Gå til innhold

skravletråd for oss modne damer her inne =)) Er du med å skravle litt??


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

Jeg har fått bekreftet jente, men får meg ikke til å handle inn noe som helst. Har god tid da, begynnelsen av oktober er terminen, har kun begynt å tenke på barnevogn og har et par bekjente som vil selge meg bilstol, men jeg syns det er for tidlig. Er jeg rar? Bør jeg kanskje begynne å gjøre noen nødvendige innkjøp allerde nå?

Vi har absolutt ingenting etter de to store så vi trenger jo en hel masse..

 

Det er jo noe jeg gleder meg veldig til, men noe inni meg sier bare at det er for tidlig.

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

jeg er litt som deg Chiquetita....ikke kjøpt noe enda....20 uker igjen, så føler og det er god tid. Men siden jeg heller ikke har noe fra før har jeg litt penger på en konto som går til det formålet. ellers går det hardt utover økonomien om man handler alt i siste liten. regner med vi kjøper vogna i august. De blir sikkert å bruke den til da. Skal se over de klærne jeg har tatt vare på, men spørs om det ikke bare er typiske jenteklær som er igjen. Har spart på alle strikka klærne og de fineste kjolene som jeg ikke klarte kvitte meg med ; )

Lenke til kommentar

Hei igjen,

Har vært stille her det siste.

Bare 130 dager igjen, Tjorven, så deilig, da kan du vel så smått begynne å gjøre klart. Blir nok koselig å fylle opp den kommoden, tenker jeg. Her skal eldstemann bytte rom (får mitt kontor) og babyen får barnerommet, så i sommer får jeg to barnerom som skal innredes. Det gleder jeg meg til. Hadde ul på mandag, en liten aktiv krabat, men gyn fikk verken målt eller sett kjønn da den sprella og sparka. Skal uansett på ordinær ul neste torsdag. Så får vi se da, om jeg blir flyttet tilbake, og om de kan se om sambo har rett igjen angående kjønn ... Han er helt sikker på at det er gutt - like sikker som han var på at det var jente sist.

Lenke til kommentar

ja skikkelig stille her på denne tråden : S er vel våren som har skylden ; ) alle har masse å gjøre! Her nord herjer stormen...masse regn og vind- så fint data vær!! Har itillegg fått skrudd opp kommoden til babyen og vasket den, så nå kan den fylles etterhvert =)) gleder meg til det!!

så heldig du er som har 2 rom å pusse opp =D jeg rett og slett elsker oppussings prosjekter !! Vi må nok bygge ut etterhvert, for vi har kun 3 soverom....må nok forberede oss på å ha barneseng på vårt rom ganske lenge tror jeg ja!!

så spennende at du har vært på ul nå da =)) kjipt at ingen av oss vet kjønn enda. håper vi får se på neste ul om ikke annet!! vi tror det er jente her inne siden jordmoren ville tippe det sist, men man vet jo aldri før de kommer ut ; )

 

ha ei flott pinse helg =)

Lenke til kommentar

Nesten slemt å si noe om været her på østlandet i dag da, Tjorven... Var akkurat ute på verandaen, og ser nå for meg en hel dag i stolen under markisa der ute - deilig! Håper sommerværet kommer opp til dere snart også.

 

Er også veldig glad i å planlegge oppussings/innredningsprosjekter, leser interiørblader og sjekker tapeter og møbler på nett. Kontoret/jenterommet er allerede pusset opp, egentlig som kontor, men jentungen liker tapeten (én fondvegg) i lilla og rosa veldig godt. Men det blir å gøy å finne ny seng, sy gardiner, osv. Babyrommet må freshes opp litt, male eller tapetsere en vegg, kanskje. Elsker barnetapetene fra Ferm Living ...

 

Kos deg med å fylle opp kommoden i helgen, Tjorven, og god pinse til alle!

Lenke til kommentar

Annonse

ugh ; ) ja vi vet hvor vi har bo satt oss, så må bare leve med masse vær og vind : S men kjipt når man drømmer om sommer og sol ja!!! skikkelig sterk vind her og masse regn fremdeles.....vi slipper iallefall å få solskadet hud...hihihi...må se etter de positive sidene : D

 

ååå du er så heldig som får pusse opp =))))) planleggingen er halve ,morroa!!! Jeg kjøper masse interiør blader og drømmer meg bort!! masse nydelige tapeter for tiden itillegg!!!

kos deg masse du og!!

Lenke til kommentar

Hei igjen modne og etterhvert tunge (som meg) mødre.

 

Hvordan går det med ruginga da?

Her er det slitsomt om dagen, 100% sykemeldt denne uken med øvre luftveisinfeksjon som fører til en skrekkelig slitsom og vond hoste, slapphet og ikke minst irritasjon over å ikke være i form. Var hos legen søndag og fikk hostesaft med morfin i som skulle være helt ufarlig for fosteret. Men den har jeg ikke hentet på apoteket, da vil jeg heller hoste!

Bekkenet føles derimot bra ut nå, fordi jeg bare ligger eller sitter absolutt hele dagen, og man må jo se positivt på det man kan:)

 

Vi har også så smått begynt å tenke på å pusse opp barnerom og må si at jeg gleder meg skikkelig til det, spesielt siden jeg kun skal stå for dirigeringa for det meste. Og ikke minst det beste av alt, innkjøpene.

Og når det gjelser innkjøpene så må jeg si at det blir en stor utgift selv om vi ikke skulle kjøpe alt hetl nytt, vi trenger alt og må sette bort litt av feriepengene på det tenker jeg.

 

Kom med oppdateringer da damer, gjerne syting som jeg har kommet med nå eller gled meg med å fortelle hvor fantastisk det er å være i 2. trimester:)

Lenke til kommentar

hei igjen chiquetita =) lenge siden sist vi hørte fra deg : ) så trasig at du er blitt så syk da!!! min yngste datter har hatt øvreluftveisinnfeksjon 2 ganger og det var jo helt forferdelig. ene gangen ble hun innlagt på sykehus og 2.gang måtte hun være på legevakta til observasjon. Håper du blir fort frisk og fått noe ufarlig medisin som du tør og ta da!!!

Bekkenet mitt er ganske bra...verst om natten og når jeg står mye. men i godstolen går det helt fint heldigvis : ) jeg jobber bare 1-2 dager i uken, så får slappet av innimellom heldigvis! Ellers er formen flott!! Bare nyter magen som vokser...men har ikke turt å veie meg da.....må kanskje bestille jordmor time snart...er vel i uke 24 man skal dit? gleder meg å høre hjerteslag =)

heldig dere og som har et barnerom å pusse opp !! vet ikke hvordan vi skal gjøre det med den saken..men må vel bygge ut etterhvert ja!

shopping er gøy =) jeg har lagt av 15000 til barne utstyr, så det bør holde siden jeg får kjøpt en pent brukt vogn. må ha nytt stellebord, men planen er et som kan stå oppå badekaret så de er ganske billig! kommoden er i hus og venter på å bli fylt opp snart ; ) Har sett litt igjennom de klærne jeg har fra før og fant noen hvite nøytrale bodyer og skjorter til startfasen! håper vi får vite kjønn på ultralyd til uken, for da må jeg kjøpe bittelitt ; ) kjenner jeg har shopping nød nå selv om vi har mange uker igjen!!

ellers har vi ikke planlagt sommerferien, så får se om det blir ruging her hjemme eller om vi tar oss en Oslo tur med ungene.

 

Lenke til kommentar

Hei chiquetita, tjorven og alle andre vakre modne gravide!

Da er jeg hjemme igjen fra ultralyd, ordinær denne gangen, så jordmor tok seg god tid og vi fikk med masse bilder hjem. Hun var veldig sikker på at det var ei jente, så nå blir det kanskje litt enklere å bli enige om navn, er så vanskelig med guttenavn. Alt så bare bra ut, og hun var like aktiv som forrige ul. En deilig følelse å vite at alt er bra og at hun vokser og trives. Terminen ble flyttet fra 8. til 13. november.

 

Hmm, må innrømme at jeg ikke har satt av så mange kroner til utstyr, men vogn har vi fra forrige gang, nesten sju år gammel, men like god. Bilstol og vippestol arver/låner vi. Har gitt bort masse jenteklær, men arver tilbake, så må ordne seng og stellebord. Vi har en gammel uttrekksseng, men veit ikke om vi kan bruke den ennå. Ellers er det mye fint å få kjøpt på finn.no. :-) Sikkert litt ting og tang vi ikke trenger, men som jeg allikevel vil kjøpe ... Har en Babybjørn, men vil heller kjøpe en MeiTai eller lommeslynge, tror jeg.

 

Har ikke så mye å klage på om dagen, jeg da, bortsett fra halsbrann og urolige bein, går det veldig bra nå som jeg er sykemeldt. Blir lange dager fram til november, men når stoffskiftet krangler kan jeg ikke gjøre annet enn å ta det med ro. Slapp problemer med bekkenet forrige graviditet, og regner med at jeg slipper unna denne gangen også.

 

Ta vare på dere selv, jenter, og håper vi får masse fint vær framover!

Lenke til kommentar

Fint å høre at dere stort sett ruger med velbehag pene damer!

Det blir jenteklubb på oss tre da? Rugesjuk, Tjorven (vet du det sikkert?) og meg. Godt å høre at alt er bra med den lille ruge.

 

Urolige bein ja, det har jeg også om kveldene, men det roer seg heldigvis når jeg legger meg og det gjør utrolig nok den sinnsykt irriterende hosten også.

Var på apoteket i dag for å få slimløsende hostesaft, men dama anbefalte meg ikke å ta noe mot det, kun drikke vann. Greit det, jeg vil jo ikke utsette lillemor for noe som i verste konsekvens kan skde henne. Skal til legen i morgen og da regner jeg med at han finner noe som kan lette pusten min. Var litt på jobb i dag, neon møter jeg ville ha med meg og gud så deilig det var å endelig komme seg litt ut! Ikke minst å bare kle på meg litt fiffige klær og sminke meg fikk meg til å føle meg mye bedre:)

 

Er så spent på hva legen sier i orgen, skal foreslå for ham at han sykemelder meg 40-50% de neste ukene, for jeg må komme meg litt på jobb, samtidig som jeg kjenner at tiden er inne for å oe ned i den "modne gravide" kroppen min.

 

Endelig kjenner jeg at lysten til å begynne å planlegge litt babyinnkjøp er på plass og med feriepengene rett om hjørnet er det jo bare å glede seg damer!!!!

 

Slapp av damer og nyt det! For meg er dette definitivt siste gang så det må nytes.

Lenke til kommentar

heisann =))

nei vet ikke sikkert om det blir jente her, men jordmor tippet det...hun så verken de 3 strekene eller tuten, så på hvilket grunnlag hun gjettet vet jeg ikke.... men skal jo på ny ul på tirsdag så da får vi se om jeg er med i jenteklubben deres ; ) har jo 2 jenter fra før, så vet vi kan lage det iallefall : D

jeg har ikke urolige ben- men varme ben om kveld-natt. og jeg som ellers alltid fryser på føttene...merkelig !! klager derfor ikke på det- bedre å være for varm en for kald!!

er du bedre i infeksjonen din Chiquetita? ikke stress før du er frisk med jobb da...selv hvor rastløs du blir av å være hjemme. Det sies at gravide ikke blir like fort frisk som ikke gravide...om det er en myte vet jeg ikke dA....Syns for min del det er godt å jobbe minst mulig nå. kjenner at bekkenet streiker når jeg gjør litt mer en normalt...vil ikke det skal bli verre til fødselen!! Dette er mitt siste svangerskap, så ja jeg skal også nyte det =))

i går skulle jeg forresten legge meg tidlig for jeg var så trøtt....men hva skjedde...hadde akkurat funnet en god stillig og der begynte den lille å romstere noe fryktelig : p styrte i over 2 timer....regner med h*n fant seg en bedre stilling...jeg prøvde å gå litt og forandre stillinger, men nei da like mye liv...sovnet heldigvis tilslutt, men tenkte at det var nå tidlig å få forstyrret natte søvnen ; )

Nøyaktig 4 mnd igjen til termin dagen i dag =D

 

Ha ei hærlig helg dere flotte jenter !!!

Lenke til kommentar

Hei igjen, damer!

Ser ut som om vi får en lørdag med strålende vær her på østlandet. :-)))

 

Håper legen skjønte at du må få slappe av litt nå, chiquetita, og at du blir bedre snart. Slitsomt å gå med stygg hoste i tillegg til gravidplager og skranglende bekken. Må jo ta godt vare på gulljentene våre i tillegg til oss selv. :-) Hadde nesten glemt at jeg får full pott med feriepenger i år, jeg, så fint at du minnet meg på det. Ferieturen er jo allerede betalt, så nå blir det babyshopping i sommer også. ;-)

 

Blir spennende da, Tjorven, om det blir jente nr. tre hos dere. Jeg kjente jeg ble veldig glad da jordmor konstaterte at det var ei frøken, men har en følelse av at jeg hadde fått den samme boblende gledesfølelsen hvis hun hadde sagt at det var gutt. Er jo bare moro at de kan se noe i det hele tatt.

 

Ha en strålende helg, og ta godt vare på dere selv og nurkene deres!

Lenke til kommentar

Annonse

Fantastisk vær her nord og heldigvis : ) Nå fortjente vi virkelig litt sol ; )

Jeg har vært på jobb hele dagen, så ikke fått vært ute i finværet, og nå er jeg døds sliten og hører sofaen roper:"kom å legg deg" : D

 

Hvordan er formen Chiquetita?

Flott du får masse feriepenger rugesjuk : )) "shop intil you drop" ; )

 

kjempespennende nå ja...magefølelsen sier jente....har og fått en stor mage de siste dagene...og den er brei...jentemage? Morsomt uansett hvem det er : ))

nå skal jeg slappe litt av før jeg må lage pizza til kveldskos!!

Nyt helga jenter !! og rug i vei =))

Lenke til kommentar

Hei igjen omtenksomme med-modne-gravide.

Oppdatering: Formen er heldigvis stigende, var hos legen fredag som sagt og der ble det konstantert fortsatt utslag på crp og i tilleggg litt lav blodprosent 10.5 tror jeg, så kanskje ikke så rart at jeg har vært så sliten og andpusten. legen mente stigningen kunne være utslag av et virus, men siden jeg er på bedringens vei og ikke motsatt så ville han ikke gi meg penecilin eller noe. Jeg er glad det går fremover uten å måtte ta medisin, men hadde tatt det nå dersom jeg var like ille som i forrige uke. Hoster jo fremdeles en masse og har oppdaget til min store fortvilelse at jeg lekker bittelitt i de verst hosteriene, hjelp! Det har jeg ikke oppplevd før, og driver nå og kniper for harde livet, det må det iallefall bli en slutt på snarest!

 

Jeg skal jobbe halv uke neste uke og det er jeg glad for. Jeg er ikke typen som er flink til å legge inn årene, men har heldigvis flere rundt meg som jeg kan få besøk av eller som jeg kan besøke og spise lunsj eller drikke te med så jeg skal nyte neste uke. Skal tilbake til legen fredag.

 

Solen skinner her hos os også og vi har alle fire syklet til byen i dag og hatt noen deilige timer sammen, det er ikke ofte at alle er sammen lenger når vi har fri. Det er så koselig. Mange helger går til diverse idrettsarrrangementer og lignende som barna er med på, men denne helgen er helt fri:)

 

Feriepengene mine kommer i neste uke og jeg er spent på hva det blir for jeg jobbet kun 60% frem til sommeren. Deilig da, litt irriterende nå siden vi i tilegg fikk baksmell på skatten. Men det er bare penger og vi har da så vi klarer oss og vel så det.

 

Minn mann har begynt å tenke på sin del av sjoppingen, bilkjøp og vi skal prøvekjøre 7-seter i neste uke. Velig spent på det m jeg si, han har fått frie tøyler, men jeg vil ha automatgir, hehe.

 

Tjorven, håper finværet holder seg til i morgen da så du får nyte det litt og Rugesjuk hold oss oppdatert på sjoppingen og hva vi må ha til jentene våre:)

 

Nyt livet og livet i magen,

Lenke til kommentar

så bra at formen din er stigende =)) Og med fint vær itillegg så blir jo humøret bra og ; ) koselig med sykleturer...neste år må du ha barne sete bakpå ; )

heldig med været her og JIPPI!!! sola skinner hver dag. Jeg har jobbet i helgen så ikke fått nyte været helt da...

Igjen på skatten for min del og gleder meg til pengene kommer!! Ikke så vanvittig mye men dog...bedre en smell :D

Vi vurderer og ny bil...har en liten stasjonsvogn, men vi liker den godt, så skal drøye å se om det blir trangt til de 3 som må sitte bak før vi gjør mere. så mye annet vi har lyst å bruke pengene på en å ta bil lån igjen!

i morgen er det ny UL og jeg er utålmodig : )) Skal oppdatere dere enten i morgen kveld eller onsdag!!

kos dere masse!!

 

Lenke til kommentar

Ja, Tjorven, du må fortelle oss om ultralyden, og om du fremdeles er medlem av "jenteklubben". ;-)

 

Føler meg bare så heldig om dagen, var usikker på hvordan det skulle være å gå 100 % sykemeldt helt fram til november, men tror jeg kommer til å kose meg. Har heldigvis venninner som har fri nå og da, og hadde jo hatt ferie snart uansett. Tenk at jeg virkelig har ei lita frøken (eller en sjenert gutt) som vokser og trives der inne i magen, og at jeg skal få lov til å oppleve det fantastiske å holde barnet mitt for første gang én gang til.

 

Greier å ikke handle så mye foreløpig, Chiquetita, men har en liten (relativt liten ...) kurv med småting, ja. Dette berømte vognteppet mitt, for eksempel, som jeg kjøpte på barnigjen.no før jeg ble gravid ... Men så er det veldig fint da. :-) Kikker litt innom finn.no om det er noe interessant, må som sagt ha stellebord, men har jo goood tid ennå. Men nettsurfing blir det en del av, lagrer alle interessante nettbutikker.

 

Rart dette her med humøret, kan gå hele dagen, tralle og synge, men når sambo kommer hjem, forandrer jeg meg til en kjeftete hormonbombe. Rare greier.

 

Ha en super dag, jenter!

Lenke til kommentar

ultralyden gikk kjempe fint!! Alt va perfekt og jepp : jeg er med i jente klubben : D Så gøy!!! nå er det navne leting de lux!! kjøpte ikke noe til den lille for var kun sommer klær å finne....får vente til i august da!! Regner med høst -vinter klærne kommer da : )) Gleder meg : )

 

natta klemmer til dere !!

Lenke til kommentar

Så hyggelig!

Enig i at det er vanskelig å finne klær til høstbarna nå midt i den søte sommerjungelen! Men, jeg har kjøpt et par sparkebukser og en body. Det har kommet en Nøstebarn-butikk her jeg bor, og der er det masse fine ullklær - olg de er uanvhengig av årstid! Til forrige barn kjøpte jeg blant annet ullpysj fra Nøstebarn, og den var fantastisk! Ullundertøyet derfra kan også anbefales.

 

Nå setter jeg kursen til JM for kontroll! Er 25 uker i dag og er spent på å høre hjertelyden til den lille gutten min!

 

Ha en fin dag:-)

Lenke til kommentar

Håper det gikk fint hos jordmor i dag ruska og at hjertelyden var fin:)

Velkommen i jenteklubben Tjorven, navnevalg er jo bare så gøy da så hvis dere ikke har tenkt til nå blir det joe spennende. Det er veldig vanskelig syns jeg, selv om det er gøy. Spesielt vanskelig syns jeg det er å ikke si det til alle rundt meg fordi de syns jeg er rar som vil holde det for meg selv. Sikker litt rar jeg, men begrunnelsen er at jeg ikke er interessert i å diskutere navnet med andre enn dem det angår, altså mannen min og de to store

 

Barna våre vet navnet vi antagelig kommer til å velge, og lillegutt har røpt det for den nærmeste familien og det er jo ikke å forvente at en 7 åring kan holde på noe sånn så det er greit. Min far har allerede sagt at han syns det er et rart valg til min mor siden han hadde en gammel tante som het det for mange år siden. Men netttopp av sånne grunner er det best å holde det for seg selv syns jeg. Men jeg forstår at folk også liker å høre andre sine meninger, men jeg hadde for eksempel ikke spurt her inne om hva folk mener om vårt navnevalg.

 

Mange fine jentenavn å velge i, men siden du har to fra før skal kanskje den siste være tli i "samme stilen" på en måte?

 

He, he, jeg mener mye om mangt og dette ble jo rene utredningen, uansett lykke til med valget. Ha en fin kveld

Lenke til kommentar

Da er jeg også klar for jenteklubben :)) Etter den ordinære UL i uke 18, ville JM ha meg inn på en ekstra i uke 23 da hun ville sjekke hjerte litt nærmere. Har vært veldig bekymret, men UL forrige uke viste en sunn og frisk liten jentebaby :)) Storesøster gleder seg veldig til lillesøster kommer, og mamman tør endelig å senke skuldrene!

 

Har ikke handlet inn noe særlig ennå, men har stort sett oversikt over hva vi har fra før og hva som må kjøpes inn. Det kribler i pengepungen, men skal feriere i Sverige i år så vi planlegger å gjøre de fleste innkjøpene der. Stod leeenge å så på en rosa dress i går, men klarte å la være...

 

Ja, mange fine jentenavn å velge mellom og med storesøster hadde vi flere høyaktuelle en god stund etter at hun så dagens lys :)) Nå har vi derimot så og si bestemt oss - og synes det passer kjempe fint til storesøsters.

 

Termin er fortsatt 5. oktober, og tiden går så altfor sakte...

Lenke til kommentar

Gratulerer og velkommen inn i jenteklubben Mollymamma! Artig at det er så mange av oss som får jenter.

Jeg leser så masse om folk som skal til sverige og handle, da spesielt barnevogn, er det så mye billigere? Må man ikke bestille der også og vente på å få den levert og evt få sendt dem hjem? Blir det ikke like dyrt med poro da? Aner ingenting om sånn jeg...

 

Har heller ikke handlet noe, men har heller ingenting så jeg er i planlegningsfasen. Vanskeligst er vogn syns jeg, er jo et helt hav der ute...

 

termingen min er 4 okt, og jeg har fremdeles veldig god tid:)

Lenke til kommentar

Jeg melder meg også på jenteklubben. Jeg har også termin 5. oktober. Har ikke kjøpt inn noen ting enda. Har jo litt utstyr fra de to første, men vi har gitt bort mye. Hadde heldigvis ikke fått rotet oss til å selge vogn og bilstol enda, så det har vi. Det er jo litt penger spart. Vi har tenkt oss en tur til Sverige i ferien for å kjøpe inn litt. Tenker det kanskje er lurt å begynne litt snart så det ikke blir så mye på en gang.

Angående navn er det et navn som surrer i hodet mitt hele tiden, det er liksom ingen andre som blir som det. Følger med på navne debatten, men det er sjelden det kommer et navn som jeg kunne tenkt meg. Mannen min liker også navnet, så det er nok en stor mulighet for at det blir det.

 

Lenke til kommentar

så gøy at vi er flere i jente klubben og flere med termin 5.oktober ( som også er min dag ) : ) "Alle" har jo meninger om navn, så jeg har gitt klar beskjed at det er det jeg og pappaen som bestemmer og ingen andre....blir litt irritert når folk blander seg i slike ting ; ) Hormoner? vi har noen navn vi er enige om, men enda flere vi har forskjellig mening om. de 2 andre jentene har et langt navn, og jeg vil at nr 3 skal passe til dem! Ingen av oss har dobbelt navn, men vi har et dobbelt på lista denne gangen da...Utrolig mange flotte jentenavn å velge i heldigvis : )

 

Når bør vi starte å handle inn tror dere? kan godt være vi venter til i august....men får se ! Gleder meg veldig iallefall !!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...