Gå til innhold

vi som hadde termin i august men mistet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff fikk akkurat vite at vår nærmeste nabo er gravid, med helt lik termin som jeg hadde, forhåpentligvis er vi bortreist på ferie i juli og med en ny spire i magen, huff og huff - ble misunnelig og trist :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

J-76 Føler med deg! Jeg gruer meg også til sommeren, men håper og prøver å fokusere på at vi forhåpentligvis er gravid på ny og kanskje halvveis og kan fryde oss over det istedet :)

Er jeg enda ikke på tjukken og 1 juli kommer, da altså... :(

Nei vi krysser fingrene at alle her inne er gravide til sommeren :)

Skrevet

Ja du har rett, da er vi gravide!!!!!!!!!!!!!!! Også kan vi fryde oss over at vi ikke er høygravide i sommervarmen :-) Takk!

Skrevet

Ja ikke sant :) Tenk så varmt det pleier å være i mai/juni :) Da har vi en liten kul;)

Skrevet

Jeg er snart 26, vi har en sønn på 13 mnd fra før. Vi har ovarhode ikke gidd opp nei:) vi startet prøvingen med en gang jeg sluttet å blø. så om noen uker så starter testingen igjen:) Men merker at jeg er veldig redd for at vi kanskje ikke får flere barn:(

Skrevet

Er 31 år, har en datter på 16 mnd fra før. Og nå begynner jeg nesten å tro at jeg kan være gravid igjen.. Tok en test forrig torsdag om morgenen og den var positiv, men ganske svak. Tok en ny test nå i kveld, og den var kjempesterk, like sterk som kontrollstreken. Har i tillegg en del symptomer, så jeg har jo håpt litt i det skjulte... Det er jo fremdeles en mulighet for at kroppen lurer meg, men nå tror jeg må ta en tur til legen!! Må måle innholdet av hcg før jeg blir gal!! Det er akkurat 5 uker siden spontanaborten i dag...

Skrevet

Da er du nok trolig gravid igjen da, så spennende!

Skrevet

Hei alle. Tenkte jeg skulle joine dere her nå.. Hadde termin 11. august, men fikk vite forrige onsdag at jeg hadde mistet (sluttet å utvikle seg etter 7-8 uker. Var da 11+4). Vært en veldig tøff uke, men nå begynner jeg å føle meg litt bedre. (Var på sjekk i går og fikk vite at jeg slapp utskraping). Savner den lille i magen, så vi er veldig klar for å bli gravid igjen!! Kan forresten si at jeg er 23 år, samboeren/forloveden min *hihi* er 31, og at dette var vår første graviditet. Litt dårlig start :( Hadde egentlig veldig lyst på en sommer unge 2009, men nå spørs det om vi skal prøve på en begynnelsen av 2010 unge. Ble tante 5. januar til en kjempesøt jente, så det er utrolig trist at jeg mistet min rett etterpå. Er snart klar for å prøve på ny, håper kroppen snart er i form igjen. (Blør fremdeles). Vil forresten takke dere som var på "ufrivillige aborter" for fine ord og masse støtte. Tusen takk.

Skrevet

Hei Snupien! Så leit du og skulle oppleve dette! Godt du har motet og håpet oppe, lykke lykke til fremover!

Jeg benytter sjansen til å drikke litt vin, spise spekeskinke, salami, blodig biff, grav laks mm. Håper på snarlig graviditet, men mensen lar vente på seg - 4 uker og 1 dag siden utskrapning, blæ!

Skrevet

Hei Snupien..det var trist å høre, føler med deg. Ønsker dere lykke til og stor klem til deg-

Eg er kjempe spent nå over helga skal eg ha mensen...og håper da at en test vil vise normalt innhold og ikke lure oss. God helg alle

Skrevet

Takk for det dere!

Sitter og drikker øl sammen med min kjære. Har ikke rørt alkohol siden 6. desember. (Testet meg 16. des. Positiv!) Har egentlig ikke savnet det, men fy søren så godt det var!! :) Spørs om jeg må kjøpe meg noe laks til uka. Hehe. Merker veldig godt på kroppen at den ikke er gravid lengre, selv om det er under en uke siden "ting" kom ut.. Gleder meg til å prøve på nytt igjen, selv om vi har bestemt oss for å ta tiden til hjelp. Det skjer når det skal skje. Håper bare det ikke tar for lang tid ;) I går fortalte jeg det til mamma også... Hun visste ikke at jeg var gravid. Ville holde det hemmelig til 2.tri. Var veldig godt å fortelle det. Hun har opplevd noe lignende selv (for mange mange år siden) og det var utrolig godt å bli forstått og få litt trøst. Føler meg flere kilo lettere. (Skulle forrsten gjerne gått ned noen kilo før jeg blir gravid igjen. Har kommet noen ekstra i løpet av de siste mnd. Sukk. Er sånt som hører med).

God helg til dere fra meg.

Skrevet

Så flott at du fikk god støtte av mammen din. For meg har det vært godt å fortelle, og de fleste rundt meg vet hva som har skjedd. God helg til deg og! :-)

Skrevet

hei jenter=)=)

jeg ser det er noen her som hadde termin i juli så jeg lurte på om jeg fikk være med her selv om det egentlig er for de som hadde termin i august.....??????

jeg ble gravid med pergotime kur i slutten av oktober, begynnelsen av november og hadde termin 27.juli noen vi gledet oss veldig til siden vi hadde prøvd i 1 år med å bli gravide.....

Jeg må si at jeg har taklet dette veldig bra, men det er tider og stunder hvor jeg tenker over hva som skjedde, selv om vi vet at det er veldig vanlig at slikt skjer så er det på en måte ikke noe trøst i det.

Nå har jeg epillepsi og går på sterke medesiner som ikke er bra for fosteret og når vi fant ut at vi skulle prøve å få barn i nov 07 så måtte jeg aturligvis fortelle dette til min fastlege i forhold til de tablettene og han ringte til nevrologisk avdeling ved fredrikstad sykehus og snakker med en overlege der om de tablettene og der får vi beskjed om at det ikke er så farlig å vi kunne trappe ned til 1 tablett om dagen i stede for 2 og det gjorde vi.... når jeg dro til gyn for å sjekke ut hvorfor jeg ikke bl gravid fikk jeg pergotime kur for å sette igang el siden jeg ikke hadde el så ofte, men der forteller ikke jeg til henne at jeg hadde epillepsi, noe som jeg absolutt skulle ha gjort!!!! dumme meg, men sånn ble det og vi finner ut at jeg skulle gå på høyere folsyre tabletter, men det var det ingen om fortelte til oss og nå vet vi jo det at jeg må gå på høy dose av folsyre og at jeg må bytte epillepsi tabletter siden de er skadelige for fosteret og at en helst ikke skal gå på de tablettene. før jeg får en ny kur av gyn må jeg først til fastlege som jeg ikke kunne få time til før 3.mars pga lang vente tid så må han henvise meg til spesial sykehus for epillepsi som det også er lang ventetid og deretter skal vi prøve ut forskjellige tab og så kan jeg se om de fungerer og etter dette kan jeg starte en ny kur på pergotime...... huff, det tar sånn tid allt sammen.....

Jeg hadde utskrapning 09. Januar og når vi fikk vite at det var dødt så var jeg ca 12 uker på vei...... fosteret sluttet å vokse når jeg var i uke 8 for det var ikke lenger enn 14mm når vi var på ul i uke 12 og da skulle det ha vert ca 8 cm så det hadde jo vert dødt en stund.

håper det går bedre neste gang og at det ikke kommer til å ta så lang tid som det vi frykter.....

ville bare fortelle dere dette.....

Skrevet

Hei du så leit at dere også mistet! Holdt motet oppe og ta vare på de gode tankene! Lykke til i videre prøving :-)

Skrevet

Hei og hå dere. Hvordan går det med dere?

Her går det egentlig ganske greit både fysisk og psykisk, sluttet å blø etter ca 1 uke etter utskraping og var oxo tilbake på jobb uka etter.

Trudde egentlig jeg hadde el for 1.5 uke siden men så fikk jeg noe som kunne likne el denne uka oxo m litt blod. Man har ikke sjekket det siden vi ikke prøver å bli gravide enda, venter på første mens enda.

Har dere fått tilbake TR el EL etter dere mistet?

Skrevet

Testet positivt på eggløsningstest for ca to uker siden, men lurer på om det var feil da jeg ikke har fått mens enda. Det er nå 4 uker og 2 dager siden utskrapning.

Skrevet

hei igjenn!!!!

jeg lurer på hvor lenge etter utskrapning dere blødde, eller hadde brunt utflod???

Jeg har det enda og det er ca 19 dager siden nå, men det er ikke så mye at jeg må bruke bind, men det er såpass at jeg må bruke truseinnlegg....

Skrevet

Jeg tror jeg blødde i ca 12 dager etter utskrapningen. Jeg blødde ikke mye, bortsett fra de første par dagene var det nok med truseinnlegg i hele den perioden. Jeg hadde imidlertid både utskrapning og så to runder med Cytotec etterpå, så det var nok ikke mye igjen der inne.

Jeg fikk tilbake mensen 5 uker etter SAen, dvs 4 uker og 6 dager etter utskrapningen.

Skrevet

jeg skjønner, jeg får se ut uken, hvis jeg fortsatt har brunt utflod så må jeg sjekke det ut tror jeg...... huff, syntes dette her er så slitsomt......

Skrevet

Hei, kan jeg slenge meg på her, hadde egentlig termin i starten av september, men hadde en sa tor tre uker siden. Vi skal prøve igjen. vi hadde prøvd i 5 måneder før jeg ble gravid, i 7 uke mistet jeg den, og fikk besked om at det var mulighet for at det var graviditet utenfor livmoren. Så nå er det bar å vente på mensen, og håpe den ommer, så vi kan begynne prøvingen igjen.. greit å ha en mens først så jeg vet sånn ca når jeg har eggeløsning..

Skrevet

Heisann jenter:)

Jeg kan melde meg inn her jeg også, hadde termin 22 august.

Etter tre uker med mye fram og tilbake, fant de ut at det var Ma denne gangen, så var til utskrapning på torsdag.

Jeg har ikke blødd noe ennå.

Har hatt 1 xu, 3 Sa og 1 Ma, pluss to misslykket prøverørsforsøk.

Vi har prøvd i fire år, håper at det snart er våres tur...

Kirurgen som opererte meg på torsdag, sa at jeg ville ha eggløsning om 14 dager, da var det bare å prøve igjen.

Man føler seg så misslykket, som ikke klarer å bære fram et barn.

Man føler at "alle" andre blir gravide.

Da jeg var på sykehuset på torsdag fikk jeg ultralyd bilde på mobilen av en venninne, de hadde sett en frisk liten jente.

De var så lykkelige, men akkurat da følte jeg ingen glede på deres vegne, snakk om egoistisk...

Men jeg vil jo glede meg på andres vegne, men kjenner at jeg tar meg selv i å unne "slitere" det mere enn de som bare plutselig har blitt ufrivelige gravide.

Er jeg unormal?

Masse lykke til jenter:)

Skrevet

Huff, litt av en historie du også har... Det er flere av dem der ute enn jeg noen gang hadde forestilt meg før vi begynte i dette gamet. Bare slapp av... du er ikke unormal!!! Jeg kjenner også veldig på de følelsene.... Men vi må fortsette å tro på at vår tur kommer igjen!! Jeg har 1 MA og 1 SA bak meg, i tillegg til et mislykket fryseforsøk. Nå har vi blitt gravide før jeg fikk mensen tilbake etter Sa-en. Er livredd og har ikke rukket å smile ennå, fordi jeg ikke helt kan tro på at det kan gå bra.... Men det skal det!!

Lykke til videre, og håper at neste mulighet blir mer enn en mulighet:)

Skrevet

Tilletralle: GRATULERER! :-)

Jeg er faktisk ganske så glad i dag, for jeg har fått mensen. Første gang i mitt liv jeg er strålende fornøyd med det :-)

Skrevet

Gratulerer kjempemasse "Trilletralle;)"! Veldig glad på dine vegner! Ønsker deg tusen ganger lykke til!!!! :)

Håper jeg snart følger etter. Hihi.

Skrevet

gratulerer kjempe masse Trilletralle!!!! dette fortjener du virkelig!!!!!

Jeg leste et innlegg her hvor den var ei som lurte på om hun var unormal fordi at hun "gledet" seg mere over de som ble gravide som hadde prøvd lenge enn de som ble gravide ufrivillig og jeg må bare få si at jeg kjenner meg igjenn der altså... nå har ikke vi prøvd like lenge som dere gjorde, men jeg føler med deg der.... huff, nesten litt flaut å si det, men blir egentlig litt irritert. Men syntes det er koslig, men blir fryktlig misunnlig.

Så ta dethelt med ro, du er ikke unormal!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...