Gå til innhold

Frøken Freken, Husmus og LilleElla!

Anbefalte innlegg

Skrevet

man takker og bukker, og forsøker å bidra med litt work-out info :

jeg har tilsammen (siden feb08) tatt 100 situps,alle sist uke;)

vært i kosemodus hele graviditeten og det henger i fortsatt... har vel noe med at dataen inneholder 20 usette episoder av house, heroes og fringe enda.. sett ut csi og ghost whisperer... og får ikke "lov" til å se komedier med fruer...(snik titter..)

blir da mer fristende å holde sofaen inntil videre, og joggebuksa...

fikk nå igjen tre av seks gamle olabukser, følte meg rimelig sexy i illtrange bukser...

blitt for få og korte turer med vogna også, legger all skyld på årstid og vær!

ellers blir trollet her snart 3 mnd, styrer dagen og natta selv med stor iver...

har nå fått 7 timer med øya igjen (once), så klager egentlig ikke.

jeg får gjort unna husvask og rydder med ho på skuldra:)

er en støvfreak og tåler ikke husdyr langs vegga...

må vel skryte av dagens innsats: opp 12 (deilig), ryddet til svigemor kom på besøk (med svigerinne og to små rakkerunger), fikk dusjet, servert kaker, laget middag og hengt opp klær...etter besøk ;moppet "hans og grethe"-stien av sjokoladekake,oppvask og sett på tv;)

huff..å bidra med jeg-er-flink innlegg er vel ingen god start..

får skamme meg over at jeg har spist et sjokoladestykke..............og totalt tre "verdens beste"...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmmm....fru Boger, De må ikke glemme opptaksregel nr 1 her i klubben; du må gjøre ditt ytterste for å få de eldre klubbmedlemmene til å føle seg uforskammet flotte og vellykkede, og da er vel ikke DET helt rette måten å gå frem på..men men, alle kan snuble og trå feil sånn helt i starten, så De er unnskyldt, under tvil!

Selv har jeg nemlig bare tatt 40 situps siden feb08, og det var igår, og jeg spiser HAUGER av godis og kaker for tida- så ett sjokoladekakestykke og tre verdens beste er bare for oppvarming/ forrett å regne. Men, jeg kommer på mirakuløst vis inn i de fleste av mine gamle bukser fordet, selv om det er med nød og neppe og magen henger litt sånn delikat over kanten...Jeg tror jeg kan takke stretch-kvaliteten i buksestoffet for akkurat det, samt de 61 trappetrinnene (slå den du, husmus) jeg må slepe meg selv og mitt lille vidunder opp og ned hver bidige dag.

Så, i den anledning, jeg blir gjerne med og triller en tur nå på tirsdag husmus- våt, tung snø her I come, jeg skal inn i mine gamle bukser UTEN lovehandles på sidene innen bikinisesongen setter inn (takk og lov for badehus og privat strand, hehe! LilleElla og husmus, dere er herved invitert til å slikke sol og plaske i vann m meg og lille flis i sommer, ude på den nagne ø:)

Skrevet

hehe, jeg beklager beklager...og får legge til at jeg spiste kake mandag,tirsdan....ja helt til idag;)

bakte nemlig cookies - dobbel oppskrift med uroligvekkende mye sukker;)

kjerleiks-håndtakene mine tar det nok mer enn noen måneder å bli kvitt gitt, så takker til trøye når sommeren kommer...

dessuten, har jo et maleri av merker på magen som jeg helst bare viser til gubben...

prøver nå å legge lillemø, men hun er en bestemt ung frøken!

som i skrivende øyeblikk gulpet på hele ryggtavla mi...

og nå overtok gubben tven, poker og fotball døgnet rundt...

morsomt morsomt morsomt....

og får legge til: tittetvang:P

får beskjed om å roe meg når jeg gjør husarbeid, sette meg ned og se på tven med han...

(nå går det i poker og superchips, aner ikke hvorfor jeg kjøper det når jeg HVER gang irriterer meg over den evige knaskingen....?)

Skrevet

OK, vi har totalforbud mot å si "gubben" på denne tråden. Det er en regel jeg kom på nå. Jeg er eldst så derfor bestemmer jeg!

Jeg gidder ikke å høre syting over hvor mye dere spiser og trener. Jeg kommer ikke inn i fetebuksene min lenger en gang, så dere kan bare ta de tynne kroppene deres (lykkeli! Deg vet jeg ikke noe om Fru Boger) og dra til Bloksberg. Da jeg var liten trodde jeg det var Ekeberg. Akk ja....

Jeg kommer gjerne og gjemmer meg i badehus og flotter med på øen. Det skulle bare mangle, det er jo noe jeg er naturlig flink til. Blått blod og alt...

Skrevet

Øy? Er det noe jeg ikke har fått med meg? Jeg orker ikke tenke så mye på sol og sommer nå som jeg har halvannen meter snø på balkongen min. Men jeg pleier ikke takke nei til ting jeg blir invitert med på. Har også planer om å få en visning av det flotte, nye huset til Freken i sommer. Men jeg klarer sikkert å få presset det inn.

Husmus: Signe er forresten Frøkens svigerinne, som jeg faktisk vet hvem er (nabo, spilt håndball sammen, alle vet hvem alle er i Egersund, osv).

Her er formen ekstrem laber. Var på middag hos noen venner i går. Jordskokksuppe til forrett med Petit Chablis. Breiflabb til hovedrett, med en supergod Barolo. Og Creme Brulè (uff, jeg kan ikke fransk og aner ikke hvordan jeg skal putte på disse apostrofene) med en sorbet av Lichti-frukt og portvin til (namminamminam). Og litt sånn drinker utover kvelden. Og et par festrøyk på balkongen. Huff. Merker at jeg nærmer meg de tredve med stormskritt. Gidde IKKE noe festing igjen før tjukken er nattavvent, og jeg er ferdig med amminga. Nå har jeg lært.

Skrevet

Nei, nok snakk om mat og kropp;) Har hittil ikke hatt noen god start på tråden synes jeg...ikke på dagen generelt..

Snuppa våknet med et brøl, etterfulgt av en voksen fis... Pleier ikke rape i løpet av natten og det har alltid gått bra, noen fjertiser på morgenkvisten og alt er som vanlig...

MEN! Våknet opp med gullgutta på tvskjermen! Så morsomt!

Bjørndalen er helt sinnsyk!

Herren i huset var så ivrig så jeg måtte ta snuppelure. Det hadde jeg nok gjort uansett, for han var ganske uoppmerksom på den lille nakken når Bjørndalen tok ledelsen.. Engasjemang til tusner:)

Og takk til felegutten! BerteTone ønsker jeg dessverre ikke noe godt (av misunnelse sikkert...)...

Nå har lillemor sovnet på sofaen, utslitt stakkars... Får ikke fulgt med på hvor mye hun spiser, når hun er i hovedsak et puppebarn som får tillegg av mme på kveldene... Men hun har spist mindre i det siste, og jeg synes bleiene sitter "bedre" nå enn før.. Får reise å veie til uka!

Hvordan går det med spisingen deres da? Er det matstreik på gang?

Skrevet

Æh, jenter, jeg kaster inn håndkleet (for now, i allefall) Klompen har smitta meg, og jeg har ligget pal på sofan i hele den herlige helga. Jeg klarer knapt å løfte fingrene til tastaturet, langt mindre løfte en klomp på snart åtte kilo. Hurra for pappan og at noen var forutseende nok til å time sykdommen til helga.

Fru Boger kan ta min plass - før jeg i det hele tatt rakk å bli kjent med dere, buhuuu.

Men bare så det er sagt, mulig jeg kommer tilbake når energinivået stiger. Og jeg vil gjerne bli med på neste trilletur i Oslo.

Skrevet

huff og huff, det der hørtes IKKE no gøy ut, milly, jeg ønsker dere begge god bedring og håper at du snart er oppe og går igjen:) Skal absolutt si ifra om neste oslo-treff, legger vel ut en tråd om det her inne på forumet tenker jeg meg!

Men joooo, jeg vil snakke mer om kropp og mat, for jeg var og trena idag også, hehe!!! Støl som tusan etter fredagens strabaser, men fortsatt i overraskende bra form! Men det skal sies at jeg, som det komplekse og selvmotsigende vesen jeg tross alt er, ikke klarte å stå imot fristelsen da jeg gikk forbi sjokolade-osen utenfor Kokosbollefabrikken, hehe...så da kjøpte jeg likesågodt med meg en stor eske med de nyyydeligste kokosbollene, som jeg i skrivende stund nyter med den beste samvittighet (kcal og kJ- kunne ikke brydd meg mindre om slike uvesentligheter; livet er for kort til å bekymre seg over slikt!!)

Men lurte på en ting ang grøten FF; får du den klumpfri...?? Blir alltid så mange småklumper i grøten min, og det er vel sikkert ikke så farlig det, men de har en tendens til å komme ut igjen- og jeg er liiivredd for at hun skal få dem i halsen, hehe!

Husmus; hvor skal vi møtes på tirsdag? Våger du deg en tur med bussen opp hit eller.....;);)?

Skrevet

Det er færre kalorier i en kokosbolle fra kokosbollefabrikken enn det er i et eple. Det sa de nemlig på god morgen norge:) Trente kroppen min både på fredag og på lørdag jeg, så har ikke dårlig samvittighet over å ha trykket ikke mindre enn fire fastelavensboller i trynet!

Etter gårsdagens utskeielser tror jeg jammen det blir senga tiiiiiiiidlig i kveld!

Skrevet

Heihei - nå er jeg hjemme igjen! Jeg har vært i 11årsdag og der la jeg plutselig merke til at jeg spiste sjokoladekake med høyre hånd samtdig som jeg spiste fastelavensbolle med venstre! Er ikke det litt absurd, da? Syns det er så ufattelig festlig at du kan se g-strengen min gjennom klærne fordi den lager et søkk i øvre del av rumpa mi. (Nedre del går nesten helt ned til knehasene. Ikke vakkert)

Jeg får også klumper i grøten, men de verste spiser jeg selv, namm namm. Hva verre er - hun har ikke bæsjet siden forrigårs. Signe ble VELDIG opptatt av å finne utav hvem LilleElla er - det var ikke godt nok å vite hva pappan din heter, så jeg har påtatt meg å skaffe navnet ditt også.

Er så himla stress med sånne familiekalas og sånnt som starter seint på ettermiddagen - for vi kommer oss ikke i bilen før SNuppelure skulle vært i seng for lengst, i dag klarte hun ikke å sovne før på VIkeså, og hun gråt så fælt at jeg fikk vondt i mammahjertet mitt - og det selv om MAMMAHJERTET er et jævla irriterende uttrykk.

Og ellers - Snuppelure eksperimenterer med hvor mange decibel hun kan få stemmen opp i, tinitus og hodeverk på stakkars mor.

Skrevet

I dag er det mest synd på meg. Jeg fant ut at broren min får penger av pappa til leilighet så da ville umiddelbart jeg også ha! Men det fikk jeg ikke gitt fordi han spurte først. Så nå har jeg avskrevet hele familien min.

Og ikke får jeg flyttet opp i åsen heller som planen var. Dritt assa!

Prompen har begynt å ta kvelden kl 18.00, irriterende for da vet jeg at han våkner i hvert en gang om natten. Og nå sover han i dagklærne og stakkar. Dakal liten.

Hvordan blander dere første smaksprøven på grøt? Står det på pakken? Jeg har ikke giddet å se på den enda.

Jeg tenkte jeg skulle prøve for moro skyld i morgen, bare en skje. Kan umulig ødelegge nyrene hans for resten av livet.

Lykkeleg, tja, sannerlig om jeg vet om jeg tør å ta bussen. Men det er da ikke så langt å gå til Sagene er det det da? Evt, hvor kunne vi ellers gått? I byen? Kan man gå tur der? Gjør folk det? Det ville vært en erfaring rikere for min del for jeg går sjelden nedenfor Parkveien.

Skrevet

FF: Helene. Og het jo selvfølgelig det samme som papsen til etternavn da jeg var liten. Nytt navn nå, men det er vel irrelevant. Du kan hilse og si at jeg hang i ræva til Monica Tønnesen, mulig det ringer ei bjelle da:)

Hmm...har jeg sagt at tjukken tok kvelden klokka sju i dag? Det har jeg sikkert. Litt engstelig for at han er klar for en ny dag i fire-fem tida. Grøss og gru.

Kan ikke si jeg syns det minste synd på deg musemor. Nattmating styrker moralen og er utelukkende positivt. Du skal bare være glad at prompen gir det denne muligheten! Jeg er forberedt på å stå opp både to og tre ganger i natt, hvilket jeg gjør med en enorm glede og motivasjon.

Skrevet

Bare jeg som grøsser av Jan Thomas?`Botoxkongen har nå giftet seg..med copycaten sin...uffameien...Folk får gifte seg som de vil altså, ikke homofile jeg har noe imot...det er mannen som ikke lengre kan endre mine i ansiktet, og som har "adoptert" en ung gutt og gjort han til "seg selv"...

Her er frøkna fortsatt oppe, sprelsk og glad! Regner med at dagen starter sånn rundt 10 tiden..deilig for min late del..

Men venter fortsatt på den bæsjen, ventet siden torsdagmorgen nå... og hun trykker så hun blir rød, må da komme noe snart...så vi får en god natts søvn begge to her!

Og regner med å stå opp en eller to ganger i natt, ene gangen bare fordi det er kjedelig å ligge alene i senga si... Veldig dum vane vi ser ut til å ha lurt frem..

hehe,nå får jeg gå å plukke henne opp..stilongsen er litt stor, så føttene er nå der hvor kneet egentlig skal være:)

Skrevet

Husmus - Hvafforno - får bruttern penger og ikke du??? Nå er jeg så heldig at foreldrene mine ikke har noe å gi bort til noen av oss 5 - fem - søsken (og NEI - vi er ikke med i en sekt). Det er bedre at ingen får no enn at ikke alle får, sier nå jeg.

Når du blander første smaksprøven tar du en skje av pulveret i en dyp tallerken, bolle el og så heller du mme eller morsmelk over og rører. Mengden mme kommer selvsagt an på hvor tykk grøt du vil servere. Lurt å begynne med tynn grøt - nesten rennende.

Skrevet

Her er det en promp som er lys våken og nekter å sove tiltross for mine lovnader om at elefanten snart kommer og spiser han.

Heldigvis har han stort sett vett til å sove til 07, noe som er altfor tidlig...

FF, slapp helt av, andre siden av slekten stammer fra Sande og der er jo som kjent alle med i Smiths venner, inkludert min grandtante. Jeg fikk høre nok ganger da jeg var liten at jeg kom til å havne i helvete hvis jeg ikke tok på meg skjørt og satt opp håret.

Skrevet

Ella: Ja, da har jeg jo nesten vært sunn idag da, og spart kroppen min for de ekstra kaloriene ved å trykke i meg tre kokosboller istedet for tre epler (og litt ekstra sukker istedet for fiber og vitaminer og annet tullball heheh)

FF; spiser du grøtklumpene??? Ja ja hver sin smak sier nå jeg. Idag måtte jeg forøvrig vaske bort stivna grøt fra min datters lange øyevipper med kirurgisk presisjon, mens hun hyylte av sine lungers fulle kraft- hun liker ikke å bli pirket på nesen nei, og ikke øyevippene heller visst..

Her er det måkeskrik som er den store hiten for tida, og aller helst på grensa til hva som kan defineres som lydforurensning- stakkars naboer hehe. Og søt søt æææ-øøø-ååå babling da, det er jo såå koselig å våkne opp til:)

Snakka litt om avføring hos mme-barn med barnelegen da jeg var hos ham med Frøya denne uka, og det var jo ganske oppklarende kan man si...Han var mildt sagt irritert på HS som stressa foreldre med at mme-barn må bæsje hver dag. Det mente han nemlig var bare tull, og førte til utbredt malt-misbruk...Han sa at det viktigste ikke var at baby bæsjet hver dag, men at konsistensen skulle være passe myk (som krem..). Så lenge baby ikke viste tegn til ubehag og avføringen hadde passe konsistens, kunne babyen godt bare ha avføring to ganger i uka!

Det er jo egentlig dette jeg selv har tenkt også, for et forstoppet barn får jo vondt og skriker masse- men dum som jeg var, har jeg ikke stolt på min egen sunne fornuft, men latt meg forlede av dumme dumme HS...Så nå er jeg en smule irritert på HS som sa at det var såååå viktig med daglig avføring- og at jeg bare måtte "pøse på" med malt for å oppnå dette. Og det har jeg jo gjort, helt unødvendig viser det seg, for bæsjen har jo blitt altfor flytende pga all malten jeg har brukt for å prøve å få daglig bommelomm- når snupps avføringsmønster IKKE tilsier daglig avføring, men annenhver el tredje hver dag.. AAAARGHHH- dumme dumme inkompetente HS!!!!

husmus; jeg blanda smaksprøven i ca 20 ml mme; tok bare en t-skje grøtpulver oppi flaska med melk og ga henne det derfra (det gjør jeg fremdeles forsåvidt, for har ikke fått gått til innkjøp av noe barneservise enda, men dt skal jeg snart...sånne søte med torbjørn egner figurer på, hvis det fortsatt finns da) Grøten skal jo gjerne være litt ekstra tynn sånn i starten.

Og husmus; jeg har et forslag ang tirsdag: Du prøver å ta bussen opp hit, for det tar seriøst ikke mer enn 5 min sånn midt på dagen m lite trafikk- og hvis det skulle skjære seg kan du ikke bare ta ham opp av vogna og på armen..? (bussen humper forøvrig ganske bra i all snøen som ligger for tida, så tror ikke det skal bli noe problem egentlig..:) OG hvis det, mot formodning, skulle skjære seg totalt så kan du jo bare gå av bussen, så kan jeg komme deg i møte på halvveien...Høres ikke det greit ut? (sentrum er utelukket for min del, har litt sånn små-angst for alle disse killer-istappene som henger rundt omkring- de var jo t.o.m på nyhetene idag hehe)

Skrevet

Lykkeli og gla - jeg spisr alt som er søtt. Takk for nyttig info om bæsj!

Vi har vært oppe siden fem i morges. Ikke mer å si om den saken.

Skrevet

God mårrån!

Tips om barneservise: Går an å bestille kjempefine serviser på nett, med navnet til snuppa på. Har et supersøtt sett med en gutt som ser ut som han er tegnet av et barn og så står det Herman på både tallerkener og kopper. Har også et fint som er kjøpt i vanlig butikk. Ikke torbjørn egner figurer, men en kjekk liten vikingutt. Masse fint!

Natt til i dag var bare tull. Våknet først i ellevetiden, og insisterte på mat. Tror jeg også måtte plukke tjukken opp rundt ett, og våkner med han i senga rundt fire. Husker ikke om jeg da hadde tatt han opp enda en gang, eller om vi bare hadde sovnet. Ned i sengen igjen, våknet, mer pupp. Halv seks var han klar for dagen, men jeg insisterte på at mannen skulle passe han litt før han gikk på jobb. Så ble han lagt i senga igjen rundt syv, sov en time, og sovnet så med puppen sammen med meg. Halv ni sto vi opp. Men sov aldri mer enn to timer uavbrutt, så er sliten.

Skrevet

Ang penger fra foreldre; ikke klag husmus, jeg er ENEBARN, men dessverre altfor lite BORTSKJEMT heh...Synes godt jeg kunne fått litt tilskudd, eller rett og slett overtatt en av de tre leilighetene de sitter på hehehe, meeeen nei....... dengang ei, her skal det jobbes for penga...sukk.

Skrevet

og hvem heier vi på i top model ikveld? Synes liksom ingen av de tre er så fantastisk spesielt breathtaking jeg...Kanskje Fatima??

Skrevet

Herregud, vet du ikke hvem som vinner eller? Laster du ikke ned episodene elle? hehe.

Du, jeg må dessverre ditche deg i morgen. Jeg går litt i surr i avtaler og i morgen skal jeg ned til bror en tur og leke med nevøen min. Hva med onsdag? Sorry esse.

Skrevet

Nei, vet du, der går grensa...SÅ interessert i top model er jeg da ikke hehe! Men hadde litt på følelsen at hun derre Whitney kom til å vinne, for tror de har ønsket seg en "pluss-size" vinner ganske lenge nå (selv om pluss size blir å ta litt vel hardt i, jeg ville nok heller kalt det normal-size..) Ikke veldig imponert uansett, syns hun ser ut som en typisk badedraktmodell/ cheerleader-jente..

Og no vart eg såret og vonbroten husmus, ditchar du meg?? SNUFS ;)

Har barselmøte på onsd, men kan torsd og fredag

Skrevet

Ja, jeg vet. Beklager. Barseltreff på torsdag og fredag er jeg litt usikker på. Jeg skal få mine folk til å ringe dine folk, men tror fredag passer.

Skrevet

Der fikk jeg smake min egen kake gitt! Nå ble jeg ditcha. Men nå gidder jeg ikke å gå ut heller før jeg skal trene senere. Argh.

Jeg tror fredag funker dårlig...kanskje neste tirsdag igjen går greit?

Syvende far i huset er hjemme mandag og fredag derfor så er det enklere for meg å holde de dagene fri. Da kan hu mor nemlig trene og sove lenge og kose seg. (Hah)

Skrevet

hehe, det skjønner jeg så godt så godt vettu, misunner deg den muligheten ja:) Passer forsåvidt greit å utsette det, for vi tenkte oss en tur ut på øen denne helga, så da drar vi nok på fredagen kan jeg tenke meg...Men da har vi en deal på tirsdagen istedet! Og håper på LITT bedre føre, for nå er det virkelig ganske håpløst ute...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...