Gå til innhold

Frøken Freken, Husmus og LilleElla!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan ikke bo hjemme, for vi bygger hus som vi nesten ikke har råd til, selv om begge jobber... Kan tro det var festlige barselsuker for meg da det var snakk om spebarnsdød i kina og at en bør tåle en rente på ti tusen prosent.... Må vel satse på dagmamma? Har snakket med hun i kommunen som administrerer barnehageopptaket - og fikk ganske klar beskjed om at jeg ikke trengte være optimist. De to bhg vi har på topp er det så godt som umulig å få henne inn i, og den 3. skal vi ha veldig flaks om det ordner seg med... men om jeg var interessert i Misjonsbarnehagen eller Pinsemenighetens barnehage? Der er det ledige plasser. (Jeg sa nei, da. Snuppelure er ikke med i statskirka en gang.)

Heldige du som klarer å sove men babybabbel i nærheten!? Tror jeg må kjøpe meg ørepropper, men da syns nok min kjære at jeg er en dårlig mor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja, dette med bhg er ikke noe gøy akkurat nå her heller...Men tenkte på en ting FF; en sånn kristen-bhg hadde vel kanskje gått greit det første året, som en kriseløsning..? Tror nok at jeg hadde takket ja til det selv ihvertfall, selv om jeg ikke er kristen, og ikke er jeg medlem av statskirka engang heller... For det er vel heller tvilsomt om snuppelure skjønner noe særlig av misjonspreiket deres uansett når hun er så liten..?? Og så kunne man jo evt søkt om bytte etterhvert, etter et år el no? Jeg lar tankene flyte, bare ta det m en klype salt;)

Men husmus; jeg skal jo sannsynligvis være hjemme m flisa, så jeg kan jo passe prompen din også;)! For bedre dagmamma enn meg skal du lete lenge etter, ho ho...Meeen, vi skal jo antakeligvis flytte ut av byen innen den tid, så.. Jeg søkte ihvertfall om plass fra 01.10, for liksom å komme "først i køen", men vet ikke om det har noe å si egentlig...Hadde helt glemt at vi måtte søke på nytt innen 1.mars, men kom heldigvis på det helt tilfeldig igår natt (egentlig ganske fascinerende hvor mye lurt man tenker på når man ligger og ikke får sove). Så, nå er ny søknad levert, selv om det føles litt nyttesløst det hele...

Skrevet

Da er du herved ansatt som dagmamma!

Vi veksler mellom ønske om å flytte ut av byen eller bli boende. Det står mellom Bærum og Ås. Hm...

Hvor tenker dere dere hen?

FF,

Jeg tror jeg helt klart ville ha dyttet han inn i pinsemenighetens barnehage. Her er det fullt mulig prompen må begynne i thai barnehage, så det blir bra det. Norsk engelsk og thai. Han kommer ikke til å si et kvekk tror jeg før han er 10!

Skrevet

thaibarnehage! Så fantastisk. Minner imidlertid om at Snuppelure er ualminnelig smart - og hva kommer til å skje når hun avslører tungetalen i pinsevennbarnehagen? Leier de inn eksorsist?

Lurer forresten på om deres har noe favoritt ift grøt el melk?

Snuppelure ville bare ha 120ml til lunsj i dag, så jeg blandet grøt av resten - og det gikk rett ned! Skulle hun ikke være mett når hun ikke vil ha mer mme?

Skrevet

Uff, nå vet jeg ikke hvilket innlegg jeg skal svare på for å unngå at det havner midt inni røkla, så begynner på nytt.

Angående barnehageplass så tar jeg det fryktelig isi. I den flotte Skedsmo kommune, påstås det at det er full barnehagedekning. I tillegg får tjukkebolla prioritet pga en rar sykdom han har (er faktisk definert som utviklingshemmet, totalt latterlig), så her er det vel egentlig bare å velge å vrake. Velkommen hit skal dere være.

Frøken Freken: I dag har jeg snakket om huset ditt i middagsselskap. Var hos tante på Rælingen sammen med mamma, pappa og min lille familie, og spiste komler (med salt kjøtt, pølser, kålrabistappe, smelta smør, dott og hele sulamitten. Mett nå ja!). Bare så du vet det så skal de begynne noe graving på mandag. Og det er vel rett og slett pappa som er den ansvarlige ingeniør, om jeg har forstått det rett. Stoooort hus i følge sikre kilder. Og en del trapper? Flott hus, mm-mm.

Skrevet

matlei? Det blir bikkja mi også. Gidder ikke de tørre kulene lenger, men pølse og kebab? Jatakk.

Skrevet

Er det ikke forresten slik at om du skal begynne i barnehagen etter 30. september så kommer du ikke med i hovedopptaket? At da bare supplerer man på etter hvert som det er ledige plasser. Og da er det ikke noe søknadsfrist. Stemmer ikke det?

Skrevet

Mye trapper, ja. Det er ikke så jæklig stort, egentlig - men 3 meters takhøyde gjør at det ser litt stort ut. Da far min var med for å titte sa han"ka ska dåkke me så høgt hus? Eg lige best når det e lågt onna tage." Smak og behag, sier nå jeg. Tror det er delte meninger om det er et fint hus eller ikke - men unntatt min kjære far (som er like politisk ukorrekt som meg selv) er det ingen som sier noe annet enn at det er fint:)

Kompe? Nå ble jeg sulten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...