Gå til innhold

skravletråd for oss modne damer her inne =)) Er du med å skravle litt??

tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

Så gøy med liv og røre her inne på skravletråden, og gøy med så mange jenter (jeg vet ikke om jeg stoler 100 % på jordmor, så maler ikke barnerommet rosa ..).

Navn, ja, har alltid syntes at navn og navnevalg er spennende, og diskuterer gjerne navn også når jeg ikke er gravid. Vi vil ha et kort navn på nummer to også, jentungen har et kort nordisk navn, mitt mellomnavn og fars etternavn. Vi har allerede startet forhandlingene, og det blir nok ikke lett å bli enige. Lurer egentlig på om sambo sier nei til alle mine forslag kun for å være vrang. ;-) Var egentlig han som "bestemte" sist, så prøver meg med at det er min tur nå. Uansett blir det enklere med jentenavn, på guttenavn var vi veeldig uenige. Mange spennende diskusjoner kommer det til å bli de neste ukene, ihvertfall. Synes bare det er gøy med alle forslagene som detter inn fra alle og enhver og, jeg da, men er jo uansett pappa'n og jeg som avgjør til slutt.

Vi bruker under en halvtime på å kjøre til Sverige, så litt titting blir det nok, men mulig vi kjøper de tingene vi trenger brukt. Det er vel barnevogn man sparer mest på, og vi skal jo bruke storesøsters gamle.(Må kanskje sjekke at den er i orden først.) Vi har good tid, termin 13. november, så det blir nok handling i høst, og mest vindusshopping nå i sommer.

Ha en strålende dag!

Fortsetter under...

ja kjempe gøy med aktivitet her inne : ))

Jeg stoler helt på jordmoren....hun pekte på de 3 hvite strekene som jentene har : D så ingen tvil om at det var ei jente inne hos meg nei ! Skal uansett ikke kjøpe noe særlig rosa, for fant ut at jeg har nok til de første ukene. Trenger kun utstyr og noen nye vaskekluter og slike ting. stellebord må kjøpes nytt, men vogn og seng og bilstol tror jeg vi snart har i boks. Enda 4 mnd igjen, så litt tidlig ute syns jeg selv men men...greit å vite hva man har før man kjøper inn masse nytt!

Kos dere masse i helgen jenter : )

Det var dette med å vente med shopping da ... Fikk feriepenger i dag, og tok av litt på signerat.se, svenske designere som selger på nett. Veldig glad i retro og redesign, så bankkortet går varmt. Bestilte et par t-skjorter fra Cafepress også - trendsales.dk blir neste mål

God helg til alle rugende!

Nå er jeg bare så lei av å ikke være i form...

Har nå funnet ut at i tillegg til å ha hosta på meg et eller to brista ribbein har fått pollenallergi i tilegg. Det snører seg i pusten og nesen er potte-tett. Jernlageret er på 20 og skulle vært på mellom 30 og 100 sa legen og blodprosenten er da selvsagt lav...

Venter på at min kjære mann skal komme hjem med nesespray for å lette i nesen og jerntabletter i håp om at energien skal komme tilbake etterhvert. Har ikke hatt allergi tidligere så dette kom helt bakpå meg. Har vært borte fra jobb i to uker, forrige uke 50% og hadde store planer om å få gjennomført de siste tre ukene før ferien uten sykemelding, har masse å gjøre og blir aldeles tullete av å gå hjemme og rydde og lage mat.

Nå må jeg se det an om nesesprayen kan gjøre livet lettter. Føler meg skikkelig elendig og er i tillegg invitert i bryllup på lørdag og er enda ikke konfortalbel med kjolen jeg skal ha. Kan jo hende at det også ordner seg etterhvert som formen bedrer seg?

Jeg syns jeg bare syter og klager hele tiden, samtidig så nyter jeg hvert lille dunk fra lillemor inni magen.

Noen andre med erfaring med allergi i svangerskapet?

huff da chiquetita....du blir altså ikke bedre?? allergi itillegg...nei ingen erfaring med det, men er og veldig tett i nese -bryst. Fort anpusten for tiden..itillegg blør jeg mye neseblod og er begynt å plages med litt flimring på øynene....skal til jordmor på torsdag, så er spent på blod trykket mitt...kanskje på tide å bli helt sykemeldt.....tenker at dette er mitt siste svangerskap, så vil ikke ha flere plager en nødvendig!! i morgen har jeg ikke jobb, og har tenkt å benytte dagen til soving når ungene er dratt på skolen!! kjenner meg helt utslitt i dag!! så ja klaging her fra og ...sukk... : S

men ellers koser jeg meg med spark i magen....men lille tulla tror vist at blæra mi er trampoline.....ugh hihihi...

Hei,

Håper du er bedre nå, Chiquetita, slik at du også kan nye sparkene og slappe av i det fine været.

Helg igjen, ukene går fort nå, synes jeg. Har nedtelling, selvfølgelig, men greier mer å nyte den tiden jeg er i, istedet for å kun vente på termindato. Har ryddet plassen min på jobb i dag, rart, men litt deilig også. Skal bruke sommeren og høsten på å kose meg med jentungen, ruge og gjøre klart barnerom + babyutstyr. Har fått vippestol og bilstol av en kollega i dag. Litt tidlig, men veldig glad for alt vi får/ får låne. Snart kommer alle stoffene fra Stoff & Stil, så kanskje jeg kan begynne å sy litt. Koser meg med å hekle et babyteppe nå, mens lillemor sparker og turner der inne. :-)

Jeg sliter vanligvis med allergi hele våren og sommeren, Chiquetita, men hormonene nå i graviditeten gjør at jeg greier meg uten medisiner - rare greier. Har brukt litt saltvannsdråper for å skylle øynene eller nesa, men har ellers klart meg uten.

Håper dere får en nydelig helg uten alt for mange plager!

Annonse

heisann : )

går det bra med dere jenter? her er det faktisk litt sol for tiden !! Så det må nytes!! Deilig å få litt farge i ansiktet etter en lang vinter. blir mindre nett når været er fint merker jeg : )

Ellers vokser magen og jeg koser meg med den. snart 26 uke faktisk! morsomt å se når magen "hopper" og endelig kan ungene og kjenne at det er liv her inni !

kos dere masse!!

• 2 uker senere...

ja håper virkelig sommeren kommer hit nord snart, for dette er skikkelig kjipt!!

Går det bra med alle dere? Så deilig å være 6 mnd på vei allerede!! Sovner med spark i magen og våkner av de : D Hærlig!!

Ha ei flott helg!!

Heisan Tjorven, rugesjuk og alle andre.

Jeg er GRAVID igjen... Fant atter en gang et gullegg (tidligere nick var jakter på gullegget). No er jeg her igjen. Er kun 5 uker no, men har fine hcg-stigninger og skal på ul om litt over en uke. Krysser fingre for at jeg har en spire som sitter i 9 mnd denne gang. Har mistet 4 ganger no så er mektig lei av det. Håper jeg får noe på sykehuset etter ul. Pregnyl eller et eller annet...

Men no er jeg som sagt tilbake og tyter litt. Dere er kommet veldig langt... Det går vanvittig fort... 6 mnd..., Gleder meg til jeg kommer dit. Har foreløpig termin 8.mars

Åh, det var en veldig hyggelig nyhet, Anki. Gratulerer så mye! Skal krysse fingre, jeg også.

Jeg er straks fem måneder på vei (21+4), og synes at tiden har gått mye fortere etter at jeg passerte 14/15 uker. Koser meg med liv og spark hver dag og den store runde magen. Datteren min kan kjenne spark utenpå nå, og er veldig engasjert i alt som skjer og skal skje. Jeg elsker vanligvis sol og sommer, men må innrømme at det er deilig med en regnværsdag i dag. Blir helt slått ut av varmen, men har heldigvis ikke så mye jeg må gjøre heller. :-)

Ellers diskuterer vi navn om dagen, har ikke blitt noe mer enige. Vi forholder oss til jentenavn, så får vi heller ta guttenavnsdiskusjonen hvis det skulle vise seg å være en sjenert gutt.

Har vært mye kafébesøk og lunsjing i det siste, men nå har de fleste dratt på ferie, og jeg får kanskje gjort noe her hjemme fram til sambo får ferie.

Kos dere!

Annonse

åh : D Gratulerer så mye anki : ))) Håper du blir skikkelig tatt vare på denne gangen !! Ukene går kjempefort for min del nå ja : ) Og når du er over de verste ukene vil du og synes det samme skal du se : )

Deilig med luncher og masse kos da rugesjuk : D Gjør det samme her. koser meg med venner mens mannen jobber. Er 100 % sykemeldt nå, og skal prøve å slappe av å nyte svangerskapet : )

Kos dere masse!!

Gratulerer anki, krysser fingrene for deg og spiren. Jeg kan ikke forestille meg hva slags påkjenning det må være å miste så mange ganger, du fortjener virkelig at det er full klaff denne gangen!

Sykemeldt ja Tjorven? Sikkert lurt å slappe godt av. Jeg for min del gjør ogaå det, har ferie og kiropraktor mente jeg iallefall ikke skulle tilbake i 100% etter ferien så jeg har nok ikke veldig mange arbeidsdager igjen før permisjonen begynner. Er trøtt om dagen og tåler lite, barna er for øyeblikket hos svigers og jeg nyter å gjøre ingenting.

Var en tur for å kikke på vogn i dag, men er jo selveste vinglepetter der også. Har lest om så mange vogner, og trodde jeg hadde bestemt meg, men så gikk jeg tomhendt derfra likevel. Det blir nok en råd skal du se, ender vel opp med at mannen min må hastekjøpe når babyen er født, hehe. Tror vi skal kjøpe bilstol på tilbud i morgen, men like vanskelig det...

Ny sommeren damer, og Anki, ta nå ekstra godt vare på deg selv!

Tusen takk alle sammen. Ja håper virkelig det går veien denne gangen. Gleder meg til tidlig ul 13.juli. Da får vi se om jeg er i risiko og må sykmeldes en stund. Men synes det er greit å være på jobb. Tiden går fortere da.

Vi har ellers vært en tur på Kreta. Det var fantastisk deilig. Det var vel kanskje der vi fikk til den lille spira vår???!!! Var på all inclusive. Deilig avslappende ferie. Gutta storkosa seg i store og flotte basseng. God mat. Flott underholdning om kvelden og deilig sydensol... Lengter tilbake allerede. Skal no jobbe i tre uker til, så har jeg ferie i to uker til. Godt å se frem til det.

Ha det fint jenter. Vi "prates"

Jeg er "bare" i uke 28 på torsdag, så enda en vei å gå. I tillegg så ble forrrige født 15 dager på overtid så jeg belager meg på et lang og slitsom slutt på svangerskapet...

Håper du slipper å gå lange over tiden, det unner jeg deg ikke.

Hei igjen.

Regner med folk her er på ferie, men her er en oppdatering alikevel.

Vi har vært på ul i dag, kun for "gøy", fikk en ekstra av den snille gynekologen etter at han ikke hadde tid til å følge meg opp hver mnd siden det var et risikofritt svangerskap som han sa. Uansett hele familien troppet opp igjen og alt så rimelig grit ut. Han registrerte et vekstavvik på 11% mindre enn antatt, men det var innenfor normalen mente ham og da er jeg fornøyd for de to eldste har vært 4 kg og over ved fødsel hhv 5 og 15 dpo.

Jeg skal ialle tilfeller tilbake og sjekket at veksten er normal om en nmd, altså ny ul, og det er jo stas. Vi fikk ikke noe godt bilde i 3d av ansiktet desverre for navlesnoren var rett foran.

Hadde vært kjekt å få et bilde i neste mnd.

Veldig kjekt å se lille snuppa likevel og få bekreftet at alt er ok.

Ha en fortsatt god sommer alle

Hei hei!

Er ny her jeg da. Jeg er her kanskje på litt annet grunnlag enn mange andre. Jeg har nemlig ikke vært prøver på mange år - og her sitter jeg - sannsynligvis gravid (tørr ikke teste for alt i verden).....men sannsynligheten er STOR for å si det slik! ,-))

Veldig uvant tanke..................men kjære vene.........for en velsignelse. Livet er jammen rart.

Har to gutter fra før på 5 og 6 år. Er 37 år gammel (runder snart 38).

Ville bare melde meg inn liksom,-)

Nei ikke født sukk...1 uke over nå..... ferdig med uke 41*SS* lange dager....Skal settes i gang i dag om jeg er klar...Gruer og gleder meg hadde håpet det startet av seg selv denne gangen..Husker 12 år siden med min datter det var slitsom få drypp.....Men men sånn er det...Kanskje jeg snart kan lukte på min elskling i magen..

Velkommen hit, Sagamor, så spennende. Hyggelig at du blir med og skravler litt. Du får holde oss oppdatert når du tar motet til deg og tester. :-)

Også må jeg melde meg inn i heiaklubben til Anita 'på overtid'. Ikke lenge før du får holde den lille i armene nå. Kjenner jeg blir varm i hjertet bare av å tenke på det.

Er nok ikke ferie på oss her ennå, men har vært litt treig med å skrive. Så gøy at dere får en ekstra ul, chiquetita. Også 3d da. Neste gang får dere nok sett nurket ordentelig også.

Jeg har risikosvangerskap og får mange ul, men apparatene er ikke akkurat moderne, og utskriftene er veldig dårlige. Uansett er det alltid deilig å se at det står bra til med den lille, og at hun veiver med armene og spreller med beina. Har liksom slått meg til ro med at det er ei jente nå, så blir overrasket om det allikevel skulle vise seg å være gutt. :-)

Kos dere med sommer og sprell i magen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...