Gå til innhold

:-) Skravletråd for IKM uke 12 (-:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så bra at du er roligere Superklar86, det hjelper helt sikkert litt på, vet du. :)

Har fortsatt litt rart press nederst i magen, men tok en billistrimmel el-test i går og den var klart negativ, så da var det vel bare noe andre rare greier..hehe. Men vi er i gang i høyet likevel. Bare å holde løpet ut nå. :)

Vi får prøve å kose oss litt under sexinga også da snupper. En blir litt fokusert på resultatet.. I hvert fall er det slik hos meg..Får prøve å huske på at prosessen også kan være fin...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, så flott, da! Lykke til!! :)

Skrevet

Tror jeg kan være med i denne gruppen? Hadde positiv EL test lørdagsnatt kl 0300.

Første gang jeg har hatt TA siden MA i mars i fjor. Derfor min første EL.

Jeg har søknad inne til Rishosbitalet for videre utredning for barnløshet. Hadde vært en drøm hvis jeg ble gravid nå.

Skrevet

Ser ut som Damianaen gjør noe hos meg også, EL testen slo ut i dag, dag 12!! Pleier å slå ut dag 16-17. Så da er det bare å få han til køys i dag da :) Vi hadde sex for to dager siden også. Satse på i dag, og i mårra!:)

Skrevet

Slenger meg med på denne tråden, har eggløsning i dag eller i morgen. Men var hos gyn i går, han syntes folikken var veldig liten til at eggløsningen er rett rundt hjørnet, så han ga meg en resept på Pergo. Ble så glad, da blir det kanskje spire på meg neste mnd:D

Lykke til alle sammen, begynner å bli lei av å se mange av de samme nickene her uke etter uke, på tide vi kommer oss inn på 1.trimester =D

Skrevet

JØSS! Har positiv EL test i dag også ??! Har aldri hatt positiv el test 2 dager på rad... Hva kan det bety?? Er det også damianaen kanskje? Håper det betyr at jeg er kjempeklar! Kjenner det kniper i begge eggstokkene. Hadde sex i går:) Håper vi får hatt oss i dag også :)

Hvor lenge etter pos EL test bør jeg vente før jeg starter på Wild Jam ?

Skrevet

hei, alle sammen. Vet ikke sa mye om jam og testing. Tar det helt rolig. er i 3pp. prover litt til for eg prover noe hjelpemidler. har en datter fra for sa vet eg kan bli gravid. Er jo litt lett a la seg rive med her, men det er viktig a ikke stresse for mye. Da jobber kroppen i mot. Sa til dere som er under 6pp. ta det med ro, ikke kjope tester for dere har begynt proving osv osv...

Lykke til alle sammen

Skrevet

SuperKlar86: Jeg er på tredje dag med positiv EL test!! Så jeg tror jaggu det er noe med denne damianaen som vi knasker:-) I tillegg så kjenner jeg EL myyye mer denne gangen! Regner med at dette er gode tegn for oss begge;-) Blir mye sex på gubben om dagen, men har ikke hørt ham klage enda, hehe...

Jeg tenker å vente en eller to dager etter negativ EL test før jeg begynner på Wild Yam! Bare for å være heeelt sikkert på at egget har sluppet!

Dersom det ikke går denne mnd skal jeg ihvertfall fortsette på Damiana!!For noe gjør den ihvertfall:-)

Skrevet

Hva er Damiana??

Skrevet

Damiana er naturmedisin/kostilskudd som du får kjøpt på apoteket. Veldig mange her inne som har brukt det og Wild Jam, og fått klaff! Damiana tar du fra første mensfriedag, til og med EL. Wild Jam tar du etter EL, som du ser over her.

Ja, ingen tvil om at den gjør noe! Jeg også kjenner alt bedre denne gangen, enn jeg har gjort før. Fikk negativ El test i dag, så nå ligger nok egget mitt å svever inni der. Fikk ikke hatt sex i går, så mååå i dag...

Hadde sex første dag med pos EL. Så vi har hatt det 2 ganger nå annenhver dag, også i dag da forhåpentligvis. jeg har IKKE en gubbe som maaser om sex for å si det sånn....Så i går blei jeg faktisk ganske lei meg, for at han ikke orket... Jeg blir EKSTREMT følsom rundt denne tiden.... Jeg er lissom litt sånn at skal man prøve, så PRØVER man. Man prøver lissom ikke litt.. Det er tross alt jeg som må gå i 14 dager å "lure", si nei til fester osv... Så da vil jeg lissom at vi prøver-prøver. Men han kan jo ikke noe for det da, som han sier er han ingen robot.. hehe.... Men i dag kommer det nok til å gå bra :0)

Jeg ville vell tro at om EL min var i natt/i dag, så kan vell egget leve opp til 1-2 døgn ??

Skrevet

Hallo alle sammen:)

Dette er 2pp og IKM er den 16 mars. Jeg er veldig spent, og håper det klaffer denne ganger. Er litt utålmodig, og føler så med dere som har prøvd i flere måneder. Håper jeg slipper det. Prøver å få tiden til å gå med å være her inne slik at det fortere skal bli 16 mars;)

Hadde sex begge dagene når jeg testet positivt på EL så skulle tro kanskje kunne være der!

Lykke til alle sammen!:)

Skrevet

Hei Superklar

Takk for opplysningene. Hvis jeg ikke har full klaff denne gangen, skal jeg teste det ut.

Blir gal av å vente til IKM!

Skrevet

Slitern: Ja, det hadde jeg gjort var jeg deg! Selv er det første ganger jeg prøver dette, og vet jo at det ikke som alt annet, er en garanti. Men registrerer jo at veldig mange her inne som har prøvd en stund har fått klaff med disse to ! Så jeg håper håper!

Ja, den lutefasen er bare så FÆL. Tida går såååååå seint.... Vi er invitert på en liten sammenkomst på fredagm og det første jeg tenker er: "Nei, jeg kan jo ikke det!? Tenk om jeg er gravid, jeg kan jo ikke drikke da??!!".. Men etter å ha prøvd så lenge som jeg har gjort nå, KAN jeg ikke leke gravid i lutefasen. bare være mer forsiktig en ellers. Eller så overlever jeg ikke det her. Tar på psyken altså...

Om det ikke klaffer i løpet av 2 pp nå, så går vi til legen. Dette er 7 pp, og jeg har hatt 4pp+SA i fjor. Så da reiser vi vertfall for å sjekke om sæden er i orden......MEN- håper jo at vi slipper det. Men jeg begynner å tenke i de baner at det kanskje må til...

Time will show. :)

Skrevet

Fortsatt neg. el-test her, men føler at det er noe i gjære, så tipper det skjer noe på lørdag eller søndag. Mannen jobber veldig mye om dagen, så planen vår om å hoppe i det annenhver dag gikk litt skeis i går... Men i dag har han fått streng beskjed om å vekke meg når han kommer hjem, så vi får en runde. Tror det er litt viktig å få en jevn strøm av disse svømmerne..hehe.. :)

Tror man burde leve som ikke-gravid frem til man får en positiv test i hånden..og ikke ha dårlig samvitttighet for den festen dagene før.. Om man skal være helt avholden og streng med seg selv, og det tar lang tid, tror jeg ikke det hjelper på humøret noe særlig.. Men alle må jo gjøre det som er riktig for seg..

Skrevet

Helt enig AnLin ! :)

Fikk hatt sex i kveld også. Så nå ser det slik ut:

Neg EL test: Sex. DAG 10

Neg Eltest: Ikke Sex DAG 11

Pos El test: Sex DAG 12

Pos El test igjen: ikke sex DAG 13

Neg El test: Sex DAG 14

Så da har vi hatt annenhver i den fruktbare perioden... Håpe håpeeeeeeeeeeeeeeeeeee......

Skrevet

Helt enig i at vi må leve som normalt fram til vi står med en positiv test! Blir jo laaang tid uten rødvin når testen endelig er positiv:-) Så jeg skal ihvertfall ta et glass rødvin eller to i kveld!

Jeg har nå positiv EL test på 4.dagen...er det mulig liksom?? Og har ganske vonde EL smerter! Litt antydninger til blod også..har lest at det visstnok er et bra tegn, men nå er jeg litt lei av å ha vondt altså!Har jo gått på pilla i så mange år at jeg er ikke vant til dette her! Auu...Men det er en ting jeg ikke forstår, for jeg temper i tillegg, og tempen min har økt jevnt siden den første positive EL-testen? Ikke voldsom økning, men endel. Trodde ikke tempen økte før EL var overstått? Noen som skjønner?

Hadde første positive EL test på tirsdag, og har hatt sex søndag, tirsdag, onsdag og en pause i går! Men siden den fortsatt er positiv i dag blir det vel en runde i dag og i morgen også:-) Bra det er helg gitt! Hehe...

Da har ihvertfall vi gjort jobben vår:-) Vil over til DPO-land....

Lykke til og goood helg jenter!!!

Skrevet

hei hei!

Jeg er 4 DPO og det stikker sikkelig i livmoen min. Sånn knivstikk lissom. Hva tror dere? festesmerter?

Jeg krysser fingerene:)

Skrevet

Ja, det kan jo være det Arie?! Det fester seg vell ca 4-8 dager DpO eller noe tror jeg...:) :)

Jeg er da 1 Dpo i dag.Men vi kommer til å ha sex i morgen også, fordi jeg kan jo ikke vite om egget mitt lever i ett eller to døgn. Men vi må da for guds skyld være innafor nå egentlig. Følte det skjedde ting i magen i går, og det var dagen jeg fikk neg EL test etter pos tes dagen før. Så er ganske så sikker på at EL var i går. Så da har vi gjort jobben denne gangen, men vi må da ha sex uansett tenker jeg! Det er jo ganske digg det da! :0) :0) Ikke bare gravid-basert sex lissom.

I kveld skal vi til et vennepar. Kommer til å unne meg noe vin, men selvsgt ikke overdrive. Egget ( sammen med en sædcelle forhåpentligvis) har jo ikke festet seg, og kan vell da på ingen måte bli påvirket av alkoholinntak. Så langt jeg kan forstå det. MEN- som sagt, er det ikke snakk om mye jeg tar uansett.

Da er det den laaaaaaaaaaaaange ventetiden da dere....Hva skal man snakke om da ( bortsett fra tidlig symp. ol)... Hva driver dere jenter med til vanlig? Jeg er student og deltidspolitiker. Har masse å drive med! MEN til neste år skal jeg ha mye mer fri, siden jeg skal starte på en nettbasert studie ( siste året mitt) så da har jeg GOD tid til bebis!!:)

Blir jeg gravid dette pp her, så kan jeg faktisk ha termin på bursdagen til mannen min- det hadde jo vært litt morro :)

Skrevet

Nå har vi fått time på Rikshosbitalet. Mannen skal ta spermprøve neste uke. He he...Da må han også slite litt. Men håper selvsagt på at jeg er gravid nå.

Skrevet

Har holdt meg litt vekke, fått litt mer likegyldig forhold til denneprøvinga. Litt deilig. Tester og har sex på de rette dagene, men kjenner jeg ikke er like desperat.

Men gøy å lese hvordan det går med dere:)

Kommer nok til å være et lite nervevrak i uke tolv, men har klart å slappe av de andre dagene. Har vel også innfunnet meg med at dette kan ta litt tid:)

Skrevet

Drømme: pos. el test på 4. dagen..?! wow..skikkelig el denne gang, da? Tvillinger i vente, kanskje..?? hehe..

Jeg har blitt skikkelig sjuk med feber og greier, så tempinga mi er ikke til å stole på, og nå som el er rett rundt hjørnet..Er det ikke typisk, da..?! Har testet med el.test, men får fortsatt neg. så det ser stygt ut for ikm i uke 12.. Ikke blir det mye hopping i høyet nå heller. Verker i hele kroppen og hoster snart opp lungene.. ja, jeg veit..herlig..sukk..

Jaja.. vi får bare gjøre det beste ut av det. Går jo an å håpe selv om det ser litt dårlig ut for denne pp`en nå.. Kjipt. Har sååå lyst til å bli gravid igjen! Huff..nei, nå orker jeg ikke sitte oppreist lenger. Får legge meg igjen. Lykke til dere som nå er i venteperioden! Dette går veien!! :0)

Skrevet

Haha..ja nå er jeg på 5.dagen med positiv EL test...så det spørs om det er trillinger eller noe på gang!! Ikke vet jeg, men det kan da ikke være normalt?? Tempinga er også litt rar synes jeg, den går sakte men sikkert oppover. Ikke sånn hopp som det har vært tidligere! Men får bare kjøre på med sex fram til den blir negativ så får vi vente å se! Tvillinger, trillinger, alt tas imot med gleeede:-)

Så synd at du har blitt syk AnLin, håper du føler deg bedre snart så dere rekker en runde eller to! Men dersom dere ikke gjør det, så ikke bli stressa, det kommer en måned til:-) Goood bedreing!!

Skrevet

5 dagen???????? Jøss- skal si! Det var da voldsomt! :) :) Jeg starter på WildJam i dag ( ikveld). Er ca 2 dpo. Jeg tror ganske sikkert at EL var den 5 mars, så da kan jeg trygt starte på de i dag.

Så får vi se i uke 12 da!!:)

Skrevet

Jeg slenger meg på her jeg også. Positiv EL-test både i går og i dag og ikm blir vel da rundt 21/22 mars. Spennende!

Skrevet

drømme.. pos. el-test på 5. dagen var drøyt! Snodige greier. Jeg fikk endelig pos. el test i går kveld og nå istad. Vi klarte å få til en runde i går kveld..Var litt mer teknisk enn romantisk, men hva gjør man ikke for en liten en..hehe.. Tror ikke jeg orker noe i kveld, da formen nesten er dårligere..og ikke er det vel helt ideelle forhold å unnfange en liten en under heller, så vi får vel bare se. Men om hostesaft skal være positivt, har jeg iallefall fått i meg nok av det.. :)

Blir spennende uansett dette her, for oss alle. Vi har nå timet det bra iallefall! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...