Gå til innhold

skravletråd for oss modne damer her inne =)) Er du med å skravle litt??


tjorven- nr 3

Anbefalte innlegg

Gratulerer med dagen da modne damer:)

Ja, det var deilig å være på ultralyd og se den lillle som jeg nå har funnet ut er jente, haha. Sjekket en link fra skravlesiden i går kveld med bilder av jante og gutt i uke 10 eller var det 12. Iallefall var det tre hvite flekker eller streker på jenteforster og det samme sa venninden min som har vært på ul og bekreftet jente. Tydelig hvitt er jente og grålig er gutt så får vi se om det stemmer... Spiller ingen rolle for meg men mulig datteren min på 11 hadde syns at det var ekstra stas?

 

Har kun fortalt det til sjefen på jobben foreløpig. Hadde ikke lyst, men vi måtte leggge planer for høsten og da er jeg jo ikk elenge i jobb. Hun var veldig overrasket. Mindre enne en uke igjen til vi skal si det til barna, og jeg kan nesten ikke vente!

 

Jeg har ikke tenkt på mammaklær enda, men plutselig sier det vel plopp tenker jeg. Godt at jeg fikk meg en større skibukse iallefall for den forrige var sånn trendy og trang og da tror jeg neppe jeg kunne fått på meg bindingen selv i neste uke:)

 

 

 

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

oj...tror du det er en jente =)) ?? den linken må jeg se når jeg har vært på UL =)) spennende!!

Nå er du vel pakket å klar? Håper dere får en fantastisk ferie- gleder meg å høre reaksjonene til barna dine =)) kos dere masse : D

 

ja her er mamma buksen god å ha ....tør ikke prøve de andre dongeribuksene ....kjenner BH`ene strammer veldig de og....sukk...

Har legetime i morgen ( ikke pga graviditeten) ...tror jeg skal høre om hun kan ta en titt m UL apparatet ; ) har så lyst å se at det virkelig er noen her inne...hjertet!!!

Ellers...går det bra med alle sammen?

Lenke til kommentar

Hei Tjorven og resten av dere modne.

Kofferten er ikke helt klar, men vi er så klar! Er jo et helt hav å pakke så det blir endel jobbing med det i kveld. Men det er da bare fantastisk deilig å tenke på at det er ferie snart.

 

Tjorven: du må få legen din til å ta en titt, er jo så spennende.) Lykke til med det.

 

Jeg skal til legen når vi kommer hjem første svangerskapskontroll. Må skrive ned litt før den timen tror jeg for det er så masse som er nytt siden de to forrige. Sliter bla ofte med massse hodeoine og det føles ut som om hodet skal sprenges i perioder, pyton! Har vært endel kvalm om kvelden og trodde det var over nå i helgen, spiste jo sjokolade og greier, men den er tilbake for fult.

 

Planen er nemlig å gå oppp i 100% i april, må jo prøve å få mest mulig penger nåe jeg er i permisjon, jobber for tiden 80% så det blir en dag til i uken. Veldig spent på hvordan det skal gå...

 

Ha en fantastisk uke da damer, håper dagene blir gode og at sola titter frem mens snøklokkene er på sitt vakreste.

Lenke til kommentar

huff ja.....veldig mye å pakke når en hel familie skal på tur =)) Og det blir ikke mindre når neste er ute =)) Blir nok deilig å komme frem å nyte ferie dagene- og kose dere sammen!

 

ja jeg skal spørre legen om hun har tid å ta en titt...vet ikke om hun kan m det apparatet engang...men men...ellers får jeg smøre meg med tålmodighet ; )

Du burde kanskje målt blod trykket ditt? jeg har vært litt plaget med hodepine- som kom av lavt blodtrykk! Bare pass på å drikk mye iallefall!

 

jeg syns du er knall tøff som skal prøve å jobbe 100 % fremover når du er vant med 80 %...men samtidig skal jo 2. trimester være det beste så går sikkert bra! Har du en tung jobb? Jeg har det, og vet jeg blir tidlig sykemeldt. har blitt det de 2 andre gangene og!

 

Men nå må du nyte ferien og skriv referat når du kommer hjem =))

Lenke til kommentar

Heisan tjorven, rugesjuk og alle andre modne gravide.

 

Blir med å skravler her inne jeg etter at vi har skravlet en stund på bli gravid og over 35 og prøver - sidene...

Kjekt at det klaffet for mange av oss samtidig. Ser at ikke alle har kommet over hit enda, men her er altså jeg...

 

Har skummet gjennom alle innleggene på denne tråden, men husker nesten ingenting. Bare at det er variabelt med terminer her. Noen har nok allerede fått babyen sin. Gattis til dere. Gleder meg til å komme etter.

 

Jeg er 6+0 idag og håper at jeg får fortsette å ha spiren min til november. Etter en MA og to SA sitter det en liten engstelse i kroppen. Men jeg venter på innkalling til UL på gyn. De skal sjekke om jeg trenger noe hormonsprøyte eller noe. Blir godt å få se hjertet slå. Da blir det nok mer virkelig. Har kun vonde pupper no.

 

Men enig med deg tjorven - det går så fryktelig sent...

Lenke til kommentar

hei anki =)) så flott at du endelig ble skravlesjuk igjen ; )) vanvittig gøy at så mange har fått positiv test i det siste!!! Håper virkelig du får skikkelig oppfølging!! Jeg føler jeg får det...og jeg har "kun" 1 SA bak meg. skal til legen onsdag for å ta en sjekk på det gamle UL apparatet han har der, og på torsdag har jeg min 1. jordmortime =)) det blir koselig =)) Har jo enda ingen termin...må nok vente til 3. april for å få den ja! Er bare så takknemlig for å være såpass langt allerede!! Hvor lenge tror du at du må vente på gyn timen din? enn så lenge, nyt å ikke ha noen plager =)) Jeg er og i fin form...kun litt små kvalm og ømme pupper. Magen er håpløs å skjule nå, så vi må få fortalt det til de nærmeste snarest ....skal få gjort det etter onsdag!!

nyt siste rest av søndagen=)

Lenke til kommentar

Annonse

Tjorven - er du ca 10-11 uker du no eller? Ut fra EL i januar? Flott at du skal til jordmor snart. Skal bestille time hos henne etter jeg har vært på sykehuset for utvida sjekk. Venter spent på innkalling i posten hver dag. Håper det blir denne uka, for no er mannen hjemme så han kan være med. Hadde vært greit at han får en følelse av dette også. Et hjerte som banker må vel være deilig å se for han også...

 

Dersom jeg har lite og ingen symptomer er det litt skummelt. Tror ikke helt på at jeg er gravid da... Har jeg kvalme og er uvel er det gale også... Da synes jeg litt synd på meg selv og gleder meg til jeg blir bedre form... Hmmmm!!!-blir veeeeldig lange uker dette her, med opp og nedturer i humør og bekymringer...

Lenke til kommentar

Hvis jeg ble gravid 9 januar...så er jeg 12 uker på fredag....men vet ikke om det stemmer før jeg kommer på UL : ) Kjedelig den ventetiden!! TROR ikke jeg er kortere på vei iallefall. vet jo ikke om det var el smerter jeg hadde i begynnelsen av januar...

Håper du får timen din snart!! Og så flott om mannen og er med da!! Min blir med den 3.4 men ikke på de kontrollene denne uken. jeg håper virkelig jeg får et positivt tegn snart ja =)) Lite symptomer her og...en stor mage er det største ; ) Har faktisk gått bedre en forventet disse ukene...ikke vært så bekymret som jeg trodde på forhånd....

Lenke til kommentar

Er her inne jeg også, anki og tjorven, men jeg føler meg jammen ikke gravid om dagen, bortsett fra at jeg er trøtt hele ettermiddagen og kvelden, har jeg ingen symptomer. Blir litt nervøs av det, så kjenner jeg har veldig lyst på en ul nå. Er 6+3 i dag. Jeg venter på innkalling til spesialist, skal gå til spesialist hele svangerskapet, gjorde det forrige gang også, pga kronisk sykdom. Går til vanlige kontroller som hos fastlege, men hyppigere og flere ul. Hvis det drøyer lenge tar jeg meg en tur til fastlegen eller volvat i mellomtiden.

 

Et hjerte som banker - sukk, det hadde vært fint å se. :-)

 

Ellers måtte jeg fortelle det til teamleder, han var bare positiv, heldigvis, men jeg måtte si nei til ekstra undervisning i et fag jeg ikke har undervist i før. Kjenner at energinivået er på bånn. Kanskje det egentlig er et symptom ...

 

Koselig å skravle litt igjen!

Lenke til kommentar

heisann rugesjuk =))) så flott at du er her du og =D trøst deg med at symptomene kommer nok etterhvert. jeg har jo heller ikke hatt mange av dem!! men så lenge jeg ikke blør eller har vondt i magen tenker jeg at alt er bra!!! trøtt er jeg og...føler meg aldri uthvilt lenger...

så flott at du får en spesialist som skal følge deg opp!!! Må være betryggende når du har en kronisk sykdom!!

 

jeg kan nesten ikke vente med å se et bankende hjerte <3

det kommer til å bli stort!!! Hvor tidlig kan jordmor høre det ? Uke 14 eller ? så mye spennende foran oss =))

Lenke til kommentar

Heisan på deisan rugesjuk. Flott å "se" deg igjen. Ikke mye symptomer her heller. Blir også litt bekymra for det, med så lenge vi ikke blør får vi være fornøyde. Vi er vel egentlig heldige som ikke er så veldig dårlige. Flott at du også får oppfølging. Når skal du på første kontroll?

 

Jeg fikk innkalling til tidlig ul og samtale med gynekolog på sykehuset 30.03. så det er to lange uker til... Da er jeg 8+1, så da skal no alt være tydelig å se dersom alt er som det skal. Men alt virker greit til no, så da håper vi det fortsetter med det. Mannen er dessverre borte den dagen, så jeg får dra alene... Men får kanskje med bilde da av en prikk så han får se... Hihi!

 

Ang hvor tidlig jordmor kan høre hjerte, tror jeg ikke hun har problem med det i uke 14. Min sa hun kunne høre det i uke 12-13 alt etter hvor langt fremme det ligger... Men dette skilte seg fra jente til jente...

 

...ja tenk hvor mye spennende vi har foran oss...gøy å skravle med dere om det...andre kan sikkert fort bli litt lei...

Lenke til kommentar

Hei igjen jenter,

Ja, veldig godt å ha noen å skravle med, er jo ikke så mange som veit det ennå ute i den "virkelige" verden, men har heldigvis dere her inne.

 

Jeg veit ikke når jeg skal til kontroll første gangen. Lurte på om jeg skulle ta en telefon for å få noen svar, men istedet bestilte jeg time hos privat gyn i morgen - grugleder meg. Hadde vært fantastisk å se et lite bankende hjerte. Det som er synd er at sambo ikke kan være med i morgen, men hvis alt er bra, blir det flere sjanser til å se den lille reka.

 

Du har helt rett, anki, burde være glad for å ikke ha så mange plager ...

 

Hvordan er det med mat om dagen? Jeg har ikke lyst på noe søtt (vanligvis eeelsker jeg sjokolade og kaker), men higer etter bacon, oliven og tyrkisk pepper ... alt som er salt.

Lenke til kommentar

hva er det de sier...når man har salt lyst venter man gutt og når man har søt sug er det jente ; )) Jeg er og mer hekta på salt for tiden...enda jeg vanligvis er sjokoholiker : D men tror det kommer av den småkvalmen min av folaten.

gleder meg vanvittig til legetime i morgen...håper virkelig på et sikkert tegn her inne fra : )) Da forteller vi det til ungene i morgen kveld =))gleder meg veldig til det =))

Lenke til kommentar

Annonse

Har du bestilt deg time rugesjuk? Gleder meg veldig til den 30. og kontroll ja. Etter det kan vi sikkert fortelle ungene det. Da vet vi litt mer om det faktisk kan gå bra.

 

Tjorven, hvordan var legetimen???? Såååå spennende...må få oppdatering. Du må også avgi rapport etter dere har fortalt det til barna. Hvor gamle var dine no igjen? Gutt og jente du hadde fra før?

 

Står til med dere andre damer da? Skravle litt da vel?

 

Har forresten hatt besøk av regionssjef idag... Gruer meg litt for å si det til han... Men det trenger jeg ikke gjøre før om noen uker enda heldigvis. Venter til jeg er ganske sikker på at det går bra denne gang. Men tror de får litt sjokk for jeg var egentlig ferdig med små barn... hihi!!!

Lenke til kommentar

Hmm, salt og søtt-teorien din stemmer ikke helt med at jeg har ei jente, Tjorven. Like gal etter salt den gangen, vi måtte reise til Sverige for å kjøpe supersalt lakris. :-)

 

Joda, anki, var hos gyn i dag og fikk roet meg ned litt. Så en sort sirkel og hun så et bankende hjerte, så da kan jeg bare nyte graviditeten. Fikk innkallelse til spesialist i dag også, skal dit 30.03, så deilig å komme i gang med kontroller.

 

Lenke til kommentar

anki jeg svarte på den andre tråden om legetimen =))) Og så fikk vi fortalt ungene nyheten i går kveld =)) De ble kjempeglade. kom å ga meg gode klemmer. Hun på 6 år sa: håper babyen ikke dør så du kan føde den : ) så søt da...de husker altfor godt at vi mistet sist. skikkelig tris for dem og.

Nå kom jeg fra jordmor - FOR EI KOSELIG DAME DA!!! satt å snakket i 1 hel time med henne. var skikkelig fint. Hun kjente ikke på magen eller prøvde å finne hjertet. for tidlig mente hun- og siden jeg hadde sett den lille i går så vet vi jo at det er en levende baby her =)) Skal tilbake i uke 24- som vi vet etter 3.april - etter ultralyden : ) Hun mente han legen her borte ikke kunne med det apparatet og de målene hans skulle jeg ikke tenke på ; ) så håper spiren er større en han anslo : D

 

nei rugesjuk, tror ikke heller på den søt-salt teorien ; ) hørte om den her om dagen. Men jeg er saltsugen for tiden- men tror det at folaten gjør meg småkvalm er grunnen til at sjokoladesuget ikke er så sterkt. Jordmor sa forresten at jeg bare skulle slutte med folat nå siden jeg blir kvalm og at jeg er såpass langt på vei...jippi =))Så deilig at du fikk se at det er liv i magen rugesjuk!!!! Deilig følelse!! nå skal vi bare ruge alle sammen og nyte følelsen av at det vokser her inni : )) LYKKEN <3

Lenke til kommentar

Så godt å høre at det går bra med deg, Tjorven, ungene stolte storesøsken og ei jordmor som virkelig lytter og støtter.

 

Ellers går det ikke så mye i salt (eller noe annet) om dagen nå, er stort sett uggen (leste et sted her inne om noen som beskrev det som danskebåt-følelsen - veldig treffende). Vanskelig å få i seg mat, men er bare fornøyd, for jeg er jo faktisk gravid. :-) Er sykmeldt 50 % nå, så da skal jeg nok komme meg gjennom ukene.

 

Gleder meg så veldig til å fortelle det til jentungen, kanskje i påsken når jeg er ti fullgåtte uker? Eller burde vi vente?

 

Ikke lenge til 3. april nå, Tjorven. :-)

Lenke til kommentar

ja kjennes deilig for tiden =) avslappet og bare så glad =) Ingen plager engang....nesten for godt til å være sant....kun 9 dager til UL - blir flott å se hva som skjuler seg her inne i magen =)

 

Fortell det til jenta di når det føles riktig !! om du ikke har noen dårlige tegn, så er det jo ingenting å vente med =)) Jeg sa til ungene at vi må bare håpe at det går bra denne gangen, men man kan aldri vite 100 % sikkert .

Lenke til kommentar

Hallo ladies!

Tilbake fra en fantastis deilig snowboardferie sammen med familien. Vi fortalt barna om den lille i magen under første middag og det ble mottatt med jubel og glede. For de som ikke vet det er barna 7 og 11 og jeg var litt usikker på reaksjionen spes på eldste. Jeg er nå 13 uker eller dvs nøyaktig 13 uker i morgen:)

Formen er super om dagen, heldigvis forsvant kvalmen og jeg fikk nyte (nesten) alle de deilige rettene som vi ble servert. Det var så fantastisk å slippe å lage mat og ikke minst og handle!

Nå er det da offisielt og omtrent alle rundt meg har fått høre det via jungeltelegrafen, vi har kun fortalt det til barna og sagt at det ikke er hemmelig, herregud som det sprer seg! Det er jo kjekt, men det blir litt masse kanskje for alle skal jo mene noe om at jeg var jo ferdig og om det var planlagt(noe jeg syns er litt rrt i en alder av 36 og godt gift, men jeg er ei men orden i sysakene...)

 

Kjekt å oppdatere seg på dere og flott at det var fint hos jordmor Tjorven. Dine ble like glad som mine barn tror jeg. Og sønnen min har lyst på gutt og datteren in ikke overraskende har lyst på jente.

 

Det er travle dager for tiden og jeg har ikke rukket å stikke innom før nå selv om jeg var hjemme søndag, håper det roer seg littt og jeg kan nyte samværet med dere fra gostolen litt oftere fremover.

 

Begynner i 100% jobb nå, så får vi se...

Lenke til kommentar

oj så hærlig det høres ut chiquetita =))) deilig med skikkelig ferie !!!

 

Og så flott at dine barn ble like glade som mine da ; ))Kanskje du må få tvillinger...en gutt og en jente : D hihihi... Mine spør hver dag hvor stor babyen er nå ; ) I dag er det 9 uker siden testen min ble positiv, så tror og jeg er 13 uker i dag...7 dager til UL, så da vet jeg hvor stor den er iallefall : D

merkelig den jungetelegrafen så fort den sprer seg ja ; )) ser den har gjort det her og...selv om de fleste nok skjønte vi ville ha en til etter SAèn....

nyt travle dager i god form en så lenge...vi blir nok å merke det på kroppen om noen uker !!

Ha ei flott helg alle sammen!!!

Lenke til kommentar

Hei

 

Litt skravlesyk i dag. Har fri og det snør, er i Oslo akkurat nå hos de store barna mine. De er 15 1/2 17 1/2 og 20.

 

Er så lei av snøen!!!! Har vært å kikket på barnevogn, synes det er kjempedyrt!!! Og synes de brukte på nettet er altfor dyre også. Men ender vel opp med at jeg kjøper en til slutt. Ønsker meg emmaljunga city cross.

 

Lurer på om jeg noensinne kan få et møte med Nav, så vi får avklart fødselspenger og permisjon. Går på yrkesrettet attføring og er selvstendig næringsdrivende. Litt vansklig kombinasjon det. Ser ut som jeg bare får 6 ukers perm og far 14 dager. Ellers mister jeg attføringen min. Er så urettferdig at far ikke kan opparbeide seg selvstendig rett til permisjon.

 

Skal ta sånn glukosetest neste uke. Er 26 + 4 nå. Synes jeg har lagt på meg mye, ca 8 kg. hadde håpet jeg ikke passerte 75 før fødselen, har så lyst til å ikke være kjempetykk etterpå. Det er så vanskelig å ta av etterpå synes jeg.

 

Begynt å bekymre meg for downs igjen. Tok jo duotest med 1:579 som resultat. Så leste jeg om noen her som var 42 år og fikk 1:4000. Etter det har jeg tenkt på det hver dag, hvorfor jeg fikk så "dårlig" resultat. De sa jo at det var et bra resultat egentlig.

 

Håper dere får en fin helg alle sammen:)

 

Lenke til kommentar

Heisan! Flytter inn igjen på over 35 og prøver jeg. Det gikk ikke bra denne gangen heller. No er jeg i en SA igjen. Skal på ul mandag, men det blir bare for å se at alt er blitt borte og ikke for å se hjerte... Uhu!!! Var tidligere i uken og tok blodprøver for å måle hcg-nivåer. Det var lite og ingen stigning på denne dessverre. Har blødd veldig masse igår og idag, i tillegg til veldige smerter i magen. No mååååå jeg få hjelp til å finne ut hvorfor det går gale hver gang. 4. abort på 1 1/2 år. De sier det sikkert er dårlige egg, men den kjøper jeg ikke lenger. Hadde egga mine vært så dårlige, hadde jeg heller ikke blitt gravid 4 ganger på litt over ett år...

 

Men håper jeg kan komme inn her å skravle igjen en gang. Dersom det blir en gang til...

 

Lykke til til alle dere herlige damer her inne. Skal komme innom å lese og følge med dere.

 

Klem

Lenke til kommentar

Uff, så trist, jeg lurte litt på hovrdan det gikk etter det du skrev tidligere i uka. Føler virkelig med deg altså, må være tøft.

 

Sørg for å få tak i en lege som kan dette og krev en skikkelig utredning! jeg hadde heller ikke kjøpt den med for dårlige egg. Km å at jeg leste noe om blodtilførsel i morkaka og koaguleringsproblemer (eller noe sånt..?) inne på forum ufrivillig abort eller habituell abort, var visst noe man kunne fikse med medisinering etter at man fikk det konstatert.

Uansett, ønsker deg lykket til og håper du snart er tilbake for å skravle :-)

 

Trøsteklem fra meg

Lenke til kommentar

Trøsteklem fra meg også, anki, håper virkelig de kan finne ut av dette her nå, stå på for å få full utredning. Gleder meg til du kommer tilbake hit igjen!

Lenke til kommentar

Trøsteklemmer fra meg og!!!!! så forferdelig at du mistet enda en gang!!!! Finner ikke ord!!! Håper virkelig de tar en skikkelig utredning på deg nå!! Sjekk stoff skiftet ditt og!!!!!

mange klemmer fra meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...