Gå til innhold

skravletråd for oss modne damer her inne =)) Er du med å skravle litt??


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

Bare vent å se; ) plutselig er du halvveis !! går fort etter de første 3 mnd!!

Har du ikke fortalt det til alle enda? Flink du er =) 1 mnd etter meg til din ordinære ul ! gleder meg vanvittig. skal jo i neste uke!! imellomtiden skal jeg nyte magen og være glad for at jeg er så fin form som jeg er i!!

ha en flott kveld!

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Hmm, flink er jeg nok ikke, nesten alle kollegaene mine (vi er ikke så mange da) visste det før uke 10, men jeg har ikke hatt det samme behovet for å ringe rundt og informere som med førstemann. Tror nok det har vært pga bekymringer, og har tenkt på at jeg måtte fortelle det til de samme hvis noe skjedde.

 

Men nå har jeg senket skuldrene, koser meg litt med at ikke alle vet det, så kan de gjette og lure. ;-) Fortalte det til en av elevene på lørdag, men hun er høygravid og sykemeldt, så slipper nok ikke unna å si noe til klassen min. De lurer jo fælt på hvorfor de har vikar 2 dager i uka.

 

Deilig å være i 2. trim. :-) I dag skal jeg kose meg ute i det nyyydelige været (sm).

Lenke til kommentar

ja nyt 2. trimester og nyskjerrige blikk på magen din ; ) kjempekoselig når den vokser seg større og man ser det er baby på tur !! Bare 2 dager til min ordinære ul, så gleder meg veldig!! Da får jeg itillegg en termin og forholde meg til ! Håper ikke den blir senere en jeg selv tror!!

Og håper selvfølgelig først og fremst at alt er bra med den bittelille babyen !!

i mellomtiden nyter jeg også solskinn og fuglekvitter =D

klemmer

Lenke til kommentar

Du må fortelle oss hvordan det har var ultralyd i dag, Tjorven! Regner med at det var en herlig følelse å se den lille. :-)

 

Her i Østfold er det regn og gråvær i dag, deilig å kose seg inne med te, ukeblader og bim.

Lenke til kommentar

Hei Tjorven.

Lenge siden jeg har tittet innom her nå. Ul i dag på deg? Er veldig spent på hvordan det gikk og hva terminen din er. Jeg skal på ul mandag 11 så det er jo ikke lenge til:)

Var hos jordmor i dag og hørte hjertelyd, jentelyd sa hun aå får vi se. I morgen skal jeg til kiropraktor fordi bekkenet er skikkelig vondt i perioder. Har ikke opplevd det i tidligere svangerskap og det er jeg gla for. Fy fader så vondt og det må det bare bli en slutt på.

 

Gleder meg til å få referat fra deg.

Lenke til kommentar

ja hjemme igjen etter UL =)) Alt så flott ut, men hun klarte ikke se kjønn eller munnen. de sjekker jo leppe-gane på rutine ul! så må tilbake om noen uker. Håper de da ser hvem som er her inne =) regner med det er jente, for gutt er jo enklest å se!! alt var ellers helt flott og terminen ble 5 oktober =)))

åh det er leeeeenge til!!!!!!!

Lenke til kommentar

Annonse

Tjorven - så fint at alt ser bra ut, og at du endelig har fått en termin å forholde deg til :)) Samme som meg faktisk - 5. oktober :)) Vi må også tilbake om en 3-4 ukers tid, da babyen lå litt kronglete til og hun ikke fikk sett ordentlig på hjerte. Jordmor hintet forresten litt om jente, men sa hun ikke var helt sikker. Gleder oss til neste titt. Lykke til videre.

Lenke til kommentar

5. oktober ja, tror det er min også, får vite det mandag. Du har en gutt og en jente fra før har du ikke? Jeg har først jente så gutt, jordmor mente jente denne gang, men hjertelyd kan ta feil og da blir storebror glad

Godt at alt så bra ut og kjekt for deg med enda en titt?

Mollymamma også 5 oktober, dette blir da riktig hyggelig:)

 

Kommer innom mandag og forteller hvem som bor hos meg dersom jm kan se det.

 

God helg

Lenke til kommentar

ååå så gøy da =) 3 med termin 5. oktober =D Vi skal også sjekke hjertet til babyen på nytt. mest pga mitt forrige barn ble født med hjertefeil ( operert og helt frisk nå!!) Hun sjekket det nøye denne gangen og det så fint ut, men betryggende med en ekstra sjekk!!

jeg har forresten 2 jenter fra før=D så kan jo jenter ; ) Mannen ble litt skuffet når hun ikke kunne si hva det var, mest fordi han ønsker en gutt denne gangen! Kommer uansett til å bli stor stas når babyen blir født ; )

Håper du får vite hvem som gjemmer seg i din mage Chiquetita =))) så spennende dette!!!

god helg jenter =)

Lenke til kommentar

Da er vi tilbake fra ul. Barna var med og sønnen min med store forhåpninger om en lillebror! Storesøster var den som fikk ønsket sitt opppfylt, lillesøster altså:)

Alt så helt fint ut og jeg føler meg heldig og lykkelig. Fikk termin 4 oktober i forhold til lårbeinslengde, og 10 i forhold til hodestørelse og heldigvis valgte hun lårbein. var glad for det siden jeg ble satt i gang femten dager over tiden med sistemann, det var ikke kjekt å gå så mase over tiden.

 

Jeg personlig haddde ikke behov for å finne ut kjønn, har heller ikke visst det med de eldste, men familien stemte over det og jeg måtte gi meg. Jeg syns det er merkelig å vite kjønnet allerede og må nok bruke noen dager på å venne meg til at vi skal få en datter.

Jentenavnet hadde vi igrunnen klart, men jeg merker at det blir feil å til og med sette navn på fosteret allerede. Andre som har det sånn?

 

Fikk 3d ul og bilder også og jeg må si at det var fantastisk altså, anbefales på det varmeste!

 

 

Lenke til kommentar

så koselig =)) Gratulere så mye med jente i magen : )) syntes barna det var flott å være med på ul ? sikkert spennende for dem =)

gleder meg å se hvem som får først av oss ; ) Har fått litt før termin de to andre, men nr 3 kan være en luring påstås det...

vi har ikke bestemt noen navn enda. Men kommer nok til å ha det klart før fødselen tror jeg. Har iallefall det med de 2 andre. vanvittig mange fine jentenavn, men guttenavn sliter vi med!! Må uansett være spesielt å vite hvem som er i magen ja !! Du var forresten kjempeheldig som fikk 3D!! Ikke alle som det gjør =)

Lenke til kommentar

Hei igjen.

Ja jeg var overrasket over at de hadde 3d på sykehuset her, for jeg har ikke hørt av noen at de har. Kjekt!

 

Barna syns det var veldig spnnende, men vi hadde snakket masse om at det også kan bli trist hvis det viser seg at fosteret ikke er friskt. De er store og jeg visste med meg selv at jeg ikke ville gå inn i en psykose (for å si det sånn) der og da dersom det skulle vise seg at noe var galt. Mannen min og jeg hadde snakket masse om på forhånd at vi var klar for alt og hvis det skulle være noe er det bare å brette opp armene. Det viste seg jo at alt som hun kunne se var i skjønneste orden og det er vi selvfølgelig overlykkelige og takknemlige for.

 

Enig at guttenavn er vanskelig, jentenavnet har vært klart i flere år og det er i grunnen rart siden vi var helt ferdige med barn, hehe...

 

Jordmor sa også til meg at tredjemann er en luring og i mitt tilfelle vil det si at hun kommer før tiden. En uke før haddde jo vært helt greit, men belager meg på overtid som med de andre.

 

Har dere modne tenkt på vogn? trenger dere ny osv, jeg er aldeles forvirret over den jungelen av vogner som er på markedet.

Jeg vet ikke engang om jeg vil ha ter eller fire hjul på.

 

Noen modne med modne erfaringer på vogn til vinterbaby, som skal få gå både på bytur og på grus? Skal inn og ut av både bil og hus og må tåle vær og vind og har mulighet til å snu haåntaket slik at vi kan se babyen og at den kan se ut i verden når den tid kommer?

 

 

 

Lenke til kommentar

Annonse

Ja må være spennende med 3 D!! mye tydeligere bilder!! så godt å få se at alt er bra med den lille itillegg =)) Er dere fortsatt enige om jentenavnet som har vært klar så lenge? =) Vil ungene være med å bestemme navn eller tar dere den avgjørelsen selv? mine kommer stadig med alternativer ; )

 

vi har faktisk fått tilbud om å kjøpe brukt vogn. en simo med bag til. Ligner på den jeg hadde til min yngste datter og den var jeg strålende fornøyd med!! Har ikke satt meg inn i alle modellene som finnes nå....altfor mange å velge i : )Tror nok vi kjøper den brukte!!

Store luft hjul er viktigst for meg med tanke på snø skavler og turer i skog og mark.

 

Lenke til kommentar

Chiquetita - ang. vogn så har jeg vel gått meg mer eller mindre vil i jungelen av vogner! Sist hadde jeg Simo kombi, og var egentlig veldig fornøyd med den. Titter nå litt på Emmaljunga edge duo; stor bag som passer godt til høstbaby, 4 hjul, god demping, kan både snu og forlenge håndtaket, gode lufthjul og tåler vel det meste av vær og vind. Har hørt den er litt tung, men har kommet fram til at jeg ikke kan få alt jeg ønsker meg her i verden. Tror den passer godt til vårt bruk, turer i skog og mark såvel som i byen. Men - jeg er slettes ikke sikker altså...

Lenke til kommentar

Nei det er vanskelig syns jeg. Syns emmaljunga ser litt klumpete ut, men har kun sett den på bilder og det er jo ikke representativt i det hele tatt, må jo prøvekjøre for å finne det ut. Enkollega har kjøpt easywalker og hun skal ha i juni så jeg tenkte jeg skulle teste den før jeg bestemmer meg. Syns nemlig den ser tøff ut, men de er jo ikke så viktig når alt kommer til alt...

 

Begynner nok ikke aktivt å lete før ferien i juli tenker jeg. 17 uker til permisjone i morgen, andre?

Lenke til kommentar

15 uker i dag her. :-) Kommer inn i bunaden min, og gleder meg til all sippinga på søndag (blir jo så lett rørt av alt, spesielt barn som synger nasjonalsangen ...). Kos dere masse med is, mat og hurrarop, alle sammen!

Lenke til kommentar

åh så heldig du er som kommer deg inn i bunaden =)) Trenger ikke gjøre et forsøk å komme inn i min ; ) både pupper og mage er mye større en normalt!!

skal dessuten på jobb noen timer først, så sikkert trøtt og sliten når jeg er ferdig der!!

Nyt nasjonaldagen =))

 

hipp hipp hurra =D

Lenke til kommentar

Hei! :-)

 

Ville bare si at jeg har kjøpt meg Emmaljunga edge duo denne gangen, kjempeflott vogn!

Sollid og stødig, og ikke så tung som man skulle tro!

Har flere veninner som har denne vogna, og de roser den opp i skyene! :-)

 

Gleder meg masse til lillenurket kommer så vi får tatt den i bruk! :-)

Lenke til kommentar

Åh, kjenner jeg får lyst til å shoppe barnevogn, jeg også nå. Men vi skal bruke barnevogna etter 6-åringen, Simo kombi. Får shoppe andre ting istedet, (ønsker meg en Kili-seng), men må vel drøye noen uker ...

Lenke til kommentar

shopping er gøy =)) Har en konto som jeg har gjømt av penger til babyutstyr. ca 15 000. Får se hvor langt jeg kommer...vi har INGENTING etter de 2 andre barne...alt ble gitt bort og solgt...så her har vi mye vi trenger ja!! Håper på å få låne seng av søsteren min og vogn kjøper vi nok brukt! Har litt klær , men ikke sett over hvordan det ser ut nå...har jo vært nedpakket noen år...så kanskje jeg må ha det meste nytt...men klær er jo ikke det dyreste å få kjøpt!! Masse flott på H &M =) Må først se hvem det er for vil ikke ha masse klær i nøytrale farger ; )

skulle virkelig ønske jeg var flink å strikke...har så lyst på et fint vogn teppe....

Lenke til kommentar

Hei igjen! :-)

 

Vi kjøpte vogna vår på finn.no. - 09 modell og tjente 3000, -på den! :-)

Den var brukt i kun 3 mnd. da babyen deres måtte ligge med pute slik at dei måtte kjøpe ekstra bred vogn.

Vogna ser helt ny og ubrukt ut, så anbefaler og følge med på finn.no om en syntes at det blir i dyreste laget å kjøpe nytt!

Kan være veldig heldig å gjøre et knallkjøp! :-)

Har endel klær etter de andre 4, men syntes også at det er kos å babyklær så jeg har allerede kjøpe endel nytt! :-)

Klærne og fargene forandrer seg jo også til stadighet, og så bli jo endel utslitt i vask!

 

 

Lenke til kommentar

oj så heldig du var da =))

vet du hva du får siden du har kjøpt endel klær allerede? Jeg håper på å få vite det på neste ul ; ) Har så lyst å handle!!!men man får jo itillegg masse gaver, så må ikke overdrive heller da. Gleder meg og til å gå igjennom det jeg har, men må få kjøpt en ny kommode først...så kan jeg vaske å legge det på plass med engang : ))

Lenke til kommentar

Hei! :-)

Vi fikk ikke vite kjønnet sikkert på UL, så vi har bare kjøpt nøytrale klær. Men jordmor trodde kanskje gutt, men kunne ikke si det noe sikker!

Vi har kjøpt bodyer, et par drakter, luer,sokker og pysj, det var barna som fikk være med å bestemme! :-)

Må også kjøpe oss ny kommode først før jeg kan begynne å vaske og legge det på plass! ;-)

Ellers skal jeg kjøpe nye gulpekluter, da alle mine andre barn har vært skikkelige gulpeunger! ;-)

Har pleid å kjøpe det på Cubus, der dei har 6 pakninger til en bra pris!

 

Håper du får vite kjønnet da neste uke, da er det jo endel lettere å handle inn! :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...