Gå til innhold

skravletråd for oss modne damer her inne =)) Er du med å skravle litt??


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja var på ul i går, men var som jeg selv trodde kun 14 uker og ikke 19 !! så hjertet som slo og en aktiv krabat. Fikk ikke bilde med, så det var litt kjipt syns jeg. men i går kveld begynte jeg å blø masse, så er bekymret her......blør litt nå og...må kanskje ringe legen i morgen om det ikke roer seg....huff...

Lenke til kommentar

Dette var en kjempelang tråd, men jeg slenger meg på!

Jeg er helt ny her, faktisk er dette det første jeg skriver! Jeg er 40 år og venter nr. 4. Det er kjempespennende, og jeg merker at jeg er litt redd for å miste. Har mistet en gang før. Jeg er nå i 6. uke og krysser fingerene. Fra før har jeg en på 14, en på11 og en på 6.

 

 

Lenke til kommentar

Hei Tjorven. Jeg prøvde å sende deg noen trøstende ord tidligere, men nettet kollapset.

Så skummelt me blod! Uff jeg forstår godt at du er bekymret. Håper det er blitt mindre eller helt borte nå.

 

En mager trøst sikkert, men noe liknende skjedde meg da jeg gikk gravid med sønnen min i 13-14 uke. Var på dametur i London da jeg plutselig begynte å styrtblø på Harrods og ble hentet i ambulansen. Lang historie kort: Vel hjemme igjen to dager etter blødde jeg mindre, men fikk ul og bekreftet at alt var ok. Blødde friskt i ca en uke og brunlig i flere uker etter det. Alt var bra og de fant aldri ut årsaken til blødningen, selv ikke etter å ha sjekket morkaken etter fødsel. Håper det samme skjer med deg. Det var skummelt å blø så masse så lenge, men det gikk jo veldig bra!

 

Det kan jo selvsagt gå den gale veien, men det kan lettt gå godt! Mange trøsteklemmer og lykkeønskninger fra meg til deg kjære. Lykke til, krysser fingrene for deg

Lenke til kommentar

Velkommen Anna phil. Gratulerer med graviditeten, tenk du er modig som har nr 4 i magen. Jeg har hatt kvaler med om mannen min skal få den etterlengtede nr tre...

Jeg tror det er helt vanlig å være mer bekymret, og med rette tror jeg, etterhvert som man blir eldre. Det vil helst gå godt, men ettter å ha levd i lfere år og hørt flere historeier om at det kan gå galt, begynner det jo å kverne. Hos meg også. Det er jo bare fantastisk at det skal være så "enketl" å lage noe så perfekt. Enkelt iellefall for meg og sikkert for deg.

 

Det er jo også noe med å lese alle historier som legges ut her, enkelte ganger siler jeg ut og leser ikke de triste histoier. Men det er livets realitet så det kan være greit å vite om hvor heldig en kanskje er.

 

Du som har vært gravid flere ganger vet kanskje detter: Jeg går som sagt med nr tre i magen, 14+3 og kjenner kynnerer i mage og ryg allerede, skikkelig slitsomt. er det noe du kjenner til? At man kjenner sammentrekningene tidligere og tidligere for hvert svangerskap?

 

Krysseer ingrene for deg jeg også.

Lenke til kommentar

Hei chiquetita! Husker at jeg begynte å få kynnere i 16.uke forrige gang, og det syntes jeg var tidlig. Men det gikk fint, selv om jeg ble sykemeldt for det etterhvert, da legen ble bekymret. Jeg hadde en veldig slitsom arbeidssituasjon da, har du det?

Det kan jo være derfor du har kynnere allerede..

 

Jeg ønsker deg en god kveld:-)

Lenke til kommentar

Annonse

Jobber både sittende stille og fysisk aktiv, men har kjent dette bare de siste par dagene på jobb så nå må jeg teste det ut i påsken.

 

Kjenner det jo hjemme når jeg foreksempel går opp og ned med skittentøyet til kjelleren, så det spørs om jeg ikke må ta det rolig på jobb, men nå får jeg se til uken.

 

Jeg er ikke bekymret for det, bare irritert fordi jeg hater å være i "dårlig form" Puster og peser som en hval når det står på. Mannen min sier at han skulle tro jeg var 8 mnd på vei... Ha ikke lagt noe på meg og er vanligvis i strålende form så jeg har høye forventninger til mittt eget aktivitetsnivå, men jeg må vel innse at jeg er eldre nå enn sist og må ta hensyn til formen.

 

Takk for svar og ha en fin kveld du også

Lenke til kommentar

her er jeg igjen...holdt meg litt borte herfra i disse dagene...blir jo mer bekymra av å lese om alt som kan skje. Men blødningen er stoppet opp og jeg var hos legen i dag. Han sjekket med det gamle UL apparatet sitt- hjertet slo og babyen rørte på seg, så da ble jeg beroliget-. kun litt brun reste blod som kommer nå . han ville sende meg på sykehuset til skikkelig sjekk, men jeg avslo...blir bare mer stress av den lange turen. jeg tar heller kontakt om jeg begynner å blø igjen. Det er tross alt ingenting de kan gjøre for å stoppe om det er en abort på gang...desverre...!!

nå skal jeg ta livet med ro som doktoren befalte, ingen påsketur på meg- men det overlever jeg nok ; )

Går det bra med dere??? alt bra med magen og ellers alt?

 

og velkommen hit til annaphil =))

Lenke til kommentar

Takk og pris Tjorven, det var jammen godt å høre! Sikkert lurt å ta en pause i saånne situasjoner ja, leser jo så masse skummelt. Så lenge hjertet slår er vel alt vel skulle en tippe:)

Jeg har jobbepåske og skal jobbe til og med onsdag kl 12, barna har allerede reist med mine foreldre på hytten og vi skal dit fredag så vi har noen rolige og deilige dager tross jobbing:)

Blir nok lenge til vi har en hel uke bare mannen min og jeg sammen...

Magen vokser godt nå merker jeg, skikkelig "voksesmerter" har jeg vel kommer frfrem til at det er og andpusten til tider av ingenting. Merker at jeg ikke er 24 år lenger, phu!

 

Deilig nå når det er offisielt må jeg si.

 

Håper du får slappet skikkelig av nå Tjorven og at blødningene stopper og alle bekymringer tar ferie istedet.

Lenke til kommentar

ja takk og pris =)) håper jeg slipper flere blødninger nå iallefall- men noen blør vel lettere en andre ...kan jo komme av tynne slimhinner osv.

så deilig med noen barne frie dager da =)) Skikkelig deilig kan jeg tenke meg!! når babyen kommer så blir det lite barne fri på en stund ja ; ) så bare nyt det!!!

jeg er og skikkelig anpusten...og mye tett nese...slitsomt!! Puppene er litt mindre ømme endelig. 2. trimester skal jo være det beste, så håper det går knirkefritt fra nå!!

har du fått ultralydtime? jeg skal på den ordinære 7. mai, så gleder meg veldig!! Håper de ser hva det er : D

 

Lenke til kommentar

Jeg skal på ul 11 mai, så da har du et lite forsprang på meg:) Vi vil også vite kjlnnet denne gangen. Vi har ikke visst det de to forrige gangene, men barna er veldig bestemte på både å bli med på ul og få vite kjønnet så derfor blir det sånn. Har forresten ikke 100% bestemt meg om de skal få bli med, men jeg er nesten sikker. De er store og dersom det skulle være noe galt vil de jo være involvert likevel.

Noen andre synspunkter på dette?

De ommer iallefall ikke til å forstyrre under undersøkelsen, men det måte jo være evt min og mannen min sin reaskjon dersom de skulle finne noe "galt".

 

Skal du ha med barna Tjorven?

Lenke til kommentar

Annonse

Så godt å høre at alt var bra, Tjorven, nå må du bare slappe av og kose deg resten av påsken.

 

Jentungen her har fått vite at hun skal bli storesøster, og da hun forsto at det var heelt sant, fikk hun nesten tårer i øynene - så glad ble hun. Hun snakker om det hele tiden, så det blir nok lenge å vente, men mye som skjer før den tid da: vår og utelek, sommerferie, skolestart og høstferie. Kjøpte et par bøker til henne, blant annet den av Lennart Nilson med de flotte bildene, Et barn blir til. De skal gjerne leses og tittes i hele tiden, og bestekompisen hennes har fått en nøye forklaring på hvilken uke og hvor stpr babyen vår er akkurat nå. Sikkert mange som synes vi er tidlig ute med å fortelle det, men har vært mye dårlig og det er mange som mistenker graviditet. Vi gjerne at hun skal høre det av oss og ikke av andre. Også skal det jo selvfølgelig gå bra denne gangen. :-)

 

En god påske til alle sammen!

Lenke til kommentar

ja deilig at det gikk bra nå=) den verste skrekken er jo blod når man er gravid...selv om det ofte går bra, kan det like gjerne ikke gå bra...

gleder meg skikkelig til den ordinære ultralyden og kanskje de da kan se hvor blodet kom fra? vi skal ikke ha med barna, selv om de har fryktelig lyst. da må de ta fri en hel dag fra skolen, og det orker vi ikke pga de må ta fri i andre sammenhenger. men tror nok det hadde vært en flott opplevelse for dem, så skjønner deg godt Chiquita : D

 

hvor stor er din jente rugesjuk? er så gøy å fortelle dem det - de stråler av glede!! her vil de vite hvor stor babyen er hele tiden ; )

god påske til dere også : )) Kos dere masse!!!

Lenke til kommentar

Jentungen er seks år og skoleklar til høsten. Nå har hun fortalt det til besteforeldre, tanter og onkler, og på tirsdag får vel alle i barnehagen vite det også. :-)

Lenke til kommentar

Måtte innom i titte til dere rugesjuk og tjorven. Fikk nesten hjertestopp da jeg såg innlegget ditt om at du begynte blø tjorven. Men det gikk heldigvis bra. Tenker på dere vet dere... Håper jeg kan komme inn hit igjen snart.

 

Jeg har sluttet blø for en stund siden, og har tatt det med ro i påsken. Skal ringe gyn for å få samtale med en annen gynekolog over påske. Han jeg snakket med sa bare at det var vanskelig å finne ut hva som er grunnen til alle abortene mine og at jeg skulle ta kontakt igjen ved en eventuell neste gang. Men det kan jeg ikke gi meg med. Det må være noe de kan sjekke. Han sa bare at jeg kunne ta en halv dispril hver dag neste gang i tilfelle det var kroppen som dannet antistoff mot et protein som vi trenger. Husker ikke i farten hva det hette. Men dette synes jeg var litt vagt. Har snakket med flere som har hatt det som jeg og de har fått fullbyrdet svangerskap med å få hormontilskudd. Så dette må jeg sjekke ut. Må no nesten være utlært lege selv og si hva jeg vil ha... Blir sprø. Kanskje jeg må oppsøke et annet sykehus... Men prøver først en annen gynekolog her jeg bor.

 

Flott å se at det er flere som hiver seg med på tråden her. Jeg håper å være tilbake snart.

 

Til da...jeg følger med dere.

 

Klem fra....

Lenke til kommentar

Hei jakter på gullegget.

Jeg har ikke fått med meg detaljene i din historie, men vil backe deg på å stå på ditt å ikke ta til takke med svar som du egentlig ikke blir klok på. Hva er det for en dustlege som sier at en dispril om dagen kan være til hjelp, det høres jo ut som en tulling. Iallefall hvis han ikke kan gi deg mer enn det! Den påkjenningen det må være å abrotere gang på gang og ikke få skikkelig utredning! Nei stå på du og ikke gi deg før du finner en gyn/lege som du føler tar deg på alvor!

 

Jeg har hatt en dust v en fastlege av praktiske årsaker i et par år og det har vært greit frem til nå siden jeg nesten aldri har brukt ham. Men i går skiftet jeg etter å ha opplevd min første svangeskapskontroll hos ham. Jeg måtte jo be ham o å måle blodtrykket fordi jeg har vært plaget med hodepine og slapphet. Men det hadde ingenting å si om blodtrykket var lavt mente han... 110/70. Nå er jeg heldigvis kvitt ham og er så fornøyd selv før jeg har vært hos den nye fastegen. Men han har i det minste gode referanser:)

 

Ja ja litt irritasjon fra meg her ja...

 

Uansett lykke til jaker på gullegget, håper du finner det like etter påska:)

Lenke til kommentar

Hallo alle damer! Lenge mellom hver gang, det hjelper å ha en PC som virker...nå har jeg fått kjørt i gang en gammel boks her...prøver å følge med hva dere skravler om her inne, men litt langt å lese alt...bra det gikk fint med deg, Tjorven, ble helt nervøs av å jobbe meg opp og ned tråden for å finne ut hva som hadde skjedd med deg.

Ser at dere har snakket om kynnere. Det har jeg også begynt å få, ved stress eller fysisk anstrengelse. Og da er spørsmålet om man blir sykemeldt på grunn av det? Jeg trodde kynnere var helt ufarlig så lenge de ikke gjorde vondt? Er ikke kynnere som bare er ubehagelige noe alle har, og som vi skal ha, i denne perioden? jeg er nå straks 24 uker.

Lenke til kommentar

Hei bollus.

Jeg er 15 uker og har ikke kynnere, men antagelig så er det bare at livmoren strekker seg og det føles ømt og stramt. Man Kan nok få seg sykemelding dersom man har hyppige ubehagelige kynnere dersom man er i en fysisk krevende jobb vil jeg tro. De blir vel fremskyndet av mye aktivitet tror jeg. Men som du skriver så er det jo noe alle skal ha når du har kommet så langt som deg i svangerskapet. Det betyr vel bare at livmoren forbereder seg på fødsel.

 

Tror også at det er vanlig med kraftigere og mer ubehagelig kynnere ved hvert svangerskap.

 

I dag har jeg gått en veldig fin og lang tur og var skikkelig fornøyd med at kroppen fungerer som den skal etter en slitsom forkjølesle som sammen med svangerskapet har gjort meg anpusten og sliten bare av trappene. Men har vært helt slått ut etter at jeg kom hjem, ligget på sofaen med hodepine... Har heldigvis store barn som kan fungere en hel fridag med en mor på sofaen:)

Lenke til kommentar

1000 takk for omtanken =)) koselig!!! Ja heldigvis gikk det bra denne gangen! Jeg er optimist nå og på fredag er jeg ( og chiquetita) 16 uker =)) må jo bare gå bra denne gangen da!!! er så glad for hver gang jeg passerer en ny uke!!! men samtidig enda litt bekymret, for i mitt forrige svangerskap fossblødde jeg i uke 16 pga morkaken! men skal ta livet med ro og tro på det beste!!! man har jo ingen garanti for noe uansett...

jeg har heller ikke begynt å få kynnere....når er det vanlig at man får det? hadde mest på slutten de 2 forrige gangene. husker sååå lite...sukk : )) det verste jeg har nå er mye neseblod og veldig trett og anpusten av ingenting.... Har dessuten tatt det helt med ro hele påsken etter legens ordre, så nå når hverdagen er her igjen må jeg prøve å gå litt mere...ellers blir jeg vel ikke seende ut tilslutt : p

Håper dere alle har kost dere i påsken!!

 

Lenke til kommentar

Hei jenter,

Sola skinner, det er helg og jeg har sett det lille mirakelet i magen i dag. Kan det bli bedre? :-)

 

Gyn sa det passet bra med at jeg var 11 uker i dag, kanskje et par dager mindre. Tok utvendig ul, så bildene var ikke så tydelige, men fikk med et par bilder hjem så storesøster får se. Det siste hun sa før hun sovnet i går: "Kan jeg få se hvis de tar bilde av babyen i magen, mamma?" Den lille sprellet med bein og armer, og sambo er nå helt sikker på at det er gutt. Jeg trodde det var gutt sist, men han var helt sikker på at det var jente. Han fikk rett. Denne gangen tror jeg det er jente, men forundrer meg ikke om han har rett igjen. ;-)

 

Håper det er like fint vær der dere bor, og at dere får en super helg!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

så heldig du var som fikk bilder så tidlig rugesjuk =) Jeg fikk ikke da jeg var på ul...irriterende...men nå er det jo under 2 uker til den ordinære, så DA blir det "andre boller" ; ) Gleder meg sinnsykt og håper de ser kjønn!!

Jeg går inn i den 18. uken nå...syns de siste ukene har gått fort! Får mange mage kommentarer- er rimelig stor ; ) bare gøy når alle vet at det er graviditet og ikke bare fett hihihi...

Har kjempevondt i halebeinet når jeg sitter på spisestue stoler ol. men ellers i fin form! Hvordan går det med dere?

Ha ei flott ny ruge uke!!!

Lenke til kommentar

Føles ut som en evighet til jeg kommer i min 18. uke, er i 13. uke nå. Men tiden har gått litt fortere nå etter ul. Jeg skal på ordinær ul 4. juni, men mulig jeg får ul på kontroll på fødepol. den 25. mai også, og det føles ikke så lenge til.

 

Ellers eksploderte magen min til tredobbel størrelse i helga - føltes veldig snodig - var borte fra fredag til søndag, og buksa jeg dro i på fredag, fikk jeg ikke på meg på søndagen igjen. Snakket med en sykepleier i dag som mente det var fordi jeg hadde fått fostervann, men ikke vet jeg.

 

Så nå kan det bli vanskelig å holde det skjult for klassen (voksne), blir vel kanskje noen blikk i morgen, men håper de venter litt med å spørre. Formen er bedre, er sjeldent kvalm, men 50 % jobb er absolutt nok om dagen.

 

Kos deg med go'magen, Tjorven!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...