Gå til innhold

Frøken Freken, Husmus og LilleElla!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husmus: Ang melkemengde, er det vel sånn at det går litt opp og ned.. Bare følg med på om han har våte bleier, så er vel alt i sin skjønneste orden vil jeg tro...Frøya har ihvertfall noen tydelige "spisedager" hvor hun spiser mye, og noen "hviledager" hvor hun spiser lite! Hun er nede i 520 ml enkelte dager. Igår var en bra dag, da spiste hun hele 730 ml, fantastisk!! Så idag forventer jeg at hun kommer til å spise litt mindre igjen...Her kan det hjelpe å ta noen pauser i måltidet, ligge litt på leketeppet, stellebordet, for så å forsøke litt mer flaske...

Og trening, det er et fremmedord for tida...Har ikke trent på et år jeg nå. Slutta med en gang jeg ble gravid, og har ikke fått somla meg til å begynne pån igjen. Men DENNE helga SKAL jeg ta en tur, så d skal bli spennende, hehe.. Kommer sikkert til å bli andpusten bare jeg setter min fot på tredemølla.

Frøken; hvordan var natta idag? Her gikk den mye bedre, uten sutring av noe slag..OG hun fikk bare bittelitt grøt igår kveld..hmmm..sammenheng...? Men jeg gir det en sjanse til, og skal gi stor porsjon grøt ikveld, men litt før, kanskje på ettermiddagen en gang. Så får vi se.

Åååå- jeg er så hodestups forelska i jenta mi!!! Det slo meg her om dagen hvor utrolig glad jeg har blitt i henne, nesten skummelt altså...Hun er som dop, og selv om jeg er sammen m henne 24/7, får jeg liksom aldri nok. Og nå har jeg sannelig begynt m samsoving igjen også gitt, for det er jo så koselig! Også får jeg en times tid ekstra søvn i tillegg da, hehe, og DET er jo veldig kjekt...

Og Ella; chocoflarn er farlige saker, jeg var så dum at jeg gikk til innkjøp av en stor boks tidligere i uka- og nå er den på mystisk vis tom gitt...hmm- merkelig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare hyggelig du, jeg gjør mitt ytterste:)

Skrevet

Sjokkerer det dere ikke at jentene på ungd.skolen min gikk med SMOKK i munnen, og bamsemuffe??? Var det vanlig på deres skoler også?? Trodde det bare var en syk syk trend blant fjortisbabesene på skula mi eg...

Skrevet

sjokkert og sjokkert. Mer at jeg rister oppgitt på hodet og priser meg lykkelig over at jeg ikke lenger går på skolen. Jeg syns det er dødsteit med tåteflaske blant russen også jeg da. At det ikke går an å være litt mer original liksom. Men sikkert eneste måten å holde på drikka når man er så drita.

Skrevet

hva - går dere ikke med smokk, jenter??? Det er jo dritkult, jeg bestiller mine fra navnesutten.dk og det står sexy babe -76 på dem. Not. Etter mange år som sosialarbeider er det INGENTING som sjokkerer meg.

SNuppelure sov til 8 i morges!!! Deilig!!! MEn nå er hun overtrøtt og gauler fra senga si hver gang hun klør tutten ut av munnen...

Vi har forresten mottatt avslag på barnehagesøknad i dag, så jeg er rimelig sur.

Skrevet

Akk ja, mulig jeg tok meg litt vann over hodet her - invitere meg selv til kaffeslaberas, og så bare sitter jeg i et hjørne uten å si et kvekk! Men jeg har gyldig grunn assa!

Klompen min har nemlig vært syk og svak, og selv om han nå er frisk som en fisk krever han på mystisk vis mye mer oppmerksomhet enn før. Ah, det var gode dager da han kunne ligge en time i babygymen! Selv ikke Friends på tv er like gøy som det pleide... Så da må han sitte i fanget mitt, og så klåfingra som han har blitt er det klin umulig å skrive på et tastatur i en akseptabel fart. (ja, han ligger på gulvet og sutrer nå... Mamma er her, lillevenn! Sånn, boms opp i fanget, inn med puppen)

Jeg kan jo bare si det, først som sist, at jeg skal gjøre så godt jeg kan for å få dere til å føle dere framifrå vellykka og populære! Og ikke på en sånn smokkefjortis-måte, heller sånn håndballjente-kul, de som hadde kjærste i idrettsklassen på gymnaset.

Bevise min fabelaktighet ja... Det er mange måter å være det på, og jeg heller mot Amélie fra Montmartre-måten å være det på, dvs at man er finurlig ond på en snill måte med de slemme, og at man pusler sammen romantiske brev til de som fortjener det. (jada, kvalmt, I know) Men som Lykkeli hadde jeg også seks i matte, og som om ikke det var nok, så lærte jeg meg å lese da jeg var tre!

Klompen min er fire måneder og to uker. Han kan rulle rundt, men er ikke så flink til å sove om natta og synes at kl 05 er et utmerket tidspunkt å stå opp på. Og han er, som sagt, for tiden veldig dårlig på å sysselsette seg selv. Men nyforelsket som jeg også er, tilgir jeg ham selvsagt alt.

Milly selv er fra sånn cirka midt i Norge, og vess eg hadd hatt løst tel å irriter dåkk, så hadd eg jo bære skreve alle innleggan sånn som det her...

Jeg jobber i det statlige, med kunst og internett og det som verre er.

Jeg har til opplysning vært aktiv på dib siden klompen meldte sin ankomst, men jeg har ikke lagt igjen så mange spor. Det er det slutt på nå som jeg er ferdig med den ironiske distansen.

Sånn!

Skrevet

Velkommen inn i klubben, milly=)

Jeg må bare rope ut til dere alle, for jeg er så fryktelig stolt; JEG HAR VÆRT OG TRENT NÅ!!!! Første gang på et helt år!!! Slutta jo å trene med en gang jeg ble gravid, livredd som jeg var for å miste lille frø i magen, så no var d læng sida sis jat..Og, må bare skryte litt til; jeg klarte samme programmet på tredemølla som for et år siden- heilt utroleg...Begynte jo å røine på med krefter etterhvert, men da tenkte jeg bare i mitt stille sinn; phøøøh, detta er da ingen ting i forhold til en fødsel, hehehe (en fødsel setter virkelig ting i perspektiv altså..)

Skrevet

og FF; er det ikke full bhg-dekning der borte??? Trodde det bare var i Oslo de sleit jeg..

Skrevet

Jeg har helt åpenbart ADD når jeg skriver her inne, siden jeg sjelden klarer å uttrykke det jeg mener. Jeg skjønner også at han ikke skal ha grøt før 3 mnd, også kanskje siden han er 3.5 mnd. Men, apropos grøt, så har vi gått til innkjøp av det i dag og vurderer å starte med smaksprøver i morgen. I dag har han spist snaue 500 ml, og det er medberegnet nattmåltidet kl 05.00 som jeg normalt har ført på gårsdagens regning. Han har heller ikke spesielt våte bleier nei, men bæsjet tre ganger i dag (lite!) og er storfornøyd. I tillegg har han sovet en lur på 1 time og en på 2 timer i tillegg til hans ene på 30 min. Så gudene vet. Jeg må nok på HS og veie neste uke tror jeg ja. Ikke mandag for da er det visining, og vi vet vel alle at mammas velvære er viktigere enn prompens.

FF, synd å høre om BHG refusjon. Hva gjør du nå?

Skrevet

Tror du kan ta det helt med ro, husmus, for som sagt, her i heimen svinger det ihvertfall VELDIG fra dag til dag det der m melka (er vel bare FF som har en skjema-baby, hehe). Ikke alltid bleiene er like våte her heller, det skjer f.eks ofte at nattbleia bare er bittelitt våt..Men selvfølgelig, en tur til HS kan ofte være beroligende, eller evt det motsatte;) Jeg tenker som så at så lenge flisa er blid og fornøyd, lider hun nok ingen nød, for hun VET å si ifra for å si det sånn...

Skrevet

Morsomt. Jeg er glad for å lese om andre som har fødet morgenfugler. I dag klarte jeg imidlertid å lure tjukken til å sove til klokka ni, MOAHAHAHAHA!!!! Men tror ikke jeg greier å gjenta bragden. Normalt må vi opp klokka seks, og jeg syns det er lovlig tidlig, når man skal opp å mate om natten.

Jeg har en mann som står opp fem, halv seks, for å gå tidlig på jobb. Da kan han jo også gå hjem tidligere, og være sammen med meg og tjukken. Helt nydelig syns jeg. Men han er jo trøtt ja. Og ikke den eneste. Søsteren min, som er på besøk, foreslo at kanskje JEG kunne stå opp å lufte bikkja mens mannen min dusjer og spiser frokost, slik at han i det minste slipper det. Da trengte jeg jo ikke å ha med tjukken ut (som ville vært problemet om jeg skulle tatt morgentisseturen med vovsen senere på morgenen). ???????????? Sure thing. Etter å ha vært våken store deler av natten for å amme, så er jeg selvfølgelig klar for å stå opp en time tidligere for å lufte bikkja. Skal sies at det er lillesøster, og hun har ikke barn selv. :) Dumma.

Skrevet

Frøken Freken i från Fryken: Er det ikke full barnehagedekning i okka by???

Skrevet

Jasså sekser i matte Milly - dersom dette er et forsøk til å få meg til å framstå som vellykket må jeg si du bommer. Har også gjort det kunststykke å klage på 3 på sosøkeksamen, for så å bli satt ned til 2. Hei hvor det går.

Skrevet

Nei - pokkers drittby. 60 unger i kø. Jeg er bare sint og sur og klarer ikke skrive noe hyggelig eller morsomt. I tillegg er det slik at alle andre på arbeidsplassen har steget i lønn mens jeg er i permisjon, men fordi jeg får permisjonspenger for en stilling som jeg ikke finns lenger så er det ingen som forhandler for meg. Og den stillingen jeg skulle startet i 1. oktober er lønnet 46 000 høyere enn den stillingen som mine permisjonspenger regnes ut fra. Til og med de som jeg er sjef for tjener nå bedre enn det jeg får utbetalt. Har lyst til å avreagere ved å skrive hånlige innlegg på dibtrådene - feks "herre gud, hva er det du syter etter - klapp at!" eller "hvis det var jeg som ikke fikk ungen min til å gå/rulle/sitte/ spise / sove ville jeg for faen holdt kjeft om det i tilfelle noen fra barneveret kikket innom dib." eller "seriøst? Veier ungen din Xkg? Feit unge, må jeg si" Men jeg gjør det jo ikke, da:)

Skrevet

Dere har vel kanskje allerede ant at jeg var en sånn irriterende flink Flinkis-jente på skulen; med nesten bare 6-ere på videregående, og kun A'er og B'er på Blindern....Men, sånn går det jo gjerne, når man er perfeksjonist til fingertuppene og lider av det fryktede "flink-pike-syndromet", hehe;)

Og; FF, hvis det er no trøst i en sådan stund; vi kommer høyst sannsynlig ikke til å få noe bhg-plass før frøkna er nærmere 2 ÅR- slå den liksom...Meeen, planen er jo å flytte ut av byen før den tid, og da får vi nok bhg-plass på dagen, forhåpentligvis. Hvis ikke, må nok jeg bli hjemme i ulønna perm i nærmere 9 mnd- juhu (for det er uaktuelt å sende henne til en dagmamma, som plasserer ungene foran TV'en og forer dem m baconcrisp til frokost, lunsj og middag)

Idag sov forøvrig flisa seg gjennom mesteparten av kvelden, og vi fikk et lite håp om at hun kanskje, kanskje hadde skjønt dette m natt og soving- men neeeida- kl 23.00 var hun lys våken igjen og klar for litt action. Ikke ville hun ha noe melk heller, så kveldsmaten hennes ble idag på hele 50 ml (først en flaske; ville bare ha 20ml, et par timer senere ny flaske; ville bare ha 30ml- så husmus, du er ikke alene som sagt;) Kl. 01.30 var hun tilslutt trøtt igjen og tok natta, finallyyyy.....GOD NATT folket, eller skal jeg si god morgen;)

Skrevet

Jeg unner alle å få barnehageplass - unntatt dem som skremmer meg ift hvor ille dagmammaene er;) Jeg sovna samtidig med at jeg skulle gi Snuppelure en powernap i går ettermiddag - hvilket gjorde at vi begge sov alt for lenge. Så ble det bare tull og tøys resten av dagen.

Skrevet

Hmmm....det med lønna høres rart ut. Du jobbet i staten? Me too nemlig, og det pleier jo å gå ryddig for seg. Regner med du har snakka med damene i personalavdelingen? Du vil vel i det minste stige i lønn straks du begynner å jobbe? Hvis ikke vil du vel få det ved neste forhandling, men det er jo i så fall mange penger tapt. Tror jeg hadde hisset meg opp mer over det, enn barnehageplassen.

Hvilken plass i køen er dere? Er jo ofte foreldre som ombestemmer seg, og folk som flytter, osv osv, så kan jo godt hende det ordner seg. Ellers finnes det mange flinke dagmammaer. Mamma var dagmamma i maaange år, og jeg var også hos dagmamma til jeg var en fire, fem år. Hadde det super dupert. Og til tross for at lillebroren min en gang holdt på å sette fyr på en gutt som mamma passet, tror jeg de aller fleste var fornøyde med hennes innsats også:)

Skrevet

Har snakket med de i forbundet mitt, og de har bekreftet at jeg har forstått det rett. Jobber i kommunen, hvis ikke sjefen min ordner med noe kompensasjon for meg sier jeg opp. Har hørt at hun som skulle vikariere for meg, men måtte si fra seg stillingen pga sykdom, får lederlønn til jeg er tilbake - selv om hun nå er tilbake i vanlig saksbehandlerfunksjon. De har nettopp lyst ut stillinger i okka by som jeg kan søke på, og hvis jeg ikke får barnehage er det vel ok å jobbe i egersund om ikke annet - selv om det ikke løser noe i seg selv. Jeg får den "gode" lønna når jeg begynner å jobbe igjen - mister rundt 50 000 før skatt på å være i permisjon.

Er sikker på at det finnes flinke dagmammaer - men ville nå helst hatt barnehage. Har mailet kommunen og spurt hvilken plass i køen vi står på. En kollega av Signe har en jente som er født en måned før Snuppelure, og som heller ikke har fått plass. Håper hun har søkt i andre barnehager enn oss...

Skrevet

Mamma er på besøk, og hun sier de skal sette i gang nå med å bygge to stk barnehager på slettebø (hun trodde i hvert fall det var der). Det hender jo de er superkjappe med å få satt opp barnehagene. Vi har et par midlertidige brakkebarnehager her som kom opp lynraskt. Og nå med finanskrisen og det hele, er det vel ikke verdens største konkurranse om arbeidskraften heller. Får krysse fingrene for at det ordner seg.

Jobb i Egersund hadde nok ikke vært så ille. Misunner deg ikke å pendle to timer per dag. Men så må jo en eventuelt ny jobb være verdt det. Er nok hovedgrunnen til at jeg nok aldri kommer til å flytte hjem igjen. Ikke mange jobber der for en samfunnsøkonom, som kan konkurrere med de jeg kan få her i Oslo.

Skrevet

Jeg er lovet hjemmekontor med fleksitid fra 9 - 14, og de jeg skal være leder for jobber turnus - så om vi har barnehageplass så skal det gå greit å pende. Jeg blir bare så sur når jeg føler meg forbigått, da har jeg lyst til å si opp via sms og sånn;) Men jeg gjør det ikke, da.

Nå skal vi i 11årsdag på Litla Langevatn 1 - god helg mine damer - og hils mor!

Skrevet

Herregud, hvis bertebaben Tone Damli vinner Grand Prix går jeg og legger meg!! JA, jeg ser på mgp, og JA jeg lar meg engasjere av slikt...Heia heia feleguten seier no eg!!

Skrevet

puuuh, rettferdigheten seiret og den beste vant! hipp hurra, fantastisk bra sang altså=)

Men housemouse, korleis gjeng d m prompen? Eter han litt meir idag el? Vet ikke om du så svaret mitt på innlegget ditt idag, så limer det inn her jeg:Tenker at det kan jo være at han har begynt å snu litt på spiserytmen sin, til at han spiser mindre på dagen og mer på kvelden/ natta? Her snus ihvertfall alle rytmer og rutiner stadig vekk, og jeg tar ingenting for gitt enda...Og, det er jo tross alt ganske vanlig at så små babyer våkner 1-2 ganger om natta for mat- kjipt men sant!

Men når det er sagt; er ikke prompen født litt over termin, sånn at han er ca ca 4 mnd nå i forhold til termindato...?? Og det er jo heller ikke sånn at tarmsystemet modnes over natta den natta de fyller 4 mnd for å si det sånn, det hele er jo en gradvis prosess over tid.

Ellers må jeg bare få sagt at jeg "gleder" meg til å trille tur i dagene som kommer; tusen tonn søkkvåt tung slapsesnø og meterhøye brøytekanter på hvert et fortau- nei, hurra hopp, det skal bli en fest gitt..Men som alltid, jeg prøver å se på det positive ved saker og ting, og god trim, DET blir det jo..Egentlig synd jeg meldte meg inn på SATS igjen, for bedre styrketrening enn 5km vogndytt i tung snø skal man vel lete lenge etter.

Skrevet

sitter å humrer og ler når jeg leser innleggene deres,som et eventyr :)

flittige og relativt sjeldene ord flyr i hytt og pine, lekre og morsomme metaforer som forklarer det enkleste..:)

har også lyst til å være med i "den kule gjengen", men føler nok at jeg kommer til kort hos dere:D

får nøye med meg å sniklese;)

Skrevet

Nei, nå har jeg lært at jeg kunne gitt han grøt allerede fra 2 mnd alder, så søren og! Men, KJÆRE DEG DA Lykkeli, jeg vet da at babyer har en tendens til å våkne på natten! Men ikke min!! Så i dag har jeg gjort det ytterste for å proppe i han mat, men det har ikke gått så bra, og han spiser overhodet ikke mer på kveldstid. Han legger seg jo kl 20.00! I dag la han seg 18.30 for han var helt utslitt. Dakal lille fisen.

Mamma trenger skjønnhetsøvnen sin så hun kan orke å gå på trening så hun kan passe inn i det som tidligere var tjukkefeiteolabuksene men som nå har blitt til slankebuksene. Uff.

Si ifra hvis du vil trille. Jeg er bissi bissi på mandag, men fri og frank på tirsdag.

Fru Boger, her er det bare å joine!

Skrevet

Signe? Hvem er Signe?

Jeg vet alt om å tjene for lite. Jeg får 10.000 mindre i mnd pga dritt NAV og den idiotiske 6G grensen. Det knapt så jeg har råd til kaviar på kjeksen.

Og Lykkeleg, nei, tenk Prompen kom på dagen til unnfangelsesterminen, og DET vet jeg helt sikkert! Høhø! Men 1 uke over UL termin. Men som sagt, den var jo feil så...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...