Gå til innhold

jentungen på 4,5 ble sendt på rommet....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare jeg som har en 4åring som ville ha holdt dette "mot meg" i et halvt år fremover. Jeg sverger jeg har en unge med hukommelse som en elefant. Hun husker absolutt alt og iallefall om hun synes hun har blitt urettferdig behandlet!!! Sukk.

Noen ganger tror jeg barnet mitt er en 60åring i en 4åring sin kropp.

Skrevet

Hehe, jeg skal ikke lage en diskusjon ut av det. Det passet bare så godt å skrive det. Tror ikke de tar skade av det heller, men preget av å bli dresset opp med dødninghodet og spiderman blir man helt klart :-) Tror det er veldig typisk deg!

Skrevet

Kanskje folk rett og slett har litt forskjellige oppfatninger når det kommer til det "å eksplodere".

Når jeg eksploderer betyr ikke det at jeg hyler og skriker osv, det betyr rett og slett at jeg har fått nok. Feks en ettermiddag som 4-åringen sutra og styra på leeenge uten noen grunn, da "eksploderte" jeg å sa han kunne gå på rommet sitt å furte, og heller komme ned når han ville finne på noe hyggelig sammen med oss. Har jo to andre(og mindre) barn også å ta vare på =P Det hele går selvfølgelig ganske rolig for seg fra min side, selv om det kan koke i toppen...hehe!

Skrevet

Når hun skriver at hun sa natta til jenta når hun sendte henne på rommet tolker jeg ikke det som at det hadde blitt barnetv og kveldsmat om ungen hadde blitt "snill" igjen nei...

Skrevet

Freak-me; har ikke livet lært deg at du ikke skal være så eplekjekk? Jeg sier bare one sweet day...

Skrevet

Jeg er ikke eplekjekk! Jeg har hatt barn i åtte år og hvis jeg ikke har erfaring nok etter det så hjelpe meg :-)

Skrevet

Vel, det er mulig, men jeg ser ikke for meg en "rolig eksplosjon" når jeg leser hovedinnlegget her...

Skrevet

freak-me

du sier jo at dere går på rommet hvis ikke trappa hjelper ! ROMMET selv om du er der er dere på ROMMET.

Dette er første gang jeg har hevet stemmen såpas og sent henne dit på snart 5 år. Vi bruker en stol i gangen hvis det trengs.

Hun fikk tilbud om kveldsmat. men hun sov allerede, skulle jeg vekket henne da eller ?

Skrevet

Jeg er enig med "Freak me!"

Dette er etter min mening å gå over streken. En ting er å sende ungen på rommet for en stund, men en annen ting er å kle på pysj og si natta klokka 17, uten kveldsmat.

Dessuten synes jeg du har en vanvittig dårlig unnskyldning for å ikke gå ut. Om du har 2 par regnsett til jenta så har du sikkert masse andre klær hun kan være litt ute i. Synes synd i ho som har vært inne siden klokka 5 i morges.

Skrevet

Stakkars barnet til Freaken den dagen det treffer på en voksen som blir ordentlig sinna, kommer til å få sjokk.

Og kaskje når h*n blir voksen og har en dårlig dag så vil h*n stenge alt sinne inne. Og det vil fortsette til den dagen h*n får sammenbrudd og må få hjelp fra psykolog til å slippe løs følelsene sine.

-prøver bare å vinkle det litt tilbake her....

Vi vet ikke hva det blir av barna våre, men vi ønsker de det beste og gjør det vi kan :)

Skrevet

Oi jeg må si du har en "veloppdragen" jente som ble på rommet sitt og i tillegg sovnet! Jeg har prøvd å la min 9 årige datter sitte på rommet å tenke seg om noen ganger, men hun kommer bare ut igjen hehe.

Skrevet

ta på deg dress og gå ut og sett deg i 30 cm slaps, mere vann en snø.

Hvor leng ville du sittet der før du ble gjennomvåt ?

Har du aldrig hvert inne en hel dag du da ?

Og hva er dette UTEN KVELDSMAT ? hun fikk tilbud om det MEN hun hadde allerede sovnet

Og ja hun skulle sitte i karet litt lenger en 10 min ( sitter gjerne 3 kvarter ) og da er det greit og ta på pysj og ikke bukse og genser

Vanskelig dette var da ......

Skrevet

Er du morsom,eller? Jeg bor i Lofoten så jeg tror jeg kjenner til vær og også slaps. Dere kunne vel ha husket, dratt på akebrett eller bare gått en tur. En 4 åring kan da vel være ute en times tid uten å bli sitte.

Nei, jeg har aldri vært inne en hel dag bortsatt fra når jeg er syk.

Når du sier at du kler på henne pysjen, sender henne på rommet og sier natta..ja,hallo! Tror du ungen din forventer å få kveldsmat da?

Hvorfor legger du ut dette om du ikke tåler andres meninger?

Du er vanskelig.

Skrevet

lure:)

Skjønner ikke hvorfor du gidder å forsvare deg selv! Blås i hva de andre her mener! Du er moren og du vet hva som er best for jenta di!

Skrevet

Selfølgelig driter jeg i hva alle syns og mener, det er bare så vanvittig lett og tirre noen her......

Hun lider ingen nød nei. Hun er rimelig god til og prate for seg, frøkna. Og skjønte at grensa var nådd. At hun sovnet i dag er jo bare fordi hun har hvert oppe siden 5, hun har aldrig lagt seg uten mat, og næringsvett har hun.

Nei ta det med ro, i morgen er det en ny dag.

De som kjenner meg ville ledd godt av ordvalget " eksploderte" hehe. Setningen ble liksom ikke det samme med : gjett hvem som ble sinna ? hehe Hva jeg føler inni meg og hva som vises er jo to forskjellige ting da.

Dere må slutte og ta alt så bokstavelig.....

Skrevet

Datteren min fikk seg en klaps på rompa da hun var 5 år. En velfortjent en, og jeg angrer meg overhodet ikke. Sover godt om natten fremdeles. Be DIB finne ut hvem jeg er, så du får tatt en bekymringstelefon til barnevernet, Freak-me.

Og du? I går fikk hun ikke middag. Hun er nå snart 11 år, og i over en mnd nå har hun vært en dritt ved matbordet, så i går fikk hun beskjed om å forlate bordet. Null middag på henne, gitt.

Skrevet

Heh... Sånne dager blir det også noen av, ja :)

Pedagogikk meg her og pedagogikk meg der! INGEN kan være pedagogisk korrekt til en hver tid.Barneoppdragelse handler om så mye mer enn bare pedagogikk!

Skrevet

Jeg har tre tette små barn, og de kan tøye grensene mine noe helt utrolig...og jeg kan forstå at du tippet over...for det er det du gjorde synes jeg. Noen ganger vil vi som foreldre tippe litt over, og gjøre noe vi egentlig ikke ønsker å stå for.

Håper dette er en engangs hendelse, for jeg har virkelig vondt av jenta di som fikk en sånn avsluttning på dagen. Tvangslagd uten mat, og uten at dere ordnet opp..:( r

Jenta di va var sikkert minst like sliten som deg, og i tillegg var hun skuffet over å ikke få dra til sin far. Antakelig savner hun ham veldig.

Et godt ordtak jeg har i bakhodet er : Når en minst fortjener en klem, det er ofte da en trenger den mest....

Skrevet

Å hjelp hva skal jeg gjøre, jentungen kom ut i stua og var sulten !

HEHE

Fikk en brødskive og litt melk og sovnet søtt i sengen med : jeg er glad i deg mamma, unskyld for alt vannet.....

Jepp, en ny dag i morgen....

Skrevet

Så voksent av datteren din da, som sa unnskyld til deg:)

Hva med deg da? Sa du unnskyld for at du overreagerte, og for at du ble så sinna (eksploderte....som var dine egne ord)?

Godt at det kommer en ny dag, og vi kan begynne med blanke ark:)))

Å være forelder er den mest krevende jobben som finnes, og ingen er feilfri:)

Skrevet

selvfølgelig, vi er ganske flinke til og si unskyld i denne familien. Så vi skværa opp ja.

Er superflinke til og rose også :))))

Skrevet

Jeg kunne lett ha gjort det samme som deg, på en stresset dag.

Jeg blir sjokkert over å lese her hvor pedagogiske man skal være når det kommer til barneoppdragelse. Jeg er selv utdannet pedagog og jeg er langt ifra alltid like pedagogisk her i huset. Her er jeg ikke pedagog, her er jeg mamma!!

Jeg synes ikke at det er rett at man skal lage avtaler med barna, slik som Freak- me sier at hun gjør. Jeg mener heller ikke at det er rett å alltid sette seg ned med barnet og diskutere/ forklare hver gang barnet gjør noe h*n vet at han ikke skal gjøre.

Barn skal vite at voksne er voksne, og ha respekt for dem. Dette trenges ikke å gjøres ved å sende dem på rommet og hyle og skrike, men om det skjer en gang eller to, så vil ikke ungene ta noe skade av det.

Gud så mange bortsjemte barn det finnes, og ved å kun bruke denne type pedagogikk så legger en opp til å få bortsjemte drittunger.

Det er nå min mening, både som mor og pedagog!:-))

Skrevet

Enig med deg Super(Travel)Mamma**!

Hilsen mor og pedagog to be;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...