Gå til innhold

Frøken Freken, Husmus og LilleElla!

Anbefalte innlegg

Skrevet

og DER fikk jeg æren av å legge igjen innlegg nr 100 på denne tråden. Jeg har et forslag - hva om vi slutter å omgås i det virkelig liv og bare forholder oss til hverandre på dib.. høhmh. Alternativt kan dere begynne å føre referat fra det dere har snakket om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm...kanskje jeg også skulle joinet dere? Har da fått familien ut av huset og klar for sosiale begivenheter igjen. Bilføreren meg stiller hvor som helst og når som helst:)

Skrevet

Nå må du slutte å syte, bare fordi vi har vett til å bo i hovedstaden. Eller like rundt hjørnet for lille Ellas del.

Dessuten kommer vi på besøk til deg i sommer, fus på badekaret!

Lille Ella, kan du tirsdag? ser ut som det passer Madamen. Jeg stemmer jo selvsagt for Oslo 3, men kan sikkert karre meg til arbeiderstrøget.

Skrevet

Og så må jeg bare tilføye, jeg opponerte mot systemet i dag og ga prompen 2 teskjeer med grøt. Når han bare vil ha 40 ml melk så får vi heller satse på at han har stålnyrer. Han måtte vel roe ned voksingen på et tidspunkt, men synes allikevel det er ekkelt at han har gått så drastisk ned. Som sagt så er han i godt humør og masse energi så jeg frykter ikke at det er noe galt. Enten så er han drittlei mme eller så er det kroppen hans som regulerer. Tar nok en tur på HS for å sjekke vekten og snakke med legen der. Snakket med min lege i dag men hadde jeg vett til å nevne det? Neida!

Men grøt er godt. Jeg spiste opp resten jeg!

Skrevet

ååå, du skulle bare visst frøken, det er i tigerstaden det skjer vettu;)

Skrevet

å denne dumme dumme svarfunksjonen FUNKER visst ikke helt som den skal den!! Jaja, det over var til FF, men det skjønte dere kanskje?

Så koselig at du joiner, littleEll:) Selv om jeg personlig synes turmulighetene er noget bedre langs Akerselvens bredd, er jeg tilbøyelig til å ta nok en tur i Frognerparken jeg (så mobil og urban som jeg tross alt er, er jeg ihvertfall IKKE redd for å ta bussen et par stopp hehe;) Og det blir nok kanskje lettere m parkering for deg LE også, hvis du hadde no kjentfolk på Frogner, var det ikke slik?

Skal vi si Frognerparken, ved hovedinngangen der som sist, kl 12 nå på tirsdag da eller??

Skrevet

Joda, jeg er forsåvidt også bedre kjent der enn på sagene. Også har jo til og med Frognerparken egen parkeringslass, hvis jeg føler for å flotte meg veldig og betale for parkeringa.

Tirsdag tror jeg er en fin dag, får heller gi beskjed hvis ammetåka har tatt meg. Nu skal jeg snart ta med modern ut på en skitur rundt nøklevann. Årets første.

Skrevet

Å, så deilig- skitur er virkelig terapi for sjelen:)

Ang barneservise; sånne med navn blir jo litt dumt, da jeg tenker på at de kan gå i "arv" til de neste 5 barna mine, hehe;) Neeida, 5 blir vel litt i overkant, men fra spøk til halvor, ønsker vi oss per idag tre barn..Dere da? Tenker at 3 barn blir perfekt, kanskje to litt tette nå (ca 2-3 år mellom dem), og så en liten attpåskatt litt senere..Meeen, det er jo meget mulig at jeg synes 2 blir nok når den tid kommer, det får vi jo bare se på!

Skrevet

Jess....to unger minst. Tre unger maks. Vi får nok se hvordan det går med to først tenker jeg. Men hadde vært koselig med tre ja. Vi hadde vært vårt servise som barn, oss tre søsken. Brukte det jo leeeeenge. Og nå står det hjemme hos mamma og pappa når vi kommer hjem med barnebarn. Men man trenger selvfølgelig ikke ha med navn på. Maaange fine.

Skituren var litt sånn så som så. Smurte om to ganger. Og måtte gå frem og tilbake. Langrennsformen ikke helt på topp. Kjente det faktisk littegranne i bekkenet. Men godt å komme seg ut i hvert fall. Var også ute å gikk tur i to timer med vogn og hund tidligere i dag, så jeg tror jeg kommer til å sove GODT i natt...hvis jeg får muligeten da:)

Skrevet

Jeg har vært på spinning i dag. Så det!

Forøvrig vokste jeg opp på 150 år gammel Rosenthal. Eller noe i den dur.

Da sier vi Frognerparken da! Fantastisk glad i å få det som jeg vil!

Skrevet

Oi skitur - når jeg sier at jeg heller vil føde igjen i morgen enn gå tre mil på ski er det ikke BARE fordi jeg er dritgod på føding, for å si det slik. Flaks for meg at jeg bor et sted uten snø.

Til tross for mine egenskaper som supergravid og superføderske skal vi bare ha to barn. Har ikke lyst til å ha ungene så tett, men heller la dem være små litt lenge - og da er det begrenset hva jeg med mine 32 år kan få til. Men kan husmus så kan vel jeg (der fikk du den - den er fordi du kaller meg rigid. "Rigid" er det de som ikke får til rutiner og forutsigbarhet sier for å føle seg litt lettere til sinns. Sucker!)

Huff nå fikk jeg litt dårlig samvittighet, men ikke så mye at jeg sletter det jeg skreiv.

Skrevet

Nu må vi ikke krangle da, små barn...

Jeg kan prøve å løfte stemninga litt her ved å fortelle at vi opplevde at Frøya fikk "latterkrampe" for første gang her for et par dager siden...Hun har ledd en liten stund allerede, sånn trillende søt babylatter, men her om dagen lo hun så mye og lenge, at hun begynte å hikke til slutt stakkar...Så utrolig søtt! Jeg bare smilte et vanlig stort smil til henne idet jeg løftet henne opp på fanget, og det var visst ufattelig festlig gitt, hoho:)

En annen ting som potensielt kan løfte stemninga (om enn ikke på en så veldig positiv måte da, håper dere har spist middag nå), er at vi fikk gjensyn med en gammel Frøya-klassiker her om dagen (kl 01.15 midt på svaaarteste natta for å være helt korrekt); nemlig spraylakkering av baderomsveggen OG skapet, med en gulgrønnaktig illeluktende substans som begynner på B og slutter på ÆSJ!!! Heldigvis rakk jeg (takket være min lynraske reaksjonsevne som gammel håndball-keeper)å hoppe til siden før det smalt...Dette var ikke et gledelig gjensyn for å si det mildt, og tror nok bare at det var et engangstilfelle pga mye luft, HÅPER det ihvertfall hehe...

Og apropos Frognerparken; vi VET at du liker å få viljen din husmus, det er ikke noe nytt for å si det sånn!

Skrevet

Og har jeg nevnt, at prompen har begynt å suge på tommelen?? Mor og far synes dette er fantastisk søtt!

Gjør deres det?

Broren min er 7 år eldre enn meg. Klart jeg er vant til å få det som jeg vil! :D

Skrevet

Du, jeg er enebarn jeg, men jg er likevel IKKE vant til å få det som jeg vil- dessverre....he he. Muttern og fattern var veldig bevisste på å ikke skjemme meg bort, og der gjorde de ein steikandes god jobb må jeg si (klappe meg selv på skuldra;)

Men JA, her tottes det, dessverre...Begynte m det for et par uker sida, men vi prøver aktivt å forhindre det. Ikke lysten på kanin-tenner og mulig reggis, og det er jo nærmest klin umulig å venne dem av m den også (kan jo ikke kutte av dem tommelen heller, smokken er litt greiere sånn sett). Men det er ikke sånn kose-sutting virker det som, jeg tror hun bruker totten som en lett tilgjengelig bitering! For nå er jo tann nr TO på vei opp allerede - og det klør og det klør...

Har dere sett brudekjolen min forresten? Har noen bilder av den på profilen min, og skal prøve å få solgt den nå...må bare få somla meg til å legge ut en annonse på finn...hmm...ja, det burde vi, til helga kanskje- ja til helga kanskje;)

Skrevet

Angående den derre burde, burde VG-reklamen. Mannen min skjønte den ikke til å begynne med. Trodde hun dama på slutten sa: Helga er ikke bare pule pule. Hehe. Nei, det er den absolutt ikke. Smart mann.

Nydelig kjole! Min ligger på salgs på finn.no og har gjort det en evighet. Et mission impossible å få den solgt. Men har kvittet meg med slør og underskjørt i det minste.

Gjeesp. Ble sent i natt. Var med mamma og ei tante på Les Miserables på Oslo Nye i går kveld. Kjempebra, men var ikke hjemme før tolv, og da må man jo gjerne lande litt før man legger seg. Og klokka seks var det selvfølgelig morgen. Tjukken våknet i natt klokka ti, tolv og to for mat, han ble lagt åtte. Men da han våknet igjen klokka tre, sa jeg nok er nok. Stappa i smokken et x antall ganger, samme skjedde en time senere. Men det funket. Men man blir jo trøtt av å være smokk-inputter hele natta også.

Tjukken suger ikke på tommelen, men bruker hele hånda som bitering. Eller, tror ikke han bite eller klør så fælt, men han slikker og sutter noe voldsomt.Tommelen har han ikke funnet enda. Men gjør ikke så mye om han ikke oppdager den. Rett før han begynner å interessere seg for tærne da....ååååh, han er så grusomt dyktig den gutten min.

Skrevet

Jeg sutta på totten (eller saug på totten, som høres litt rettere ut for meg) til jeg var syv og var den eneste i klassen uten regulering på ungdomsskolen. Dette funker vel ikke som forskning akkurat, men likavel. Snuppelure suger ikke på tommelen, jeg har imidlertid prøvd å stappe en fot inn i gapet hennes noen ganger, for det syns jeg er søtt - men hun vil ikke spise på føttene sine.

Forøvrig nydelig brudekjole! Etter at det hadde vært null interesse for min en stund haglet det inn med mail - fikk solgt den til en god pris. Hun som kjøpte den sendte meg bilder fra bryllupet deres etterpå, og det var veldig rart å se noen andre i min kjole. Forøvrig tok det ikke lange tida før brudebilder i avisa avslørte at halve Stavanger har gifta seg i min kjole, så da så. Jeg er litt sjokkert over at dere er født på 80tallet og har mann og barn. Går det an, liksom? TYdeligvis gjør det det.

Snuppelure sto opp kvart på fem i dag. I strålende humør, men likevel. Det er det eneste jeg har å utsette på henne. Har sluttet å bekymre meg om matinntak. Tenkte på det i går kveld, gud så deilig det er å ikke bekymre seg. Anbefales.

Skrevet

Da er det godt at jeg kan ta over bekymringspinnen for matinntak da.

Jeg skal på barseltreff i dag så da får jeg sytet (?) og klaget litt ekstra over dette for så å gå og veie han på HS.

Promp våknet kl 23.00 for mat, og kl 05. Da tok jeg han med i sengen og han sov søtt til kl 08. Stappet inn en flaske og regner med å få mellomørebetennelse og han sov videre til 09.30. Så nå er vi selvsagt sent ute fordi mamma måtte få pensjonistsøvnen sin.

70 tallet ruler sant det FF (fortsatt irriterende uten bindestrek....).

Skrevet

æsjameg...gikk glipp av 70-tallet med et par måneders margin. Bittert:( Men jeg fikk min dose av brune og oransje sparkebukser likevel.

Kvart på fem...da hadde jeg lagt meg ned på badegulvet i en tåredam tror jeg...

Skrevet

Lite aktivitet i dag gitt...

Da skal jeg hoppe i loppekassa. Har gått tur ikke mindre enn to ganger i dag. Fire timer med frisk luft altså. Så her sitter jeg da i sofaen. Med verdens beste nye morgenkåpe. Kjøpt på Hunkemøller i København. Myk som ei barnerompe. Ikke frottè, ikke fleece, men noe midt i mellom. Heaven. Hadde blitt min personlige eiendel om jeg måtte være med på Robinson. Har proppet i meg noen (hahaha, tidenes understatement....jeg er nok i fornektelsesfasen) biter med melkesjokolade med Walters mandler, litt (der kom den igjen gitt, den fornektelsen) solo og seigmenn, og har for første gang i mitt voksne liv kjøpt se og hør (har et par ganger i året kjøpt her og nå, se og hør er jo DYRT). Skikkelig daffa på sofaen. Og kjenner at øynene begynner å glippe og at mammahjertet mitt trenger å sove litt.

Håper dere utover kvelden og natta har mye å si, så har jeg noe festlig å lese sånn i sekstiden i mårratili.

oi...ser at dette ble vanskelig å lese. En rar trang til å skrive veldig mye i parantes. Skjønner vel at dere ikke er så flinke til å lese mellom linjene, slik at her må alt forklares? Jøss. Og det med å fatte seg i korthet....skulle vi tatt et kurs?

Skrevet

Hva søvn angår er det vel vi som tar 1.prisen; jeg var ikke i seng før halv fem igår jeg, hehe! Men det var litt min egen skyld også, for flisa tok faktisk natta kl 01 igår- men jeg satt liksom og venta litt på at hun skulle våkne...Og det gjorde hun forsåvidt også, kl 02.15- litt mer melk, og utrolig nok, sovna med en gang nesten etterpå (kl. 03). Satt imidlertid oppe en times tid til, jeg har litt lakenskrekk til tider, og synes det er deilig med en liten babyfri time alene før sengetid... Misunner dere andre som får en HEL KVELD fri ja!! Det skal bli tider det (hvis det noen gang skjer, akkurat nå virker det heller fjernt)

Og ja; 25 år, gift og ett barn- det er ikke hverdagskost her i storbyen nei...På en måte litt kjedelig, for har ingen venninner som er i nærheten av å tenke barn enda- ikke på mange år sannsynligvis.. Men jeg stortrives som etablert jeg, og savner ikke konsertene, festene osv- faktisk ikke!

Her er forresten føttene en stor hit om dagen, hun griper tak i dem og drar dem (nesten) opp i munnen. Sokker dras av hele tida (sokker på små babyer er UPRAKTISK), og sparkebukse-"føttene" trekkes opp i munnen- nam nam;)

Hun driver også å gynger noe voldsomt fram og tilbake med føttene opp mot munnen og veiver med armene- et utrolig festlig syn- og snur seg på denne måten rundt på gulvet (altså, hun ruller ikke, men vrir kroppen 180 grader rundt hvis dere forstår). På et eller annet mystisk vis klarer hun også å humpe bortover, for ofte hvis jeg legger henne ned midt på leketeppet og går inn på kjøkkenet og lager meg no mat el no, så ligger lille jenta storfornøyd og gliser på stuegulvet, vedsiden av leketeppet, hehe- ganske morsomt:)

Hvordan gikk veiinga idag, husmus? Lille promp har vel ikke krympa?

Skrevet

Jeg hadde nektet deg å ta med den.

Men over til noe annet, jeg veide ikke prompen i dag fordi jeg ble betrygget av en annen storspiser som har blitt småspist at de må jo på et tidspunkt slutte å vokse så iherdig!

Kanskje mandag his nevrosene kommer tilbake.

Ellers i nyhetene, jeg har en altfor varm pose!! Merk hvordan jeg klarer å klage over det meste. Jeg tror jaggu ikke han kan ha på seg mer enn strømpebukse og body i den. I dag hadde vi ulldress utenpå det igjen og han var glovarm. Flinke posen min som gjør jobben sin. Drittvogn som ikke har plass til prompen.

Og så er jeg fortsatt feit. Da hadde jeg ikke mer å klage over.

Skrevet

Hva søvn angår er det vel vi som tar 1.prisen; jeg var ikke i seng før halv fem igår jeg, hehe! Men det var litt min egen skyld også, for flisa tok faktisk natta kl 01 igår- men jeg satt liksom og venta litt på at hun skulle våkne...Og det gjorde hun forsåvidt også, kl 02.15- litt mer melk, og utrolig nok, sovna med en gang nesten etterpå (kl. 03). Satt imidlertid oppe en times tid til, jeg har litt lakenskrekk til tider, og synes det er deilig med en liten babyfri time alene før sengetid... Misunner dere andre som får en HEL KVELD fri ja!! Det skal bli tider det (hvis det noen gang skjer, akkurat nå virker det heller fjernt)

Og ja; 25 år, gift og ett barn- det er ikke hverdagskost her i storbyen nei...På en måte litt kjedelig, for har ingen venninner som er i nærheten av å tenke barn enda- ikke på mange år sannsynligvis.. Men jeg stortrives som etablert jeg, og savner ikke konsertene, festene osv- faktisk ikke!

Her er forresten føttene en stor hit om dagen, hun griper tak i dem og drar dem (nesten) opp i munnen. Sokker dras av hele tida (sokker på små babyer er UPRAKTISK), og sparkebukse-"føttene" trekkes opp i munnen- nam nam;)

Hun driver også å gynger noe voldsomt fram og tilbake med føttene opp mot munnen og veiver med armene- et utrolig festlig syn- og snur seg på denne måten rundt på gulvet (altså, hun ruller ikke, men vrir kroppen 180 grader rundt hvis dere forstår). På et eller annet mystisk vis klarer hun også å humpe bortover, for ofte hvis jeg legger henne ned midt på leketeppet og går inn på kjøkkenet og lager meg no mat el no, så ligger lille jenta storfornøyd og gliser på stuegulvet, vedsiden av leketeppet, hehe- ganske morsomt:)

Hvordan gikk veiinga idag, husmus? Lille promp har vel ikke krympa?

Skrevet

Jeg har spist ostepop til kvelds idag- naaam- så nå blir det prompelukt på tastaturet, hehe (jeg er ikke barnslig, jeg??)

Kan også fortelle at jeg fortsatt ser gravid ut, dvaskemagen ser ut som da jeg var 3 mnd på vei (og ja, jeg fikk tidlig mage da jeg var gravid- ble t.o.m sendt på ekstra UL pga mistanke om tvillinger). Da jeg var på besøk på jobben 5 uker etter fødselen ble jeg faktisk spurt om det var en ny på vei allerede...HALLO??

Faktisk gikk magen tilbake til normalen i desember, da stressa jeg så mye m ammetullet at apetitten var heller laber..Meeen, så kom jula da, og marsipan, sjokolade, pinnekjøtt etc etc, og VOILA så kom magan tilbake igjen gitt (for magemuskler- hvor ble de av??)

Skrevet

Det som er litt snodig er at jeg selv nå tenker at jeg var så skrekkelig ung da jeg var 25 - men det stemmer jo ikke! Jeg hadde jobba 3 år etter endt utdanning og var samboer - saken er at jeg har vært gammal lenge. (Og at jeg er en slank sjel i en blubben kropp.)

Jeg har gått tilbake til drømmemåltid, for jeg orker ikke stå opp grytidlig lenger. Klokka 05.30 så alt bra ut. Klokka 05.34 brølte far til fordi han hadde mareritt, hvorpå Snuppelure begynte å spontangråte i søvne. Etter at mor hadde bysset og susset (bare Snuppelure - var litt sint på dumme mann som er så pysete at han brøler i søvne og vekker huset) sovnet de begge to. Mens jeg lå våken og grublet på mangelen på barnehageplass, pendling og dyrt hus.

Skrevet

FF, jeg tror også jeg er slank og blir like overrasket og deppa hver gang jeg ser bilder som motsier meg selv.

Her våknet han også kl 05 og skulle ikke sove igjen, jeg tar han bare med meg i sengen jeg og så sover jeg og så kan han ligge der og skravle for seg selv. Han sovner til slutt for det er jo ingenting å gjøre.

Ikke snakk om bhg plass, jeg har full panikk for det. Jeg søkte med plass fra jan2010 men det var kanskje dumt? Jeg burde kanskje søke fra november så jeg sørger for ansienitet, eller er det ikke slik det fungerer?

Hva gjør du hvis du ikke får plass? dagmamma? blir hjemme? store bokstaver er oppskrytt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...