maizi Skrevet 4. februar 2009 #26 Skrevet 4. februar 2009 Vi har hatt sex annenhver dag rundt EL, har en del murringer i magen men kan jo like gjerne være mensen som er på vei. Er uansett spent, sånn som jeg pleier. Men sannsynligvis er det noen av oss som får positive tester neste uke, utrolig spennende syntes jeg:)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. februar 2009 #27 Skrevet 5. februar 2009 Trallalaaaaa.... er det uke 7 nå snart!?!??!?!
White*Angel Skrevet 5. februar 2009 #28 Skrevet 5. februar 2009 Heihei:) Ja, nå er symtomene her! enten er det innbillning eller så har spira klora seg fast:) Hat vært kvalm noen ganger, ømme pupper har kommet. Veldig sulten til tider! Har bare en test liggende så jeg håper jeg klarer og holde meg:p Ikm tirs 10 feb. Hvilke symtomer har dere?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. februar 2009 #29 Skrevet 5. februar 2009 Ingen symptomer..men..det va vel kanskje litt veeel tidlig for meg å kjenne sånne ting...el på lørdag elle no så....hvis eg hadde el da....finne jo ut det! Men..eg blir mer på tå hev om eg ikkje merke noen ting på kroppen. 1-2 uker før mens får eg alltid hovne, vonde pupper og brystvorter, stikkinger i magen..og har litt angst innimellom så kvalm e eg rett som det e. I går, da tok eg megsjøl i å tro at hikkeanfallene mine va et symptom!! Eg har aldri hikke! Bortsett fra på fylla....kremt. Men ja.. i går fekk eg vel 4 hikkeanfall...alt eg klare å lura segsjøl te å tro..haha!!
(¯`•¸·´¯)Håpe_pp3(¯`·¸•´¯) Skrevet 5. februar 2009 #30 Skrevet 5. februar 2009 hadde utrolig mye hikkeanfall igår jeg også..spesielt.hadde el-den 1.jan,så nå gleder jeg meg bare te å teste. 9 dager til ikm:)
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. februar 2009 #31 Skrevet 5. februar 2009 Nei så spesielt..hehehe..Får håpe det e et symptom då! Hikkinga altså..haha..
(¯`•¸·´¯)Håpe_pp3(¯`·¸•´¯) Skrevet 5. februar 2009 #32 Skrevet 5. februar 2009 ja!tror jeg hikket opptil 5 -6anger igår..aldri opplevd maken..!har av og til litt stikkninger og,men vet ikke om det er så normalt elle?kjente på livmorstappen idag tidligt,da føltes det ut som den var vent bakover,men var myk og litt hard.. vet du hvordan tappen skal være hvis en mulig graviditet er tilstede?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. februar 2009 #33 Skrevet 5. februar 2009 Har egentlig ikkje peiling..men min, såkalte, logiske sans vil vel sei at den ska vær lukka då..tappen altså....ska jo beskytte ein evt baby best mulig....har faktisk ikkje snøring..hehe.. og stikkinger....e vel alt ette ka en normalt har... Eg har stikkinger i hytt og dynevær alltid...når eg ikkje går på p-piller...fekk sjokk når eg slutta på dei for noen måneder siden...gjekk jo krokbøyd i tide og utide..stikke ja...så forvente nesten at eg ikkje ska oppleve stikkinger om eg blir gravid..hehe
White*Angel Skrevet 5. februar 2009 #34 Skrevet 5. februar 2009 Ved tidlig svangerskap: -Tett lukket -Plugget igjen -Lavt plassert hos noen, høyt plassert hos andre -Kan være bakovervendt -Blålilla i fargen -Både myk og hard - hard inni, men med "et mykt lag" utenpå =) Dette stemmer på meg, gleder meg til og teste på tirsdag:) Om fargen stemmer, d veit jeg ikke:p Er det noen av dere som har mye luft i magen? og at det romler fælt i magen?
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. februar 2009 #35 Skrevet 5. februar 2009 ...vel....va så høyt oppe at eg kjente bare litt av tuppen..som kjentes veldig lukka..har aldri opplevd det før :| At eg ikkje når den.....Hmmmm.............
(¯`•¸·´¯)Håpe_pp3(¯`·¸•´¯) Skrevet 5. februar 2009 #36 Skrevet 5. februar 2009 ok:)takker for svar! min var bakovervendt og lukket tidligere idag da når jeg kjente..kjente også når jeg hadde el,og da var den langt nede og åpen:)så håper vi har truffet rett da! blir spennede for deg på tirsdag da! jeg begynner vel kansje og teste ons..har ikm fredag.har 3 graviditets tester her hjemme,en av dem digital:)+ en eggløsningstest da,hvis det ikke gikk som vi ville denne pp. håper på det beste for dere alle!!
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. februar 2009 #37 Skrevet 5. februar 2009 Har bare ein gr.test liggende....har eg fleire så ende det med at eg teste før det e vits likevel..hehehe....så...eg ska prøve meg på den...vente å seee stilen...(må nesten teste te neste helg dersom ingenting har dukka opp...min kjære har bursdag den 12..så...hadde vært fint presang når han komme fra jobb fredag/lørdagen)
(¯`•¸·´¯)Håpe_pp3(¯`·¸•´¯) Skrevet 5. februar 2009 #38 Skrevet 5. februar 2009 ja..jeg klarer nok ikke vente..hehe. min sambo drar på jobb på mandagen,tenkte jeg sko starte bare med en vanlig test,og hvis den slår pos.ut så tar jeg den digitale også,litt for å skjekke,og så kan jeg jo sende han en liten overaskelse på mms;)*der det står GRAVID liksom*hihi
Drømme Stress ned-mamma Skrevet 5. februar 2009 #39 Skrevet 5. februar 2009 For et sånn intenst håp en sitte med....nesten litt skummelt... Instinkter e harde å undertrykke gitt!! Men hadde vært så kjekt og fått en positiv test!! Eg som har tvila på mine fruktbare evner i alle år...for ein gangs skyld har eg lyst å ta feil!!! Og ikkje venta så lenge på å ta så inni granskauen feil....sukk....
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 5. februar 2009 #40 Skrevet 5. februar 2009 Det som er litt rart er at jeg denne pp'n ikke har noen symptomer i det hele tatt. de tidligere periodene så har jeg hatt mye luft i magen, skikkelig såre brystvorter, murring i magen, trøtt og sulten.. mens nå så merker jeg ingenting.. litt merkelig det også da.. Kan være at jeg ikke er like utålmodig på å bli gravid som de tidligere pp'ene.. jeg har ikke et så strekt ønske å få barn så seint på året. Så håper litt på at det ikke klaffer før etter April en gang. Men skjer det før så er den lille spiren hjertelig velkommen!! Jeg har IKM på bursdagen min, så er spent på hva testen viser da. ;P
maizi Skrevet 5. februar 2009 #41 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har hatt masse mensmurringer denne uken fra ca 7dpo også er jeg veldig svimmel og veldig varm....Pleier ikke ha noen av delene før IKM så jeg har et lite håp denne gangen. Kan svimmelhet være tegn på graviditet? Pleier også å begynne å spotte på dag 7-8 dpo, ingenting forløpig (er på dag 10 dpo) Farlig å ha følelse for at det har klaffet, fallhøyden er mye større da...men føler at noe er på gang ja. Har IKM mandag, det er vel for tidlig å teste....? Har bare el tester liggende, gir de alltid utslag ved graviditet?
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 5. februar 2009 #42 Skrevet 5. februar 2009 Jeg har hørt at svimmelhet kan være et tegn.. så det er bare å krysse fingrene! Vet ikke om el testene kan slå ut så tidlig, men det er noen graviditetstester som kan slå ut. Clear blue for eksempel.. Jeg var veldig testoman de tidligere pp'ene, men har nå i det siste klart å vente til tr har kommet.. Orker ikke å få nedtur flere ganger ved først å få negative tester, så tr. Blir så dyrt i lengden også. ;P Har ikm om en uke så er jo ikke så lenge igjen da.
maizi Skrevet 5. februar 2009 #43 Skrevet 5. februar 2009 Ja tror jeg venter...sist jeg var gravid fikk jeg ikke pos test før 4 dager etter IKM så uansett ingen vits. Skal jobbe masse i helgen så da får jeg noe annet å tenke på. Rart så opphengt man blir i det graviditetsgreiene altså, omtrent det eneste jeg tenker på når IKM nærmer seg. Håper, håper:) Satser på mange pos tester til oss alle neste uke!!
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 5. februar 2009 #44 Skrevet 5. februar 2009 Ja, like greit å vente til etter ikm.. Jeg blir også veldig opphengt når det nærmer seg ikm, men når tr først har dukket opp så sier jeg hver gang at neste periode så skal jeg ikke tenke så mye på det.. men klarer ikke å la være allikevel. ;P Sjekker alltid etter el og regner ut dager til ikm osv.. Greit du får noe annet å tenke på i helgen da. Men du vet hvertfall at du kan bli gravid.
maizi Skrevet 5. februar 2009 #45 Skrevet 5. februar 2009 Ja jeg vet jeg kan, men har hatt litt problemer med kort lutealfase og cyster på eggstokkene så håper det går uten altfor lang tid også er det greit å klare uten hjelp. Men dette ligger i bakhodet og lurer hele tiden. Alle rundt meg blir jo gravid på første forsøk, så føler nesten at det er unormalt å bruke 1/2 år(som vi gjorde sist), selv om statistikken sier at dette er helt normalt. Vanskelig å være tålmodig når man ønsker så inderlig. Men det er absolutt verdt det, er fantastisk å være mamma. Hvis du ikke har barn så kan du bare glede deg, det kommer nok til deg også! Håper vi blir nybakte mammaer i 2009!!!!
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 5. februar 2009 #46 Skrevet 5. februar 2009 uff, ikke greit med med cyster osv.. Håper det klaffer snart for det. jeg syns også at det tar fryktelig lang tid når det tar et 1/2 år.. flere av de rundt meg blir også gravide med en gang, eller bruker ca tre måneder, og da er det vanskelig når tr dukker opp hver måned. Nå ble jeg nesten litt utålmodig når du skrev at vi blir nybakte mammaer i 2009! får håpe på at du har rett!!
White*Angel Skrevet 5. februar 2009 #47 Skrevet 5. februar 2009 Jeg tok en eggløsningstest for morro skyl for noen timer siden. 10 dager siden EL og nå var den svakt positiv? Hvorfor det? Fikk et skikkelig anfall med smerter etter testen. Skal og hetetokter, måtte ha av meg alle klærne. Hadde vondt fra magen og ned. Kjentes ut som eggstokkene knøt seg sammen, det var skikkelig ille:( og i det jeg fikk vondt hovnet livmortappen opp det 3 dobbelte. Vondt enda.. Skjønner ingenting. Har hatt det samme en gang før. Jeg la meg på sofaen og krøket meg sammen og sovnet av smertene. Noen som har hatt lignende??
~Tjorven,overtid~ Skrevet 5. februar 2009 Forfatter #48 Skrevet 5. februar 2009 Her har også symtomene begynt å komme.. Men helt ulike enn de jeg har hatt tidligere...nå har jeg veldig urolig mage,mye luft..hodepine,og murringer..noen skikkelige tak innimellom..også har jeg vært utrolig trøtt de siste kveldene..Bestillte meg tester i går kveld(10stk..hihi),så tror jeg svir av den første i løpet av helga:)
maizi Skrevet 5. februar 2009 #49 Skrevet 5. februar 2009 White Angel! Hvis du har såpass sterke magesmerter tror jeg faktisk jeg ville ha kontaktet legevakten. Fortalt de hvordan du har det. Det er flere organer nederst i magen som kan forveksles med smerter i eggstokk, fordi du også får pos el test så sent i syklus kan det være greit å utelukke extraunterint svangerskap (utenfor livmor). Man skal aldri ha sterke magesmerter uten å sjekke opp i det! Sannsynligvis ikke noe galt men er greit å vite sikkert. Lykke til!
<3Oktober-09&Juli-12<3 Skrevet 5. februar 2009 #50 Skrevet 5. februar 2009 uff a, WhiteAngel, får håpe du blir bedre etterhvert! Jøss, Tjorve, høres ut som du har masse symptomer! Får håpe de alle er symptomer på graviditet. Jeg prøver å unngå å bestille tester for da tester jeg i hytt å pine.. hehe. så jeg har bare en liggende.. ;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå