Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 18. februar 2009 #26 Skrevet 18. februar 2009 Nå må jeg bare blande meg inn i tråden deres, for FF; den feilen der har jeg gjort også!! Jeg har alltid bestrebet meg på å IKKE kjøpe bråkeleker til mine nevøer og nieser siden vi er de siste som får barn i familien (hevnen er søt osv). Men for et par år siden klarte jeg også å kjøpe en sånn traktorsak med en tilhenger med noen dyr på. Ettersom jeg leste skulle dyrene si mø og voff og vrinsk osv når man trykket på dem. Men det jeg ikke fikk med meg var at han bonden som satt på traktoren "sang" OldMacDonald også... Og gjett hvem lille nevø trykket i ett sett på???? Er stygt redd for at vi kommer til å få igjen for den der en dag :S
LilleBjella Skrevet 18. februar 2009 #27 Skrevet 18. februar 2009 Her skal jeg blande meg inn litt. Har nemlig smuglest litt i "Mat for spedbarn" som man får på helsestasjonen. Der mener jeg bestemt at de fraråder grøt rett før leggetid, pga muligheter for magevondt. Så det skal man liksom gi mitt på dagen. Men det er vel bare til å begynne med, sånn just in case. Er vel ikke alle som får vondt i magen heller? Når man ammer har jeg hørt at man skal gi pupp før grøten, slik at man opprettholder produksjonen, og man får alle disse nyttige næringsstoffene, bla bla bla. Men det driter vel dere i. Alt man skal lure på....
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #28 Skrevet 18. februar 2009 Ja, nå som vi endelig hadde fått sånn dreisen og blitt kløppere på flaskemating, kommer denne grøten og forkludrer det hele, hehe! Nye spørsmål, og nye ting jeg må fundere over- slitsomt altså! Men for all del, I løøv grøt, mye kjekkere det enn den evinnelige flaska=) Det så vel ut som en grei dagsmeny det der, gjorde det ikke? Er jo bare å forhøre seg litt ute på forumet evt, til disse erfarne grøtmammaene:) Ang middag, er det ikke vanlig at den på en måte erstatter det ene grøtmåltidet? Altså middag kl 17.30 istedet for grøt...? Bruker du noe sviskemos etter grøten/ har du merket om hun har blitt hardere i magen etter innføringen av grøt? Vi er som sagt bare oppe i en halv porsjon foreløpig, så syns ikke jeg merker noe særlig enda...Og har du gått over til NAN2 enda forresten? Tenkte kanskje jeg skulle gjøre det, med tanke på jern.
husmus &2 Skrevet 18. februar 2009 #29 Skrevet 18. februar 2009 Åh, jeg vil og begynne med grøt snart! Her er vi så lei av flaska at jeg teller ned ukene til han er 4 mnd. Lykkeli, prompen fikk også komplimenter av legen sin i dag, men hun var snill nok til ikke å kommentere at han er like stor som sin mor.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #30 Skrevet 18. februar 2009 Ja, grøt er virkelig moro for store og for små- litt gris, men mest gøy;) Og du er da IKKE STOR husmus, DET ER DET BARE DISSE BOKSTAVENE SOM ER Og FF; jeg kjører samme taktikk som deg, med grøt først, og så litt melk "på sengekanten". Har merket at hun drikker mer melk når hun ligger nede på skinnfellen sin rett før hun skal sove, enn på fanget/ vippestolen; derfor blir det mye liggende flaske for tida. Er det dumt på noen måte? (syns jeg har lest et sted at det ikke anbefales, men husker ikke hvorfor). Og tar dere dem opp igjen for raping? Tenker at det er vel sikkert det beste, men da blir hun jo så lys våken igjen, og røskes ut av melkedøsen...
husmus &2 Skrevet 18. februar 2009 #31 Skrevet 18. februar 2009 Vi gjorde også det en stund, ga han flaske når han lå i sengen. Da sovnet han nesten umiddelbart så dette var veldig effektivt. MEN, etter å ha sett en Oprah episode om tørrdrukning og iflg mannen min så er det fullt mulig at hvis han puster inn når han tar en slurk at dette da går i lungene. Om dette stemmer eller ikke aner jeg ikke, men har gjort meg paranoid nok til at jeg ikke gjør dette lenger. Men noen unntak på morgenen når mor trenger pensjonistsøvnen sin. Da hender det at det sniker seg inn en tår her og der. Og nei, raping har vi sluttet med når det er natt, og han har det helt fint uten.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 18. februar 2009 Forfatter #32 Skrevet 18. februar 2009 Men man ligger da og ammer??? Blir ikke det akkurat det samme? Jeg tenker med Avent-flaska, for den stopper jo å renne når baby slutter å suge...
LilleBjella Skrevet 19. februar 2009 #33 Skrevet 19. februar 2009 Den tørrdrukningsepisoden tror jeg har gjort noen og hver paranoide. Pappaen skulle bade tjukken, hvorpå han svelget han noe vann og tror noe kom i litt feil hull. Han mente at nå var det fare på ferde og stor risiko for tragedie i dette huset. Det skjedde selvfølgelig ingenting. De flest ammer vel liggende flere ganger i døgnet, i hvert fall om natten. Tror ikke det er noen fare.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #34 Skrevet 19. februar 2009 LilleElla; tanken har streifet meg, at det kanskje var litt teit med en sånn egen skravletråd for oss her inne på forumet, men jeg synes faktisk at vi "fortjener" det, så mye som vi bidrar her (kanskje spes FF, som er MME-guru numero uno her inne;) Og apropos Egersund; det eneste forholdet jeg har til den byen er en tidligere lærer av meg, på barneskolen, som var derfra og het Arne Tengs tror jeg det var..(apropos Tengselva)- det må da ha en sammenheng...?
Frøken Freken Skrevet 19. februar 2009 #35 Skrevet 19. februar 2009 Alle i Egersund heter det samme og er i slekt. I dag har Snuppelure vært helt merkelig. Måtte styre lenge for å få henne til å hvilse på formiddagen - og hun har bare spist halvparten av det hun pleier. Jeg sier jo alltid at det er tenner på gang når noe er litt anderledes, så - tenner på gang? HVva vet jeg. Jeg gir ikke sviskemos etter grøt enda, for jeg hun har fremdeles daglig avføring. Det vil si - normalt skulle hun hatt bæsjebleia for noen timer siden, da. Men jeg har kanskje gått litt fort fram ift porsjonsstørrelsen og til det å ha den på kvelden. Hun våkner nå flere ganger på natta, men gråter ikke og sovner fint igjen. Kan det ha noe med grøten å gjøre tror dere??? Det er litt trøttende - for når Snuppelure våkner, våkner mor. Jeg har også gitt flaske på senga, men det er mest hvis hun ikke klarer å roe seg. Prøver å ikke gjøre det til en vane, for jeg vil ikke at det skal være t must. Tenker litt på når hun får tenner og slikt - men samtidig ammer jo folk om natta uten å pusse barnas tenner etterpå - så ikke sikkert at det ville gjort no. Jeg syns det er deilig med litt ekskluderende atferd på dib;) Jeg føler meg veldig inkludert selv - det er som Nylander sier - selv om man ikke klarer å amme selv må man tåle informasjon om at det er best. Og selv om man selv blir ekskludert må man tåle at andre er inkludert. Ehm - eller?
husmus &2 Skrevet 19. februar 2009 #36 Skrevet 19. februar 2009 ÅÅH! Jeg vil ha bil!!! Da fikk jeg det ut. FF, det kan jo godt hende det er tenner på gang, men det er vel ikke unormalt heller kanskje at rutinene deres endrer seg. Jeg tror vi må jukse litt jeg og begynne med grøt før 3 mnd for han er drittlei den melken og drikker nå langt under det han bør.....HM
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #37 Skrevet 19. februar 2009 Godt sagt De, frøken F;) Her er faktisk tann nr to på vei opp nå, men merker egentlig ikke noe særlig til det- annet enn tygging tygging og gnaging gnaging på alt og alle (mors albue, hake, kinn for å nevne noe). Ganske søtt! Men når det er sagt, var det mye sutring i halvsøvne i natt, jeg orka ikke høre på det og måtte reise meg opp hele tida for å stappe inn smokken, så jeg tok snupps over i senga vår- noe som resulterte i bedre søvn for oss begge. Men avbrutt av sutring/ klynking og virring m hodet, ut m smokk x antall ganger...Kjipe greier.. Og ikke vet jeg hva det skyldtes heller, om det er den nye tanna som plager henne, eller grøten..For jeg ga henne også en litt større porsjon grøt igår kveld, en times tid før hun la seg. Så frustrerende når man ikke vet hva som plager dem!! Snakka litt med helsesøster idag ang grøten forresten, og spurte om dette m væske. Hun sa at jeg godt kunne tilby henne melkeflaska etter grøten, men at det ikke var noe stress hvis hun ikke ville ha. Hun sa at det er jo mye væske i grøten, og at det derfor var ganske vanlig at ungen ikke ville ha noe vann/ melk i tillegg. Så dette med væske var visst ikke noe å stresse med virka det som; jeg spurte om jeg burde gi litt vann i tillegg, men det var ikke nødvendig sa hun -de fikk nok væske fra melka.
LilleBjella Skrevet 19. februar 2009 #38 Skrevet 19. februar 2009 Misunner dere litt som kan gi grøt fra fire måneder med god samvittighet. Gleder meg til å kunne tilby noe annet enn puppen, drømme drømme. Spørs om vi ikke bare må tilby noen smaksprøver tidlig her også, bare for å sikre at man blir vant til smaken. Orker ikke noe fullamming til åtte måneders alder fordi tjukken er kresen og bare skal ha pupp. Her har vi fått et litt nytt adferdsmønster hos tjukken de siste dagene. Rett og slett bestemt seg for å sove lenger og sjeldnere. Han har jo ikke holdt ut mer enn en times tid, nå kan det gå opp til to og tre timer før han må lure litt... Og så sover han gjerne en tre kvarter, opp til en time når han først sover. Digg! Og to netter på rad har han lagt seg halv åtte, og ikke våkner for mat før tre, og så ikke før vi skal stå opp (seks, syv-tiden). Fantastisk deilig og ber til den allmektige gud fader, skaperen, om at det skal vare. ps. Noen som har opplevd hyppig, tynn, grønnlig og skummende bæsj? I dagesvis? Håper det er en fase for jeg er drita lei (no pun intended) av å skifte bleier etter hvert eneste måltid.
Frøken Freken Skrevet 19. februar 2009 #39 Skrevet 19. februar 2009 Lille Ella: Gi grøt fra 4 måneder med GOD samvittighet, sier nå jeg! Forøvrig tror jeg ikke du trenger å misunne oss så mye - unntatt bedre nattesøvn, kanskje? SNuppelure er vanskelig å få til å sove for tiden - men i dag har hun sovet til sammen 4 timer på dagen (ganske vanlig) i tillegg til de 12 timene fra 19 til 7. Skulle imidlertid ønske at hun fikk like god søvn som for noen uker siden, for da sov hun uavbrutt hele natta og jeg slapp å stappe inn tutten en gang annen hver time. På den annen side- noen uker før der igjen våknet hun klokka 6 hver morgen så... må vel bare vare fornøyd med slik vi har det nå! Når det gjelder grøt - jeg tenker vel og at hun er mett hvis hun ikke vil ha melk etter grøten - men en melkerasjon er normalt større enn antall ml melk i grøten. Samtidig er det vel grøtpulveret som metter mest? Gleder meg til det går opp for henne at alt blir enklere om hun gaper enn nå som hun lager trutmunn...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. februar 2009 Forfatter #40 Skrevet 19. februar 2009 hehe, her gapes det for full maskin- hun angriper skjea liksom, og dytter grøten elegant ut igjen m krummet tunge ("flaske-tunge"). Men da dytter jeg det bare inn igjen, og DA glir det ned. Tur-retur, med mye gris (hun har en tendens til å fekte litt m armene, og vuuups der flyr grøten veggimellom gitt). Resultatet blir grøt i nesebor og øyebryn, i bakhodet og hender...Bærre lækkert! Husmus; vært på visning idag? Jeg ønsker meg bil, båt, villa m svømmebasseng og strandlinje- meeen da må jeg bare vinne i lotto og bli millionær først....hohoho- for DET skjer jo..
den fabelaktige milly Skrevet 19. februar 2009 #41 Skrevet 19. februar 2009 Slike ekskluderende tråder føles veldig forbudte å følge med på, litt som da jeg lyttet i det andre telefonrøret i mine yngre dager. Men jeg må altså krype til korset og bekjenne at jeg snikleser, og nå klarte jeg ikke la være - jeg bare måtte invitere meg selv til å være med på dette interaktive kaffeslaberaset! (jeg innrømmer det glatt - jeg vil henge med de kule jentene, akkurat som på ungdomsskolen) Sååå... Pliiz a, kanke jeg og klumpen min få være med? Finnes det eventuelt noen opptakskrav for å få være med i klubben?
husmus &2 Skrevet 19. februar 2009 #42 Skrevet 19. februar 2009 Nei, utsetter visningen til mandag. Mon tro om jeg tør å kjøre oppover der i glatta... Men angående grøt og melk, prompen har nå de to siste dagene bare spist ca 600 ml og det er da altfor lite. Han vil jo ikke ha, og nå som han ikke våkner opp om natten lenger, så får han jo ikke i seg så mange måltider heller. I går våknet han i 23 tiden fordi han la seg for tidlig så da var han jo selvfølgelig sulten. Mon tro om han gjør det i natt også selv om han la seg til vanlig tid. Jeg tror jeg skal kjøpe grøtpulver i morgen jeg og prøve en skje..Kan vel ikke skade.
Frøken Freken Skrevet 19. februar 2009 #43 Skrevet 19. februar 2009 Jeg føler at jeg er nederst på rangstigen sånn det er nå, milly, ettersom jeg sitter her med skarre-rrrene mine på feil side av langfjella - så jeg tror ikke det er opp til meg. For meg er det viktigst at eventuelle nykommere får meg til å framstå som kul og vellykka. (Min onde underbevissthet er i gang med å pønske ut opptakskrav...mohahahaha)
husmus &2 Skrevet 20. februar 2009 #45 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har helt glemt hvordan man skarrer, men til gjengjeld skulle jeg gjerne snakket Bergensk. Det er fin dialekt det. Og alle fra Bergen snakker høyt så der hadde jeg passet fint inn.
LilleBjella Skrevet 20. februar 2009 #46 Skrevet 20. februar 2009 man må vel i hvert fall bevise sin fabelaktighet:)
Frøken Freken Skrevet 20. februar 2009 #47 Skrevet 20. februar 2009 Tenk så kjedelig å snakke høyt på et sted der alle andre også snakker høyt!? Nei takke meg til sirompa og lavmælte egersundere. (Ikke dere to, selvsagt, dere er ikke sirompa) så stemmen min bærer fra Nordra via Golan og videre til... Vikeså.
LilleBjella Skrevet 20. februar 2009 #48 Skrevet 20. februar 2009 Mmmmmmulig det, men den er i hvert fall relativt brei...etter x antall chocoflarn (sikle, sikle). Nå er søstera mi på visitt fra Kongens By, og har med seg Quality Street, og sånne karameller med mørk sjokolade, i kilovis. Og har sånn sett ødelagt denne ukas sunnhetsprofil. Men har heldigvis greit å dra den breie ræva mi på trening to ganger denne uken, samt gått tur daglig. Flink bisk ja!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. februar 2009 Forfatter #49 Skrevet 20. februar 2009 Siden jeg er den eneste som snakker NORSK her, uten spor av skarre-r i genmaterialet mitt- så får vel jeg bare slå igjennom og ta avgjørelsen her;) (og det var seff IRONI, men det skjønte dere vel, mine smarte dib-venninner). Sleng deg med du, Milly, jeg husker med grøss og gru hvor kjipe de "kuuule" jentene på ungd.skolen kunne være når de brukte sine lumske knep og utfrysningsteknikker for effektivt å stenge de ukule ute, meg selv inkludert;) (for jeg var litt for tøff og litt for lite babe, med guttekort hår og baggy armybukser- og tro det eller ei, og dette er faktisk helt sant; de kule jentene på ungd.skolen gikk med SMOKK i munnen (ja, sånn babysmokk..), og bamsemuffe!!!!!!!!!! No kidding. Er det mulig liksom??? Og det skulle liksom være sexy, på en svææært ekkel og Lolita-aktig måte!! Herrrrregud. Fantastisk at jeg ikke fikk varige men av å gå på den syke skolen...Men det vi alle fire nok lurer litt på, er hvem er du....? Synes liksom ikke vi har sett deg så mye her inne før:)?
husmus &2 Skrevet 20. februar 2009 #50 Skrevet 20. februar 2009 Jeg har dårlig samvittighet for ikke å ha trent denne uken så TAKK FOR DEN Ella Pella.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå