Gå til innhold

skravletråd for oss modne damer her inne =)) Er du med å skravle litt??


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

Hei damer.

Jeg begynner å kjenne det i magen da jeg skal til gyn på torsdag i neste uke, mindre enne en uke til...

Selv om det er stor sjangs for at vi får et friskt barn, er jo muligheten tilstedet for at det ikke er friskt. Uansett så regner jeg ikke med at gyn kan finne ut noe mer enn om hjertet slår og hvor langt fosteret er. Er rimerlig sikker på når unnfangelsen fant sted og blir overrasket hvos ikke min egen termin skulle stemme.

 

Jeg er skikkelig pigg på dagen, men når kvelden kommer strever jeg, kvalm og uggen og vil bare grine. Spesielt ille er det når mannen min klapper på meg og sier at jeg er så tapper... Herregud så hormonell, kan jo ikke grine for sånt?

 

Godt å få en termin å forholde seg til tjorven, blir spennende å se om vi skal følges hele veien ut...? 5 uker er jo veldig lenge til nå, men plutselig så går tiden mye fortere skal du se

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

hei chiquetita =)) blir utrolig spennenede å se om vi får samme termin ja =)) Hvis det stemmer at jeg ble gravid 9 eller 10 jan. så får vi jo mest sansynlig det ja =)) 2. oktober!! Det betyr at vi er....9 uker nå...ikke sant? blir det 9+1 ? ja bare de ikke finner ut at jeg er kortere en det så blir jeg fornøyd =)) bare 3 uker til 1. trimester er over ....går jo ganske fort....kjenner jeg verker å fortelle alle rundt meg nyheten, men blir stoppet av mannen ; )

jeg er hormonell og trøtt....sukk...men går heldigvis over ; ) tårene kommer av alt mulig på tv!!

får du innvendig ul hos gyn på torsdag? spennende!!

Lenke til kommentar

I følge profilen på babyverden er jeg 8+6 i dag, 9 uker i morgen, søndag. Men det er litt ulikt i forhold til både termin og hvordan ukene regens på de sidene. Ble satt i gang 15 dgr over terming forrige gang så jeg belager med uanset på et langt svangerskap...

Mindre enn to uker til barna får vite det og vi er veldig spent på hvordan de vil reagere!

 

Griner av veldig masse på tv jeg også, håpløst...

 

Jeg vet jo ikke om gyn har planlagt innvendig ul torsdag, men det har jeg og jeg pleier å får det som jeg vil for å si det sånn, haha:)

 

Nå skal vi gå en tur i det kalde og sure været her, må ut å se på snøklokkene.

 

Nyt helgen damer, jeg for min del nyter også roen og freden i heimen da begge barna er ute på sitt. Blir andre boller om et år...

Lenke til kommentar

jeg går utfra kalenderen på mobilen...og 9. januar var på en fredag, så det er 7 uker og 1 dag siden...så er det naturlig å legge til 14 dager før ( ?? ) da får jeg 9 +1 i dag ! Og man trekker fra 7 dager og plusser på 9 mnd for å finne termin...da blir det 2. oktober =)) er jeg helt på bærtur da? Her inne står det at jeg er i den 10. uken.....og det stemmer hvis det er 9+1.... Har fått begge mine litt før termin, så satser at det er min greie ; )) bare 1 og 2 uker før da! Men bedre en å gå over termin!!! Må være forferdelig !!

Her er nydelig vintervær med masse snø og sol =)) Hærlig!! Vært å sparket tur i dag =) Flott!!

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg er 10+1 i dag og har termin 28. sept 09. Er snart 36 år og kommer fra Bergen. Har 2 barn på 2 og 8 år.

 

Har vært hos legen og tatt blodprøver og fått helsekort for gravide. Skal ikke til jordmor før i uke 17, syntes det er så lenge til. Får liksom ikke "bekreftet" at det er liv før halve svangerskapet er gått... Mener jeg fikk høre hjertelyden mange uker før ordinær UL sist jeg var gravid. Sikkert bare jeg som er utålmodig:)

 

Sliter med endel kvalme som jeg håper snart vil gå over, antar det er flere her inne som vet hva jeg snakker om!

Lenke til kommentar

Kjenner igejn det med kvalme, hadde ikke antydning i mine forrige svangerskap, men var endel yngre da. Vet ikke om det har noe å si. Har enda ikke bestilt tid hos lege, som nevt tidligere misliker jeg legen min og det eneste han skal få gjøre er å veie meg og ta blodprøver. Regner med at je kan få helsekort for gravide på gyn når jeg skal dit fredag, Mulig han tar blodprøver og sånn også. I så fall går jeg heller til jordmor hvis jeg da ikke MÅ til fastlegen....

 

Morfor, fikk du ikke høre hjertelyd hos legen da? Det er kanskje ikke alle leger som har sånn apparat?

Lenke til kommentar

Annonse

Hei Chiquetita:)

 

Var hos legen når jeg var 7+3.. Spurte om han kunne prøve å finne hjertelyden, men nei det kunne han ikke. På helsestasjonen kunne de det derre bedre (han er litt merkelig)

 

Hva kan man si da? Dessuten så er apparatet hans skikkelig gammelt husker jeg fra forrigemann..

 

Litt kjipt men får vel bare vente:)

Lenke til kommentar

Legen burde da virkelig få skaffet seg et skikkelig apparat! Men i 7+3 er det vel liten sjangs for å høre hjertelyd? eller... Husker ikke helt jeg.

 

Sitter her å prøver å få i meg mandler da jeg tror det hjeøper mot kvalmen... Ha lyst på mariekjeks, men det har vi jo ikke blæh!

 

Om to uker er det ferie med femrettters hver dag og da SKAL kvalmen være borte!

Lenke til kommentar

Ja det er sikkert litt tidlig å høre hjertelyden, men kunne nå ha prøvd.

 

Håper at kvalmen forsvinner til du skal på ferie! Ingenting er så kjipt som å være kvalm når man skal ha ferie og slappe av og nyte dagene (og luksusen:) - hvor skal du?

 

 

Lenke til kommentar

Vi skal på skiferie til de Østerrikske alper, med spa! Gleder meg en hel haug og samtidig skal vi fortelle barna at de skal få en lillebror eller søster så det blir nok en uforglemmelig tur:)

Lenke til kommentar

Ååå det hørtes jo helt fantastisk ut! Spesielt dn spa delen:) Elsker slikt!

 

Skjønner godt at dere gleder dere og at du håper kvalmen har gitt seg til dere skal reise... Barna bli sikkert kjempeglad.

Mine ble overlykkelige og snakker om det på skolen og barnehagen.

Lenke til kommentar

Så spennende. Hvor gamle er dine barn? Jeg vet ikke hvordan de kommer til å reagere, er liksom ikke noe vi har diskutert med dem eller nevnt for dem i det hele tatt... spesiellt spent på eldstemann som vet litt om hvordan det er å ha småsøsken kommer til å reagere...

Lenke til kommentar

Annonse

hihihi...sprekker du snart møredama ; )) bare 7 uker til termin- heldig du !!! Jeg har over 30 uker igjen : D kunne gjerne født i morgen...skikkelig utålmodig kan man si!!! men men...tiden går sikkert fortere når man har fortalt alle det og magen vekser!!

Lenke til kommentar

Når det gjelder eldre barn; vi var utrolig spente på reaksjonene og visste det kom til å komme som en STOR overraskelse på alle seks! Vi grudde oss litt, men det gikk kjempebra! Alle synes det bare er morsomt og gleder seg veldig til å få en liten septemberbaby i huset! Nå håper vi bare at alt står bra til med den lille der inne - men det må vi vente helt til i midten/slutten av april for å vite.... Skal ta fostervannsprøve i midten av april.

Lenke til kommentar

Å... seks, snart syv, du er god, ruska67! Jeg har trodd i mange år nå at to er haugen på nok helt til min kjære mann overtalte meg til en liten til. I fredelige stunder der barna er ute på sitt så lurer jeg på hva vi har gjort...

 

I tillegg så er jeg til stadighet stuptrøttt og må jo hvile på sofaen etter jobb og det er det jo ikke rom for med feks en ettåring i huset?

 

Du har kanskje noe trøstende ord til meg som må innrømme at jeg gruer meg litt også. Selv om babyen selvsagt er velkommern og jeg er glad over graviditeten, så tenker jeg litt sånn innimellom...

 

 

 

Lenke til kommentar

imponerende at noen vil ha sååå mange barn ja =))) Vi brukte lang tid på å bestemme oss for nr 3 ; )) Håper man holder seg ung med en ny liten i hus- men har nok garantert ikke det overskuddet som med nr 1 nei..gleder meg uansett masse til alt som kommer =))

Lenke til kommentar

Oppdatering fra meg: ultralyden viste en liten, bitteliten "babyaktig" bylt. Et hjerte som slo og det var helt deilig!

Jeg var så spent og når han sa at han måtte se etter om det var to hoppet hjertet enda en gang.

 

Mannen min var rørt til tårer og det er jo helt ubeskrivelig den følelsen man får når man faktisk ser et hjerte, et hode, de bittesmå armene ig føttene og ikke minst hjertet. Gyn hadde 3d ul også, men det var umulig å se noe på den så tidlig. Fikk med en utskrift av bildet som de to store i huset skal få se nåe vi reiser om litt over en uke:)

 

Måttte fortelle det til sjefen på jobben i dag, da hun hadde laget store planer for meg for høsten 2009... Hun var veldig positiv, spesielt da hun fikk høre at mannen min skal ta to dager hjemme i uken etter jul som er planen. Da kan jeg jobbe 40% noe hun syns var supert!

 

Merkelig, men utrolig god følelse i dag altså!

Lenke til kommentar

Jeg er født i 1969, har to gutter på snart 13 og 15 (!!!) og er 6 uker på vei med nr 3. Hadde en ma i september i fjor (på P-piller), og har ikke brukt noe prevensjon etterpå.

 

Spennende uker framover nå....

Lenke til kommentar

Hei på dere! Leser mer her inne enn jeg skriver...prøver iallefall å følge med og skjekke at det går bra med alle! Litt misunnelig på Chiquita som skal til Østerike. Skal du stå på ski også, eller bare ligge og boble??? jeg er litt i uvisse om hva jeg skal gjøre selv når vi skal på hyttetur neste helg. da er jeg 19 uker og tror nok jeg må la alpin-skiene stå, selv om jeg egntlig føler at det hadde gått greit om jeg sneglet meg nedover bakkene for å holde øye med ungene...

Nytt her er at jeg var på ultralyd i går og alt sto bra til! Det var den endelige bekreftelse jeg trengte for at jeg skal tørre å rydde ut av garderobeskapet mitt og gå til innkjøp av gravideklær for alvor!

Flere her inne som sitter hjemme i sofen på en lørdagskveld???

Lenke til kommentar

Hei bollus.

Jepp hjemme i sofaen og mannen er på snowboardtur med gutta. Så som du kanskje forstår er vi entusiaster og skal neppe la bretttet ligge hjemme nei. Men formen er super og jeg er kun 11 uker når vi drar og er rimelig stødig så jeg er ikke det minste itvil i utgangspunktet iallefall. I tillegg har vi jo med oss de to små (store) og vil jo renne med dem.

 

I uke 19 begynner jo magen å komme ut og kan være utsatt for dunk og støt så da hadde jeg ikke vært så eplekjekk tror jeg...

 

Så fint at du er beroliget og kan begynne å fylle skapet med de deiligste vårnyheter på mammafronten, blir noe noen uker til jeg trenger det (håper jeg) Men gleder meg for nå kjøper jeg ingenting nytt iallefall.

 

Det jeg egentlig gleder meg mest til i neste uke er å fortelle barna våre og se reaksjonen de kommer med... Skal ta med bilde fra ul så de kan få et lite "bevis" på en måte.

 

Hva ser du på hvis du ser tv? Korslaget her, litt skuffet faktisk, litt kjedelig syns jeg

Lenke til kommentar

Hjemme på lørdagskvelden - jadda - 5+1 her og ikke så mye annet jeg orker. Det er begrenset hva sprell jeg kan finne på når jeg legger meg halv ti ...

 

Det høres deilig ut med en tur til Østerrike, ja, spesielt morsomt når dere kan fortelle den store hemmeligheten til ungene. Gleder meg til vi kan fortelle det til jentungen også, har bestilt en bok om det å bli storesøster, men hadde jo vært supert med bilde fra ul.

 

Ha en fortsatt fin lørdagskveld, jenter, tror jeg må se ferdig Korslaget i senga ...gjesp.

Lenke til kommentar

jeg kunne ialefall ikke kunne stått på brett. Hadde mest sannsynlig endt med brudd i korsrygg og bekken, har aldri prøvd det...men ser gøy ut! aldri for sent....!:-)

Du må bare glede deg til å poppe nyheten for ungene! Det er det gøyeste jeg har gjort på lenge! De kunne først ikke tro det, og måtte vise ultralydbildene for å få troverdigheten! De ble så utrolig glade at jeg begynte å tute og nå kan de ikke vente til august. 5 måneder er alt for lenge fra nå!

Glemte forresten å fortelle at jeg gikk vite at det ligger en liten med tut inni her! har en av hver sort fra før, så det var egentlig helt likegyldig. Var bare så glad alt var i orden.

 

Synes også korslaget var litt kjedelig, derfor lap-toppen på fanget samtidig. Forsto det det sånn at ingen skulle slås ut heller? så hva er vitsen med å ringe inn? Kanskje en menign med det, men har jo ikke fulgt så godt med... Sitter forresten barnevakt for 2 mini som sover.

Lenke til kommentar

Jeg har også en av hver så kjønnet er jo (som alltid) likegyldig. Tipper datteren min vil ha jente og sønnen en gutt. Selv tror jeg gutt, men har sjekket en link med noen hvite streker på jentefoster og syns det liknet på mitt bilde så får vi se...

 

Heier litt på ELg jeg da, de var de kuleste og minst høytidelige syns jeg.

Barnevakt ja, du er jammen grei:)

 

Nå er det god kveld norge før legggetid på meg.

 

du med innlegget over, kvalmen min og den ekstreme trøttheten er i ferd med å avta er i uke 10 nå og har hatt min første kveld på fire/fem uker med sjokolade og ostepopp. (som om det var noe å skryte av liksom...)

god bedring

Lenke til kommentar

heldig dere som har vært på skikkelig UL allerede =)) Enda 4 uker til jeg skal. Gleder meg skikkelig- mens av alt til å se hjertet som slår, men og veldig til å få en termin å forholde meg til : )) fortalte et venne par i helgen, og de ble glade =)- men de viste jo at vi har prøvd da!! Kjøpte forresten en mamma bukse ; ))) deilig å ha på!!! dongeri som ikke strammet noen plasser! tidlig kanskje...men med denne magen var det på tide!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...