Ulme Skrevet 20. januar 2009 #26 Skrevet 20. januar 2009 Les deg jeg skrev en gang til .......jeg ordner opp med ungen min, ikke med damen i øverste innlegg. ok?
*TINCO* Skrevet 20. januar 2009 #27 Skrevet 20. januar 2009 Mener du virkelig at jenten hennes blir mer preget av denne ene episoden enn alle de andre gangene hun gjør det "rett"? En annen side er det hvis dette er hverdagen til barnet, men noen ganger er det lov å eksplodere, barn må jo se at voksne og reagerer forskjellig og ikke er perfekt.
Ulme Skrevet 20. januar 2009 #28 Skrevet 20. januar 2009 Nå er det vel forskjell på en tur på rommet om ettermiddagen og det å bli sendt i seng uten kveldsmat etter at mor har eksplodert eller? Jeg oppdrar mine barn! De får konsekvenser av dårlig oppførsel, men de blir lagt for natten på en ordentlig måte allikevel. Ser du virkelig ikke forskjellen - det skremmer meg!! Kall min generasjon hva du vil og gru deg gjerne, men tror ikke jeg er i kategorien du snakker om.
Ulme Skrevet 20. januar 2009 #29 Skrevet 20. januar 2009 Jeg tror ikke foreldre som gjennomfører eksplodere-sende i seng uten mat-straff gjør dette kun en gang....dessverre. Nå snakker jeg ikke om HI her, men generelt. Ingen er perfekte, det vet jeg :-)
mamma til 2 små:=) Skrevet 20. januar 2009 #30 Skrevet 20. januar 2009 Off alle skal være så pedagogiske til alle tider!Jeg forstår ikka hva som er feil ved å senda barna på rommet.Jeg har ei jente på 4 år som er ganske krevende og det eneste som hjelper er faktisk trusler.Alle må finne sin egen måte.Jeg truer med at jeg ikke vil lese eventyr og synge godnatt sanger med henne hvis hun ikke oppfører seg.Eller så sier jeg f.eks at:Hvis du slår lillebror en gang til så må du legge deg.Kansje det ikke er så pedagogisk riktig men det funker og jeg er kun et menniske.Stolen funker ikke...harregud hun går jo bare ned!Jeg har ikke tid til å følge henne opp på stolen 50 ganger med en liten utenom!
Norwegian by injection Skrevet 20. januar 2009 #31 Skrevet 20. januar 2009 Hadde gjort det samme jeg uten dårlig samvittighet! Nok er nok! Bedre å få ungen vekk enn å gå å kjefte eller eksplodere enda mer.
2SmåTroll Skrevet 20. januar 2009 #32 Skrevet 20. januar 2009 Tror jeg hadde klikka litt da jeg og. Så lenge ho ikke var på rommet og hylte og sovna av utmattelse så seg jeg ikke noe galt i det. Kanskje ho rett og slett bare var trøtt og trengte litt tid for seg selv og sove. Har nok ikke skjedd noe skade her, men tror nok den lille jenta tenker seg om flere ganger neste gang. Ting må jo få konsenkvenser.
Mamma2OO5 Skrevet 20. januar 2009 #33 Skrevet 20. januar 2009 Og jeg sendte ungen min til sengs uten å bli lest for i dag, for han IKKE ville høre på hva jeg sa. Greit, men da blir det ingen lesing.... trodde sikkert ikke på meg. Men det blei heller ingen lesing gitt. Han blei sååååå lei seg, hulka og gråt så sårt, men det hjelper ikke. I tillegg klarte han å skrike på meg øresus, DA eksploderte jeg så du er ikke aleine ;o)
Ulme Skrevet 20. januar 2009 #34 Skrevet 20. januar 2009 Metodene dine er kanskje litt feil? Jeg syns det er en kjempedårlig unnskyldning å gjemme seg bak "jeg er bare et menneske jeg også" Ingenting annet nytter? Da må du se deg om etter en annen måte å reagere på, kanskje låne en bok om barneoppdragelse? Du lærer barnet ditt at det er ok å true. En vakker dag får du det rett tilbake. De gjør som du gjør - ikke som du sier.
mamma til 2 små:=) Skrevet 20. januar 2009 #36 Skrevet 20. januar 2009 Jeg har lest om barneoppdragelse og jeg syns jeg klarer meg ganske fint takk!Det verste jeg vet er foreldre som duller med barna helt til dem ødelegger dem!
Ulme Skrevet 20. januar 2009 #37 Skrevet 20. januar 2009 Det er forskjell på å dulle og å kjefte/eksplodere/sende i seng uten mat?
Ulme Skrevet 20. januar 2009 #38 Skrevet 20. januar 2009 Jeg mener bare at det ikke hjelper å reagere sånn!! Du lærer ikke barnet noe om hva som er rett.
AE❤️ Skrevet 20. januar 2009 #39 Skrevet 20. januar 2009 Ja du er litt av en mor, får finne på ting med henne da vettu, så hun ikke kjeder vetet av seg og finner på alt mulig rart! Og en ting til, satt hun i badekaret alene? Er det spesielt trygt? Siden hun øste vann ut av karet mente jeg..........
UnePune äntligen hemma! Skrevet 20. januar 2009 #40 Skrevet 20. januar 2009 Har gjort det jeg også...ikke så stolt av det akkurat, men gjort er gjort! Ikke så greit når de sitter i trappa å ler og tuller(time out i trappa) og tålmodigheten ikke er på topp. Men er der jo ikke lenge da...han blir lei seg å spør om ikke han kan få komme ned å si unnskyld. Vanligvis er jeg ganske tålmodig heldigvis!
Ksenia & Anjem Skrevet 20. januar 2009 #41 Skrevet 20. januar 2009 Ingen er perfekte. Hater folk som prøver å fremstå som skinnhellige, og som prøver gi dårlig samvittighet til andre mødre. Hvis det er det værste HI kommer til å gjøre mot datteren sin, tror jeg nok hun har og kommer til å få et godt liv. Tror freak-me kjeder seg.
mamma til 2 små:=) Skrevet 20. januar 2009 #42 Skrevet 20. januar 2009 Hei igjen du Freak -me!Åhh va mener du da?Hvor gml er barnet ditt hvis du har? Hva gjør du hvis barnet ditt på 3-4 år springer rundt å hyler å skriker selv om du flere ganger stille å rolig har bedt om at han/hun skal ta hensyn.Hva gjør du da hvis dette skjer midt i kveldstelle?Barnet springer fra deg f.eks når du skal tørke det eller nekter å samarbeide på alle måter.Jaja kom lillevenn så skal vi lese å synge for deg kjære!Er det slik du håndterer det?Itilfelle lærer barnet at det er greit og at ingeting får konsekvenser! Jeg snakker med jenta mi hele tiden jeg om hvor viktig det er å være venner å ta hensyn til hverandre osv så det er ikke slik at jeg gir f.....heller motsatt mener jeg.Hun lærer seg grenser,konsekvenser og at hun må ta hensyn til meg og dermed til andre.
OsloMor Skrevet 20. januar 2009 #43 Skrevet 20. januar 2009 Freak me, er du pedagog? Til HI, jeg forstår deg godt! Jeg skjønner ikke hva det er med den 4-års trassen, det sto ikke i bruksanvisningen he-he;) PS: Tror forøvrig det er meget pedagogisk å lære barn at sinne også er en følelse vi mennesker har. DS.
Ulme Skrevet 20. januar 2009 #44 Skrevet 20. januar 2009 Og jeg hater folk som jatter med.... *smiiiiil* Kule dødsningshoder du har på dynetrekket til ettåringen din forresten :-)
Gjest Skrevet 20. januar 2009 #45 Skrevet 20. januar 2009 Freak me; ikke bare din generasjon, men vår. Jeg har forøvrig skjønt dette annerledes enn deg, jeg skjønte det som om dette faktisk var før barnetv osv, og går da ut fra at dersom barnet hadde kommet i humør igjen og ikke sovnet så hadde både barnetv og kveldsmat stått på agendaen. Men på den annen side så nevner ikke HI noe om dette så jeg vet jo ikke sikkert. Det er bare min antakelse.
Ksenia & Anjem Skrevet 20. januar 2009 #46 Skrevet 20. januar 2009 hehe ja ikke sant? skal du prøve å lage en diskusjon ut av det oxo? da kan du få med deg at både 4åringen OG 1åringen har hjeeelppp...***dødningshooooderrrr** på sengen... jeg håper ikke de får varige men av det..
Ulme Skrevet 20. januar 2009 #47 Skrevet 20. januar 2009 Hei igjen mamma til 2 små :-) Vi har 4åring selv og hadde det også for 4 år siden, så jeg vet alt om hvordan det er! Når vår slår seg vrang og ikke hører på tiltale må hun sitte i trappa, men jeg eksploderer ikke. Jeg er ikke blid og hun skjønner godt at hun har gått for langt. Om det ikke hjelper så tar vi henne med på rommet og er der sammen med henne til hun har roet seg såpass at vi kan snakke med henne og gjøre en avtale om hvordan hun skal oppføre seg. Kan godt være eventyr på sengen ryker også, men jeg hyler ikke til henne og sender henne ikke på rommet med beskjed om at det er natta uten kveldsmat. Skjønner dere virkelig ikke forskjellen her?
Honningmelon Skrevet 20. januar 2009 #48 Skrevet 20. januar 2009 Jeg tror alle her skjønner hva du mener, Freak-me, men det som alle prøver å påpeke her, er at det er lov å gjøre feil. Og grunnen til at folk her reagerer er vel mye pga det første svaret ditt. Hadde du skrevet det i en litt annen tone, så tror jeg ingen hadde reagert på det du prøver å formidle.
Solbollatilmamma Skrevet 20. januar 2009 #49 Skrevet 20. januar 2009 Ikke alltid så greit å være trøtt 4 åring - og slettes ikke alltid så greit å være mamma/pappa til en trøtt 4 åring heller. (",) Helt ærlig kan jeg reagere på samme måte selv, og selv om jeg ikke er stolt av det er det ikke noe jeg skjemmes over heller.
lure Skrevet 20. januar 2009 Forfatter #50 Skrevet 20. januar 2009 Neimen så hissige vi var da. 1. en dress ute i dette været hadde holdt i 2 min (uansett dresstype !) før den hadde hvert gjennomvåt. 2. hun sitter i en balje i dusjen ( som begynner og bli liten ja ) med døra oppe, og skravler med meg. 3. vi har kost oss innimellom slagene i dag. 4. Hun hylgrein ikke, men skjønte hvorfor jeg ble sint. 5. Gikk inn til henne etter 1/2 time for og tilby kveldsmat, men da hadde hun slukket lyset og sovnet. ( skulle jeg vekke henne da eller ? ) Hun har tross alt hvert våken siden kl 0500 6. vi bruker STOL som straff-sted til vanlig. FØRSTE gang jeg har bett henne gå på rommet. 7. Vi har FELLES REGLER for hele familien, så hun vet veldig godt hvor grensa går på ting og tang. 8. Hun har ikke vondt av at jeg også kan vise følelser og bli sint,glad ,lei osv. Tenker vi har en liten samtale i morgen om hvordan vi følte oss i kveld. Hun holder på med ART i bhg, så dette er ikke fremed og snakke om. 7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå