert tulle-ekteskap, men ekte backpacker-løøøv), og hun har lært meg å lage de deiligste thai-retter nammenam..De bor forresten i Haugesund, det er ikke så langt unna Egersund/ Stavanger er det? Mulig vi skal dit en tur i sommer ihvertfall:) Er forøvrig heime hos mor og far ute på øen denne helga, og har film-maraton på pappas hjemmekino-anlegg, det er saker det (90 tommers skjerm og surround-anlegg, trenger ikke dra på kino da vettu). Så mens de passer Frøya, får vi tatt igjen litt av det tapte på filmfronten- herlig!! Igår så vi DeUsynlige- kraftig kost for en nybakt mamma ja (selvom slutten ble litt over the top for min del da..). Ikveld er det Mannen som elsket Yngve og Once som står på plakaten, hehe! Savner litt å kunne gå på kino hver helg eller når man måtte ønske det ja...Men, da er det ihvertfall greit å ha "kinoen" her ute, med tilhørende barnevakt på kjøpet, så kan vel ikke klage egentlig;)
husmus &2 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #11 Skrevet 28. februar 2009 Heldiggris! Forøvrig går det greit med vår 42" og surroundsound i heimen her. Selvom jeg har lagt leiligheten for hat elsker jeg fortsatt tv´n vår, og våre 400 dvd filmer. Nerde nerde. Men vi kan alltids gå på babykino på Saga en dag da. Hadde tenkt å gå forrige mandag men gløymte det gitt. Jeg vet da vel ikke hvor Haugesund er! Jeg finner knapt veien til Grunerløkka, eller Grunerløkken som vi sier her på Frogner. Det er desidert tenner på gang, han siklet over hele meg på United tidligere i dag.
LilleBjella Skrevet 28. februar 2009 #12 Skrevet 28. februar 2009 Her driver jeg å lager åttitallsklassikeren Fondue til mamma og pappa...første gang jeg prøver meg på settet jeg fikk til bryllupet, og jeg er nervøøøøøøs. Driver nå å varmer olje på komfyren, passer nøye på ja. Har fuktig klut og lokk innen rekkevidde i tilfelle oljen plutselig skulle nå uante temperaturer. Tvilsomt. Og vi har sprinkelanlegg, så vi dør uansett ikke. Rødvinsglass i hånda, så sånn sett er det meste ok. Haugesund er over Boknafjorden, nordvest for stavanger. En liten kjapp tur med hurtigbåten, så er man der. Men ikke en plass man drar. Uten å ha et ærend der liksom:) Sist gang jeg var der, var for å kjøre videre for å se et kraftverk på Sauda (jobb). For å si det sånn. Sauda er mer spennende.
husmus &2 Skrevet 28. februar 2009 Forfatter #13 Skrevet 28. februar 2009 Åh, jeg digger fondue! Men jeg tør jo aldri å lage det. Tøffen!
LilleBjella Skrevet 1. mars 2009 #14 Skrevet 1. mars 2009 Det gikk bra. Selv om leiligheten lukter gatekjøkken og frityrgryte. Gjesp. Nå skal jeg spinne!
husmus &2 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #15 Skrevet 1. mars 2009 Også på en søndag!! Jeg har fri på søndager. Jeg hadde egentlig lyst til å gå på trening idag jeg og, føler jeg er på god vei til å bli treningsnarkoman igjen, og det var ikke ett minutt for sent. Men, i dag blir det kaffeslaberas med sikling på kafe istedet. Et grøtspørsmål, bruker dere grøt som skal blandes med mme eller vann?
LilleBjella Skrevet 1. mars 2009 #16 Skrevet 1. mars 2009 På en søndag ja. Men jeg har nå kompensert med ett og et halvt wienerbrød, som kom den lange veien fra København. Mmmm. Dritgode rett og slett. Fra i morgen har jeg tenkt å begynne et nytt og bedre liv, og komme meg av dette sukkerkjøret. Nå begynner jeg også å bli interessert i grøtspørsmål. Tjukken er fire måneder om ei uke, og da tror jeg bare vi må begynne. Kanskje det hjelper på nattespisinga. Liker prompen grøt?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. mars 2009 #17 Skrevet 1. mars 2009 Jeg bruker Nestle sin maisgrøt, den blandes m mme. Er det noe fordel å bruke en som blandes m vann istedet? Et lite tips EllaBella, hvis du skal begynne m grøt, er å lage den litt tynn i starten, det liker ihvertfall flisa mi mye bedre enn "vanlig" tykkelse! Så Mannen som elsket Yngve idag, artig liten sak det må jeg si! Tenkte på at det må da være kjente greier for deg kanskje FF; Stavanger på tidlig 90-tall..? En ting til; så den fantastisk kule dokumentaren "in the womb" på nat geographic igår- har dere sett den? Så stilig å se hvordan fosteret holder på der inni magen, ganske utrolig å tenke på egentlig! Akk ja, nesten så man fikk lyst til å bli gravid med en gang igjen, hehe;) Men så viste de denne fødselen på slutten da, av hvordan hodet står i åpningen og greier, og da var det plutselig ikke fullt så fristende lenger av en el annen merkelig grunn ho ho..
Frøken Freken Skrevet 1. mars 2009 #18 Skrevet 1. mars 2009 Ja - jeg gikk faktisk på Kongsgård (der filmen er skutt) og føler faktisk jeg har vært på den festen Jarle og de dro på etter konserten:) Mange ganger var jeg på den festen! Er du av snobbeslekt, Husmus? Selv er jeg av bondeslekt.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 1. mars 2009 #19 Skrevet 1. mars 2009 Kjenner du kanskje Elin Stokke da, fra Stavanger på den tida der ca?
husmus &2 Skrevet 1. mars 2009 Forfatter #20 Skrevet 1. mars 2009 Ja, men da jeg ble født så var de på fattighuset hele gjengen. Men det skortet aldri på skryt og selvhøytidelighet. Jeg har også maisgrøt fra Nestle men den står det at skal blandes med vann. Det var Herr Husmus som kjøpte den og siden han ikke er språklig stabil hadde jeg bare stresset glutenfri. Ble dere anbefalt å begynne med glutenfri også forresten? Jeg er litt opphengt i at han ikke skal få seg for mye skit med en gang, men allikevel bli introdusert for det. Jeg har en merkelig teori at hvis de aldri blir eksponert for det, så vil de utvikle allergi for det. Forøvrig så spiser han ikke mer i det hele tatt. Jeg har sluttet å telle for jeg får jo ikke tvunget i han noe mer av den grunn, så jeg sparer heller sjelefreden min. Mannen som elsket Yngve synes jeg var drittkjedelig å lese så filmen orker jeg i hvert fall ikke å se. Jeg er litt anti norske filmer.
Frøken Freken Skrevet 1. mars 2009 #21 Skrevet 1. mars 2009 Ja boka var grusom - det er jeg helt enig i! Men kompani Orheim var bra, syns jeg. Og gleder meg til å lese Charlotte Isabelle Hansen. (Har kun lest en bok etter Snuppelure ble født. Var det ikke noe i den grøttesten at gluten var bra i grøt? Enig i eksponeringsteorien din, og holder det for relativt sikkert at Snuppelure ALDRI blir allergisk mot støv. KJente ingen Elin Stokke på Kongsgård heller, ikke som jeg husker. Jeg var en av dem som gikk i fjellrevenjakke og palestinaskjerf, men likevel ikke fikk henge med de kule. Glad jeg er blitt voksen.
husmus &2 Skrevet 2. mars 2009 Forfatter #22 Skrevet 2. mars 2009 Ja, prompen var godt fornøyd med de to teskjeene han fikk.
LilleBjella Skrevet 2. mars 2009 #23 Skrevet 2. mars 2009 Tjukkebolla har oppdaget tissefant med tilbehør. Tar skikkelig balletak på seg selv og kjefter og smeller på uroen over stellebordet. En skikkelig mannemann med andre ord. Og så inn i munnen igjen med hendene. Jaja. Da blir han sikkert ikke allergisk mot...eeeh...tissefant og nøtter:) (burde jeg kalle tissefant noe annet? Hva sier man nå til dags? Nekter å kalle det for tisselur. Penis er ikke aktuelt. Mannen min kaller det "kugen", men det syns jeg ikke er videre søtt for en liten baby...) Min konklusjon for dagen: Husmus har kanskje et vidunderlig smart barn, men min sønn er macho-mannen i gjengen!
Frøken Freken Skrevet 2. mars 2009 #24 Skrevet 2. mars 2009 Hurra for oss som har sovet til 8.15 i dag. Det finnes en gud og han belønner meg for at jeg nå har utvidet barnehagesøknaden til også å gjelde misjonsbarnehagen! LilleElla - svogeren min (ikke i Egersund) sa en gang "sjå den litle kugen" da sønnen hans var noen måneder - det var veldig snodig, syns jeg. Da vi var små sa vi Pissen om guttenes utstyr og jeg knekker sammen i latter enda når jeg sier det (jaja, litt barnslig, men det er jo morsom da - "oi eg klør på pissen!") Hvis jeg får en sønn skal jeg bestemt si Pissen, Med stor P. Kom så ska mor vaska deg litt på Pissen. Eller til misjonsdamene i barnehagen - fint om dåkke kan smørra Pissen hans, for den e så rø.
LilleBjella Skrevet 2. mars 2009 #25 Skrevet 2. mars 2009 Haha...Hommersåk-mannen min sier også Pissen. Jeg, med min oslo-mamma, sier tissen. Litt penere i snakketøyet. Vi, eller rettere sagt jeg, sov også til litt over åtte i dag. Riktignok inkludert en, to, tre, fire, fem amminger. Tjukken var klar for litt morgen klokken fem, og stod da opp med mannen min, som likevel måtte gjøre seg klar for jobb. Og så kom han å la seg med mamma igjen halv syv. Dette var første natt hvor Herman sov på eget rom. Våknet ikke så veldig mye sjeldnere av det, men jeg sov i hvert fall utrolig mye bedre mellom øktene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå