Gå til innhold

skravletråd for oss modne damer her inne =)) Er du med å skravle litt??


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

Velkommen sagamor, hørtes jo koselig ut å være gravid på ny, her er vi flere med "store" barn som prøver å holde oss unge så lenge som mulig med å skaffe oss småbran igjen, hehe.

 

Anita: håper du snuser inn duften av nybakt baby nå og at dagene er deilige.

 

Jeg har hatt storinnrykk av venninder og en haug med barn i dag så nå var det deilig å sette seg ned med macen og bare tenke på meg selv!

 

I går gikk jeg gjennom det babytøyet som jeg av en eller annen grunn har spart på og det var skralt med tøy som en jente kan bruke for å si det sånn, forrige mann er gutt så det var ikke bare masse blått ( det går jo greit) men med tog og prinsemerker på så blir det litt feil.

Noe hvitt strikket tøy i ull (veldig fint) var det som kan gå i arv. Men det gjør ikke så masse for jeg pleier å være veldig god til å bruke penger:)

 

Ha en suveren dag damer med halsbrann, kriblende føtter, deilige dunk i magen og tenk at det kanskje er siste gang

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

heisann alle sammen...skikkelig feriemodus på meg...vært uten nett ganske lenge!! Hytteliv er deilig!!

Vært hos jordmor i dag på 28 ukers kontroll- alt vel =)) nyter magen og sommer dager. Eneste minus er de varme føttene...kan ikke huske det fra de forrige gangene...at jeg var så varm!! Men men....alt må nytes denne siste gangen ; )

 

Og velkommen til sagamor : ) Og masse lykke til anita!! Nå har det vel skjedd noe?

Lenke til kommentar

Jeg har vært på ultralyd og sett et lite hjerte banke. Så fantastisk følelse. Endelig har jeg sett liv... Er bare 6+3 idag. No har jeg fått pregnyl, så får vi se om det kan hjelpe meg til at spiren sitter i 9 mnd. Skal ta to doser i uken i 6 uker. Får en ul i uken noen uker fremover. Det er godt å endelig få oppfølging.

 

No har jeg 1 1/2 uke igjen på jobb, så har jeg to uker ferie igjen. Det er godt. Kjenner at formen er litt trøtt for tiden.

 

Velkommen til nye, og lykke til til fødeklare!

 

 

Lenke til kommentar

Så deilig å ha sett et bankende hjerte da anki og godt at du får oppfølging. Hva er pregnyl? Har aldri hørt om det(heldigvis sikkert)

 

Jeg sliter max med bekkenet om dagen og iallefall om natten. Får nesten ikke sove for det er vondt å ligge i alle stillinger og det er vondt å snu seg, jada og hun fortsatte å klage å klage...

Positivt? Mannen min startet ferien sin i dag og gjett hva? Arbeidsgiveren hans har bestemt at han skal få full lønn i permisjonen! Han tjener en god del over maksimumsgrensen så det er jo fantastisk og vi er veldig takknemlige for det. Ikke at vi var bekymret for hvordan vi skulle klare oss økonomisk, men nå trenger vi iallefall ikke å tenke på det!

Lenke til kommentar

Så deilig med gode nyheter. :-) Spira må bare klore seg fast nå, Anki. Veldig bra at du endelig får god oppfølging og pregnyl. Er det det de kaller "babyklister"?

 

Klag i vei, Chiquetita, derfor vi er her. Skjønner godt at man blir både sliten, frustrert og irritabel av bekkenplager. Deilig at dere ihvertfall har fått lønna til mannen i boks. :-)

 

Velkommen tilbake på skravle, Tjorven. Hørets deilig ut med noen rolige dager på hytta. Gleder meg til vi reiser på ferie om et par uker. Håper det går greit å være i Spania på det varmeste. Har uansett ingen planer om å gjøre så mye, bortsett fra å sitte i skyggen med ei bok kombinert med lange bad i deilig salt sjø. :-)

Lenke til kommentar

Babyklister, ok forstår lit mer nå.

Og du ruge som skal til Spania? Det høres jo deilig ut, spesielt det med å ligge i skyggen med en bok og salte bad. Det hadde vær noe!

Lenke til kommentar

Annonse

Blir bra med en ferietur nå, ja. Men deilig å se at alt sto bra til med lillemor før vi drar også. Måtte ta med jentungen på kontroll hos gyn i dag, og spurte om hun skulle vente utenfor. Hadde en veldig ok lege som ikke så noe problem med å ta henne med inn, og han forklarte og viste henne under ultralydundersøkelsen. Jentungen var storfornøyd selv om lillemor la seg med ryggen til. Hun fikk jo til og med høre hjertelyden til lillesøsteren sin. :-) Sier fremdeles søsteren, for han så ikke noe gutteutstyr i dag heller.

 

Nå skal jeg kose meg med sommeren her i Norge noen dager til før avreise, ganske deilig selv om det ikke er strandvær. :-) I morgen drar vi en liten tur på Ikea (til stor glede for en shoppesjuk rugende ...) og på onsdag begynner jeg å pusse opp den lille gamle uttrekkssenga.

Lenke til kommentar

Pregnyl er rett og slett påfyll av ekstra hormoner som går rett i morkaka, slik at det ikke er det det skal mangle på i allefall. Det er ikke noen dokumentert virkning på dette, men flere her omkring har fått dette og da har det gått bra. Tar i tillegg dispril som er litt blodfortynnende og i den er det en syre som opprettholder et protein som kroppen trenger... Husker ikke helt. Tar i allefall dette. Det er ufarlig. Pregnyl er på resept og jeg får to sprøyter i rumpa i uka. Skal ta dette til uke 12. Da produserer morkaka nok hormoner selv.

 

Skal på ul i morgen. Blir spennende å se utvikling på en uke. Tror jeg får en ul i uken siden jeg går på pregnyl. Frem til uke 12.

 

God tur på ferie Rugesjuk. En uke igjen her så har jeg 14 dager ferie igjen. Det blir deilig. Kjenner trøttheten komme sigende. Går vel inn i litt sånne uker no. Men alle symptomer er velkomne. Håper de ikke forsvinner. Da blir jeg redd. Så er egentlig glad for at jeg er sur og hissig og trøtt og kvalm og vondt i pupper etc...

Lenke til kommentar

Da ønsker jeg deg bare all mulig lykke til på ul. Håper virkelig at alt er som det skal inni der med den lille spiren Anki.

 

Selv ble jeg 100% sykemeldt i to uker o dag, har ferie og føler absolutt at det ikke er ferie med så masse bekkenplager så nå får jeg to uker ekstra neste år forhåpentligvis med tre skjønne barn rundt meg.

 

Fortsatt god ferie alle vakre damer

Lenke til kommentar

Var på ul idag og spiren min var blitt 14 mm. Ikke stort, men akkurat sånn det skulle være. De såg tydelig hjerte og ryggrad. Det gjør så godt å få se at det er liv der inne. Er så redd for at det lille hjertet skal slutte å slå. Men de sa idag at jeg er over det første krisen som er rundt 6 uker. No er det 12 uker som er neste milepel. Idag er jeg 7+3.

 

Har dere sett på nakkefold i uke 12-13? Får tilbud om dette. Da må jeg reise til Trondheim. Hva gjør de på desse utredingene?

Lenke til kommentar

Hei Anki. Har ikke målt nakkefold selv, er "bare" 36 og det har aldri vært snakk om.

 

Hvordan er ferien da damer? Selv er vi hjemme igjen fra en liten uke på storbyferie. Var redd bekkenet skulle ødelegge hele turen, men det er faktisk på stedet hvil, selv med gåing gatelangs i timevis hver dag, i rolig tempo da:)

Har handlet en masse nydelig babytøy i lilla, rosa og turkis pluss noe rødt så nå har snuppa litt å velge i når hun kommer om ca 10 uker.

 

En uke igjen til jobb, og tror jeg skal prøve å få jobbe 50%.Regner med at det skal gå greit i noen uker iallefall.

 

Håper ferien er deilig for dere alle

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

heisann : ) litt rolig på denne tråden i sommervarmen ( varmt her iallefall ; )) Går det bra med dere? jeg er sykemeldt til permisjonen starter og det er deilig. Ikke klart å gjøre en god jobb med dårlig bekken. Er bare 8 uker til termin, så det går fort synes jeg !! Har fått handlet litt til babyen, så det begynner å bli fullt i kommoden : )) skal se etter stellebord i morgen. må ha et som kan være på badekaret for å spare gulv plass. spennende tid dette her.

sliter litt med varmen, men klager IKKE ; ))

 

nyt sommeren jenter!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei damer!

Da var ferien over for denne gang her i huset, dvs, sambo må på jobb mandag mens jeg skal gå sykemeldt fram til termin i november. Utrolig at jeg går over i 3. tri neste uke. Tida går fort nå. Har jo masse å gjøre før vesla kommer.Fikk malt barnestolen og pusset ned barnesenga (gammel skuveseng) før vi dro på ferie, men det blir litt kaos i huset når to barnerom skal settes i stand. Må nok ta fram symaskina snart også.

 

Ellers var det deilig å reise bort litt, orket ikke gjøre så mye i varmen, men ikke så verst å lese bøker i skyggen og ta et bad hver dag heller. :-) Ble veldig plaget med hovne vonde bein de siste to dagene, så var godt å komme hjem til litt kjøligere natteluft.

 

Når rommene er ferdige, kan jeg begynne å plukke ned fra loftet - gleder meg til å vaske de små plagga (både de etter jentungen og de nye jeg har kjøpt), ordne vogna og re opp senga.

 

Kos dere!

Lenke til kommentar

Annonse

Hei tjukke damer. Eller tjukke hvis dere ser ut som jeg. hehe. Har lagt på meg 11 kg og strever med å syns at det er greit desverre... alle sier at jeg er så fin og jeg prøver å nyte tiden og tenke at det er forbigående. Noen andre som ikke klarer å bare syns at det er greit?

 

Har gått ned i 50% nå og det skal bli godt å ha noen rolige dager for meg selv nå når barna begynner på skolen mandag.

 

Har masse masse kynnere om dagen, ubehagelig men ikke vondt, har lest at jeg må ønske dem velkommen og det gjør jeg da hvis de gjør nytte for seg, hehe.

 

Hvordan står det til med dere andre? Anki, går det bra med deg?

Rugesjuk, så bra for deg at du kan "putle" litt mens du går hjemme og venter, jeg duger kun til litt rydding og vasking av klær og så sjopping da...

Tjorven, hatt en fin ferie? Føler du som meg at du snart sprekker?

Lenke til kommentar

Tenker det er godt å gå litt ned i stilling ja. Tenker på det selv faktisk. Har en veldig krevende jobb med masse trasking og masse mas. Får se hvordan det reageres når jeg sier fra til sjefene. De vet ikke noe enda. De jeg jobber ilag med vet det. Det kan ventes litt suring når det får vite det på hovedkontoret. Hvordan reagerete deres arb.givere?

 

Skal til Trondheim på utvida ul på torsdag. Det blir spennende. Etter dette skal jeg nok fortelle til sjefene mine tenker jeg. Hele familien min vet det no inkl. de andre to barna våre. De gleder seg villt... Så her krysses alt for at det virkelig går bra denne gang. Men no er jeg 12 uker på onsdag. På mandag skal jeg på ul igjen. Gleder meg.

Lenke til kommentar

Virker som du bir tatt godt vare på Anki og det er godt å høre!

Min sjef var i sjokk, jobber i en liten bedrift og vi kjenner hverandre ganske godt.Hun var faktisk den første som fikk vite det og var bare glad, men veldig overrasket.

Sjefene dine har ikke lov til å sutre, du må tenke på deg selv.

Personlig syns jeg det er geit å jobbe noe for hvis ikke går jeg bare hjemme og syns synd på meg selv som har vondt i bekkenet osv. Men du må gjøre det som er best for deg, hvis du har en stressende jobb og krevende sjefer kan det sikkert være lurt å redusere litt allerede nå. Hør med legen din og jm så får du sikkert noen gode råd.

Spennende med utvidet ul, masse lykke til

Lenke til kommentar

ja ta vare på dere selv nå jenter!!! Det er jo ikke så ofte vi bærer frem et nytt liv, og for min del er det siste gang, så jeg tenker mest på meg selv denne gang!! Har en stressende og tung jobb med mye tunge løft, så sykemeldte meg tidlig helt 100 %. Får ikke gjort det jeg skal om jeg hadde prøvd å bli der...

Har under 7 uker igjen...50 dager sto det her inne til termin : ) går fort!! Akkurat nå er jeg skikkelig sprengt ja chiquetita ...kjennes ut som jeg går rundt med våt drakt hele døgnet ; ) Sliter veldig med å sove om netterne, så blir tøft når ungene starter på skolen ...å stå opp kl 07....men men..kan alltids dra hjem å sove når de er levert : D

ellers så er kynnerne kommet hit og...ikke så ofte men skikkelige mens smerter til tider...

Lenke til kommentar

I dag har jeg min første "fridag" som sykemeldt og skal se om jeg kan finne meg amme-bh, ull-ammeinnlegg, bringebærkapsler og en liten body i ull og silke. Leser jo endel her inne og dette er visst helt uungåelig... He he, iallefall ammebh.

Jeg skal også på massasje for gravide som jeg har vært på en gang tidligere i uke 20 ca, helt nydelig med peeling av hele kroppen og massasje. I kveld skal jeg til frisøren og endelig bli litt fjong på håret.

Så denne fridagen skal virkelig bar nytes!

 

 

Lenke til kommentar

Mmmmmm... høres utrolig behagelig ut! selv sitter jeg på jobb og tar en smugtitt inn på BIM-sidene! Har to uker igjen med jobbing før jeg går ut i permisjon, så er det konfirmasjon i heimen før termin 19 dager senere! Det er mye som skal presses inn i skjemaet de nærmeste ukene, gitt!

 

Lenke til kommentar

ja forferdelig trist!! jeg mistet jo i fjor sommer ...nesten 14 uker på vei, så vet litt om hva hun går gjennom...men hun har jo mistet flere ganger, så det må være skikkelig tøft!!!!

Lenke til kommentar

Uff det kan ikke være lett... Tenk så heldige vi er da, selv om vi til tider klager og jamrer oss, spesielt jeg da. Må nok skifte fokus litt av og til. Tenk, bare 6 uker igjen Tjorven, spennende.

Hvordan har de to forrige fødslene dine vært?

Lenke til kommentar

ja vi skal bare være takknemlig for alle plager og alt som hører til i et svangerskap : ) Jeg prøver iallefall og nyte hver dag. Er enda ikke begynt å bli utålmodig-heldigvis ; )

Mine 2 fødsler var flotte. Nr 1 gikk ca 10 timer fra jeg skjønte noe var på gang og til hun var ute! De regnet 4 timer på henne. ( regner fra 3-4 cm åpning)Da hadde jeg en reise vei på 5 timer, men endte i helikopter siden det gikk fort plutselig! , nr 2 hadde det litt mer travelt og var styrt fødsel på under 1 time. Derfor er jordmoren veldig spent på denne her...hun sier at det ikke har noen betydning at det er 7 år siden sist...Har derfor fått beskjed om å komme med det samme jeg skjønner noe er på gang! Har 45 min kjøretur dit...så håper det ikke går kjappere denne gangen!! Sist trodde jeg det bare var kynnere, for det var så lite vondt...jordmoren ville sende meg på besøk mens det skulle ta seg opp og da skjedde alt plutselig veldig fort : D Så du skjønner at dette kan bli spennende ; ) Har itillegg fått begge to litt før termin, så nå tror jeg jeg går til 5.oktober .....nr 3 kan jo være en luring sies det ; )

 

Hva med deg? Hvordan har dine fødsler vært?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Fikk bare så lyst til å slenge meg på her. Har prøvd å følge litt med fra toppen av tråden, men det ble mye lesing. Ser det varierer med erfaringer her inne når det gjelder fødsler, antall spontanaborter, "gruinger" og "gledinger," og ellers alt av hva livet måtte by på.

 

Sitter her selv med ei jente på ett år i dag og ei til i magen. Termin 20.okt. Sannsynligheten er stor for at hun kommer tidligere. Forrige frøken kom 14 dager før tiden. Kynnere titt og ofte fra ca. 3-4 mnd i svangerskapet. Og slik er det denne gangen også :)

 

Var hos jordmor i går og denne frøkna står allerede med hodet godt ned og presser. Har festet hodet og er nysgjerrig på livet. Har fått beskjed om å ta det helt med ro og bruke sofaen ofte.....Hehe, hvem får det til med en ettåring i huset?

 

Har lovet meg selv å høre på jordmor, som er oppriktig bekymret for en tidlig fødsel. Har 11 mil til nærmeste sykehus, men må lenger avgårde hvis det blir snakk om fødsel før uke 35. Hold ut til 12. sept. var beskjeden jeg fikk i går. Samboer fikk et noe strengt blikk i går og forkynte at så lenge han var hjemme kunne jeg innta sofaen. Herlig mann, hva? :) Det blir lite hvile ellers når han er på jobb...

 

Forrige fødsel gikk på under fire timer og det er raskt til å være førstegangsfødende, men så hadde jeg forberedt meg på fødsel i flere mnd. da, med kynnere og en åpning på 3,5 cm en uke før fødselen satte i gang. To bomturer på sykehuset ble det også.

 

Var litt spent på om jeg allerede hadde åpning i går, da jeg var hos jordmor.....Men, hun turte ikke gjøre noen undersøkelse på det, i fare for å fremprovosere noe. Ny tur til jordmor om 14 dager og er kynnerene like tøffe og presset ned like stort da, så tester hun :)

 

Ruslet ut med en advarsel fra jordmor om at hvis jeg kjente noe som lignet antydning til rier så måtte jeg ringe med en gang. Her er det viktig å rekke frem til sykehuset i tide :) Og jeg som tenkte at det blir sikkert lengre å vente denne gangen....Så feil kan man ta. Sannsynligheten er visst stor for at det kan gå like raskt eller raskere...Det høres litt skremmende ut.

 

Oj....som jeg har brukt nattmorgenen til¨å skravle på. Om ca to timer våkner den lille jubilanten, så jeg får prøve å blunde litt selv nå. Lykke til videre alle sammen her inne. Klem fra meg.

 

 

Lenke til kommentar

Velkommen tolill.

Jøss, imponert over aktiviteten, 2 barn på ett år! Her har jeg snart tre spredt på 11,5 år hehe, har ikke hatt det så travelt i og med at førstemann ikke var planlagt. Det blir travle tider for deg fremover, samtidig kommer de to helt sikkert til å ha masse glede av hverandre.

 

Mine fødsler har vært rimelig ukompliserte.

Nr 1 begynte med at slimproppen gikk, men jeg var jo ung og uerfaren og trodde at det var vannet som gikk og vi for avgårde til sykehuset. fikke beskjed om at jeg var moden og beskjed om å dra hjem igjen. I løpet av et par timer satte riene i gang og økte gradvis på. Husker ikke helt hvor lang tid det gikk før vi var på sykehuset igjen før hun var ute, men det som har brent seg fast er at etter at prssriene startet tok det mer enne en time før hun var ute. Jeg hadde lest at man presser maks en time og stolte mer på det enn at jeg brukte kreftene mine. Det endte med at jordmor lå med all sin tungde over magen min i en ri og presset henne ut med sin tyngde. Jenta var 4400 gram og det var det ingen som haddde tenkt på. Ble klippet og revnet og ble så lei meg da min amnn ikke fikk være med meg lenger.

 

Nr 2: 15 dager på overtid hadde vi time på sykehuset og jeg fryktet selvfølgelig en monsterbaby, siden søstera var rimelig stor. Legen spakk forstehinnen og riene startet ganske raskt. De tok vannet kl 8 og riene økte på til kl 9, men fremdeles levelig. Timen etter tok de seg opp og min mann som sov i en sakko ble vekket da vi ble flyttet inn på en fødestue kl rett før 10. det ble tappet i badekaret og jeg fikk akkurat kommer meg oppi da jeg ikke orket å være der siden jeg følte pressetrang og 20 min ettter kom lillebror, tre/ fire pressrier. Han var "bare" 4000g og heldigvis for det.

 

Venter som sagt nr tre og ser for meg overtid nå også, men skal prøve å gjøre mitt for å slippe det og har bestilr modningsakupunkutr i uke 38.

 

Ble lang dette...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...