MK73 Skrevet 19. januar 2009 #27 Skrevet 19. januar 2009 Jeg måtte ha utskraping etter SA fordi kun fosteret kom ut, jeg hadde en kraftig infeksjon og hadde også hatt MA tidligere i svangerskapet (og det fosteret ++ var jo fortsatt i livmoren). Utskraping gjøres oftere jo lenger man er kommet, og brukes også gjerne hvis det er komplikasjoner rundt aborten.
Svensk tjej Skrevet 20. januar 2009 #28 Skrevet 20. januar 2009 Hej, jag blödde väldigt lite förutom dagen innan jag fick S.A och jag tog faktiskt med mig det jag hade som bevis och legen (riktigt äckligt!!) och hon sa att hon tyckte det såg ut som att allt hade kommit ut. När du behövde utskrapning (eller blø det ut i nästa mens menade de kanske?) var det för att de inte trodde allt kom ut eller? Har inte haft några problem fysiskt efter min S.A så hoppas allt är ok och att det inte finns något kvar där inne som kan påverka min framtida graviditet.
lissi33 Skrevet 20. januar 2009 #29 Skrevet 20. januar 2009 Mk73: Jeg skulle også ha 1 juli:( Dette høres ikke ut som noen hyggelig opplevelse!! Gir deg en god klem!! Jeg har hatt to runder med cytotec, en tur i ambulansen pga blødninger, en utskrapning og en natt på sykehus pga blødninger og alt dette pga en og samme MA. Jeg vet at det ligger bittelitt igjen av slimhinnen og kan nok ikke blir gravid før det er ute, og det er for lite til at de vil skrape det ut igjen. Heldigvis, for jeg tror ikke jeg hadde taklet en utskrapning til etter alt dette. Er så sliten så sliten! Men ser fremover nå! Blødningene har avtatt. Jeg syns likevel alle bør kreve kontroll å sjekke at ting er ute. Jeg har hatt to runder med cytotec og absolutt ALT lå igjen. Også etter utskrapningen kunne jeg ikke stole på at alt var ute, og det er det ikke. Krev kontoll, ikke gå rundt med smerter eller plager. Det er ikke normalt Klem til alle og tvitvi!!!
anneman Skrevet 20. januar 2009 #30 Skrevet 20. januar 2009 Det ordner seg nok for oss..takk for oppmuntrende ord soleie m/lucas gullet. Det ser ut til at jeg stopper opp nå og blør..JIPPI. Men det er noe jeg lurer veldig på. Kjøpte en pakke med eggløsning tester og graviditetstester og måtte teste dette idag. Hadde hørt at g.test kunne slå ut lenge etter MA / SA. Som sagt så gjort, tok teste og den var veldig positiv...ble lei meg når eg så det...ka som kunne ha vært. Sa til samboeren at eg tar samtidig en eggløsningstest..den slo ut den og. Da ble eg temmelig forundra!! Noen med erfaring her?? Hvor lenge etter kan dette skje??
lissi33 Skrevet 20. januar 2009 #31 Skrevet 20. januar 2009 Må bare skrive et innlegg for å se om den oppdaterer. Ser mitt siste innlegg her enda det har kommet nye!
Musemor med tre søte små Skrevet 20. januar 2009 #32 Skrevet 20. januar 2009 Syns egentlig det er rart at ikke alle får automatisk kontroll. Nå vet jeg ikke hvordan det er med utskrapning, men når jeg var inne og fikk disse pillene ble jeg automatisk satt opp på ny kontroll. Skal i morgen. Er så nervøs at jeg er kvalm. Håper alt er ute slik at vi snart kan begynne å prøve igjen.
MK73 Skrevet 20. januar 2009 #34 Skrevet 20. januar 2009 Hei, lissi33! Uff, ja, jeg har fulgt med på deg inne på Ufrivillig abort. Jeg tror dessverre du har vært ekstra uheldig, men nå håper jeg det ordner seg for det snart. Satser du på at resten kommer ut med neste mens da? Jeg fikk to runder med Cytotec ETTER utskrapningen, jeg. Har bakovervendt livmor og hadde jo tvillinger, og det eneste som kom ut var det ene fosteret, så da måtte jeg til med Cytotec for å sikre at det ikke var rester igjen etter utskrapningen. Var til kontroll på Riksen igår, og alt ser heldigvis bra ut. Så når bare mensen kommer, så starter vi opp igjen. Legen sa at om mensen ikke kommer innen 6 uker etter utskraping så skulle jeg få hjelp til å sette den igang. Håper du kommer i gjenge igjen snart, Lissi :-)
lissi33 Skrevet 21. januar 2009 #35 Skrevet 21. januar 2009 Jeg sliter med å tro at mer cytotec vil fjerne restene. Jeg har jo tatt to runder og en utskrapning. Jeg er så lei nå, vet ikke om jeg bare skal gå sånn her til jeg får infeksjon. Syns det er rart at man blir sendt hjem med den beskjeden om å vente. Jaja, syns ikke jeg gjør annet enn å vente.
Musemor med tre søte små Skrevet 21. januar 2009 #36 Skrevet 21. januar 2009 Alt var ute, så da er det bare å prøve igjen etter neste mens. Legene på Ahus har vært fantastiske, riktignok ble legen idag litt "sur" på meg fordi jeg dro tilbake på jobb på mandag, en uke etter MA'en. Han mente jeg trekte i alle fall å være hjemme denne uken også. Ble egentlig litt lettet. Har vært utrolig tøft å komme tilbake på jobb
J -76 Skrevet 21. januar 2009 #37 Skrevet 21. januar 2009 Hei alle sammen! En liten glad nyhet fra meg: tror jeg har eggløsning igjen etter MA for 17 dager siden, tester positivt på eggløsningstest :-) Blir ikke noe prøving før etter neste mens igjen da, men forhåpentligvis er kroppen igang igjen. For øvrig blør jeg fortsatt bitte litt, men ingen smerter så jeg satser på at alt er som det skal. Tester også endelig negativt på graviditetstester, merkelig følelse at en nå er glad for det!
lissi33 Skrevet 21. januar 2009 #38 Skrevet 21. januar 2009 J-76 Så flott :) Da er du snart i gang igjen! Jeg har vært til legen i dag, og har 9,9 i blodprosent. Jeg har mistet så mye blod at nå holder jeg meg i ro, og får i meg masse jern. Ser ut som et levende lik, er så bleik. Legen min sa at det var ikke vanlig det ble så mye komplikasjoner, men det er ei fattig trøst. Ingen bakterier i blodet og det er et godt tegn. Jeg skal også få oppfølging av gynekolog siden man får så dårlig oppfølging på Ahus. Så nå krysser jeg bare fingrene at jeg får mensen snart og siste rest kommer ut!! Måtte neste barn sitte like godt, bare den har vett å holde seg i livet hehe. Lykke til alle!!
Mikkemafian Skrevet 21. januar 2009 #39 Skrevet 21. januar 2009 Krysser fingrene for det, lissi33. Jeg har kommet så langt at jeg begynner å kjenne etter evt sypmtomer på at det skal ha klaffet på nytt. Det er helt tåpelig egentlig... Etter 3 år uten en skyggestrek en gang, så har vi klart å bli gravide 2 ganger på 1 år på egenhånd. Dette var etter at rufsetufsa ble født. Sjansen er vel ikke helt overveldende for at det skal ha klaffet igjen?? Jaja.. Uansett så må man jo prøve:)
J -76 Skrevet 21. januar 2009 #40 Skrevet 21. januar 2009 Tusen takk Lissi, nå fortjener du virkelig å bli ferdig med dette! Trilletralle så spennende da, tvi tvi :-)
MK73 Skrevet 21. januar 2009 #41 Skrevet 21. januar 2009 Uff, ja, du må la kroppen få ro til å komme seg igjen, Lissi33. Håper du nå får den hjelpen du trenger i alle fall. Tenker på deg. Jeg fikk mensen idag! Hurra! Så da er vi to steg nærmere å prøve igjen. Ha noen gode dager frem til helga, damer :-)
lissi33 Skrevet 21. januar 2009 #42 Skrevet 21. januar 2009 MK73: Håper virkelig det klaffer nå!!!!!!!! Krysser alt! HOld oss oppdatert!
anneman Skrevet 22. januar 2009 #43 Skrevet 22. januar 2009 Krysser fingrene for deg. Det er noe jeg lurer veldig på. Kjøpte en pakke med eggløsning tester og graviditetstester og måtte teste dette. Hadde hørt at g.test kunne slå ut lenge etter MA / SA. Som sagt så gjort, tok graviditetstesten og den var veldig positiv...ble lei meg når eg så det...ka som kunne ha vært. Sa til samboeren at eg tar samtidig en eggløsningstest..den slo ut den og. Da ble eg temmelig forundra!! Noen med erfaring her?? Hvor lenge etter kan dette skje?? Idag har det vært mye stikkninger nede i magen, ble jo bekymret for det og eg...tenk om det er en infeksjon...blir litt tullat eg
lissi33 Skrevet 22. januar 2009 #44 Skrevet 22. januar 2009 Om du har infeksjon får du forferdelig vondt og høy feber. Begge disse slår vel ut ved høyt hcg, noe man kan ha en god stund etter ma/sa. Men det kan jo hende du har eggløsning nå selv om du egentlig fortsatt er gravid i følge kroppen. Du er ikke gravid igjen?
J -76 Skrevet 22. januar 2009 #45 Skrevet 22. januar 2009 Heisann anneman. Jeg hadde positive graviditetstester opptil 14 dager etter utskrapning, fikk så negative. Tror det er individuelt hvor lenge etter MA og SA en tester positivt. Jeg tror en ofte kan teste positivt på eggløsningstest når en tester positivt på graviditetstester, da er HCG nivået høyt. Enten er du gravid igjen eller så trenger kroppen litt mer tid til å få ned nivået igjen. Lykke lykke til! Klem
Mikkemafian Skrevet 23. januar 2009 #46 Skrevet 23. januar 2009 Jeg tok en test i morges, sånn bare for å se.. Det er 1 mnd siden SA, og jeg har ikke testet etter negativt i mellomtiden. Det er jeg ganske lei meg for nå, fordi testen var positiv i morges!! Så da må jeg bare gå og vente for å se om mensen kommer den neste uken.. Jeg kan vel ikke ha vært så heldig at det klaffet før mensen km tilbake?? Det ville jo vært heeelt fantastisk.. Jeg lever som om jeg skulle være gravid, og så får jeg tenke at det sikkert er gammelt hgc- i blodet, sånn at jeg ikke havner helt i kjelleren hvis det ikke har klaffet nå. Forrige gang jeg mistet var jeg i uke 11 og var negativ en uke etter utskrapning... Hmm
J -76 Skrevet 23. januar 2009 #47 Skrevet 23. januar 2009 Kan jo faktisk være at du er gravid da! Kanskje du bør ta en tur til lege for å sjekke? Spennende da!
lissi33 Skrevet 23. januar 2009 #48 Skrevet 23. januar 2009 Jeg har vært hos min beste venninne og sett hennes 3 dager gamle datter!! Jeg knakk sammen i bilen bort dit.. og klarte knapt stoppe opp! Heldigvis skjønte hun at jeg har det vondt, selv om jeg er glad på hennes vegne. Det gjør såååå vondt at dette barnet døde. Det var så høyt ønsket!
Mikkemafian Skrevet 23. januar 2009 #49 Skrevet 23. januar 2009 Det er så vondt det der!! Det er liksom ikke lov å tenke annet enn gode tanker når venninner får barn, men innimellom er det vanskelig. Det er lov å være lei seg og sørge på egne vegne, selv når man er glad for andres lykke!! Håper du snart får oppleve denne lykken selv...
lissi33 Skrevet 23. januar 2009 #50 Skrevet 23. januar 2009 Tusen takk Trilletralle. Er så utrolig følsom om dagen! Slitsomt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå